LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Diablo1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2009 19:24

Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door Diablo1984 »

Hallo Allemaal,

Hier even mijn verhaal betreft een televisie van Samsung.
Zijn er mensen die dit toetsel ook hebben gekocht voor de 100Hz?

Ik heb op 21 December j.s. een nieuwe televisie gekocht, namelijk een Samsung LE32A756.
De reden dat ik voor juist dit toestel heb gekozen is dat deze FULL HD en 100Hz zou bevatten voor een betaalbare prijs.
Deze informatie heb ik in de tijd voor mijn aanschaf verzameld op www.samsung.nl
Ook op de site van de winkel waar ik mijn toestel kocht stond in de product specificaties dat mijn toestel 100Hz zou bevatten.

Een week na mijn aanschaf begon ik te twijfelen aan de 100HZ techniek, die dit toestel zou moeten bevatten volgens de website van samsung.
Tot mijn verbazing zag ik dat de 100Hz techniek uit de specificaties van mijn toestel waren gehaald.

Ik ben gaan bellen met de samsung klantenservice op nummer: 09007267864
Daar werd mij verteld dat mijn toestel WEL de 100Hz techniek heeft.

Lichtelijk verward ben ik naar een willekeurige winkel gegaan en heb daar een boekje van samsung meegnomen.
Daarin staat inderdaad dat de hele 7 serie 100Hz bevat maar met uitzondering van de 32" wat dus mijn toestel is.

Als ik dit van te voren had geweten was ik niet tot aankoop van dit type overgegaan.
Ik voel mij dus een beetje bij neus genomen om het zo maar netjes te verwoorden.

Op de samsung site stond duidelijk dat dit toestel 100Hz zou zijn.
En ik mag er toch vanuit gaan dat wat daarop staat betrouwbaar is.

Ik heb via email mijn klacht neergelegd bij samsung. Waarna ik na ruim een week een reactie kreeg wat mij nog meer teleurstelde.
"excuses voor het ongemak" met de volgende link : http://www.samsung.com/nl/info/legal.html
totaal niet meegaand op wat voor manier dan ook.

De betrouwbaarheid en service laten dus wel wat te wensen over.

Ik heb op kieskeurig ook verschillende berichten geplaatst en er zijn meer mensen die precies dezelfde klacht hebben als ik.
En misschien hier ook wel.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door 16again »

100Hz techniek is volledig achterhaald!
Dit stamt nog uit de CRT tijd, en diende om het flikkeren met 50Hz tegen te gaan.
Hiervoor werd het totale scherm dubbel zo vaak beschreven, de verdubbelde verversfrequentie is voor het menselijk oog niet meer waarneembaar.

Bij LCD en Plasma is dit simpelweg niet nodig, omdat het scherm niet constant flikkert, maar een continue lichtstroom geeft.

Diablo1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2009 19:24

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door Diablo1984 »

100 Hz wil zeggen dat hij beelden sneller kan verwerken.
Dus dat als er in beeld snel iets voor schiet, dit niet naijlt.

Dat is wat ik ervan begrepen heb.

Diablo1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2009 19:24

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door Diablo1984 »

Misschien kan iemand trouwens dit topic even op zijn plek zetten.
Namelijk audio en video.

Staat hier verkeerd namelijk.

Sorry

ramon1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 11:43

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door ramon1988 »

Ja, ik heb deze TV ook aangeschaft met het oog op 100Hrz. Alle online shops en ook in de winkels staat deze aangegeven als 100Hrz. Hier betaal je meestal wel een aantal euro's meer voor, en dit gaf me de push om deze te kopen. Nou valt het beeld me niet tegen ofzo, maar ik vind het wel een hele grote fout. Daarentegen communiceert Samsung helemaal niet met de verkooppunten om dit te verbeteren. Het is gewoon iets wat ze aanprijzen maar helemaal niet bij de TV "verkopen"..

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door BBCS »

Bij LCD en Plasma is de verversingsfrequentie niet echt van belang, maar wel de responsetijd. Dat is de tijd die nodig is om een pixel van een ene kleur naar een andere kleur te zetten.

Diablo1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2009 19:24

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door Diablo1984 »

Niet echt van belang ?

Zet eens een niet 100Hz naast een wel 100Hz.

Dan zie het verschil...

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door DG1 »

Tip: Eerst oriënteren en vervolgens hoef je dan ook niet te klagen.

Janinasamsung
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:24

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door Janinasamsung »

De meningen over wel of geen 100 hertz zijn erg verdeeld.
Ik heb deze televisie 23 december gekocht mede ook vanwege 100 hertz, full HD en de 32 inch.
Van de week liep ik een winkel binnen en daar werd op deze 7 serie toevallig een demo gegeven met aan de linkerkant 100 hertz en rechts 50 hertz en dat was een ongelovelijk verschil (100 hertz was haarscherp en 50 hertz een behoorlijke veeg), ik voelde me op dat moment wel wat opgelicht, mede ook omdat er meerdere beloofde mogelijkheden gewoon niet op deze TV zitten.
Bovendien als het niet belangrijk is waarom komt Sony met een 200 hertz?
Ik koop een zak appelen en ik krijg peren, zoiets. Het vertrouwen is zo wel zoek.
Verder wil ik wel aangeven dat ik niet ontevreden ben over dit toestel, maar dat er diverse functies gewoon niet opzitten, die ik wel belangrijk vind. Deze TV juist gekocht na een goede orientatie!

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Deze hele discussie en al die loze kreten zeggen mij totaal niets! Bij een CRT TV hebben we te maken met een beeld onderbreking die ontstaat tijdens de raster terugslag.
Daarvoor is er gekozen voor het 100 Hrz systeem om flikkeringen in het beeld terug te dringen.
Op de TV is destijds reclame gemaakt omdat een 100Hrz TV een beter beeld zou geven en dat werd ook getoond om de consument te overtuigen.
ONZIN! Op een 50 Hrz TV is gewoon een weergaven van 100Hrz niet mogelijk, dus kan je de consument dit ook niet laten zien.
De techniek van plasma en LCD is echter totaal anders het heb je geen beeld onderbrekingen. Dit wordt digitaal gestuurd en worden de beelden over elkaar geschreven, met andere woorden het nieuwe beeld komt als het vorige er nog staat en worden alleen de wijzigingen in het beeld veranderd. Hoe vaak dat gebeurt bepaalt het systeem en dat kan met veel snelle geheugens een beter beeld geven. Dat is wat BBCS ook bedoelt, de wijziging in de pixels.
Dat een plasma of LCD in 100Hrz is uitgevoerd is dus totale onzin!
Nogmaals, deze techniek is totaal verschillend van een CRT en op de zenders worden nog steeds 25 beelden per seconde uitgezonden.

Vr. Gr. Hans.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door 16again »

100Hz techniek bij CRT en bij LCD hebben verschillende doelstelling:
-doel bij crt was om vlakflikkering te voorkomen. Omdat het zeer moeilijk is om tussenliggende beelden te berekenen ging dit altijd ten koste van de vloeiende beweging.
-Doel bij LCD is om bewegingen vloeiender te maken. Een LCD pixel is constant verlicht, waar een CRT pixel alleen even opflitst. Hierdoor flikkert het CRT beeld, en beweegt het LCD minder natuuurlijk. De 100Hz LCD techniek probeert tussenliggende beelden te berekenen en te tonen, om de beweging soepeler te laten verlopen.

De 100Hz benaming bij LCD tv is zeer ongelukkig gekozen. Kijk je blu-ray, met 24 beelden per seconde, dan zal de TV er geen 100 maar 96Hz van maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan heb je het dus niet over de verversingsfrequentie, maar over het berekenen/interpoleren van beeldjes tussen de 25 doorgegeven beelden door? Dus dat als een rood vlak tussen beeld 1 en beeld 2 20 pixels naar rechts verschuift, dat er dan nog een beeldje tussen wordt berekend waarbij het rode vlak 10 pixels naar rechts is verschoven? Het lijkt mij dat je dan over heel wat anders praat dan over de verversingsfrekwentie. En dan zouden ze dat ook anders moeten noemen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door BBCS »

En dan zouden ze dat ook anders moeten noemen.
Dat noemen ze de responsetijd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door kweenie »

Responsetijd zegt niets over of er beelden worden geïnterpoleerd. Een lage responsetijd zegt alleen dat het beeld vaak ververst wordt, maar niet of dat beeld ook anders is. Daarom zeg ik: het interpoleren van beelden is wat anders dan het tussentijds verversen.

Janinasamsung
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:24

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door Janinasamsung »

Even een aanvulling/correctie op mijn schrijven.
De demo werd gegeven op een grotere Samsung serie 7 waar wel 100 hertz opzat en daar werd de demo opgegeven het verschil tussen de 100 en 50 hertz en deze was aanzienlijk.
Alleen de 32 inch heeft geen 100 hertz bleek achteraf.
Het zou goed zijn als het niets uitmaakt die 100 hertz, maar dan worden we wel erg in de maling genomen.

Diablo1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2009 19:24

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door Diablo1984 »

Bedank allen voor de uitleg en reacties.

@ DG1

Niet zo'n slimme opmerking.
Ik heb me weken georienteerd en deze stond aangeschreven als 100Hz en Full HD. En ik wilde een wat kleiner toestel.
Dit was dus een wel overwogen keuze.

Snap je jou reactie dan ook niet echt. Reageer dan helemaal niet :D

Schuurtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2009 10:17

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door Schuurtje »

Hallo allen,

Ook ik heb de TV aangeschaft als zijnde 100 Hertz. Bij het nalezen van de specificaties blijkt er te staan 1920 x 1080 @ 60Hz. Bij het zoeken naar een nieuwe TV heb ik duidelijk de 50Hz toestellen links laten liggen en voel mij op deze manier best mislijd.
Wat er verder op het forum staat dat 100Hz niet belangrijk is laat ik in het midden, maar hij is verkocht als 100Hz. Mislijdend dus. Het is mijn eerste LCD TV dus alles ziet er verder goed uit in vergelijking met een beeldbuis.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door D1RK »

Broodje aap verhaal?

Een Plasma heeft mooier beeld & kleuren, maar LCD is scherper en sneller en laat ook meer fouten zien!

Full HD of Raedy, als je nog scart kabel of gewone TV of Digitenne hebt zie nauwelijks verschil bij 82 cm of kleinere beelden!
Bij de grote wel!

Beoordeel zelf in winkel op basis van een eigen DVD en kijk dan of je het prijsverschil voor zo weinig kwaliteit verschil wilt betalen!


Ook of je rustige speelfilms in mooie kleuren of snellere actie film wilt kijken bepaalde verschil tussen Plasma en LCD.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Ook of je rustige speelfilms in mooie kleuren of snellere actie film wilt kijken bepaalde verschil tussen Plasma en LCD.






Dat maakt dus geen verschil. De reden is simpel, bij filmprojectie staat het beeld stil, dus geen veranderingen in de beeld inhoud. Een film is niets anders dan een aantal foto's die afzonderlijk snel achter elkaar worden geprojecteerd.
Tijdens die projectie zijn er geen veranderingen in de beeld inhoud.
Anders ligt dat bij voetbal wedstrijden of andere sporten waar tijdens de weergave wel veranderingen optreden.
Dan is er nog iets, full HD uitzendingen zijn er nog niet zoveel en wat we zien in de winkel komt meestal van een eigen door de fabrikant geleverde DVD die aan de hoogste kwaliteits eisen voldoet. Thuis zal men altijd een iets andere kwalitiet krijgen.
Daarbij komt dat de datastream door de kabelmaatschappijen wordt gereduceert in verband met de bandbreedte.
Al met al niet direct op de beste kwaliteit af gaan in de winkel, de realiteit ligt toch iets anders.

Vr. Gr. Hans.

johyn 55
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:32

Re: Samsung LE32A756 blijkt toch GEEN 100Hz

Ongelezen bericht door johyn 55 »

hallo iedereen heb zelfde probleem ik heb ook voor

full hd gekocht en 100 hz maar is 50 hz ik voel me opgelicht wel meer

mensen ga maar is naar kieskeurig staan wel 30 klachten ongeveer

radar of andere los dit op want ben erg boos op samsumg wie heelemaal

niks doet heb wel 100 gebeld ge mailt en ze zegen we kunnen je niet

helpen radar doe hier wat aan zo kan echt niet verder

Gesloten