LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ikea ladeverdelers

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
voet

ikea ladeverdelers

Ongelezen bericht door voet »

Hallo,

heeft iemand enig idee of de ladeverdelers van ikea ook passen op andere keukens dan de ikea keukens?? Ik weet dat ze sowieso niet breder zijn dan 80 cm, maar ik vroeg me af of er een speciaal bevestigingssysteem aan zit.

Bedankt alvast voor het reageren!

CocaCola81

Re: ikea ladeverdelers

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Houd rekening met de radius van je "ladebinnenkanthoek", die moet wel gelijk zijn of het benaderen?

Afbeelding

Mini7

Ongelezen bericht door Mini7 »

Tip: schaf één ladeverdeler aan en bewaar de bon goed. Probeer de verpakking netjes te houden bij het openmaken. Probeer de verdeler in de lade.

Als het niet past mag je bij Ikea alles gewoon kostenloos terugbrengen. Dat kost dus hooguit twee keer een ritje.

Groet,

Mini7

voet

Ongelezen bericht door voet »

bedankt voor jullie reacties,

cocacola, je bedoelt de hoek tussen de bodem van de la en de zijkant neem ik aan (ff voor de zekerheid)

Nogmaals bedankt.

Als er iemand ervaring heeft met het gebruik in een andere keuken, hoor ik het graag!

kk61

Ongelezen bericht door kk61 »

Ikea heeft een hele andere maatvoering dus meestal past het niet in andere keukens is mijn eigen ervaring.

Inderdaag even een ikeaverdeler aanschaffen voor een paar euro,s om te proberen is de moeite waard.

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Jep, die hoek.

En anders (duurdere) verdelers van die keukenonderdelen sites of even online kijken bij Doeco en het dan bij een keukenzaak laten bestellen (groothandel verhaal).

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

IKEA heeft Blum, dus kijk even op www.vanhoecke.be zoek uit wat u nodig heeft en waag een mailtje aan van hoecke voor een dealer in de buurt..........

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Ho ho, Blum is gestopt met het leveren van ladesystemen aan Ikea.

Tegenwoordig levert Hettich aan Ikea. Ikea heeft wel als eis gesteld dat Hettich de ladezijden van Blum namaakt.

Je ziet dus Blum maar krijgt bagger. Ikea monteerde voorheen al een zwaar uitgemergelde versie van de tandembox maar het kan dus nog slechter.

MVG

zelfstandigste

Oh?........oke, steek ik weer wat op :wink:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Is Hetttich zulke bagger dan? Ik dacht dat er niet zo heel veel verschil zat tussen de merken blum, hettich en grass, maar dat je binnen die merken natuurlijk wel goedkopere en duurdere uitvoeringen hebt.

maxx

Ja, ik hoor ook wel eens wat.....

Mij is verteld dat Ikea een te groot gedeelte van de totaalomzet van Blum voor zijn rekening zou krijgen en dat Ikea dit zelfs nog verder wilde uitbreiden. Tegen bedrijfspolicy van Blum dus exit Ikea.

MVG

zelfstandigste

Hettich is absoluut niet slecht, Blum vind ik persoonlijk wat degelijker, maar gebruik toch vaker Hettich (koelkastfabrikanten trouwens ook!) omdat zij meer variëteit in de mogelijkheden hebben (in de scharnier en lade- oplossingen; niet in indelingen van lades e.d.).

Grass heb ik wel mindere ervaringen mee; is persoonlijk dus niet mijn favoriet.

maxx

Is Hetttich zulke bagger dan? Ik dacht dat er niet zo heel veel verschil zat tussen de merken blum, hettich en grass, maar dat je binnen die merken natuurlijk wel goedkopere en duurdere uitvoeringen hebt.

Fout...... Blum Tandenbox is wel verkrijgbaar in diverse geleidercapaciteiten maar dit heeft geen gevolgen voor de kwaliteit van het product.

Blum kan natuurlijk niet bepalen of een keukenfabrikant ook daadwerkelijk de door Blum gestelde specificaties hanteerd. Er zijn nogal wat fabrikanten die bijv. de 30kg variant toepassen terwijl Blum 50kg adviseert. Scheelt een paar euro per geleider maar kan wel nare gevolgen hebben voor de dempers.

Om de verschillen goed te zien moet je bekend zijn met de verschilende merken. Grootste verschil is de manier van demping. Hettich en Grass remmen de lade volledig af op 5cm van de corpus waarna de lade wordt dichtgetrokken. Blum vertraagt de lade alleen maar zodat de kracht van de snelheidsmindering minder hoog is. Resultaat is dat de inhoud van de lade beter overeind blijft staan.

MVG

Gesloten