LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kostenloos opzeggen KPN internet + bellen door wijziging ver

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
R0nald
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 09:39

Kostenloos opzeggen KPN internet + bellen door wijziging ver

Ongelezen bericht door R0nald »

Hallo allemaal,

Ik kreeg op 5 Januari dit jaar een schijven (email) van KPN dat ik kostenloos mijn internet + bellen op kan zeggen door een wijziging in de eenmalige verhuiskosten.
Gezien ik al eerder naar Telfort wilde overstappen en toen mijn contract net weer verlengd was (overgang van planet naar kpn) leek mij dit een goed moment om de stap op dit moment te maken gebruikmakend van deze regel.
Echter net de helpdesk gesproken en die maakte mijn erop atent dat als ik gebruik wil maken van de mogelijkheid om mijn abonnement via deze regel op te zeggen ik ook mijn telefoonnummer kwijt zou raken.Dit omdat de zogenaamde telco-telco overgang (waar je je nummer kunt behouden) niet van toepassing is.
Men beweert bij hoog en laag dat het in de algemene voorwaarde staat (die ik nu dan ook aan het doornemen ben) maar lijkt me wel een rare regeling.
Nog andere mensen die hiermee geconfronteerd zijn of die tips en/of sugesties hebben?

Beste groeten,

Ronald.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kostenloos opzeggen KPN internet + bellen door wijziging ver

Ongelezen bericht door D1RK »

Alleen als je gaat verhuizen word het duurder.

Dus als je daar blijft wonen waar je nu zit kost het niets extra en kun je hier mee niet opzeggen!

Wel kun je nu al een aangetekende brief sturen voor opzeggen zodat je zeker weet dat je op tijd bent.

Dus alleen als je in je nog lopende contract zou verhuizen kun je van deze regel gebruik maken, anders niet!

pipo1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:11

Re: Kostenloos opzeggen KPN internet + bellen door wijziging ver

Ongelezen bericht door pipo1991 »

Natuurlijk kun je wel opzeggen, ook als je niet verhuist! De algemene voorwaarden wijzigen namelijk!!!!

windglider
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2009 15:27

Re: Kostenloos opzeggen KPN internet + bellen door wijziging ver

Ongelezen bericht door windglider »

Dit is onzin. Volgens de Opta is voip de laatste jaren bezig uit te groeien tot de standaard op het gebied van vaste telefonie en wordt het door een op de drie Nederlandse consumenten gebruikt. Daarom moeten voor voip-aanbieders in principe de regels uit de telecomwetgeving gelden, zoals de mogelijkheid tot nummerbehoud bij het wisselen van aanbieder en het kunnen bellen met 112 en naar het buitenland. Ook moeten voip-providers nummeridentificatie, doorschakelmogelijkheden en gespecificeerde telefoonrekeningen kunnen aanbieden.


Overigens in telfort overgenomen door KPN.

erjee
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2008 21:48

Re: Kostenloos opzeggen KPN internet + bellen door wijziging ver

Ongelezen bericht door erjee »

Ik heb zojuist gesproken met de helpdesk van KPN over de opzegging. Ik wilde namelijk al een tijdje naar Telfort overstappen vanwege de prijs. Mij werd verteld dat wanneer ik nu instemde met de opzegging, de kans aanwezig zou zijn dat vanavond de stekker er nog uit gaat. Niks nummer meenemen dus...
Je krijgt niet eens de mogelijkheid om bijvoorbeeld per 1 maart 2009 te stoppen, om een andere provider de kans te geven alles in orde te maken voor je.

Lekker is dat. Telfort heeft een wachttijd van 4-6 weken lees ik op hun site. Moeilijk verhaal!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Kostenloos opzeggen KPN internet + bellen door wijziging ver

Ongelezen bericht door queenfan »

@erjee, wil je overstappen ga naar telfort en regel dit via hun dit is namelijk gewoon mogelijk.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: Kostenloos opzeggen KPN internet + bellen door wijziging ver

Ongelezen bericht door st doe »

Ookal ga je niet verhuizen mag je vanwege deze wijziging gewoon opzeggen.
let wel, dat is dan ook echt opzeggen, per 31 januari. Normaal geen dag eerder of later.

Dit houd dus idd in dat je bijnaonmogelijk over kan stappen naar een andere aanbieder met hetzelfde nummer, KPN houd zich echter wel aan de regels door de kans te bieden op te zeggen ivm de wijziging.

Het is dan ook puur een wettelijke verplichting dat de kans geboden word op te zeggen, er hoeft niet echt meegewerkt te worden aan een overstap.

Gesloten