LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio Afrekening Drama

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
T.Melanie

Oxxio Afrekening Drama

Ongelezen bericht door T.Melanie »

Ik heb hulp nodig of tips van mensen die in een soort zelfde situatie hebben gezeten!
Wij zijn sinds 2 jaar klant bij Oxxio. Na en flink gedoe om het maandelijkse voorschot bedrag passend te krijgen op ons huishouden kregen wij vorig jaar 1600 euro terug.  Wij betaalde toendertijd 220 euro p/m voor de gas en 40 ero p/m voor de stroom. Nadat wij de afrekening hadden gekregen heb ik de maandlasten met maar 40 euro laten zakken met oog op ons gezin dat zou uitbreiden in 2008. Ik dacht, betaal liever teveel dan te weing. En gingen wij 180 p/m voor gas betalen en 40 p/m voor de stroom. Alles ging prima tot dat we de afrekening kregen. We moesten voor de gas 217 euro bijbetalen en voor de stroom 856 euro!!! Die hadden we niet zien aankomen. Het bedrag voor de gas kan ik wel bij inkomen, we hebben het huis lekker warm gestookt toen onze dochter werd geboren. Maar de stroom snap ik niet omdat het enige verschil met vorig jaar is dat ik een droger heb. En als je nou een keer 80 euro moet bijbetalen dat kan nog, maar 856 euro!!! 

Als ik de Oxxio bel kunnen zij niet in mijn frustratie meegaan. Als ik zeg dat ik niet snap waar deze hoge afrekening in een keer vandaan komt zeggen ze dat zij het ook niet weten. Als ik vraag wat een gemiddeld huishouden van 4 personen moet betalen in de maand zeggen zij dat dit bijna 300 euro is in totaal. Als ik noem dat geen van onze vrienden/familie zoveel betaald zwijgen ze. Als ik de Essent bel ( dat is onze net werkbeheerder) krijg ik weer wat anders te horen. Namelijk dat wij onder het gemiddelde verbruik zitten qua stroom en dat zij het ook raar vond dat we zoveel moeten bijbetalen. Als ik vraag of het aan onze meter kan liggen zeggen ze dat als ik dat laat controleren door een monteur van hun en als e meter dan blijkt te kloppen ik zelf voor de kosten van de monteur kan opdraaien wat ook weer een paar honderd euro kan gaan kosten...
Kortom ik weet niet wat ik moet doen en waar ik moet beginnen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een gezin die vorig jaar zoveel heeft teruggekregen het jaar erop zoveel moet bijbetalen. Wie kan mij helpen hiermee? Ik zal nog even de getallen qua verbruik op een rijtje zetten misschien dat iemand daar een mening over heeft?

Gas      21-08-07  31-10-08                           3266,96

Stroom 21-08-07  31-10-08        Hoogtarief 4179
                                                     Laagtarief     3248
Alvast bedankt!!

Met vriendelijk groet,
Melanie

bwieren

Re: Oxxio Afrekening Drama

Ongelezen bericht door bwieren »

je afrekening gaat over ongeveer 437 dagen en dat is meer dan een jaar. Als je de standen wilt vergelijken met het vorige jaar moet je kijken naar het aantal dagen wat op je vorige jaarrekening stond (appels met appels vergelijken).

Als je je gegevens vertaalt naar een jaarverbruik (365dg) kom je op een verbruik van H:3490 kWh en L: 2713 kWh.

Nu heb ik een enkele meter dus ik kan niet goed inschatten of het laagverbruik niet wat hoog is. Wij hebben een gezin van 5 personen en verbruiken ongeveer 4200 kWh p/j en volgens mij verbruikt een gemiddeld huishouden iets van 3650 kWh p/j.

laten we eens kijken naar het laagverbruik. Je noemt ergens Essent dus zijn de daluren van 11:00 tot 07:00 uur, je verbruikt dan iets van 7,5 kWh, dat wil zeggen er staat iets aan dat gemiddeld ongeveer 940 Watt per uur vraagt. Dit zou kunnen als je na 11:00 uur elke dag je wasmachine en droger laat draaien. Als dit niet het geval is zou ik een of twee weken de standen om 07:00 en 11:00 uur opschrijven. Op basis van deze gegevens kun je een jaarverbruik bepalen. Hierna kun je altijd nog kijken of je een metercontrole aanvraagt.

succes.

tutje

Ongelezen bericht door tutje »

nou ik werk voor een energie maatschappij, doet er nie toe welke ;)

maar heb de verbruiken opgezocht.. 4 persoons gezin:

3500 Kwh pj TOTAAL.. dus Piek EN dal..

en 2200 aan gas pj..

misschien kunt u hier wat mee.. als u meer info wilt hoor ik graag van u.

T.Melanie

Ongelezen bericht door T.Melanie »

Hoi B. Wieren

Ik vind het een hele goede tip om de jaarafrekeningen te vergelijken met elkaar, maar we wonen nog maar 2 jaar in dit huis en om een een of andere rare reden zijn we een paar keer afgemeld en weer aangemeld bij de Oxxio. Daarom komen wij er gewoon niet uit. De data's overlappen elkaar en we worden daar in ieder geval niet wijzer van...

Maar in ieder geval bedankt voor de reactie!

Groeten.
Melanie

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

3500 Kwh pj TOTAAL.. dus Piek EN dal..
Dat sprookje wordt nog steeds als uitgangspunt genomen, maar klopt van geen kant.
Jaarlijks publiceert EnergieNed een Tariefadvies voor de levering van warmte aan kleinverbruikers. Als onderdeel hiervan wordt marktonderzoek gedaan naar het gemiddeld gebruik van huishoudens mét en zonder gasaansluiting. Op basis van de door EnergieNed gehouden marktonderzoeken bij
gezinshuishoudingen zijn opnieuw de gemiddelde energieverbruiken vastgesteld voor warmte- en identieke gasverbruikers. Het jongste tariefadvies (gepubliceerd op 15-1-2009) vermeldt :
1.401 m3 - het gemiddeld gasverbruik per jaar van een woning die op het aardgasnet is aangesloten
4.140 kWh - het gemiddeld stroomverbruik per jaar van een woning die op het aardgasnet is aangesloten
4.195 kWh - het gemiddeld stroomverbruik per jaar van een woning die op het warmtenet is aangesloten (bron: EnergieNed)

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste T.Melanie,
Uw forumbericht van 16 januari jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van stroom. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

Ronnio

Ongelezen bericht door Ronnio »

Beste Melanie,

Achter de oxxiomedewerker :evil: zijn duistere krachten aan de hand. Ik heb geen vertrouwen meer in welke oxxiomedewerker :evil: dan ook. Al 2,5 jaar ellende met Oxxio. :evil:

Zelfs na bindend advies van de geschillencommissie, een persoonlijke handruk, alles op papier, een telefonische belofte, het maakt niet uit. Er wordt niets opgelost, en uiteindelijk blijf je jaren lastiggevallen worden door Intrum Justitia. :evil:

Zie ook: http://members.ziggo.nl/ronbeket/

Dit loopt tot de aanmelding bij de geschillencommissie.(februari 2008) Vanaf die tijd wordt een volgende website opgezet.

Je mag het natuurlijk proberen, maar na een hoop verloren energie, en tijd, zul je zuur en kwaad met hetzelfde probleem blijven zitten! :evil: En ik vind dat eerst de oude problemen en beloften maar eens nagekomen moeten worden!!

Sterkte,

Ronnio
:evil:

Gesloten