LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar DONG/RWE?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hoiti103

Overstappen naar DONG/RWE?

Ongelezen bericht door hoiti103 »

Ben de hele ochtend al aan het googelen, wiloverstappen naar een andere energie leverancier, omdat ik denk dat ik dan voordeliger uit ben. Nu krijg ik op verschillende siteshet advies om over te stappen op DONG of RWE. Nu is mijn vraag, is dat slim? Ik ga niet voor 3 jaar vast, gewoon 1 jaar. Het gaat om zowel gas als energie. Ben nu bij NUON.
Help?

bwieren

Re: Overstappen naar DONG/RWE?

Ongelezen bericht door bwieren »

Uit je verhaal blijkt dat je een contract voor 1 jaar wilt hebben. Wat je je verder moet afvragen is of je een vaste of variabel prijs wilt en of het grijs of groen moet zijn. Bij variabele prijzen weet je niet welke kant het opgaat: omhoog of omlaag. Als je een vaste prijs neemt voor een jaar, weet je precies waar je het komende jaar aan toe bent. Je gaat natuurlijk voor groene stroom omdat dat beter is voor het milieu :wink:

er staat ook nog wel wat info op www.energieprijsvergelijkers.nl

hoiti103

Ongelezen bericht door hoiti103 »

Dank voor de informatie. Ben al weer iets verder. Ik zag enorme verschillen tussen transportkosten van de Gasunie bij de verschillende sites. Ik woon niet in de buurt van Groningen, dus dat scheelt per jaar ongeveer 70 EUR. Bij de vergelijking staat er bij bijvoorbeeld RWE 5,07 EUR, terwijl bij NUON staat 80 EUR. Dat laatste klopt, dat is zijn namelijk de kosten op mijn adres.

De vergelijking is dus niet helemaal correct. Nog even puzzelen dus:-)
Heb vandaag ook maar eens gebeld met eneco, daar betaal ik mijn vastrecht aan, en eigenlijk wil ik alles weer bij 1 leverancier, tenminste als dat voordelig is.
Ze konden me een 3 jarig contract aanbiede, iets wat ik in deze periode niet wil. Ze gaat nu informatieopsturen over de tarieven van eneco.

Heb heel duidelijk aangegeven dat ik NIET wil overstappen op dit moment, maar puur informatie wil. Hoop dat het goed gaat:-)

tutje

Ongelezen bericht door tutje »

heey,

nou, overstappen naar RWE zou ik nu ff achterwegen laten ivm met de fusie met essent..

dong energie zou dan n betere keuze zijn.
aangezien u nu bij Nuon zit zou ik wel goed overleggen, want de vastrecht kosten bij Dong zijn hoger dan die van nuon (dong 2.08 stroom, 2.08 gas, bij nuon 1.99 stroom 1.25 gas)

zijn maar kleien verschillen, maar ook de standaard tarieven van dong liggen ongv gelijk aan de standaard tarieven van Nuon.

Als ik u was zou ik contact opnemen met de klantenservice van Nuon en aangeven dat u goedkopere levering heeft gezien bij andere leverancier, en heel vaak zijn zij bereid om u dan ook een actie tarief met variabele prijs voor 1 jaar aan te bieden ;)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Neem alleen een leverancier die bij www.sgc.nl is aangesloten. Die stok achter de deur heb je echt nodig. Ben zelf overgestapt van Greenchoice (oplichters) naar Dong via Gaslicht.com. Scheelt me ruim 200 euro per jaar voor gas alleen. Contract voor 1 jaar dat ik natuurlijk tijdig ga opzeggen omdat Dong het contract stilzwijgend met 1 jaar zal verlengen tegen de dan geldende normale - niet actie - tarieven. Tarieven van Dong netjes op papier ontvangen na een paar dagen en een uitgebreide toelichting. Ik heb niet de illusie dat ook dit allemaal vlekkeloos gaat verlopen maar in elk geval beter dan klant blijven bij die Groene Farizeeërs.

Als iemand nog een betere aanbieding (behalve Oxxio) heeft gezien graag even melden.

Gesloten