LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

@ oostrumw:

Ik vind het fijn voor u dat u uw vogel in goede gezondheid weer terug heeft. Maar ik zou u graag toch naar uw motivatie vragen waarom u uw vogel, ondanks het feit dat uw vogel uitstekend verzorgd bleek te zijn, toch weer mee terug naar huis heeft genomen?
Ik wil u verder niet veroordelen voor uw beslissing, maar vraag het mij gewoon af.

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Het is toch te triest voor woorden dat een door haat gedreven persoon onder de naam Picolientje hier in dit topic al honderden reacties heeft gegeven waar de honden geen brood van lusten. Telkens verdachtmakingen zonder enige onderbouwing.

Ga je persoonlijke vete lekker ergens anders uitvechten

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

kijk rvander v

daar hebben we controverse die hier loopt te roepen mensen zijn zielig als ze na 11 jaar om hun papegaai lopen janken en brullen


das nou 1 van die hakke trappers lees maar terug

ricksam
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door ricksam »

hoe kan het dat een kerngezonde vogel zonder ziektes die altijd een liefdevol thuis heeft gehad de vogel is 5 jaar oud na 6 weken quarantaine en daarna winteropvang sterf : :cry:

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

@ Controverse:
Picolientje heeft ook recht op zijn/haar mening. Soms had ze haar mening misschien anders moeten verwoorden en sommige dingen had ze misschien beter niet kunnen zeggen.
Maar zelf kun je ook wel toleranter zijn tegenover Picolientje ook al deelt ze jou mening niet.

@ Picolientje:
Ik heb alles gelezen en ook gemerkt dat o.a. controverse soms pittig op jou pittige uitspraken reageerde. Maar daar is mijns inzins dan niet veel mis mee. Als in de trant oog om oog ofzo.
Maar als je wil laten zien dat je niet beledigend bent dan had je je bezwaar tegen Controverse ook anders kunnen verwoorden en hem/haar niet meteen een hakke trapper noemen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

ricksam
piccolo etc

stop toch dit overbodig gekrakeel, jullie noemen jezelf dierenliefhebbers ????.

daar heb ik wel een ander woord voor, dieren/beesten kopen en ze daarna dumpen, hoe noemen jullie dat? ontvang je daar geld voor?

jvy_007
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2008 15:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jvy_007 »

Al dat gehakketak tegen elkaar lijkt nergens op, feit is en blijft dat RADAR met deze uitzending een misser eerste klas heeft gemaakt. Nog vreemder is het dat ze zelf nergens reageren. Misschien wordt het tijd voor Rutger van Geen Stijl om de burelen van de TROS eens onveilig te gaan maken met een verborgen camera om daar misstanden te gaan onderzoeken. Hopelijk toont onafhankelijk onderzoek aan dat er weinig mis is met het NOP en als dat zo is dan lijkt het me terecht dat de TROS een flinke schadevergoeding betaald. Verder lijkt het mij dat onderzoek naar de rol van Dhr. H ook niet kan uitblijven.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

Geplaatst op 15 Jan 2009 19:06 door Henri42


--------------------------------------------------------------------------------

ricksam
piccolo etc

stop toch dit overbodig gekrakeel, jullie noemen jezelf dierenliefhebbers ????.

daar heb ik wel een ander woord voor, dieren/beesten kopen en ze daarna dumpen, hoe noemen jullie dat? ontvang je daar geld voor?


ik heb nergens beeste gedumpt hoor
hjeb ook geen vogel in nop zitten
ben wel donateur goed he
dus goed lezen voordat je me beschuldigd of andere dat ze beeste dumpen

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Henri, volgens mij begrijp jij het niet helemaal.

Richard69
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Richard69 »

Wij zitten met dezelfde vragen Ricksam....,

Wij maar denken dat onze kerngezonde papegaai van 1 jaar oud een goed leven tegemoet ging lekker vrij in een voliere met soortgenoten. Nee onze kerngezonde papegaai was na 2 maanden al dood (doodsoorzaak onbekend). Al die tijd zijn we voorgelogen dat hij in vlucht 5 zat, als we gingen kijken werd er gezegt papegaai zou wel binnen zitten en dat het goed met hem ging.

Hoe lang zouden ze bij het NOP nog doorgegaan zijn met liegen tegen mensen die vroegen hoe het met hun papegaai ging als Radar dit niet had uitgezonden?

Hoop dat we snel de waarheid te horen krijgen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

nee ik begrijp de zogenaamde dieren liefhebbers niet, hun topics lezende moeten de donateurs of dumpers etc geen dieren mogen houden.

papagaaien horen niet in gevangenschap thuis of als sprekende poppen opgevoed te worden.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

ja of exoten in de huiskamer thuishoren heb ik zo ook mijn twijfels over nee we plaatsen ze allemaal in kooien op een park en laten er elk jaar 70.000 mensen naar kijken en laten aaien en nootjes gegeven of op hetzelfde park aapjes aaien tjee veel verschil is het niet ....... of wel

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Henri,

Oke, maar dat wil niet zeggen dat die mensen geen dierenliefhebbers zijn. Ikzelf ben ook tegen vogels opgesloten in een kooi, ik had mijn timney ook niet uit vrije wil maar ik heb m geerft van mijn moeder die hem al 30 jaar had en nu in een verpleeghuis zit. Dus ik heb de zorg op me genomen. Ik heb er een jaar over gedaan om hem naar NOP te brengen omdat ik het heel moeilijk vond. Ik dacht dat dit het beste voor hem zou zijn, maar niet dat hij na 4 maanden al zou overlijden.
je moet dus niet te snel oordelen.
Laatst gewijzigd door aknoppert op 15 jan 2009 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

dinycroese
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 jan 2009 16:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door dinycroese »

Hoor verhalen dat er een link zou kunnen zijn met een bekende Papagaaien winkel uit Amsterdam, waar rook is is vuur !!!!!!

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ a.lubbers

Houd je wel rekening met je vorige berichten?

Eerst krijgen ze geen aandacht meer en nu worden ze de hele dag door de mensen geaaid.....

Wat voor reacties zoek je eigenlijk?

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

@ dinycroes je bedoelt dennis papegaaien ?
Laatst gewijzigd door a.lubbers op 15 jan 2009 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

dinycroese
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 jan 2009 16:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door dinycroese »

ja inderdaad

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

die zit in Den Haag

rvdwe1
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2009 09:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rvdwe1 »

Dan nu de WAARHEID: ik heb vandaag gebeld met het NOP en gevraagd hoe het onze "Lori de Kaketoe" verging die anderhalf jaar geleden werd gebracht omdat zij teveel lawaai maakte en de buren daar last van hadden. Ik kreeg te horen dat zij bij de andere kaketoe's was geplaatst en dat zij zelfs een partner had gevonden. Haar gezondheid was onlangs nog gecontroleerd door de dierenarts van het park. Ze vertelde me om ook eens te komen kijken hoe het verging met onze "Lori"

NU KOMT HET: wij hebben nooit een papegaai gehad en dus nooit weggebracht!!! Je wordt dus zomaar wat verteld! Er wordt geen registratienummer of wat dan ook aan mij gevraagd. Ik heb opnieuw het park gebeld en uiteraard eerst de waarheid verteld en mijn excuses aangeboden MAAR ook gevraagd waarom zij die antwoorden gaf. Zij antwoordde dat er veel mensen belden met dezelfde vraag en dat de administratie nooit echt up to date is gehouden en dat er wel eens stukken of data gewist is of nooit geregistreerd is. Ik vertelde dat er wettelijke bepalingen zijn voor het opslaan van stukken en digitale data. Voorts vroeg ik of zij mij wel kon vertellen hoe het dan met de Amazone van mijn ouders verging, waarop zij een beetje boos vroeg of deze papegaai ook verzonnen was of echt was. Ik vertelde dat deze echt was en ongeveer 4 jaar geleden onder onze familienaam naar binnen was gebracht. Zij kon mij niks vertellen omdat de vogel waarschijnlijk nooit geregistreerd zou zijn geweest! Ik heb haar in ieder geval bedankt voor het nemen van de moeite om mij te woord te staan.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

@dinycroes dat zijn wel effe zware dingen die je zegt graag een bron dan !!!!!!!!!

Gesloten