LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mexx1981

Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door Mexx1981 »

Mijn vraag was of iemand errrvaring heeft met www.occidentbooks.com?
Ik heb daar namelijk 25-04 een bestelling geplaatst en tot op heden nog niks vernomen.
Kent iemand dit van dit bedrijf?
Graag hoor ik uw menging.

Vr groet,
Mexx1981

basjj

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door basjj »

hallo, ik heb 2 weken geleden ook een boek besteld, en hij zij me dat het boek niet meer leverbaar was, zou mijn geld retourneren, ik heb nog geen geld gezien, ze zijn niet te bereiken op de telefoon want altijd voicemail aan. volgens mij enorm bedrog!

4334an13

Ongelezen bericht door 4334an13 »

Nadat ik op 11 juni een boek had besteld en betaald kreeg in diezelfde dag nog een mail dat het betreffende boek niet meer leverbaar was en de vraag om mijn rek.nr door te mailen zodat ze het bedrag konden terug storten. Nu, 3 of 4 mails mijnerzijds en bijna 3 weken later heb ik nog steeds niets gehoord van www.occidentbooks.com .Ik vind dit zeer zwak en zal daarom nooit meer een boek daar bestellen.

hekista

Ongelezen bericht door hekista »

Nadat ik had gebeld met Occident books met de vraag waarom ze nog niet hadden terug-gestort werd mij verteld dat het bij de boekhouder lag. Na mijn opmerking dat ik bij Occident had gekocht en niet bij de boekhouder werd dit toch als reden opgegeven. Wel direct afschrijven als je besteld maar weken wachten tot het word terug-gestort als het niet leverbaar is. Ook heb ik ze attent gemaakt op de reacties op deze site. Tot mijn vebazing was het geld de volgende dag op mijn giro bijgeschreven echter een week later kreeg ik hetzelfde bedrag nog een keer bijgeschreven. Een dag later echter weer een mailtje met het verzoek het teveel gestorte bedrag terug te storten. Naar mijn mening is de financieele administratie een puinhoop (volgens mij dus geen oplichting) De goede wil is er wel.

J Bongers

Ongelezen bericht door J Bongers »

gewist ik neem deze onzin terug
Laatst gewijzigd door J Bongers op 26 aug 2008 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Winsel

Ongelezen bericht door Winsel »

Een maand geleden heb ik mijn bestelling geannuleerd, omdat het boek wat ik besteld had, niet leverbaar was. Ik zou het bedrag van 22,55 teruggestort krijgen. Ik heb ondertussen contact met ze opgenomen en toen kreeg ik te horen dat mijn zaak bij de Boekhouding lag. Nu, ik heb nog steeds niets gehoord en ontvangen. Ik schrik ervan dat ik niet de enige ben met deze klachten. Ook op Beslist staan heel wat dergelijke klachten over Occident.

Ik heb zonet Occident laten weten van mijn bekendheid met de klachten van anderen. Ik ben heel benieuwd of ik daar nog wat van hoor. Zoniet, zou ik graag met andere gedupeerde een zaak tegen ze beginnen.

Winsel

Ongelezen bericht door Winsel »

Ik heb het geld terugontvangen na mijn laatste mailtje naar Occident.

Paniagua

Ongelezen bericht door Paniagua »

Ook ik heb slechte ervaringen met Occident Books. Mijn elfjarige dochter heeft van haar zakgeld een boek besteld -én betaald- bij deze webwinkel, maar er is nog steeds niets ontvangen. Herhaaldelijk heb ik getracht te bellen, tussen Kerst en Oudjaar waren ze gesloten, en sinds het nieuwe jaar krijg ik steeds een antwoordapparaat met de vreemde tekst "wegens de grote drukte kunt u ons nu weer bellen..." Als ik mail krijg ik een automatisch gegenereerd bericht van de klantenservice -met als aanhef 'Geachte Onbekende', dat ik binnen drie dagen bericht zal krijgen. Volgende keer maar gewoon weer bij Bol.com dus!

geel

Ongelezen bericht door geel »

bij occident besteld op 24 nov. volgens hunzelf levertijd 1 tot 3 dagen. De 4e dag maar een mailtje gestuurd met als voorwaarde dat als ik de bestelde cd's niet op 4 dec. in huis had ik de bestelling wens te annuleren. Hierop krijg ik reacktie dat 't pakje op 2 dec. verstuurd gaan worden. Niet dus. Ik hoor niets meer van hun en ga ervanuit dat de bestelling dus geannuleerd is tot mijn verbazing kom ik op 17 dec. thuis en vindt het pakje aan de voordeur. Toen had ik dus niets meer moeten doen maar helaas in mijn boosheid stuur ik hun een mail. Dat 't pakje geannuleerd was en dat ik het terug stuur. '' stuur maar terug'' is hun reactie en dan kom ik er achter dat ik het dus zelf moet betalen. Het is een buitenmaats pakje ( wat niet nodig was) en kost me €30.00 om het terug te sturen, dit is meer als de waarde van de cd's zelf. Blijkbaar is dat hun tactiek zo hou je van ellende 't pakje maar alleen omdat dat goedkoper is. De eerste en laatste keer dat ik daar iets bestel, kun je beter bij nlstore.nl bestellen een paar cent duurder maar zij houden je wel perfect op de hoogte van je bestelling.

dckooman

Ongelezen bericht door dckooman »

Sedert ruim een jaar koop ik mijn boeken bij Occidentbooks. Tot mijn zeer grote tevredenheid. Weliswaar neemt de verzending nogal wat tijd, maar dat ligt vooral aan het feit dat ik in het buitenland verblijf. Maar talloze bestellingen zijn probleemloos verwerkt. Niets dan lof! :D

climmypoll

Ongelezen bericht door climmypoll »

Ook mijn ervaringen met occidentbooks zijn niet goed. Ik had iets besteld en betaald en hoorde vervolgens een paar weken niets. Vervolgens heb ik mijn bestelling geannuleerd. Tussen het bericht van occidentbooks dat mijn geld z.s.m. (zo spoedig mogelijk) zou worden teruggeboekt en het terugboeken zat bijna 2 weken!

jbs45

Ongelezen bericht door jbs45 »

Op 10 maart 09 bestelde ik 1x dvd leesmaterial en 1x ps3 spelletje bij Occident. DVD lesmaterial is geleverd, de PS3 is niet. Oo 23/3 vroeg ik via hun klantenservice site en op 25 maart antwoordde dat de PS3 niet aan hen is geleverd en vroeg of ik opnieuw in hun nota wilde zetten in de hoop op spoedige levering. Ik zei nog op diezelfde dag "nee" , want dat heeft geen nut meer voor me. Graag het geld maar terugstorten, schreef ik terug. 27 maart is beloofd om het geld zsm terug te boeken. Dat schreef mw XXX (aangepast door Moderator TRos). Tot 9 apr heb ik geen terugstorting gekregen en dus Occident emailen met deze vraag. 14 apr letterlijk antwoord gekregen "Ik zal het bedrag deze week via internetbankieren terugboeken". Vandaag 5 mei controleer ik mijn rekening, ook geen terugstortingen van Occident. Uit boosheid stuur ik (5 mei) weer een mail via hun klantenservice site om mijn geld terug te vragen.
Wat een enorm slecht internet winkel is dit!!!
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik ook ooit een bestelling bij hen geplaatst, het ging maar net goed, alleen het kostte heel lang voordat de bestelling binnen was. En nu dit. Ik heb vaak iets besteld via veschillende internet winkels en alles ging perfect behalve met Occident. Ik raad jullie allemaal aan, nooit oh nooit bij Occident iets bestellen. Erg slecht web winkel!

jbs45

Ongelezen bericht door jbs45 »

Mijn update: Finally.. o finally heb ik nu mijn geld terug op mijn rekening op 14 mei. Eindelijk!

DESSERON

Ongelezen bericht door DESSERON »

IN april heb ik bij Occident books een DVD besteld.. Toen ze na 3 weken nog steeds niet konden mededelen wanneer die zou geleverd worden heb ik de bestelling geannuleerd. Occidentbooks had intussen wél al mijn visarekening gedebiteerd met 21 euro. Ik wacht nu al een maand op terugbetaling en zie dat ik blijkbaar niet de enige ben die problemen heb met Occident books. Eén ding is zeker : ik bestel nooit meer bij Occident Books en raad iedereen af dit te doen. PUre oplichterij ofwel een chaotisch organisatie.

Na veel heen en weer geschrijf met van mijnentwege een steeds dreigender toon heb ik na ongeveer een maand toch mijn centen teruggezien. ONeerlijk kan je ze dus niet noemen, wel redelijk traag, klantonvriendelijk en inefficiënt.

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja, ik heb hier getracht een boek voor mijn vader te bestellen.........na 3 weken totaal niets vernomen, maar moest wel eerst betalen ( ook domme actie van mij ), na veel heen en weer gemaild geld teruggestort, boek is/was niet meer te bestellen bij leverancier (!??)

Ballentent, , niks kopen hier !

jaapg1

Ongelezen bericht door jaapg1 »

In hun algemene voorwaarden staat dit:
3.4 Terugbetaling door Occidentbooks van een onverschuldigde betaling aan een klant, gebeurt zo spoedig mogelijk. Occidentbooks is niet gebonden aan een bepaalde termijn voor terugbetaling.
:evil:

Dus ik had het kunnen weten dat ik nu al twee maanden vergeefs zit te wachten op mijn geld terug voor een boek dat ze niet kunnen leveren hoewel ze hadden opgegeven het in 3 dagen te kunnen.

Het gaat om een bedrag van 125 euro dus niet niks en ondanks hun toezegging het zo spoedig mogelijk over te maken doen ze gewoon niks. Maar dat kan dus ook nog wel even duren volgens hun algemene voorwaarden. :roll:
Zoiets verwacht je toch niet?
Ik koop veel via internet maar heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Niks kopen dus bij Occidentbooks.com !!!!!

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Die regel is tegen de wet. Terugbetaling dient uiterlijk 30 dagen na annulering te geschieden !
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... t_internet

jaapg1

Ongelezen bericht door jaapg1 »

Bedankt Gravedigger, voor je reactie en de link. Dat is een goede wettelijke rgeling.

Inmiddels kreeg ik vandaag , nadat ik bovenstaand bericht hier had geplaatst en een melding en beoordeling gestuurd had aan Kieskeurig.nl (die zo'n melding aan het bedrijf in kwestie doorsturen), een mail van Occidentbooks dat het geld deze week nog teruggeboekt wordt. (Toeval?)
Het zal nu dan tijd worden ook want ik heb het nog even precies nagekeken en ze hebben het geld al vanaf 30 april 2009 op hun rekening gehad en al die tijd dus rente van kunnen trekken. Als ze dat bij iedereen doen kan het nog aardig aantikken.

Ik ga er nu maar van uit dat ik mijn geld deze week terug heb en anders meld ik het hier wel weer.

Marietta S.

Ongelezen bericht door Marietta S. »

Zelfde slechte ervaring; bestelling vooraf betaald, na weken nog steeds niks ontvangen.
Toen ik ze mailde bleek de bestelling niet leverbaar.
Wel mijn geld innen, maar niet even een berichtje dat het niet geleverd kon worden!
Dat is makkelijk verdienen voor hen!
Pas na tig mails van mijn kant kreeg ik mijn geld terug, maar dit heeft zeker een maand of 2 geduurd.
Afrader dus!

Artje van Bellen

Ongelezen bericht door Artje van Bellen »

In juni 2009 een boek besteld en betaald. Twee maanden lieten ze de bestelling open staan en steeds gaven ze aan dat levering zou volgen. In augustus heb ik uiteindelijk de bestelling geannuleerd en om terugbetaling gevraagd. Dit zou zsm gebeurden. Nu, eind oktober, nog steeds het geld niet ontvangen!

Gesloten