LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jck
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jck »

gewoon nieuwschierig ik ken er ook 2.
1 die was bijna 16 jaar vrijwilger en fanatiek maar het mog helaas niet zo meer zo zijn.. en ben met 1 samen wat ook veel doet en heeft gedaan bij de nop.is wel fijn om te wete met wie ik het heb..
maar hat zo een idee

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

laten we niet afdwalen op dit soort postings ga ik niet meer in dit is een
serieuze zaak. vervuil niet verder aub
frans

jck
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jck »

oke wat jij wil.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

dank U jck

jck
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jck »

maar in ieder geval deze zaak vind ik gewoon triest en het is niet allemaal waar....hoop dat radar er nog mee op de koffie komt..

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Frans, laat je niet op de kast jagen door die zichzelf noemende 'Trainer'. Vanaf het begin is al duidelijk dat hij alleen maar wil stoken.

Trainer schreef:
Ik stap voor niemand aan de kant. Ja ik woon in Canada anders stapte ik in de auto en kwam zo naar je toe.
Misschien ligt het aan mij, maar Trainer, is het niet een beetje vroeg om te gaan slapen als je in Canada woont? Volgens mijn kennis, ok even met behulp van google opgevraagd, is het afhankelijk waar je woont in Canada nu rond 16.15 tot 18.15 uur.

Maar gezien je tekstuele bijdrage aan dit forum zal ook jij wel onder verschillende (sc)huilnamen staan.

esli 99
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door esli 99 »

weer even alles gelezen, en heb met veel interesse de discussie van afgelopen nacht gevolgd .

Ik heb er weer het 1 en ander van geleerd.

Hopelijk komt alles goed uit voor de vogels in NOP.

alles heeft me wel aan het denken gezet, en dat alleen als bezoeker van NOP, we hebben zelf geen vogels. wel genieten we van elk bezoekje aan het park.

maar uiteindelijk is nog steeds de vraag hoe gaat het straks met alle vogels? Stel dat er wat gebeurt met NOP wat dan??

de papegaaien hebben er nooit omgevraagd om ten eersten door iemand gekocht te worden want daarin hebben ze geen keuze ze moeten wel.
dan worden ze afgestaan aan het NOP ook niet hun keuze. de gang van zo'n beestje word gemaakt door de mens en of die altijd verstandig handelen ?? En nu nu worden ze weer gestraft door toe doen van een mens pffff wat een leven zeg :cry:


Hopelijk blijft het NOP en kunnen ze daar blijven.


En ik vind het heel raar van dit Radar forum dat er geen moderator reageert op de reacties van sommige hier.

zeker als het nergens over gaat

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Parrot Lover laat me niet op de kast jagen maar krijg hem wel klein
zie zijn uitspraken maar.

wat ik zoal hier publiceerde is voor herhaling vatbaar zet het er voor de helderheid maar weer even op dan ga ik verder met mijn huiswerk heb
nog wel wat ben nl nog niet klaar met RADAR maar alles kost tijd dus
publiceren nog maar een keer fijn als je dat ff voor me doet.

frans

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Radar valt op alle fronten tegen. Je zou toch wel enige reactie verwachten van radar op dit forum,

Ik vraag me echt af in hoeverre radar nog serieus te nemen is. Keek het altijd graag maar ze zakken nu compleet door het ijs.. Ik hoop dat ze nog ter verantwoording worden geroepen.

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

Geplaatst op 18 Jan 2009 00:17 door Parrotlover
Frans, laat je niet op de kast jagen door die zichzelf noemende 'Trainer'. Vanaf het begin is al duidelijk dat hij alleen maar wil stoken.
Misschien heb ik wel een jetlag weet jij veel en ben ik moe. Heb de contracten getekend als vogeltrainer etc. Kom over een paar weken maar eens kijken dan kun je een training bijwonen.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Wil toch even reageren op de vele opruiende taal van ene Henri42:

Ik denk dat jij een persoonlijke vete aan het uitvechten bent tegen Tonnie van Meegen en niet tegen het NOP.
Geplaatst op 16 Jan 2009 20:19 door Henri42
NOP is een noppes instelling, zie komend verslag van AID over v Meegen en Dorrelijers, ikm denk dat Radar maandag een vernietigende uitzending heeft.
Henri42, de uitslag van dit onderzoek, ook weer een hetze jegens het NOP, is bekend geworden. De Uitslag? Ben je nieuwsgierig?
bron: Eindhovens Dagblad

OERLE - Het papegaaienpark in Oerle voldoet aan alle eisen die gelden voor dierenopvang. Dit blijkt volgens Peter van den Baar, voorzitter van de Raad van Toezicht, uit recent onderzoek van de Algemene Inspectiedienst (AID).

Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid (LNV), waar de inspectie onder valt, zegt geen mededeling te mogen doen over AID-onderzoeken. Het Oerlese park is deze week in opspraak geraakt door een uitzending van het Tros-programma Radar, waarin een verband werd gelegd tussen sterfte onder papegaaien en kwaliteit van de verzorging.

De AID heeft de Stichting Nederlandse Opvang Papegaaien (NOP) in oktober vorig jaar uitvoerig onderzocht. Medewerkers keken onder meer naar de administratie, de kwaliteit van de leefruimtes en de verzorging. Ook werden de chips gecontroleerd om uit te sluiten dat er dieren in het park zitten die afkomstig zijn uit de handel. "Alles werd in orde bevonden. Er waren wel een paar kleine opmerkingen", zegt Van den Baar. Alle aanbevelingen worden opgevolgd, benadrukt hij. "Zo mogen vrijwilligers voortaan geen vogels van particulieren meer aannemen. Dat mag alleen nog de dierenarts, want die kan gericht vragen stellen over de ingebrachte dieren."

De jaarlijkse sterfte onder papegaaien in het NOP is met circa 14 procent van de populatie tamelijk hoog, maar dat ligt vooral aan de conditie van de dieren die worden opgenomen, zeggen deskundigen. Ton Dorresteijn, directeur van Diergaarde Blijdorp in Rotterdam, vindt een percentage 'niet maatgevend'. "De sterfte in een opvangpark, waar voortdurend dieren binnenkomen die zwak, ziek en misselijk zijn, is per definitie hoger dan de sterfte in een dierentuin met een vaste populatie."

Lesly Dicky, directeur van de European Association of Zoos and Aquaria (EAZA) bevestigt dit. "De sterfte lijkt hoog, maar veel dieren die bij het NOP binnenkomen zijn oud en ziek."

Het NOP heeft het lidmaatschap van de EAZA aangevraagd, maar dat is afgewezen op basis van de ingediende documenten. Er was volgens Dicky geen sprake van grote tekortkomingen, het ging eerder om details

Blijdorp-directeur Dorresteijn begint maandag, op verzoek van de Raad van Toezicht met een onderzoek naar opvang in het NOP.

Het NOP-bestuur heeft een advocaat gevraagd om uit te zoeken of er aanleiding is om Radar voor de rechter te dagen, zowel strafrechtelijk als civiel. Van den Baar: "Er is sprake van imagoschade, er is gefilmd met een verborgen camera en er is een deel van de boekhouding gestolen."
Henri42, valt toch wel een beetje tegen voor jou, of niet :D

Dat is ook voor Henri42 niet genoeg want:
Geplaatst op 17 Jan 2009 11:43 door Henri42
zondag nieuwe onthullingen in de Telegraaf
maandag een review door Radar en een vernietigende conclusie
Ik meen me te herinneren dat je eerder schreef dat zaterdag een vernietigend stukje in de Telegraaf zou verschijnen. Hoe zit dat nu Henri42? Heb jij lekker weer valse input gegeven aan De Telegraaf? Accepteren die nog steeds stukjes die niet nagerokken worden op waarheid?

Idem schrijf je vals over iedereen die met het NOP te maken heeft:
Geplaatst op 17 Jan 2009 11:43 door Henri42
vd V verveelt zich ondanks zijn nachtelijke activiteiten,of was z,n vogel er van door richting het parelstrand
Geplaatst op 17 Jan 2009 17:03 door Henri42
VdV voor mij hoef jij niets te zoeken jouw topic behandeling is me inmiddels wel duidelijk, doe de groeten aan Meijer cs
Geplaatst op 17 Jan 2009 20:18 door Henri42
Nop ( pes) is al gesloten ?? alle beesten vliegen naar vd V Meijer vMeegen Dorrelijers en richting het parelstrand, de opsluitkooi no 5 is inmiddels daar bezichtigd door de AID
Mag ik je ten eerste nogmaals verzoeken om wat meer respect voor je medemens te hebben? Dhr. Meijer is Oud bestuurslid van het NOP en zet zich in deze zaak keihard in om de waarheid naar boven te krijgen. Het is Dhr. Dorrestijn voor jou, onbeschoft persoon! :evil:
Dhr. Dorrestijn is aan alom geprezen man die zijn sporen in de dierenwereld verdiend heeft. Waarom moeten ook deze mensen onder vuur genomen worden door jou?

Ik denk dan ook dat je een persoonlijke vete jegens Van Meegen aan het uitvechten bent. Je hebt het iedere keer over de beruchte camping 'parelstrand' en dat daar vogels zitten die van het NOP afkomstig zijn. Justitie heeft daar allang op gereageerd dat dit niet klopt. Of ben je soms boos op Van Meegen dat je zelf geen papegaai van hem gekregen hebt en andere wel? Dat is namelijk wat je continue suggereert.

Ook beschuldigingen dat veel vrijwilligers van het NOP veel papegaaien in huis hebben die ze allemaal van Van Meegen gekregen hebben. Ja hoor. Ooit er wel eens bij stilgestaan dat er erg veel liefhebbers en kwekers als vrijwilliger werken in het NOP omdat ze het park steunen? Dat zijn tenminste mensen met veel kennis en klagen niet zoals jij. Kom anders zelf eens lekker de hand uit de mouwen steken. Oh nee, daar heb jij geen tijd voor. Je moet immers het NOP 'afmaken'.

Op alle andere beschuldigingen van jou ga ik maar niet meer reageren. Wie weet heet je wel Dennis of Hooimeijer. Ben trouwens benieuwd wie van de relschoppers op dit forum één van die twee personen is. Er worden namelijk lekker veel beschuldigingen geuit die daar op duiden.

Dus Henri42, ga lekker slapen en kom vooral niet meer terug op dit forum. Enne, mocht je toch weer van plan te zijn om mij nu weer aan te vallen, Succes.
Ik zal je verhaal dus morgen wel in de krant lezen. Nietwaar?

PeCe
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door PeCe »

esli 99 schreef: maar uiteindelijk is nog steeds de vraag hoe gaat het straks met alle vogels? Stel dat er wat gebeurt met NOP wat dan??
....
Hopelijk blijft het NOP en kunnen ze daar blijven.

En ik vind het heel raar van dit Radar forum dat er geen moderator reageert op de reacties van sommige hier.
Esli 99 ga er maar van uit dat het NOP blijft. Dat er dingen zullen veranderen, dat is zeker, diverse dingen zullen verbeteren. De overheid via douane, aid, lid en politie brengen al jaren hun vogels (en andere exotische dieren waar andere parken geen plaats voor hebben) naar het NOP. Daarnaast zijn er meer onderzoeken gedaan en al die onderzoeken waren positief voor het NOP.

Denk je dan dat al die instanties slapen en dat alleen radar slim genoeg Afbeelding is om daar doorheen te prikken?

Dat de overheid er geen probleem in ziet kan je ook hier lezen;
http://www.ed.nl/regio/veldhoven/435350 ... n-orde.ece

Radar reageert standaard niet op discussies. Daar is vaker over gemopperd, maar ze schuilen liever achter hun gefabriceerde uitzendingen dan dat ze "live" moeten discussiëren.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

trainer


Geplaatst op 18 Jan 2009 01:28 door trainer

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Ik iniedergeval niet maar ga nu wel slapen krijg last van benen en rug
maar morgen bijt ik verder door de zure appel reken maar.

frans

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Parrotlover

vd V

Frans


Jullie nachtelijke stukjes zijn hartverwarmend en tevens roept jullie nachtelijke escapades vraagtekens op: wie zijn jullie waarom blijven nachten op ??, ik heb lekker geslapen na een gezellige vrienden bijeenkomst zonder vogels en andere exoten in huis, zit daar het verschil soms in ?? :D :)

Waarom moet ik mensen met Dhr aanspreken: Meijer v Meegen en Dorrelijers zijn voor NOP acterende lui en hebben veel uit te leggen.

De telegraaf al gelezen ?

Dorian
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jan 2009 10:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Dorian »

Wat is er hier veel gebeurd de afgelopen dagen. Het verbaast me dat er geen enkel ander topic zoveel reacties heeft opgeroepen als nu de uitzending over het NOP. Blijkbaar speelt er veel mee! Als zoveel mensen de moeite nemen om te reageren, is het niet moeilijk om daaruit te concluderen dat er iets mis is gegaan in de uitzending van TrosRadar (en zie dan ook het verslag van de AID).

Dat het NOP te negatief is neergezet door TrosRadar, daar ben ik inmiddels van overtuigd. Dat was ik al voordat de uitzending er was. Gewoonweg omdat ik denk dat als het zo slecht zou zijn, dit op alle verschillende papegaaienfora al lang bekend zou zijn. Zo'n groot park houdt dat niet stil.
Dat er (grote) verbeterpunten zijn bij het NOP, daar ben ik zeker van. Maar zoals altijd: alles kan altijd beter.

Wat ik echter opvallend vind, is dat de oorzaak van waarom papegaaien hier terecht komen, steeds buiten de discussie blijft. Ik weet dat hiermee de discussie een andere kant op zou gaan, maar dat gebeurt al 99 pagina's vrijwel constant.

Het lijkt mij mooi om te zien, dat TrosRadar deze discussie aangrijpt, om zich wat verder te verdiepen in alles wat met papegaaien te maken heeft. Het NOP wordt nu aan alle kanten doorgelicht, ter discussie gesteld enz. Het lijkt me dat dit alleen maar goed is (hoewel het jammer is dat het zo negatief werd neergezet, maar wie weet had het anders ook geen voeten in de aarde gehad).
Doe dat nu ook eens met de andere zijde: waarom komen die papegaaien eigenlijk zo massaal in het NOP? Waarom worden zoveel gaaien bij de douane opgevangen (terwijl wildvang verboden is in Nederland)? Hoe kan het dat er dus blijkbaar vraag blijft naar die wildvanggaaien en vogels? Wie vraagt ernaar? En waarom zitten er zoveel kaketoes in het NOP? Waar komen die dieren nou eigenlijk vandaan? Veelal uit de huiskamer ja, maar hoe kwamen ze daar in de eerste plaats terecht?


Lijkt mij een mooie vervolguitzending (met misschien dan wel ietwat diepgaander en professioneler onderzoek uiteraard)

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

In mijn Telegraaf staat niets!
Laatst gewijzigd door Jeannettevan op 18 jan 2009 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

janb22
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:38

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door janb22 »

Quote:
Geplaatst op 17 Jan 2009 11:43 door Henri42
zondag nieuwe onthullingen in de Telegraaf
maandag een review door Radar en een vernietigende conclusie

Welke pagina Henri42???

PeCe
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door PeCe »

Dorian schreef:Doe dat nu ook eens met de andere zijde: waarom komen die papegaaien eigenlijk zo massaal in het NOP? Waarom worden zoveel gaaien bij de douane opgevangen (terwijl wildvang verboden is in Nederland)? Hoe kan het dat er dus blijkbaar vraag blijft naar die wildvanggaaien en vogels? Wie vraagt ernaar? En waarom zitten er zoveel kaketoes in het NOP? Waar komen die dieren nou eigenlijk vandaan? Veelal uit de huiskamer ja, maar hoe kwamen ze daar in de eerste plaats terecht?

Lijkt mij een mooie vervolguitzending (met misschien dan wel ietwat diepgaander en professioneler onderzoek uiteraard)
De de genoemde onderwerpen zijn wel voorbij gekomen, maar niet zo uitgebreid. Is ook de vraag of dat in dit topic moet of in de groep dieren onder de rubrieken dierenleed of illegale dierenhandel. Ook het gemak waarmee sommige mensen dieren kopen en weer dumpen als ze het zat zijn is voorbij gekomen. Ik ben het met je eens dat een onderzoek daarna meer op zou leveren.

Maar Tros Radar zal daar wel niet zo over denken, want om "algemeen" de handel in slecht licht te zetten past ze niet, dat levert niet genoeg kijkcijfers op. Voor een deel is dat te zien aan de topic over Dennis papegaaien, niets te vinden bij de tv-uitzendingen en "maar" 84 reacties in de rubriek Illegale dierenhandel.

Zal mij trouwens niet verbazen als Tros Radar weinig tot niets meer doet over het NOP. Ze zijn in de fout gegaan en erkennen zullen ze dat zeker niet. Dat zou voor de "partij van de dieren" aanhangers gezichtsverlies zijn.
In mijn Telegraaf staat niets!
Hier ook niet, had eigenlijk ook niets anders verwacht. Er zijn hier diverse personen actief die alleen maar zijn om te stoken en weinig gefundeerde opmerkingen te plaatsen. Het beste is om dat soort personen zoveel mogelijk te negeren, want dan hebben ze minder plezier aan hun onzinnige opmerkingen. Ook is de kans dan groter dat ze stoppen en verdwijnen, want geen lol is ander tijdverdrijf zoeken.

ricksam
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door ricksam »

heb gisteren een zogenoemd sectie raport gekregen dit was echter een kort briefje waarin vermeld stond dat jacky in slechte conditie werd aangeboden bij nop als verenplukken mijn vogel heeft nog nooit 1 veertje geplukt en zat prachtig in zijn veren ook is hij altijd zeer goed verzorgd dus lijkt mij niet dat hij in slechte conditie was ik kreeg zelf bij binnenkomst te horen dat het zo een mooie vogel was endat ze maar weing zo binnenkomen in het briefje staat ook dat hij een afwijkende bijschildklier had en een darminfectie met E.colie dat is een poepbacterie notabena die van de mens afkomt als men zijn handen niet goed wast dat mijn jacky met zoiets moest sterven ik heb dhr dorrestein een mailtje gestuurd waarin ik vraag om het originele sectie raport vanuit utrecht waar hij zogenaamd is onderzocht en ook graag zijn ringetje erbij lijkt me logisch dat ze die bewaren voor de eigenaren die o zoveel van hun dieren houden anders hadden ze hun vogel wel gewoon doorverkocht en niet naar het zogenaamde papagaaienparadijs gebracht heb netjes een mailtje terug gehad van dhr dorrestein die zou kijken wat hij voor me kon doen ik wil bewijs dat mijn vogel echt dood is en niet weer in de handel is terecht gekomen ik zou zeggen tegen alle eigenaren waarvan de vogel is overleden vraag om opheldering van de zaak na jarenlang voorgelogen te zijn is het wel heel makkelijk om zo een kort briefje te schrijven onder het mom sectieraport . :cry:

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Mensen Mensen Mensen even ter duidelijkhei wil graag dat het
transparant blijft DE TELEGRAAF plaatst op 16 jan een bericht Joke van
Oyen.

Dit bericht is reeds door mij ontrafeld en wij hebben dat telegraaf hier
al kennis van laten nemen ( lees redactie)

Normaal stuurd de Telegraaf dan een mailtje om de ontvangst te be-vestigen.Maar Helaas nog steeds niets ontvangen.

Maar goed daar heb ik verder nu nog geen probleem mee net als die virussen die ze op me afsturen om mijn computer te saboteren
jammer het is ze nog niet gelukt maar daar had Frank Meijer ook
al last van.

Dus mensen pas op voor Henri24 , Trainer en Peter1111 die vervuilen de boel

Laten we op het goede spoor verder gaan en laat ons niet afleiden door dat stel.

Gesloten