LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ visstickII

- Veel (heel veel) mensen hebben nooit aangegeven of zij wel of niet op de hoogte gehouden willen worden over het overlijden van hun papegaai. FEIT
De mensen die dit niet hebben aangegeven kregen voliere 5 te horen, dit klopt ook, Dit is door dhr. van Meegen ook bevestigd, u heeft wel gelijk dat hier fouten gemaakt zijn en dat dit voor verbetering in aanmerking komt. Dit is inmiddels ook gebeurd.

- In uw opsomming over aantallen, er wordt de ene keer gesproken over dieren dan over vogels en dan weer over papegaaien.
Het aantal dieren zijn er meer dan vogels. FEIT
Het aantal vogels zijn er meer dan papegaaien. FEIT
Het preciese aantal moet uit telling naar boven komen, maar de getallen van Radar kloppen niet, loop maar eens over het park met een telmachientje en je komt er al heel snel achter.

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

Kijk en dat is wat ik nou bedoel, nu word er gekomen met feiten ! ik heb deze brief al een paar keer voorbij zien komen want ik volg het forum al de hele tijd, dit is al een paar keer neer gezet lees niemand dan! ooo nee ze hadden het te druk met schelden.
En ik vind fouten is menselijk kan gebeuren , kijk inderdaad maar naar sommige dierenwinkels,
Daar moeten mensen zich ook eens druk om maken! Die beestjes zitten in hokjes waar ze zich helemaal niet in kunnen bewegen, en goed verzorgt worden, de meeste beestjes zijn ziek geworden
Dus dieren lief hebber ga daar ook even rader voor bellen!!!!!!
Dan help je pas dieren! niet enkel van nop maar ook voor alle diertjes
jenny

PeCe
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door PeCe »

oma jenny schreef:Ze komen voor de beestjes op vind ik ook fijn maar ik vind dat het hier niet zo meer over de beestjes gaat, het is enkel maar schelden
Dat is ook een van de redenen dat ik wel lees en maar af en toe reageer. Want modder gooien is makkelijk. Verbeteringen aandragen en werkelijk wat doen is lastiger. Zoals ik wel eens zeg, de pessimist kijkt naar het verleden, de fouten en blijft daarin "hangen" of daarover "zeuren". De optimist kijkt naar de fouten, pakt ze aan en gebruikt het als verbeterpunten.

@VisstickII
Ik sta niet als een blok achter iemand. Ik sta achter het NOP en de doelstellingen. Als uit het onderzoek blijkt dat de voorzitter, hoofd verzorging of wie dan ook fouten heeft gemaakt moeten daar consequenties aan worden verbonden. Iedereen maakt fouten, dat is een fout, ik ben benieuwd wie kan roepen dat die foutloos is. Zo maken dus ook voorzitters en directeuren fouten.

Het herhalen van fouten uit het verleden is alleen een ondersteuning van een mogelijk recent gebeuren. Het is niets anders dan herhalen dat een inbreker een inbreker of een fraudeur een fraudeur blijft. Dan ga je er al bij voorbaat van uit dat men zich niet kan beteren. Ik wacht op bewijzen. Want je hebt wel gelijk, ALS er maar 1500 zouden zitten, dan heeft het NOP weer extra zaken te verdedigen en verliezen ze aan geloofwaardigheid.

Tonnie van Meegen heeft veel goed gedaan, zal zeker ook fouten hebben gemaakt. Daarnaast heeft hij het probleem (net als iedere directeur) dat hij (tot een bepaald niveau) aansprakelijk is voor het gedrag van zijn "werknemers". Neemt niet weg dat ik liever naar de goede dingen kijk dan de slechte zaken. MAAR zoals gezegd als er bewezen feiten naar voren komen, waar hij verantwoordelijk is, dan moet hij net als iedereen zijn verantwoording afleggen en hiervoor worden aangepakt. Tot die tijd geld wat mij betreft dat je niet schuldig bent totdat dit bewezen is. Laster en/of suggesties zijn geen bewijs.

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

oma jenny schreef:
Ze komen voor de beestjes op vind ik ook fijn maar ik vind dat het hier niet zo meer over de beestjes gaat, het is enkel maar schelden

Dat is ook een van de redenen dat ik wel lees en maar af en toe reageer. Want modder gooien is makkelijk. Verbeteringen aandragen en werkelijk wat doen is lastiger. Zoals ik wel eens zeg, de pessimist kijkt naar het verleden, de fouten en blijft daarin "hangen" of daarover "zeuren". De optimist kijkt naar de fouten, pakt ze aan en gebruikt het als verbeterpunten.

@VisstickII
Ik sta niet als een blok achter iemand. Ik sta achter het NOP en de doelstellingen. Als uit het onderzoek blijkt dat de voorzitter, hoofd verzorging of wie dan ook fouten heeft gemaakt moeten daar consequenties aan worden verbonden. Iedereen maakt fouten, dat is een fout, ik ben benieuwd wie kan roepen dat die foutloos is. Zo maken dus ook voorzitters en directeuren fouten.

Het herhalen van fouten uit het verleden is alleen een ondersteuning van een mogelijk recent gebeuren. Het is niets anders dan herhalen dat een inbreker een inbreker of een fraudeur een fraudeur blijft. Dan ga je er al bij voorbaat van uit dat men zich niet kan beteren. Ik wacht op bewijzen. Want je hebt wel gelijk, ALS er maar 1500 zouden zitten, dan heeft het NOP weer extra zaken te verdedigen en verliezen ze aan geloofwaardigheid.

Tonnie van Meegen heeft veel goed gedaan, zal zeker ook fouten hebben gemaakt. Daarnaast heeft hij het probleem (net als iedere directeur) dat hij (tot een bepaald niveau) aansprakelijk is voor het gedrag van zijn "werknemers". Neemt niet weg dat ik liever naar de goede dingen kijk dan de slechte zaken. MAAR zoals gezegd als er bewezen feiten naar voren komen, waar hij verantwoordelijk is, dan moet hij net als iedereen zijn verantwoording afleggen en hiervoor worden aangepakt. Tot die tijd geld wat mij betreft dat je niet schuldig bent totdat dit bewezen is. Laster en/of suggesties zijn geen bewijs.

Helemaal mee eens!!!!!!!!!PeCe

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Zo ik blijf het allemaal volgen eindelijk is het weerwoord weer in het veld
en lees net ook op het nop aanwezig MOOI.

bedankt mensen mijn inspanning loont en ook bedankt voor de vele mailtjes het NOP goed

Ga zo door ikzelf blijf het gewoon volgen en als het weer een Hetze
wordt naar het NOP directie en medewerkers kom ik weer terug als het tenminste niet onderbouwd is.

En zoals jullie nu weten gefundeerd en scherp soms hard maar ik heb al eerder gezegd zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Heb inmiddels weer wat huiswerk af .

Ga zodoor PeCe Hogers Jan b22 Oma jemey Yvette R van de V Patrick en Sevda goetjes van Frans
Laatst gewijzigd door Frans en Nanke Verbunt op 18 jan 2009 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

Ik ga op zeker door tot dat het tegen deel bewezen is!
Dus geef mij de bewijzen maar, van nop heb ik ze al gezien die komt met bewijzen op het forum, en oude verhalen uit de sloot halen is al helemaal niet netjes over de papegaaien de ruggetjes
Nu de andere kant nog als ze ons kunnen overtuigen dat het werkelijk zo is! dan hebben ze ook bewijzen(Buiten Rader)
Dus kom maar op!
Jenny

janb22
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:38

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door janb22 »

En zoals jullie nu weten gefundeerd en scherp soms hard maar ik heb al eerder gezegd zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Heb inmiddels weer wat huiswerk af .

Ga zodoor PeCe Hogers Jan b22 Oma jemey Yvette R van de V Patrick en Sevda goetjes van Frans

Misschien vallen we allemaal zo langzamer hand in herhaling. Feit is dat een vogel opvang zoals het NOP er gewoon moet zijn, dat het altijd beter kan daar ben ik van overtuigd maar we moeten niet vergeten dat het verzorgen van dit aantal vogels (welk aantal het ook blijkt te zijn) geen gemakkelijke taak is.
Waar ik mij vanaf het begin van de Radar uitzending al over heb verbaasd is welke rol ik de aan het park verbonden dierenartsen moet toedienen, wanneer het allemaal echt zo slecht is als Radar ons wil doen geloven dan kan toch geen dierenarts, verbonden aan het park, 's nachts normaal slapen. Zou die dierenarst niet als eerste alarm moeten slaan over het hoge sterftecijver???
Iedereen roep waarom hij voor of tegen is, waarom een onafhankelijk onderzoek wel of niet onafhankelijk is.........niemand heeft dit op dit moment hard kinnen maken.

Heeft iemand zich al eens afgevraagt wat het voordeel van Hooymeyer zou kunnen zijn?
Hoe is de verhouding van het concurerende SPPW en Dhr. Hooymeyer en die Engelse dame, geloof dat ze Mevr. Low heet...daar zou ik wel eens wat meer over willen weten (ik weet het al maar hoor het graag eens van een ander)

Met modder gooien kunnen we allemaal, maar feiten staven met bewijs is een heel andere zaak, modder gooien zie ik genoeg maar bewijs eigenlijk 0

Als laatste wil ik toch nog even kwijt dat het hele NOP tot stand is gekomen en geworden is tot wat het nu is door mensen die een vogel kwijt moeten.
Tuurlijk zijn er gevallen van overlijden van man of vrouw , kinderen die een allergie hebben etc. maar ik ben er van overtuigd dat het leeuwendeel van de vogels gewoon gedumpt wordt net zo als katten en honden die voor de poort van een asiel in een doos worden neergezet.
Dus gedumt bij het NOP en vervolgens gaan we klagen, hoe Hollands kunnen we zijn :)

Janb22

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Jan22 schreef
Als laatste wil ik toch nog even kwijt dat het hele NOP tot stand is gekomen en geworden is tot wat het nu is door mensen die een vogel kwijt moeten.
Tuurlijk zijn er gevallen van overlijden van man of vrouw , kinderen die een allergie hebben etc. maar ik ben er van overtuigd dat het leeuwendeel van de vogels gewoon gedumpt wordt net zo als katten en honden die voor de poort van een asiel in een doos worden neergezet.
Dus gedumt bij het NOP en vervolgens gaan we klagen, hoe Hollands kunnen we zijn
Heel goed gesproken Jan
Helaas is het dier altijd de dupe van onze grillen omdat bij de meeste mensen hun dier niet meer in het plaatje past met uizonderingen daargelaten

vogelredder
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:22

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door vogelredder »

Ik ben erg geschrokken van dit dierenleed,echt zielig.
Ik hoop dat hier snel tegen opgetreden wordt,ik hb al een paar dagen slecht geslapen van de uitspraak hoofd dierenverzorger""we hebben te weinig vrijwilligers;gewoon GEEN ETEN GEVEN EN BAKKES houden"'
Verschrikkelijk gewoon.

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

Daar heb je op zeker gelijk in dat er dieren worden gedumpt, hoe afschuwelijk ook!
En de mensen die zich wel er mee gaan bemoeien hier op het forum zijn wel degelijk mensen die om hun dieren geven
En er zijn zeker mensen tussen die hun papegaai ook gebracht hebben
Zoals ik en geloof me als ik niet ziek zou zijn geworden had Timo nog lekker bij ons gezeten, en niet in zijn kooi maar los!!!
Ze had hier ook wel haar vrijheid ze ging mee naar buiten als we gingen wandelen( los ) op de schouder van mijn man en ze vond het prachtig!
Dus het is en was ons beestje, wij hebben ook heel veel verdriet gehad toen wij haar weg moesten brengen! en nog!
Ik heb er ook voor bij de arts gelopen om het te kunnen verwerken!
Omdat ik mij zelf verwijten dat zij door mij weg moest!
Dus het valt dan ook allemaal niet mee he
En ik vertel het zeker niet om zielig te gaan doen!
maar dat is een fijt
jenny

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Zo is het Yvette en niet anders en daar wil ik het ook even bij laten.

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Geplaatst op 18 Jan 2009 17:58 door vogelredder


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben erg geschrokken van dit dierenleed,echt zielig.
Ik hoop dat hier snel tegen opgetreden wordt,ik hb al een paar dagen slecht geslapen van de uitspraak hoofd dierenverzorger""we hebben te weinig vrijwilligers;gewoon GEEN ETEN GEVEN EN BAKKES houden"'
Verschrikkelijk gewoon.
Jammer alleen dat je niet doorhebt dat dit aaneengeknipt is. Op die manier kun je alles wel zo draaien dat het kwaad overkomt. Wat dat betreft heeft radar het goed gedaan...

Radar reageer aub eens... Toon anders maandag de ongeknipte varianten eens dan kunnen we allemaal zien in welke contaxt dingen gezegd zijn. Oh nee even vergeten, daar hebben jullie het lef niet voor.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ vogelredder

Zoals u al eerder in het forum heeft kunnen lezen is dit een uitspraak die uit een heel verhaal komt. Het enige wat Radar heeft laten horen is die zin............ waarom ? ....... Omdat uit de rest van dat verhaal waarschijnlijk een hele andere betekenis zou blijken. Als Radar hier een FEIT mee wilde bewijzen dan hadden ze natuurlijk het hele verhaal van de vergadering die dag wel uitgezonden. Ja, ook bij de NOP vind dagelijks een werkoverleg plaats waar alle vrijwilligers en verzorgers hun inbreng kunnen, mogen en zelfs moeten brengen. Dit levert wel ooit discussies op. En wat doet Radar, zij knippen 1.7 seconden uit een verhaal van ongeveer 30 minuten !!!!
U zult waarschijnlijk toch ook wel begrijpen dat zoiets uit zijn verband gehaald is ?

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

Goed zo jasper helemaal mee eens,
En Rader zoals jasper zegt ik zou ook wilenl ook dat jullie komen op het forum!mensen van Rader
En de bewijzen van de anderkant zie ik ook maar niet voorbij komen
Beetje Jammer
Jenny

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Laten we ook maar stoppen met Radar voor zijn/haar gat trappen. Want daar reageren ze toch niet op.

@Vogelredder:
Hoop dat je de tijd neemt om het forum eens in zijn geheel door te lezen dan kun je zien dat er al veel gesproken is over de kwaliteit van de Radar uitzending en over hoe het 'echt' zit bij het NOP. In ieder geval niet zo als het door radar geschetst is.

@ Jenny:
Ja het is triest als zoiets zich voordoet. Maar zoals je eerder al hebt laten weten leeft je vogel nog, toch? Ben daar wel blij om.

@ Iedereen:
Misschien is het geen slecht idee om nu verder maar gewoon het onderzoek af te wachten. Want we kunnen hier wel blijven door bakkelijen over voors en tegens maar daar schieten we tot nog toe niet echt mee op. Er blijven er altijd die niet door de uitzending van radar heen kunnen prikken of die er belang bij zouden hebben als het NOP zou ophouden met bestaan, die zul je altijd blijven houden en zo kunnen we ieder argument wel 10x herhalen.

vogelredder
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:22

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door vogelredder »

Ik ga morgen ook naar de dokter omdat ik er ewoon niet tegen kan,als er met dieren op zulke manier omgegaan wordt,lieve beestjes krijgen geen eten als er te weinig vrijwiligers zijn ,dit is niet goed te praten,ook niet door de NOP,verschrikkelijk,als ze geen eten krijgen gaan ze natuuuurlijk dood.

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

Laten we ook maar stoppen met Radar voor zijn/haar gat trappen. Want daar reageren ze toch niet op.

@Vogelredder:
Hoop dat je de tijd neemt om het forum eens in zijn geheel door te lezen dan kun je zien dat er al veel gesproken is over de kwaliteit van de Radar uitzending en over hoe het 'echt' zit bij het NOP. In ieder geval niet zo als het door radar geschetst is.

@ Jenny:
Ja het is triest als zoiets zich voordoet. Maar zoals je eerder al hebt laten weten leeft je vogel nog, toch? Ben daar wel blij om.

@ Iedereen:
Misschien is het geen slecht idee om nu verder maar gewoon het onderzoek af te wachten. Want we kunnen hier wel blijven door bakkelijen over voors en tegens maar daar schieten we tot nog toe niet echt mee op. Er blijven er altijd die niet door de uitzending van radar heen kunnen prikken of die er belang bij zouden hebben als het NOP zou ophouden met bestaan, die zul je altijd blijven houden en zo kunnen we ieder argument wel 10x herhalen.


Ja mijn timo leeft ook en daar ben ik zeker blij mee,! en dat ze het goed heeft bij nop, ben ik ook gaan geloven hier door!
Dus inderdaad laten we het afwachten
groetjes Jenny

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Geplaatst op 18 Jan 2009 18:15 door vogelredder


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ga morgen ook naar de dokter omdat ik er ewoon niet tegen kan,als er met dieren op zulke manier omgegaan wordt,lieve beestjes krijgen geen eten als er te weinig vrijwiligers zijn ,dit is niet goed te praten,ook niet door de NOP,verschrikkelijk,als ze geen eten krijgen gaan ze natuuuurlijk dood.
Bent u nou serieus of loopt u de boel te stangen??? Ga zelf eens bij de NOP langs dan ziet u zelf dat het niet waar is. Of kunt u mij vertellen wanneer er in de radar uitzending lege voederbakken te zien zijn! Ik en ieder ander heeft dat namelijk niet gezien! Er wordt van alles geinsinueerd maar niets bewezen. Ik begrijp echt niet dat u serieus dit soort posts kunt plaatsen.

Dorian
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jan 2009 10:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Dorian »

@vogelredder: heel vervelend dat u het zich zo aantrekt. ik denk alleen dat u beter een reisje naar het NOP kunt maken, om eens rond te kijken. als u daar eens heeft gekeken, voelt u zich vast beter. waarschijnlijk haalt dat meer uit dan naar de dokter gaan. u zult namelijk zien dat de vogels wel verzorgd worden, eten en drinken hebben en de meesten er goed bij zitten. ook zult u schrikken van de zieke gaaien die in een aparte opvang zitten: die diertjes zijn in een zwakke toestand binnen gebracht.

zoals al 101 pagina's lang vermeld wordt; er zijn zeker dingen minder goed in het NOP, maar het valt over het algemeen mee. dit laten andere inmiddels gepubliceerde artikelen ook zien.

waar ik me wel echt zorgen over zou maken, is waarom het NOP bestaat. dat wat er aan vooraf gaat in het leventje voordat zo'n vogel in het NOP terecht komt is in heel veel gevallen veel erger dan wat u heeft gezien over het NOP. daar wakker van liggen is zeer terecht.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ vogelredder

De vogels bij de NOP krijgen niet te weinig eten !!!!

Kunt u alsjeblieft even het forum doorlezen ? Daar kunt u ook lezen dat de vogels elke dag gevoerd worden !

U heeft gelijk, in de weekenden hebben de vrijwilligers het verschrikkelijk zwaar, met weinig mensen heel hard werken van 's morgens vroeg tot laat op de dag. Maar alle vogels worden gevoerd en krijgen schoon drinkwater.
Als u echt zo betrokken bent komt u toch gewoon helpen, elke hulp is heel erg welkom.
Het is trouwens ook niet zo dat als de vogels één dag geen voer krijgen dat ze dan verhongeren hoor.

Gesloten