Momenteel ben ik voor mijn ouders bezig met een "leuk" probleem: OXXIO.
Zij zijn eind oktober een leveringsovereenkomst aangegaan, en hebben dit BINNEN de 7 werkdagen geannuleerd. Ze kregen zelfs enkele dagen na het versturen van de brief een reactie terug. Dit was, dat het niet geannuleerd kon. Nou vraag ik je .
Vervolgens wordt er gewoon geld van hun rekening afgeschreven, en nadat er meerdere keren een brief gestuurd is naar OXXIO, waarop geen reactie komt, schrijven ze gewoon maandelijkse bedragen af. Inmiddels het bankrekeningnummer laten blokkeren. OXXIO reageert nog steeds nergens inhoudelijk op. Géén idee hoe lang het duurt om dit op te lossen, maar op deze manier mogen we straks nog de rechtswegen bewandelen ook, dankzij hun . Wat een bedrijf zeg! Wat gaan die slecht met consumenten om.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OXXIO: levering annuleren
Re: OXXIO: levering annuleren
@ marga83
Op welke manier is deze leveringsovereenkomst tot stand gekomen??
Ongeacht op welke manier dit is, geef ik toch alvast een aantal tips:
Bij verkoop aan de deur heeft u te maken met de wet op colportage, deze zegt dat ieder contrcat dat wordt afgesloten, door de KVK moet worden gestempeld, alvorens het contract rechtsgeldig is. Tevens heeft u bij deze wijze van verkoop een wettelijke bedenktijd van 8 dagen, welke wordt verlengd naar 3 maanden in het geval er geen stempel van de KVK zou zijn.
Bij telefonische benadering hoort er vanuit de wet koop op afstand altijd een geluidsopname gemaakt te worden van de gemaakte afspraken waarin u aangeeft een contract aan te willen gaan. Tevens zegt deze zelfde wet, dat de leverancier moet voldoen aan de zoals ze dat noemen 'informatieverplichting'. Hierin moeten u de gemaakte afspraken worden bevestigd, de algemene voorwaarden worden bijgesloten en er dienen contactgegevens bekend gemaakt te worden. Tevens moet u op de hoogte worden gesteld van de mogelijkheid binnen 7 werkdagen zonder opgaaf van redenen het contract te mogen annuleren. Als er aan een van deze eisen niet is voldaan, wordt de bedenktijd automatisch 3 maanden.
Een energieleverancier is altijd verplicht om een eventuele overeenkomst die zij met u denken te hebben, aan u op verzoek te overleggen. Kunnen zij dit niet, dan is er dus ook geen sprake van een overeenkomst. Zij dienen u dan terug te 'switchen' naar uw oude leverancier, zonder dat zij u kosten in rekening kunnen brengen voor de verbruikte energie. Uw oude leverancier zal als u tijdelijk onterecht geleverd bent een 'inhaalnota' sturen voor de tijd dat u niet door hun geleverd bent. U dient alle facturen die u aan (in dit geval) OXXIO heeft betaald, gecrediteerd te krijgen, oftewel u dinet uw geld terug te krijgen. U moet immers een inhaalnota betalen aan uw oude leverancier terwijl u onterecht door OXXIO bent geleverd en u in die tijd steeds aan OXXIO heeft betaald.
Komt u er uiteindelijk met de leverancier niet uit, dan kunt u zich altijd wenden tot de Geschillencommissie voor energiebedrijven. Hiervoor betaalt u dan wel 25€ om uw zaak 'aanhangig' te maken maar hun uitspraak is wel bindend!
Succes, als u verder vragen heeft, wellicht kan ik die dan voor u beantwoorden! Ben beniewd hoe het afloopt.
Op welke manier is deze leveringsovereenkomst tot stand gekomen??
Ongeacht op welke manier dit is, geef ik toch alvast een aantal tips:
Bij verkoop aan de deur heeft u te maken met de wet op colportage, deze zegt dat ieder contrcat dat wordt afgesloten, door de KVK moet worden gestempeld, alvorens het contract rechtsgeldig is. Tevens heeft u bij deze wijze van verkoop een wettelijke bedenktijd van 8 dagen, welke wordt verlengd naar 3 maanden in het geval er geen stempel van de KVK zou zijn.
Bij telefonische benadering hoort er vanuit de wet koop op afstand altijd een geluidsopname gemaakt te worden van de gemaakte afspraken waarin u aangeeft een contract aan te willen gaan. Tevens zegt deze zelfde wet, dat de leverancier moet voldoen aan de zoals ze dat noemen 'informatieverplichting'. Hierin moeten u de gemaakte afspraken worden bevestigd, de algemene voorwaarden worden bijgesloten en er dienen contactgegevens bekend gemaakt te worden. Tevens moet u op de hoogte worden gesteld van de mogelijkheid binnen 7 werkdagen zonder opgaaf van redenen het contract te mogen annuleren. Als er aan een van deze eisen niet is voldaan, wordt de bedenktijd automatisch 3 maanden.
Een energieleverancier is altijd verplicht om een eventuele overeenkomst die zij met u denken te hebben, aan u op verzoek te overleggen. Kunnen zij dit niet, dan is er dus ook geen sprake van een overeenkomst. Zij dienen u dan terug te 'switchen' naar uw oude leverancier, zonder dat zij u kosten in rekening kunnen brengen voor de verbruikte energie. Uw oude leverancier zal als u tijdelijk onterecht geleverd bent een 'inhaalnota' sturen voor de tijd dat u niet door hun geleverd bent. U dient alle facturen die u aan (in dit geval) OXXIO heeft betaald, gecrediteerd te krijgen, oftewel u dinet uw geld terug te krijgen. U moet immers een inhaalnota betalen aan uw oude leverancier terwijl u onterecht door OXXIO bent geleverd en u in die tijd steeds aan OXXIO heeft betaald.
Komt u er uiteindelijk met de leverancier niet uit, dan kunt u zich altijd wenden tot de Geschillencommissie voor energiebedrijven. Hiervoor betaalt u dan wel 25€ om uw zaak 'aanhangig' te maken maar hun uitspraak is wel bindend!
Succes, als u verder vragen heeft, wellicht kan ik die dan voor u beantwoorden! Ben beniewd hoe het afloopt.
Re: OXXIO: levering annuleren
Ik ben bang dat ik andere ervaringen heb met het uiteindelijk voorleggen aan de geschillencommissie.
Op 22 augustus is een geschil tussen Oxxio en mij behandeld door de SGC. De uitspraak was in mijn voordeel. Dit geschil duurt al 2,5 jaar.
Alle vorderingen door Intrum Justitia zouden worden gestopt, er zouden geen incassokosten worden berekend, er zouden geen boetes voor vroegtijdige beeindiging worden geeist, en ik heb een (kleine) vergoeding van €250,- voor het ongemak gekregen van Oxxio. Ik heb, voor de commissie, de hand geschud van iemand van Oxxio op een goede afwikkeling van de afspraken die gemaakt zijn in bijzijn van de geschillencommissie.
Intussen nog een keer persoonlijk telefonisch contact gehad iemand van Oxxio. Hij heeft mij nogmaals beloofd alle vorderingen te stoppen en mij hiervan schriftelijk te informeren. Noooit meer iets van gezien of gehoord.
Echter nog steeds vallen de vorderingen en bedreigingen van Intrum Justitia binnen en de vorderingen lopen de pan uit.
Het hele verhaal tot aan 22 augustus is te lezen op mijn website:
http://members.ziggo.nl/ronbeket
Ik blijf echter hopen dat de SGC in staat zal blijken om Oxxio te corrigeren maar mijn vertrouwen in alles is tot een dieptepunt gezakt!
Ik wens iederen succes met hun dienstverleners in Nederland. Geef nooit een incasso-toestemming en wordt nooit klant van Oxxio!!
Groet, Ronnio
Op 22 augustus is een geschil tussen Oxxio en mij behandeld door de SGC. De uitspraak was in mijn voordeel. Dit geschil duurt al 2,5 jaar.
Alle vorderingen door Intrum Justitia zouden worden gestopt, er zouden geen incassokosten worden berekend, er zouden geen boetes voor vroegtijdige beeindiging worden geeist, en ik heb een (kleine) vergoeding van €250,- voor het ongemak gekregen van Oxxio. Ik heb, voor de commissie, de hand geschud van iemand van Oxxio op een goede afwikkeling van de afspraken die gemaakt zijn in bijzijn van de geschillencommissie.
Intussen nog een keer persoonlijk telefonisch contact gehad iemand van Oxxio. Hij heeft mij nogmaals beloofd alle vorderingen te stoppen en mij hiervan schriftelijk te informeren. Noooit meer iets van gezien of gehoord.
Echter nog steeds vallen de vorderingen en bedreigingen van Intrum Justitia binnen en de vorderingen lopen de pan uit.
Het hele verhaal tot aan 22 augustus is te lezen op mijn website:
http://members.ziggo.nl/ronbeket
Ik blijf echter hopen dat de SGC in staat zal blijken om Oxxio te corrigeren maar mijn vertrouwen in alles is tot een dieptepunt gezakt!
Ik wens iederen succes met hun dienstverleners in Nederland. Geef nooit een incasso-toestemming en wordt nooit klant van Oxxio!!
Groet, Ronnio
Laatst gewijzigd door Ronnio op 17 jan 2009 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OXXIO: levering annuleren
@Dusz,
Er is telefonisch een overeenkomst tot stand gekomen. Mijn ouders zijn op de hoogte gesteld van de 7 werkdagen bedenktijd, vanaf het moment waarop het contract bij hun binnen is. Dit was op 1 november (een zaterdag). Tel daar 7 werkdagen bij op, en je komt uit op 11 november. Mijn vader heeft in die periode netjes een brief geschreven om te annuleren. Op 11 november, dus na precies 7 werkdagen, kreeg hij een email van Oxxio dat het annuleren niet mogelijk was omdat hij dit niet binnen 7 werkdagen had aangegeven.
Ronnio, jij bent dus ook al lekker lang hier mee "bezig". Wat een ontzettend gedoe zeg. Zal je verhaal zo eens lezen.
Inmiddels heb ik nog een email binnen. Het contract zou ingaan op 1 januari, en ze hebben geld geincasseerd voor de maand december
Er is telefonisch een overeenkomst tot stand gekomen. Mijn ouders zijn op de hoogte gesteld van de 7 werkdagen bedenktijd, vanaf het moment waarop het contract bij hun binnen is. Dit was op 1 november (een zaterdag). Tel daar 7 werkdagen bij op, en je komt uit op 11 november. Mijn vader heeft in die periode netjes een brief geschreven om te annuleren. Op 11 november, dus na precies 7 werkdagen, kreeg hij een email van Oxxio dat het annuleren niet mogelijk was omdat hij dit niet binnen 7 werkdagen had aangegeven.
Ronnio, jij bent dus ook al lekker lang hier mee "bezig". Wat een ontzettend gedoe zeg. Zal je verhaal zo eens lezen.
Inmiddels heb ik nog een email binnen. Het contract zou ingaan op 1 januari, en ze hebben geld geincasseerd voor de maand december
Re: OXXIO: levering annuleren
Marga,
Ik zou mijn website graag willen updaten met het bindend advies van de SGC en hoe het voor de rest niet afgehandeld wordt.
Ware het niet dat de website is opgezet onder wanadoo. Dit is inmiddels Ziggo. Ik weet niet hoe ik bij mijn site moet komen, om het aan te passen of te wijzigen. Ik krijg geen contact met de helpdesk van Ziggo en op brieven, aangetekend of niet, wordt niet gereageerd. Ziggo doet mij denken aan Oxxio. Alleen de betalingen zijn belangrijk, ik niet, Marga niet en de rest van de klanten ook niet.
Soms schiet ik gewoon in de lach als ik alles teruglees en ook van anderen hoor hoe men behandeld wordt. En soms word ik kwaad, en soms word ik zelfs bang.
Want ik heb het blijkbaar niet meer onder controle, met mijn waarden en normen.
Ziggo heb ik dus ook maar opgezegd. Duurt nog een maandje en dan een nieuwe provider. Kan ik deze klucht weer delen met anderen.
Veel succes en sterkte!
Ronnio
Ik zou mijn website graag willen updaten met het bindend advies van de SGC en hoe het voor de rest niet afgehandeld wordt.
Ware het niet dat de website is opgezet onder wanadoo. Dit is inmiddels Ziggo. Ik weet niet hoe ik bij mijn site moet komen, om het aan te passen of te wijzigen. Ik krijg geen contact met de helpdesk van Ziggo en op brieven, aangetekend of niet, wordt niet gereageerd. Ziggo doet mij denken aan Oxxio. Alleen de betalingen zijn belangrijk, ik niet, Marga niet en de rest van de klanten ook niet.
Soms schiet ik gewoon in de lach als ik alles teruglees en ook van anderen hoor hoe men behandeld wordt. En soms word ik kwaad, en soms word ik zelfs bang.
Want ik heb het blijkbaar niet meer onder controle, met mijn waarden en normen.
Ziggo heb ik dus ook maar opgezegd. Duurt nog een maandje en dan een nieuwe provider. Kan ik deze klucht weer delen met anderen.
Veel succes en sterkte!
Ronnio
Re: OXXIO: levering annuleren
@ Marga83
Ik zou OXXIO gewoon vragen om de contractgegevens aan u op te sturen. Kunnen zij dit niet dan is er geen contract volgens de wet en dienen zij een terugswitch in te dienen.
Is de brief aangetekend verstuurd? Zo ja, dan zou n.a.v. het verzendbewijs aan te tonen zijn dat hij wel degelijk op tijd ontvangen had moeten zijn.
Ik zou allereerst gewoon proberen de contractgegevens van OXXIO op te vragen, die zijn ze verplicht te bewaren, als dit niet het geval is heb je een stok om mee te slaan, dan kunnen ze je niets maken.
Ik zou OXXIO gewoon vragen om de contractgegevens aan u op te sturen. Kunnen zij dit niet dan is er geen contract volgens de wet en dienen zij een terugswitch in te dienen.
Is de brief aangetekend verstuurd? Zo ja, dan zou n.a.v. het verzendbewijs aan te tonen zijn dat hij wel degelijk op tijd ontvangen had moeten zijn.
Ik zou allereerst gewoon proberen de contractgegevens van OXXIO op te vragen, die zijn ze verplicht te bewaren, als dit niet het geval is heb je een stok om mee te slaan, dan kunnen ze je niets maken.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: OXXIO: levering annuleren
Beste Marga,
Uit uw berichten heb ik begrepen dat er het een en ander mis gaat met het annuleren van de overeenkomst van uw ouders. Wij bij Oxxio betreuren dit en willen u in de gelegenheid stellen om contact met ons op te nemen via [email protected]. Ik wil u verzoeken om het klant / aanmeldingsnummer van uw ouders alsmede uw contactgegevens door te mailen, zodat ik deze situatie zo snel mogelijk voor u en uw ouders kan verhelpen.
Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen
Met vriendelijke groet,
De Oxxio medewerker
Uit uw berichten heb ik begrepen dat er het een en ander mis gaat met het annuleren van de overeenkomst van uw ouders. Wij bij Oxxio betreuren dit en willen u in de gelegenheid stellen om contact met ons op te nemen via [email protected]. Ik wil u verzoeken om het klant / aanmeldingsnummer van uw ouders alsmede uw contactgegevens door te mailen, zodat ik deze situatie zo snel mogelijk voor u en uw ouders kan verhelpen.
Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen
Met vriendelijke groet,
De Oxxio medewerker
Re: OXXIO: levering annuleren
Aan de Oxxiomedewerker
Uit mijn berichten heeft U kunnen begrijpen dat er het een en ander is misgegaan met het nakomen van het bindend advies van de geschillencommissie. U, bij Oxxio, zal dat waarschijnlijk een zorg zijn. Toch stel ik U in de gelegenheid om contact met mij op te nemen via [email protected].
Ik wil U verzoeken bij Uw werkgever te informeren naar het waarom van deze houding en mij dit te Emailen.
Alhoewel Oxxio ook in het bezit is van dit bindend advies wil ik U, op Uw verzoek, dit bindend advies nog opsturen zodat U deze situatie zo snel mogelijk voor mij kan verhelpen.
Ik hoop zo spoedig mogelijk van U te horen (‘U’ wordt met een hoofdletter geschreven, respect)
Gewone groet,
Ron Beket.
Uit mijn berichten heeft U kunnen begrijpen dat er het een en ander is misgegaan met het nakomen van het bindend advies van de geschillencommissie. U, bij Oxxio, zal dat waarschijnlijk een zorg zijn. Toch stel ik U in de gelegenheid om contact met mij op te nemen via [email protected].
Ik wil U verzoeken bij Uw werkgever te informeren naar het waarom van deze houding en mij dit te Emailen.
Alhoewel Oxxio ook in het bezit is van dit bindend advies wil ik U, op Uw verzoek, dit bindend advies nog opsturen zodat U deze situatie zo snel mogelijk voor mij kan verhelpen.
Ik hoop zo spoedig mogelijk van U te horen (‘U’ wordt met een hoofdletter geschreven, respect)
Gewone groet,
Ron Beket.