LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Geplaatst op 15 Jan 2009 20:37 door Peter1111
Beste mensen,

Geef uw horror-ervaringen ook in ieder geval door aan de officiële instanties. Dat kan vrij makkelijk bij de AID:

http://www.aid.nl/groendesk

Klik op de emaillink in het midden en vertel het verhaal.

Ook bent u "diergeneeskundig" voorgelogen. Terwijl u verteld werd dat uw papegaai vrolijk rondvloog, zat ie allang met doodsoorzaak bij dierenarts Van der Horst in de computer en had lijkensnijder Dorresteijn hem allang in plakjes gesneden. Dit zijn mensen met een vakplicht. Die kunt u hier aangeven:

http://www.agro.nl/vtc/

(klachtenformulier onderaan pagina)

Heeft er al iemand met de (lokale) politie of het openbaar ministerie gesproken?
Quote van Link: http://www.agro.nl/vtc/
"Het VTC behandelt:
Klachten van particulieren over de diergeneeskundige behandeling van hun eigen (huis)dieren of over dieren die zij permanent onder hun hoede hebben, de zogenaamde houders van dieren."

Het lijkt mij dus dat geen enkele persoon die zijn papegaai heeft afgestaan aan het NOP hier een klacht kan indienen. Tenslotte hebben zij afstand gedaan en is het dus niet meer hun (huis)dier.

@ aknoppert: Ik probeer in geen geval een schokkend verhaal te posten maar goed.

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

ik bedoelde rvdw1 :lol:

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Beste vrijwilligers,

Waarom ageren jullie steeds tegen de tegenstanders van het park.
Als ik hier vrgaen stel, over het park, wat een beetje dieper ingaat over de omstandigheden, dan houden jullie allemaal de mond dicht, of reageren op 1 punt van de vele punten die ik vraag.

Door de vragen te beantwoorden, hadden jullie een ander beeld kunnen scheppen van het park, maar blijkbaar doet het er niet zoveel toe.
Of krijg ik geen reacties, omdat mijn punten misschien toch een kern van waarheid bevatten.

Ik had nog geen standpunt gekozen in deze discussie, maar wordt zo wel in een hoek gedreven.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Henri42


Geplaatst op 15 Jan 2009 20:45 door Henri42

Zo Zo U bent goed geiformeerd vanwaar al die wijsheid vinden mensen
misschien iets interessanter.

graag reactie

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

dat onafhankelijk onderzoek is helemaal niet zo onafhankelijk als hier aangegeven wordt een deel van de papegaaiencolectie van diergaarde blijdorp is ondergebracht bij het nop

is dorresteijn dan echt onafhankelijk ?

een deel uit het persbericht van het nop

Tot het verrichten van een dergelijk onderzoek heeft zich bereid
verklaard Dhr. A.H. Dorresteijn, Directeur van Diergaarde Blijdorp in
Rotterdam en onder andere bestuurslid van de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen. Dhr. Dorresteijn

oh en helaas hebben onverlaten een koppel van deze vogels gestolen

Eveneens zijn uit de TropiJoy enkele zeldzame zwarte-witstaart kaketoes gestolen. Ook van deze kooien waren de sloten opengeknipt. “Deze zeldzame kaketoes (Calyptorhynchus bandinii) zijn bijna niet te krijgen en wij hadden na jaren van zoeken eindelijk deze prachtige papegaaien aan onze collectie kunnen toevoegen.

:roll:

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Dat handjevol misselijkmakende rampproleten dat hier 80% van het forum vult zou nu toch onderhand zelf eens moeten gaan nadenken. Ze kopen zonder enig verstand een papegaai, voeren dat beest de grootste rotzooi, zijn hem na een aantal jaren spuugzat, dumpen hem of haar bij de NOP, zijn dolblij dat ze er vanaf zijn, betalen in veel gevallen geen enkele bijdrage voor de verzorging, laten jaren niets meer van zich horen en als dan Radar met een stuk riooljournalistiek van de eerste orde komt gaan ze huilen met de wolven in het bos. Dan hebben ze het ineens over hun schatteboutje, polleke, drolleke, flippie of iets dergelijks en over het ongelooflijke onrecht dat ze is aangedaan. Als er al sprake is van onrecht, zijn ze zelf de veroorzaker ervan.

Het enige verwijt dat je de NOP kunt maken is dat de informatie-voorziening misschien niet altijd optimaal is geweest. Voor zover ik kan nagaan is dat nu ook onderkend en wordt er hard gewerkt aan verbetering.

En dit is mijn laatste bijdrage. Veel wijsheid toegewenst aan eenieder.

Ik ga zondag lekker naar de NOP en genieten van de duizenden goed verzorgde papegaaien die jaar daar kunt bewonderen. Ik zou iedereen willen oproepen om dat ook te doen.

Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

Quote van Link: http://www.agro.nl/vtc/
"Het VTC behandelt:
Klachten van particulieren over de diergeneeskundige behandeling van hun eigen (huis)dieren of over dieren die zij permanent onder hun hoede hebben, de zogenaamde houders van dieren."

Het lijkt mij dus dat geen enkele persoon die zijn papegaai heeft afgestaan aan het NOP hier een klacht kan indienen. Tenslotte hebben zij afstand gedaan en is het dus niet meer hun (huis)dier.
Gewoon wel doen mensen. Hier beslist het VTC over.

Dat "in je bek rammen van dat contract" is onderdeel van de criminele oplichtingsprocedure.

Het heeft ook geen enkele rechtswaarde meer. Iedereen kan zijn papegaai terughalen. En van elke papegaai die daar weggehaald wordt, stijgen ogenblikkelijk de overlevingskansen. Dat zeggen ook de professionele kwekers op andere forums. De opvang van huiskamerpapegaaien had dus totaal anders gemoeten.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

sorry
Laatst gewijzigd door Frans en Nanke Verbunt op 15 jan 2009 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

sashermans
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sashermans »

Allen,

Inmiddels volg ik vanaf de uitzending de discussie tussen voor -en tegenstanders. Naarmate ik de 'verklaringen' en testimonials van medewerkers c.q. vrijwilligers van het NOP lees, maar ook de berichten van ex-eigenaren van papegaaien, kan ik er niet meer onderuit.

In 2003 heb ik uit pure medelijden vier papegaaien weggekocht bij eigenaren. Deze dieren heb ik tot 2005 mogen opvangen totdat ik moest verhuizen naar een andere woning (vanwege herstructurering van de wijk). De nieuwe buren konden minder goed overweg met het lawaai van deze amazones, dus op een bepaald moment heb ik moeten beslissen de dieren af te staan. Vol vertrouwen heb ik deze naar het NOP gebracht.

Immers deze dieren wilde ik niet meer terug zien in de handel. - Een van de papegaaien was ongeneeslijk ziek, daar deze vele jaren in een doorgerookte kamer had geleefd. Bij onderzoek waren de longblazen aangetast. De andere drie (geelvoorhoofd en een roodwang) waren in goede conditie-. Ik heb de dieren afgestaan aan het NOP (en dus net als vele anderen, niet gedumpt)

Ik durf niet te bellen naar de stichting omdat ik bang ben voor het antwoord. De zieke papegaai kan ik mijzelf nog voorstellen, maar de drie anderen?

Ik zou het echt heel erg vinden, als blijkt dat ik de verkeerde beslissing heb genomen, maar gedane zaken....

Het totaal beeld van de uitzending samen met alle uitspraken en reacties hebben alle hoop weggeslagen.

- onervaren en ongeinteresseerde vrijwilligers c.q. medewerkers ( wie de schoen past, trekt hem aan)
- een directeur die ex-handelaar is
- het voorliegen van mensen
- het openen van een kwekerij in een net al zo corrupt land (waarom; om Toekans te kweken die je straks zelf weer mag opvangen?) Suriname het land waar ze geelvleugels uit de bomen schieten omdat ze ze daar als mussen zien!
- het toestaan of misschien wel het zelf bedrijven van een hennep-kwekerij
- een loopje nemen met de hygiene
- het verdwijnen van vogels c.q. het gestolen zijn van vogels
- etc.

En nee, als bezoeker/ donateur zie je dat soort dingen niet. Zoals je ook niet als werknemer bij een gewoon bedrijf ziet dat de directeur al jaren geld wegsluist. En natuurlijk zien de attracties er fantastisch uit, anders komt er geen hond meer. Maar wat gebeurd er achter de schermen?

Uiteraard werken er bij het NOP mensen die hun hart en ziel geven voor de dieren, anders had er waarschijnlijk niets meer gezeten! Blijf dat alsjeblieft ook doen. .

Maar wat nu? Ik wil geen geld geven aan een project in Suriname (dekmantel voor wat voor een duistere praktijk dan ook), maar ik wil ook de papegaaien niet laten stikken.

Het onafhankelijk onderzoek afwachten? Op het moment dat dat wordt uitgevoerd is alles weer tip-top. Toch maar afwachten. Wat de uitkomst ook is, hopelijk gaat het niet ten koste van alle dieren, die zoals altijd weer de dupe zijn van de nukken, de grillen en hebzucht van de mens.

Sacha

dinycroese
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 jan 2009 16:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door dinycroese »

mooi onder woorden gebracht

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@Frans en Nanke Verbunt

Hoe komt u bij prietpraat raapsels.
Helaas ben ik er al eens geweest.
Ken ik verschillende mensen die er mee te maken hebben, aangezien ik ook in de papegaaienwereld zit.
Wat doet een nickname er toe, is helaas nodig, doordat er teveel idioten op een forum zitten.

Maar ja, als dit uw reactie is, om een discussie af te kappen, dan zal ik u maar niet meer serieus nemen.
Door zulke snuggere opmerkingen brengt u het NOP nog verder in discrediet, dus draagt u het schijnbaar toch niet zo een warm hart toe, en zijn eigen belangen en relschoppen belangrijker

Miex
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:50

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Miex »

Pardon? Uit medelijden 4 papagaaien opgekocht om ze na 2 jaar weg te doen? Schaam jezelf!! Hennepkwekerij? Zijn daar bewijzen van? Allemaal loze kreten, die we in dit Topic voorbij zien komen. Kom dan met bewijs?

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Waar heeft die vogel dan gezeten van die mevrouw die ineens schuldgevoelens kreeg en haar vogel met alle geweld terug wilde ? Eerst word zo'n beestje in opvang geplaatst omdat het te hard schreeuwt voor de buren ??? en dan terug halen omdat hij zich niet kan bewegen in zijn kooi ? Heeft iemand een idee waar dat dan in het park moet zijn geweest ?
En dat vraag ik me ook af waarom ze eerst die papegaai daar gedumpt en vervolgens omdat haar niet bevalt hoe NOP met de papegaai om moeten gaan
En ik vind dat NOP niet de hele tijd met de papegaaien bezig kan zijn zoals mevrouw dat graag wilt met dat papegaaitje leef je nog te gaan zingen al doet ene vaste medewerker die Esther heet en ze werkt met kaketoes
Dan had ze naar SPPW of Moderne Papegaai moeten die haar papegaai herplaatst bij een opvangadres plaatst en ook volgens hun normen handelt

sashermans
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sashermans »

aan Miex

Beste Miex,

Aan jou felle reactie te zien: Wat is jouw belang m.b.t. het park? Je lijkt wel aanbidster. Ik raad toch de oogklepjes af te zetten en wat minder hard te schreeuwen. Wie het hardst schreeuwt heeft nog steeds niet altijd gelijk. En ja, de beste stuurlui staan aan wal.

Let wel; ik had ook liever niet gewild dat het park zo slecht in het nieuws zou komen.

Schamen? Nee, waarom, omdat ik geprobeerd heb om verder leed te voorkomen. Is de directeur van de stichting ook niet zo begonnen?

Schamen? Dat ik de vogels in goed vertrouwen naar het NOP heb gebracht. Ja zeker en heel veel spijt ook. Ik had ze beter kunnen laten zitten waar ze zaten.

Vooral blijven schreeuwen, schelden en afzeiken dan neemt uw geloofwaardigheid toe.

Nogmaals het gaat hier om de dieren niet om u.

Sacha

hvangils
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009 19:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door hvangils »

Hallo,

U kunt nog uw ervaringen met het niet terug vinden van uw papagaai melden op.

[email protected].

Inmiddels hebben al vele mensen zich gemeld aan hand van hun verhalen kunnen we gezamelijk verder stappen ondernemen.

Bent u ook boos en verdrietig omdat u ook al jaren in de onwetendheid gehouden bent over het lot van uw papagaai of heeft u ook twijfels ofdat uw papegaai daadwerkeijk dood is, meld je dan.
De enige manier om de waarheid te achterhalen is om samen stappen te ondernemen.

Bent u oud medewerker of evt stagaire en heeft u ook vreemde of rare dingen te melden aub laat het ons weten eventueel anoniem desgewenst.

Ook snappen wij niet de vele kritieken over de ex eigenaren dat ze hun papegaaien "zomaar" gedumpt hebben, de meesten van hen hebben vaak een zeer goede reden om tot dat besluit te komen.
En dat gaat vaak gepaard met veel verdriet dus ook nu hebben zij verdriet omdat nu hun (ex) huisdier zomaar dood blijkt te zijn.
Daar mag men best wat milder over denken.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

it is wat uitkwam van msn lees aub wat verder onderaan staat over de weedplantage
dit is een vrijwilliger die mensen die negatief uiten over het park ''onderzoekt''
toch gevaarlijk dan lijkt me om bepaald eopmerking te maken !

namen zijn gefilterd !




13-1-2009 1:26:20 ........... je had me toegegvoegd
13-1-2009 1:26:23 ........... ?
13-1-2009 1:26:53 ........... .. yes
13-1-2009 1:26:57 ........... ok
13-1-2009 1:27:15 ....................... ik zou eens wat meer achtergrond informatie over de oprichter gaan zoeken een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken
13-1-2009 1:27:17 ........... leg eens uit
13-1-2009 1:27:49 ........... ik heb bijna een jaar voor de stichting gewerkt
13-1-2009 1:27:56 ........... oke
13-1-2009 1:28:00 ........... met veel plezier
13-1-2009 1:28:22 ........... heb jij enig idee wie dit heeft kunnen doen=
13-1-2009 1:28:25 ........... wat
13-1-2009 1:28:36 ........... leg uit
13-1-2009 1:28:40 ........... welke rondes heb je meestal gevoerd en met wie?
13-1-2009 1:29:06 ........... de een ....[bepaald verblijf]...... ik ben daar ook een tijd ............[functie geweest
13-1-2009 1:29:20 ........... wederom met plezier
13-1-2009 1:29:29 ........... ja,
13-1-2009 1:29:38 ........... de reuzevlucht
13-1-2009 1:29:41 ........... ja
13-1-2009 1:29:44 ........... die heb ik deze zomer mee gerenoveerd
13-1-2009 1:30:04 ........... het is erg mooi geworden
13-1-2009 1:30:32 ........... maar wat er in radar wordt gezegt en wordt uitgezonden is gedeeltelijk goed, maar niet compleet
13-1-2009 1:30:42 ........... ben ik met je eens
13-1-2009 1:30:54 ........... maar er zijn wel zaken die niet kloppen
13-1-2009 1:31:17 ........... en niet om de vrijwilligers of medewerkers af te kraken
13-1-2009 1:31:18 ........... hoelang is het geleden dat je er hebt gevoerd
13-1-2009 1:31:33 ........... ik ben actief geweest in 2003 2004
13-1-2009 1:31:45 ........... tijdens de bouw van de tropijoy
13-1-2009 1:32:16 ........... okee.., ik kom al ongeveer 10 jaar bij het park en kan me geen ... herinneren
13-1-2009 1:32:23 ........... ....
13-1-2009 1:32:34 ........... geen idee
13-1-2009 1:33:14 ........... tja in de tijd waren de stagiare,s .......................
13-1-2009 1:33:27 ........... ..... heeft nog in de ........ gewerkt
13-1-2009 1:33:33 ........... dat kan
13-1-2009 1:33:36 ........... .............
13-1-2009 1:33:38 ........... klopt
13-1-2009 1:33:59 ........... .............
13-1-2009 1:34:03 ........... ja
13-1-2009 1:34:15 ........... maar heb jij een idee wie dit aan radar heeft doorgegeven>?
13-1-2009 1:34:28 ........... tonny wordt al met de dood bedrijgd op de site van het nop
13-1-2009 1:34:29 ........... tja ik zelf niet want ik doe niks anoniem
13-1-2009 1:34:48 ........... dat mensen met de dood worden bedreigd hoort niet


----------------------------------------------------------------------------------------------

het bewijs !

13-1-2009 1:36:00 ........... maar waarom ben je weg gegaan dan>?
13-1-2009 1:36:24 ........... ik weet niet of je heel dat verhaal weet over een weedplantage ?
13-1-2009 1:36:30 ........... op het nop
13-1-2009 1:36:43 ........... ik heb het wel gehoord, was toch achter op de werf?
13-1-2009 1:36:47 ........... ja
13-1-2009 1:36:56 ........... kwam van ....?
13-1-2009 1:37:02 ........... ja
13-1-2009 1:37:32 ........... ......... heeft daar nooit goedkeuring aan kunnen geven
13-1-2009 1:37:44 ........... ik heb gehoord van wel maar dat is gehoord
13-1-2009 1:38:19 ........... en .... heeft niet direct goedkeuring gegeven ik geef alleen aan dat het in de top gebeurde
13-1-2009 1:38:51 ........... nee, kan niet kloppen
13-1-2009 1:39:25 ........... ..... heeft tegen iedereen die in het BB bleef slapen altijd gezegt dat er geen drugs op het park gebruikt mocht worden
13-1-2009 1:39:56 ........... maar dit werd wel gedaan
13-1-2009 1:40:37 ........... en dit is .... zijn schuld ook niet
13-1-2009 1:41:03 ........... nee, er is 1 ******* van binnenuit
13-1-2009 1:41:35 ........... ik ben vertrokken omdat er aan mijn huisadres dreigementen zijn gedaan
13-1-2009 1:41:53 ........... van wie>
13-1-2009 1:42:04 ........... tja joh als ik dat ist
13-1-2009 1:42:07 ........... wist
13-1-2009 1:42:17 ........... waar dan, en waarom
13-1-2009 1:42:44 ........... ik kan hier moeilijk veel over zeggen want daar loopt nog een onderzoek over op dit moment
13-1-2009 1:43:27 ........... okee
------------------------------------------------------------------------------------------------




13-1-2009 1:43:30 ........... ik in die maanden dat ik op het nop heb gewerkt mijn ziel en zaligheid der in gestoken net als jij en heel veel anderen
13-1-2009 1:43:52 ........... en dat er dingen fout gaan dat gebeurt overal en van fouten moet je leren
13-1-2009 1:43:55 ........... dat klopt en nu wordt het in 1 avond kapot gemaakt
13-1-2009 1:44:04 ........... wees niet zo bang joh
-------------------------------------------------------------------------------------------------


13-1-2009 1:44:21 ........... over enkele maanden is dit meestal voorbij
13-1-2009 1:44:46 ........... ja, maar wel een flinke vertrouwensbreuk en flinke omzetverlies de komende maand
13-1-2009 1:45:06 ........... ja maar dat heet incasseren
13-1-2009 1:45:26 ........... nu moet je bewijzen dat hun het fout hebben en jij het goed hebt
13-1-2009 1:48:42 ........... maar wat ik wel zeg is dat er tijdens dat weed gebeuren veel is gebeurd en ik behoorlijk wat vertrouwen ben kwijt geraakt in het nop en dat het mij ruim een jaar heeft geduurd voordat ik me leven verder op kon pakken

en lees omzet verlies je bent een ****** stichting !!!!
Laatst gewijzigd door a.lubbers op 15 jan 2009 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

sorry
Laatst gewijzigd door Frans en Nanke Verbunt op 15 jan 2009 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ik vind je papegaai afstaan of dumpen 2 totaal verschillende dingen en ik zelf versta onder dumpen dat je enorme spijt hebt dat je dier in huis gehaald heb en na een verloop van tijd dat je hem niet meer in huis wilt hebben
Onder je dier afstaan dat iemand in de familie allergisch is geworden van het dier of de eigenaren komen te overlijden en geen in directe omgeving een oplossing is gevonden

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@Frans en Nanke Verbunt

Als u mijn vraagstelling goed had gelezen, dat had u, als u werkelijk zo goed verbonden bent aan het park, kunnen begrijpen, dat ik dichterbij sta als u denkt.
Hoe kan ik anders weten op welke ziektes men test en welke niet.
Hoe weet ik van de praktijk en de quaranteineruimte, dit was toch niet bij kassa.
Hoe kon ik weten, met wie Mevr Low het park bezocht.

Schijnbaar heeft u niet eens de moeite genomen, om mijn vragen in u op te nemen, aangezien ik toch maar prietpraat uitkraam.

Dat ik zo weinig mogelijk over mijzelf bekent maak, heeft alleen maar te maken met mijn dieren.
Als u wist, hoe vaak er hier onraad is geweest, dan zou u dat begrijpen.
Want ik neem aan, dat u dan ook weet, dat er behoorlijk wat louche figuren rondlopen in de papegaaienwereld.
Maar als u het niet wilt accepteren, dan gaat het over.

jck
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jck »

bah bah wat een flauwekul...
als er vragen zijn moeten jullie dat niet aan de vrijwilgers doen en al niet meteen geloven ze zullen ook niet alles wete of tot in de puntjes heb het lef en vraag het de directie zelf..

Gesloten