LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreselijk bericht
Vreselijk bericht
Sprintplan vrijuit
De geschillencommissie bankzaken heeft de eerste drie klachten tegen het aandelenleaseproduct Sprintplan van Aegon verworpen. Misleiding in de brochure acht de commissie niet bewezen. Ook de aanklacht van foute voorlichting door tussenpersonen, vond geen gehoor. ‘De tussenpersoon treedt op voor rekening en risico van de klant’, stelt de commissie. (VK, p.19)
De geschillencommissie bankzaken heeft de eerste drie klachten tegen het aandelenleaseproduct Sprintplan van Aegon verworpen. Misleiding in de brochure acht de commissie niet bewezen. Ook de aanklacht van foute voorlichting door tussenpersonen, vond geen gehoor. ‘De tussenpersoon treedt op voor rekening en risico van de klant’, stelt de commissie. (VK, p.19)
Re: Vreselijk bericht
Dit produkt is niet te vergelijken met de legiolease rotzooi die wij hebben.
Dat zal best erg zijn, maar je laat met je titel op deze topic wel iedereen schrikken. Ik dacht dat er weer iemand overleden was.
Verzin eens wat anders!
Verzin eens wat anders!
Ik had destijds 2 Sprintplannen en in april 2000 afgekocht tegen 2% boete en daar toen een megawinst opgemaakt. Ik moet zeggen dat het foldermateriaal heel duidelijk was. Alleen kon ik de koersen nergens terugvinden.
Bij navraag kreeg ik als antwoord dat, dat 1 keer per maand werd bekeken en dat dan een gemiddelde koers werd gehanteerd van de belegde fondsen. Dat was voor mij een reden om af te kopen.
Toen zag ik de advertenties van Legiolease en ben er met 3 contracten ingegaan en blijf achter met een megaschuld.
Conclusie: De folders van Sprintplan waren 100% duidelijker dan die tinnifzooi van Legiolease.
Bij navraag kreeg ik als antwoord dat, dat 1 keer per maand werd bekeken en dat dan een gemiddelde koers werd gehanteerd van de belegde fondsen. Dat was voor mij een reden om af te kopen.
Toen zag ik de advertenties van Legiolease en ben er met 3 contracten ingegaan en blijf achter met een megaschuld.
Conclusie: De folders van Sprintplan waren 100% duidelijker dan die tinnifzooi van Legiolease.
Geplaatst op 02 Oct 2003 19:29 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Ben je dan alleen je inleg kwijt of is er ook nog een restschuld net zoals bij Dexia ?
--------------------------------------------------------------------------------
Ben je dan alleen je inleg kwijt of is er ook nog een restschuld net zoals bij Dexia ?
Je inleg ben je grotendeels of in zijn geheel kwijt. In somige gevallen heb je kans op een restschuld ivm met een zgn garantiewaarde van 95% van belegde bedrag.
AEGON Dale;
Belegd bedrag = Lening
Mvg Pieter
AEGON Dale;
Belegd bedrag = Lening
Mvg Pieter
Nou, belegd bedrag is het bedrag wat besteed is aan de aankoop van aandelen. Waar dat geld vandaan kwam is een tweede. Op basis van deze constructies werd dat geld gecreeerd via een krediet.
Precies Sara!
Als ik een huis koop voor 200.000, en ik leen 200.000 om dat te kunnen betalen, dan geldt dus ook
Aankoopprijs huis = lening.
Maar het zijn wel twee aparte zaken.
Als ik een huis koop voor 200.000, en ik leen 200.000 om dat te kunnen betalen, dan geldt dus ook
Aankoopprijs huis = lening.
Maar het zijn wel twee aparte zaken.
Inderdaad het zijn twee verschillende zaken.
Maar AEGON heeft zijn eigen taal en gebruikt dit soort verhulde uistspraken om het woord lening niet te hoeven noemen.
AEGON Dale;
Maandbedrag = Rente
Mvg Pieter
Maar AEGON heeft zijn eigen taal en gebruikt dit soort verhulde uistspraken om het woord lening niet te hoeven noemen.
AEGON Dale;
Maandbedrag = Rente
Mvg Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op 02 okt 2003 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mario, verwar je mij niet met iemand anders? Ik was niet op zoek naar een makelaar of advocaat, en niemand had mij ook zo'n site beloofd.
Een actie van SIRE uit 1980;
Dat heeft de financiele markt zeker gezien en hebben het zo verpakt dat het wel duidelijk leek
http://www.sire.nl/media/images/wat1.gif
http://www.sire.nl/media/images/wat2.gif
Mvg Pieter
Dat heeft de financiele markt zeker gezien en hebben het zo verpakt dat het wel duidelijk leek
http://www.sire.nl/media/images/wat1.gif
http://www.sire.nl/media/images/wat2.gif
Mvg Pieter
IK wil even reageren op de gast van 16.53 die het contract afkocht.
In de periode voor 2000 zijn de beurzen grandioos gestegen. Jij was blijkbaar een van degene die wist dat het Sprintplan een beleggingsproduct was. Als je begin 2000 het contract afkocht had je dus veel winst.
De meeste mensen dachten echter dat het Sprintplan een spaarproduct was waarbij je na 5 jaar je ingelegde geld met winst kon ophalen.
De rest is bekend.
Groet,
In de periode voor 2000 zijn de beurzen grandioos gestegen. Jij was blijkbaar een van degene die wist dat het Sprintplan een beleggingsproduct was. Als je begin 2000 het contract afkocht had je dus veel winst.
De meeste mensen dachten echter dat het Sprintplan een spaarproduct was waarbij je na 5 jaar je ingelegde geld met winst kon ophalen.
De rest is bekend.
Groet,
Geachte forum lezers,
Sorry dat ik mij te emotioneel heb uitgedrukt, ik heb zelf 3 contracten bij Dexia en
geen sprintplan, maar toen ik het bericht las dat ik meteen dat het voor ons
met contracten van Legio bij Dexia ook die kant op gaat.
Ik heb weer een bericht nodig wat mij weer moed en kracht geeft.
Met dit bericht was ik erg aangeslagen en door al die negatieve berichten
zie ik het soms niet meer zitten.
Met vriendelijke groeten,
Een mede gedupeerde
Sorry dat ik mij te emotioneel heb uitgedrukt, ik heb zelf 3 contracten bij Dexia en
geen sprintplan, maar toen ik het bericht las dat ik meteen dat het voor ons
met contracten van Legio bij Dexia ook die kant op gaat.
Ik heb weer een bericht nodig wat mij weer moed en kracht geeft.
Met dit bericht was ik erg aangeslagen en door al die negatieve berichten
zie ik het soms niet meer zitten.
Met vriendelijke groeten,
Een mede gedupeerde