LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Green Choice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door marinepik »

Eigenlijk schaam ik mij een beetje voor Greenchoice als het waar is dat men colporteurs op pad stuurt die zich niet aan de regels houden.
Ik ben er echter van overtuigd dat dit niet een strategie is van Greenchoice maar van colporteurs die op eigen houtje maar wat aan kloten om zelf zoveel mogelijk te verdienen.
IK ben daar absoluut niet blij mee gezien het feit dat Greenchoice zelf zich wel houdt aan gemaakte afspraken, lekker goedkoop is en altijd correcte informatie verschaft.
Ik kan een ieder aanbevelen zich tot Greenchoice wenden en daar zijn beklag te doen indien men onheus is benaderd door een colporteur.
Ik weet zeker dat Greenchoice dan maatregelen zal nemen tegen het bedrijf die de colporteurs de weg op stuurt.
Theo

jacqueline1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 17:57

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door jacqueline1964 »

hoi,


Een tijdje geleden in aug 2008 zijn we over gestapt naar greenchoice via aan de deur.
vanaf sept 2008 waren we dus bij hun en niet meer bij eneco,in ock 2008 een rekening van eneco,ik gebeld naar alebei en greenchoice bleef erbij dat hun de leverancier waren ,oke dacht ik ze hielden al geld in van me rekening vanaf sept 2008.
novermber weer gebeld kreeg weer iets van eneco zouden contact gaan leggen met eneco.

januari 2009 kreeg ik een rekening van eneco van 622,00 of ik die even wilde betalen trerwijl greenchoise al vanaf september 2008 van mijn rekening afboekt ik gebeld ze hadden een mailtje gehad van eneco,en zeiden dat alles oke was dat enco had gemail dat ik vanaf sept 2008 greenchoice mijn leverancier was.

Toen heb ik weer eneco gebeld die zeiden dat hun de leverancier waren ,toen heeft mijn man weer greenchoice gebeld en en ze gaven hun fout toe ,terwijl ik een kwartier eerder een telefoontje had gehad dat hun de leverancier waren.(greenchoice)

maar goed het is dus dat ik alles van greenchoice terug krijg 500,00 euro en dat ik de rest erbij moet leggen voor eneco dat bedrag is 800,00 euro ,we stappen toch niet voor niks over om er beter van te worden.

astonmartijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2008 19:45

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door astonmartijn »

het is een beetje laat maar toch...

ik heb even mee zitten lezen en moet het volgende toch even opmerken. het probleem ligt bij die irritante deur tot deur gasten... en dan vooral de slechte variant. er zijn onder de colporteurs goede en kwade...
niet alleen greenchoice maakt gebruik van deze mensen.. NUON, Essent en dat soort boeven ook!! het is een manier van werken die iemand wel of niet aan kan staan en gelukkig zijn er regels voor om dit soort acties tegen te gaan. greenchoice is naar mijn mening niet direct vantwoordelijk voor de uitlatingen van sommigen van die gasten.. wel zouden ze als dit geconstateerd wordt afstand moeten nemen van die bedrijven en ik denk dat ze als ze het eenmaal door hebben ook wel doen, dit is erg slecht voor de bedrijfs naam. ik heb uiteindelijk ook voor greenchoice gekozen omdat ze WEL de moeite namen om me van a tot z uit te leggen hoe een Kw en M3 opgebouwd is. ik heb bijna 2 weken besteed aan het uitdokteren van deze info omdat alle anderen zoals nuon en essent etc alleen maar de ene na de andere ontwijkende opmerking maakte en op geen enkel moment direct antwoordt gaven dus...
greenchoice.. doe wat aan je verkoopcontracten met de colporteurs that's all!!

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Denk dat Greenchoice er niet zomaar uit ligt bij de "Vaste Lasten Bond"....

valcon
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:44

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door valcon »

Had zojuist twee colporteurs namens Green Choice aan de deur.
GC: "Dag meneer, wij komen voor u de energieteruggave regelen"
Ik: "Huh?
GC: "Heeft u al groene stroom?"
Ik: "Bent u van Essent?"
GC: "Wij zijn de hoofdleverancier van Essent's groene stroom"
Ik: "Dat slaat nergens op. Zijn jullie van Essent?"
GC: "Nee meneer"
Ik: "Geen interesse, tot ziens"

<ik hol naar binnen, zwengel de PC aan, en Google op Green Choice, en kom o.a. hierzo terecht en zie mijn vermoeden bevestigd>
<ik hol naar buiten, achter die leugenaars aan, die inmiddels bij de buren staan te liegen>

Ik: "Hey, jij. Dus jij zegt dat je mijn energieteruggave regelt?"
GC: "Jawel"
Ik: "En jullie zijn groene stroom leverancier van Essent?"
GC: "Euh...ja"
Ik: "Dat is gelogen. Jullie zijn geen leverancier. Jullie willen gewoon stiekem mijn goedkeuring om mijn stroomleverancier te worden, en het contract over te nemen"
GC: <stilte>"....euh...ja"
Buurman: "Oh, bedankt buurman! <tegen GC> Geen interesse!" <SLAM>

Ik weet niet of de schuld bij GC ligt of bij de colporteurs, maar ze zitten gewoon keihard te liegen! Eigenlijk jammer dat ik het gesprek niet opgenomen heb. De volgende keer vraag ik of ik dat mag doen. Moet je eens zien hoe snel ze weg lopen!

Wat kun je hier tegen doen? RCC? Consumentenbond? Ik zit me groen en geel te ergeren dat dit zomaar kan!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voortaan gewoon de politie bellen: 0900-8844 . Het is bij wet verboden om onder valse voorwendselen te colporteren. De meeste colporteurs vinden het niet zo fijn om zich op straat bij een politie-auto te moeten verantwoorden voor hun gedrag. Een colporteur moet altijd direct en eerlijk aangeven voor wie of wat hij/zij colporteert en wat het precieze doel is (contracten slijten).

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_indienen

valcon
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:44

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door valcon »

Ik heb zojuist een klacht bij de NMA ingediend.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Twijg »

gkyymBij mij is gisteren iemand van Greenchoice langs geweest.

Gc: Gm, mag ik even vragen wie uw energieleveraar is.
Ik: Eneco en ik heb geen enkele interesse om naar een ander over
te stappen.
Gc: Wij werken samen met Eneco en leveren ook groene energie aan Eneco. Het gaat erom dat u recht heeft op teruggave van u teveel betaalde energierekening i.v.m. de daling van energieprijs.
Ik: Waarom stelt Eneco mij hiervan zelf niet op de hoogte?
Gc: Veel mensen lezen de brief niet goed, daarom hebben we van minister Kramer de opdracht gekregen om persoonlijk bij de mensen
langs te gaan. Met hoeveel personen woont u hier? Oh dan scheelt u dat ± 120 euro per jaar. Mag ik uw gegevens even noteren?
Ik: Waarom?
Gc: Als bewijs dat ik hier langs ben geweest en om uw gegevens te controleren. Uw naam, adres en gironummer a.u.b.
(Na dit genoteerd te hebben) En wilt u onderaan even uw handtekening zetten?
Ik pakte het papier aan en zag gelijk dat het een overeenkomst was met Greenchoise.
Ik: Ik teken helemaal niets, dit is een overeenkomst. Ik wil de doorslag en ga nu gelijk Eneco bellen.
Zij gaf mij de doorslag en ging weg.
Daarna heb ik de overeenkomst nader bestudeerd. De machtiging voor automatische afschrijving en de machtiging voor Gc om de overschrijving
met Eneco te regelen waren al afgevinkt.
De naam Greenchoice is in het voorafgaande gesprek geen enkele keer gevallen, en mij is ook op geen enkele wijze te kennen gegeven dat ik bezig was om over te stappen
Heb direct een aantal buren gebeld, die op hun beurt ook weer een aantal mensen in de wijk hebben gewaarschuwd.
Heb ook contact opgenomen met Eneco, een klacht ingediend bij Greenchoise en na een tip van Bob Schurkjens een klacht ingediend bij NMA. Ben er nog beduusd van.En het was natuurlijk stom en onnadenkend van mij om niet goed naar het identiteitskaartje te kijken en om mijn gironummer te geven.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door VTO1 »

deze lieden zijn van Planeta Promotions uit Leeuwarden. Mijn Zus heeft er gewerkt. Dit zijn zieke lui die dit bedreif leiden.
zij worden al jaren ingehuurd door Greenchoice.
Greenchoice weet vd misleiding maar is net zo corrupt door eraan mee te werken. Zolang de DTE niks doet liegen ze maar door en door.
Lees maar hoeveel forums vol staan opver misleiding van deze club.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Twijg »

Bedankt voor je reactie! Heb inmiddels ook aangifte gedaan bij de politie.
Ik denk dat ze volgende week verder gaan in onze- of naburige wijken. De naam van de medewerkster staat op de overeenkomst, dus ik ben benieuwd. Wat is de DTE?

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door VTO1 »

DTE is de waakhond van de energiemarkt
heet tegenwoordig trouwens Energiekamer.
valt onder de NMA.

Energiekamer is zeg maar wat OPTA is voor de telecommarkt.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Twijg »

VT01. Bedankt!
Ben via Energiekamer en de NMA bij Consuwijzer beland. Die valt ook
onder de NMA en stuurt de klacht door. Heb zondag j.l. per mail een klacht ingediend en had vanmorgen al een uitgebreid antwoord.
Het is niet dat ik denk dat Greenchoice nu een waarschuwing of boete krijgt, want ondanks alle klachten gaan ze gewoon door.
W.b. aangifte bij de politie: Als je belt terwijl de colporteur nog in je woning is, (die natuurlijk niet op de komst van de politie blijft wachten)dan nemen ze de colporteur mee naar het bureau. Er wordt een procesverbaal opgesteld, waarna de colporteur weer kan gaan en
zijn/haar werk gewoon weer voort kan zetten. Is de colporteur al weg
dan kun je geen aangifte meer doen. :twisted:

jaha
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 23:55

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door jaha »

Aangezien ik graag helemaal groene energie wil hebben dacht ik, vooruit overstappen naar Greenchoice...
Helaas voor hen doe ik dat niet meer na al de negatieve berichten wbt colportage.
Een eerlijk bedrijf gaat niet met oplichters in zee lijkt me...
Eerlijk duurt het langst.... als ik een "eerlijk groene" leverancier vindt blijf ik daar lang..
jaha

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door VTO1 »

ze komen na 21 30 uur zelfs nog aan je deur en vragen meteen om banknummers.
schandalig toch.

messed-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:26

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door messed-up »

Hier net ook mensen aan de deur. Via de intercom werd er iets gezegd over teruggave en wij zijn van uw energie leverancier. Op de vraag van welk bedrijf ze waren kwam geen antwoord, alleen "ue energie leverancier". Enigszins dwingend of ik de deur wel even open wilde doen. Gezegd dat ik geen interesse had maar hij bleef aandringen. Nogmaals gezegd dat ik geen interesse had en vervolgens werd er gezegd dat ik dan binnen 3 weken een brief kon verwachten over een tariefs verhoging. Alsnog naar buiten gerend en op zoek gegaan, Natuurlijk waren de twee (zo te zien studenten) zogenaamd geen van beiden bij mij aan de deur geweest, want ze waren met z`n drieen ????. Duidelijk laten weten dat als ik zeg "geen interesse" dat daarmee het gesprek beeindigd is. Gevraagd van welk bedrijf ze waren aangezien er werd gezegd "wij zijn van uw energie leverancier" Het bleek dus Green Choice te zijn.
Alleen al vanwege deze manier van handelen pieker ik er niet over ooit Green Choice te nemen, ook al zouden ze 50 % goedkoper zijn.
Zeer kwalijke manier van mensen benaderen om d.m.v. leugens een gesprek te willen aangaan en je een contract aan te willen smeren.

messed-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:26

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door messed-up »

Ik heb de politie gebeld en er is een notitie gemaakt die wordt doorgegeven aan het wijkbureau. Green Choice was bekend bij de politie.
Letterlijk is er gezegd: ik zal doorgeven aan het wijkbureau dat ze weer bezig zijn.

Ik verstrek mijn gegevens nooit aan wie dan ook aan de deur maar helaas lukt het ze blijkbaar nogal eens om wel gegevens los te peuteren bij andere mensen.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door VTO1 »

Waar woon je Messed Up? Moet ik de buren waarschuwen?

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Twijg »

Jaha, heel goed van je! Het spreekt vanzelf dat ik ook nooit naar die oplichtersbende over zal stappen Daarnaast heb ik direct een aantal buren gebeld en ik heb al mijn vrienden, familie en kennissen, waarvan een groot aantal buiten Rotterdam wonen een mail gestuurd, die zij weer door hebben gestuurd naar al hun familie, enz.
Dus die worden alvast geen klant van Greenchoice!:D

Nadat ze 's middags bij mij waren geweest, zijn ze natuurlijk verder gegaan in de wijk. Ik woon in Rotterdam Zuid in een wijk waar nogal veel ouderen wonen. Hoorde van mijn buurvrouw, dat ze ook een mevrouw van 74 een contract hadden laten tekenen. Daar kwamen ze 's avonds om half 10 langs! Zij doet nooit open als er gebeld wordt, maar
ze verwachtte iemand van de Thuiszorg die haar elke avond rond die tijd medicijnen komt geven. Dus VT01, ik kan je opmerking hierover bevestigen.

En Messed-up, jij hebt ook goed gehandeld!!! Toen ik aangifte wilde doen zei de agente ook dat de praktijken van Greenchoice bij hen bekend zijn, maar dat ze verder niets konden doen. (zie mijn reactie 27-01). Nog een vraag aan VT01, wat bedoel je nou met je reactie op Messed-up?

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door VTO1 »

je moet altyd een klacht indienen
bij www.consuwijzer.nl

als er genoeg klachten komen kan de Energiekamer een dikke boete uitdelen aan Greenchoice.
de colporteurs van GReenchoice zijn van Planeta Promotions uit Leeuwarden, dei belazeren mensen al jaren (vooral gehandicapten en ouderen), ze lopen alleen in achterstandswijken omdat ze denken dat daar de mensen sneller tekenen.

RogierE
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 14:55

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door RogierE »

Deze week iemand van Green choice aan de deur gehad en inderdaad alle hiervoor genoemde berichten zijn waar. Mijn vriendin en ik staan op het punt om met de hond te gaan wandelen, belt er iemand aan die zegt van onze energie leverancier te zijn.

Wij totaal overrompelt door zijn praatjes denken:"ohwww korting dat is altijd fijn".

Ondertekend en gaan wandelen, na een nachtje slapen en een slecht gevoel erover mijn eigen leverancier gebelt. En deze bevestigde inderdaad de opgekomen vermoedens. Bij mijn leverancier aangegeven dat ik niet over naar Green Choice wens te gaan. Meteen daarna Green Choice gebeld met de mededeling dat het FEESTJE niet door gaat en dat ik graag een e-mail en brief wil waar dit in staat. E-mail direct ontvangen nu nog wachten op de brief.

Echt een aso manier hoe dat gaat, niet meer normaal.

Iemand toevallig ervaring met opzeggen in de 8 dagen bedenk tijd ??

Gesloten