Tijdens vakantie op Rhodos dmv spelletje voor de kinderen die prompt DE grote hoofdprijs wonnen, meegelokt naar goed geoliede verkoopmachine van Club Greece. Op een Duitse site later gelezen hoe velen helaas door de urenlange toespraken (5-6 uur!) zich lieten overhalen tot het tekenen van een hopeloos contract.
Mijn man en ik trapten er niet in en konden gelukkig na ruim 2 uur de verkoper en manager met een duidelijk nee van ons afschudden.
TRAP ER NIET IN! De vakanties voor nu en in de toekomst lijken droomvakanties, maar alleen de eerste blijkt waar en dan gaat men weer met verkooptechnieken aan de gang om weer (duurdere!!) contracten aan te smeren.
Oh ja, die gewonnen hoofdprijs: je hoort pas wat dat is, na het verkooppraatje en hoera, het is nooit iets wat je mee kunt nemen (een camera of radio) maar altijd een reis van 1 week voor 4 personen.
Jammer genoeg altijd vanuit Engeland en om de reis op te vragen moet je wel eerst ongeveer 200 Euro overmaken. En degenen die dat gedaan hebben, hebben er nooit meer iets van gehoord. zie de Duitse site.
Ben dus gewaarschuwd, en ze zijn ook actief op Kreta.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Club Greece, Rhodos
Re: Club Greece, Rhodos
Welke Duitse site is dat dan? Ik zie de link nergens vermeld staan.
Verder vertrouw ik geen enkel spelletje waar ik zomaar ineens DE grote prijs win.
Verder vertrouw ik geen enkel spelletje waar ik zomaar ineens DE grote prijs win.
Goed van je, maar helaas blijken veel mensen zich tijdens zo´n verkooppraatje van 3-6 uur toch te laten verleiden om maar van de zaak af te zijn. En sommigen hopen dan dat ze later de zaak kunnen herroepen en dat blijkt nu net niet te kunnen. Je voorschot ben je in principe kwijt.
En die Duitse site is:
http://home.arcor.de/r-krell/clubgreece/#TOC
En die Duitse site is:
http://home.arcor.de/r-krell/clubgreece/#TOC
Helaas blijken veel landgenoten de uitzending van Radar in April over Club Greece niet te hebben gezien.
In ieder geval was mijn ervaring, afgelopen week in Rethimno- Kreta, dat nog een redelijk aantal zich lieten verleiden in een taxi geduwd te worden. Bij ons deden ze zich zowaar in eerste instantie voor als "toerist informatie gevers".
Bij de vraag aan een landgenoot of hij de Radar uiytzending niet had gezien ging bij de "colporteur" buiten zicht van die landgenoot de middenvinger omhoog.
Bij het bespreken ervan met een inwoner bleek dat ook de Griekse TV al uitgebreide aandacht had besteed aan het indringende ennavolgende gedrag waarbij het volgen met een scooter en dan aansp(rek aan de orde kwam. Helaas, helaas, slechts één week de gedragingen volgen op slechts een plaats in Hellas, er zullen toch weer diverse slachtoffers zijn van de wel zeer schandalig en opdringerig optredende "colporteurs". Eén er van wel wel zo "aardig" om te vertellen dat hij anders niets zou verdienen. Het viel op dat een groepje van drie spoorslags verdween toen een politiecontrole langs kwam.
In ieder geval was mijn ervaring, afgelopen week in Rethimno- Kreta, dat nog een redelijk aantal zich lieten verleiden in een taxi geduwd te worden. Bij ons deden ze zich zowaar in eerste instantie voor als "toerist informatie gevers".
Bij de vraag aan een landgenoot of hij de Radar uiytzending niet had gezien ging bij de "colporteur" buiten zicht van die landgenoot de middenvinger omhoog.
Bij het bespreken ervan met een inwoner bleek dat ook de Griekse TV al uitgebreide aandacht had besteed aan het indringende ennavolgende gedrag waarbij het volgen met een scooter en dan aansp(rek aan de orde kwam. Helaas, helaas, slechts één week de gedragingen volgen op slechts een plaats in Hellas, er zullen toch weer diverse slachtoffers zijn van de wel zeer schandalig en opdringerig optredende "colporteurs". Eén er van wel wel zo "aardig" om te vertellen dat hij anders niets zou verdienen. Het viel op dat een groepje van drie spoorslags verdween toen een politiecontrole langs kwam.
Club Greece is a big scam that doesn't follow any ethic business rules. This is the reason their head office is in The Isle of Man.
If you have any trouble with this club, make sure everything is documented and contact OTE (organization for timesharing europe). Show them how they didn't followed the ethical code of OTE. They are member (I still don't get why they still can be a member with this scam). Once they started threatening us, we threatened them back and took steps with OTE. After some work (procedure of some weeks) we got our downpayment back. But better is not to sign in the first place.
To all the people who don't understand how you can make this deal. I don't know either, but believe me that after 5 hours of intensive sales talk, even high educated people get tiered and make stupid decisions sometimes. But never again! You must have experienced it to understand this I guess.
If you have any trouble with this club, make sure everything is documented and contact OTE (organization for timesharing europe). Show them how they didn't followed the ethical code of OTE. They are member (I still don't get why they still can be a member with this scam). Once they started threatening us, we threatened them back and took steps with OTE. After some work (procedure of some weeks) we got our downpayment back. But better is not to sign in the first place.
To all the people who don't understand how you can make this deal. I don't know either, but believe me that after 5 hours of intensive sales talk, even high educated people get tiered and make stupid decisions sometimes. But never again! You must have experienced it to understand this I guess.
ieder jaar worden wij in rhodos aangesproken door de mensen van c.gr.We hebben één maal de hele reutemeteut aangehoord(drie uur met sapje) en op het einde werd de grote baas er bij gehaald(nederlander)die geen klein beetje onbeschoft werd toen we zegden niet geinteresseerd te zijn.Het is een echte pest daar,steeds een klacht indienen bij de toeristen politie is het enige wat je kan doen.ze gaan er inderdaad vandoor als er politie in de buurt komt.We hebben die gast met zijn kraslootjes ook gevraagd of hij goed slaapt,die zei dat hij niet weet hoe de zaak draaid en hij alleen maar lootjes uitdeeld(ze zien ons wel echt als domme toeristen).De gast die ons drie uur probeerde te overhalen was verbaast dat we zijn reis teruggaven en zegden er iemand anders plezier mee te doen(misschien zichzelf)dit jaar ga ik deze reacties eens mee nemen en ze in zijn handen duwen als hij ons nog aanspreekt en het adres van de site,hij kan eens komen kijken.
Als iemand een mannier weet om deze bedriegers op hun plaats te zetten laat gerust iets weten. ook al trap ik niet in hun spelletjes.Ik erger me hier ieder jaar dood aan
GRTJES nim
Als iemand een mannier weet om deze bedriegers op hun plaats te zetten laat gerust iets weten. ook al trap ik niet in hun spelletjes.Ik erger me hier ieder jaar dood aan
GRTJES nim