LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
janb22
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:38

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door janb22 »

En met dat standbeeld ben ik het wel eens, namelijk een Loden Leeuw onder een koude douche.
Is een optie :)

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

Daarom ik zeg eerlijk ook ik had mijn twijfels,om dat ik gewoon geschrokken was
Maar ben er van overtuigd dat het goed zit bij nop!

En we horen de uitslag wel daar kijk ik naar uit!
dat het tegendeel bewezen word!

We kunnen wel dingen gaan zeggen maar er moet niks anders dan de waarheid gezegd worden, En ik denk dat nop daar mee bezig is!
maar ik wil ook wel eens bewijzen hebben van de andere kant die heb ik nog steeds niet gezien (buiten rader)
Dus ja wat moet je dan denken he

Jenny

janb22
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:38

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door janb22 »

En ik word ook niet ingehuurd door NOP en die foto's met dode papegaaien op een rijtje kan overal gemaakt zijn
Let eens goed op!! Het ene rijtje ligt op kranten, het andere rijtje op plastic zakken. Niet dezelfde locatie dus maar ergens uit een archief

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ Heidi00000000000

Hier wil ik nog wel een keer op reageren, bent u ooit op het park geweest ?
Krappe kooitjes zijn daar niet, even over de uitspraak van de betreffende medewerker, dit zijn wederom uit verband gedraaide opmerkingen, natuurlijk keur ook ik zo'n opmerking niet goed absoluut niet! , maar ik kan het wel iemand laten zeggen d.m.v. vragen te stellen en manipulatie.
En papegaaien bijten elkaar niet allemaal dood, mensen maken ruzie maar vogels ook. De sterkste komt er uit als winnaar, dit gebeurd in de natuur ook.

En wij staan er allemaal achter dat er verbeteringen moeten gaan plaatsvinden bij de NOP, net als u. Helaas zijn er nog te veel mensen die een vogel in huis nemen en daar later weer afstand van doen, dit is ook de reden dat de NOP helaas verder moet uitbreiden om ook deze dieren te kunnen opvangen.
Daarom zijn er ook meer vrijwilligers/verzorgers nodig en natuurlijk geld.

En ja er is vuur !! Er is zelfs hele grote BRANDende hulp nodig om al deze vogels te kunnen opvangen.

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Yvette. Hoe wil je die vrouw verklaren die elke keer haar papegaai opnieuw aantref in een te klein kooitje.

Kijk als een 1of ander journalisje het inelkaar flonst. Maar kijk eens naar het meerendeel wat Radar uitzend. Die zenden echt geen flauwekul uit. Ik snap mensen wel dat iedereen graag wil geloven dat die lieve beestjes goed zitten of waar je je als vrijwilleger al je liefde instopt dat dit gewoon niet waar kan zijn. Dat wil je toch eigelijk het liefst geloven dat dit gewoon te onmenselijk is en niet waar kan zijn. Maar jammer genoeg waar rook is is ook vuur..

Groetjes Heidi

perdu
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 jul 2008 14:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door perdu »

Antoinette is zeer integer en zal nooit medewerking verlenen aan een reportage die niet waar is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Antonia Maria (Antoinette) Hertsenberg (Den Haag, 28 december 1964) is een Nederlandse presentatrice, werkzaam bij de omroepvereniging TROS.

Vlak na haar geboorte verhuisde ze samen met haar ouders en broer naar Apeldoorn, waar ze de R.K. Basisschool St. Lucas bezocht. Toen ze 7 jaar was kreeg ze er nog een zusje bij. Antoinette volgde een opleiding bij het Hoger Sociaal Agogisch Onderwijs. Nadat ze deze had afgerond, volgde zij diverse vakopleidingen op het gebied van communicatie en PR.

Na haar studie werkte ze korte tijd in een meiden-wegloophuis. Daarna volgden een aantal PR-functies, onder meer bij bij de Anti-Vivisectie Stichting. In 1992 werd Hertsenberg projectleider en perswoordvoerder bij de Nederlandse Vereniging ter Bescherming van Dieren (De Dierenbescherming).

Nog steeds zet zij zich in voor de natuur, onder andere door haar werk bij de Faunabescherming. Verder is ze overtuigd vegetariër en Zevende-dags Adventist.

Hertsenberg is getrouwd met activist en eerstekamer lid Niko Koffeman van de Partij voor de Dieren. Zij wonen in het Veluwse dorp Vierhouten.

Tegenwoordig is ze werkzaam als programmamaker, en concentreert ze zich voornamelijk op consumentenprogramma's. Ze presenteert twee programma's: TROS Radar en Opgelicht!, en is ze reservepresentator voor het actualiteitenprogramma EénVandaag.

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

@Heidiooooo
Geplaatst op: 18 Jan 2009 20:14 Onderwerp:



Yvette. Hoe wil je die vrouw verklaren die elke keer haar papegaai opnieuw aantref in een te klein kooitje.
De papegaai gaat eerst naar de quarantaine. Daar zitten ze eerst om te voorkomen dat als ze ziektes bij zich dragen andere vogels ziek worden. De vrouw heeft de vogel weer opgehaald voordat de vogel uit de quarantaine was gekomen. Dit verklaart de kleinere kooi. Na quarantaine komen ze in grote kooi

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Frank Meijer


Geplaatst op 10 Jan 2009 18:07 door Frank Meijer


--------------------------------------------------------------------------------

Al 15 jaar ben ik vrijwilliger én donateur van de Stichting NOP. In deze periode heb ik het Papegaaienpark zien groeien en het aantal vrijwilligers zien toenemen. Medewerkers en vrijwilligers bundelen samen de krachten om de opgevangen dieren een goed tehuis te geven.
Jasper (leuk zo heet ook mn zoon) deze mevrouw ging niet bij de eerste keer de vogel metteen meenemen maar toen ze voor de derde keer kwam.


In de uitzending werd ook verteld dat het niet aan de vrijwillegers licht. Dat jij je zo goed hebt ingezet is geweldig dat verdienen die dieren ook , alleen jammer dat de directeur zelf niet zo is. De vele vrijwillegers werken natuurlijk met liefde daar voor die lieve papegaaien. Maar kom op mensen laten we de roze zonnebril afzetten. Radar kan het wat opgeblazen hebben maar ik schreef het al eerder waar rook is is ook vuur.

Leuk Peru die infromatie dat wist ik allemaal niet haar levensverhaal. Ik geloof ook niet dat ze onzin uitzenden bij radar want dat hebben ze nog nooit gedaan.

Groetjes Heidi
Laatst gewijzigd door Heidi00000000000 op 18 jan 2009 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

janb22
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:38

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door janb22 »

Kijk als een 1of ander journalisje het inelkaar flonst. Maar kijk eens naar het meerendeel wat Radar uitzend. Die zenden echt geen flauwekul uit. Ik snap mensen wel dat iedereen graag wil geloven dat die lieve beestjes goed zitten of waar je je als vrijwilleger al je liefde instopt dat dit gewoon niet waar kan zijn. Dat wil je toch eigelijk het liefst geloven dat dit gewoon te onmenselijk is en niet waar kan zijn. Maar jammer genoeg waar rook is is ook vuur..
Begin eens bij pag.1 over hoe een uitzending maken en filmen wat je wil uitzenden etc daar is al genoeg over gesproken, je gaat dan geen mooie ruimtes tonen maar je laat alleen de problemen zien, die er natuurlijk ook gewoon zijn, maar ik haal het weer aan, waarom heeft nooit de aan het park verbonden dierenarts alarm geslagen over onhoudbare omstandigheden!!

esli 99
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door esli 99 »

@ Perdu

Is ze mee geweest dan naar NOP ? meer vraag ik niet :P

En als bezoeker nog nooit geen kleine kooi gezien, de kooien en dan bedoel ik niet de grote volieres waar ze kunnen vliegen, maar de kleinere kooien zijn nog zo groot dat er meerdere volwassene mensen in kunnen


@ Oma Jenny, wat fijn dat je goed bericht hebt gekregen over je papgaai , lees het net teug en ben blij dat je goed nieuws hebt gekregen :D

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Ik denk dat het nog beter is, om dit topic op het forum te sluiten.
Het is gewoon onmogelijk om hier een fatsoenlijke respectvolle discussie te starten.

Er wordt hier bedrogen, gescholden ongebaseerde beschuldigingen geuit.
Alles wat Kassa zegt is gelogen, alles wat omroep brabant zegt is waar.
Het ene dagblad vertelt alleen leugens, het andere alleen de waarheid.

Sorry, maar als ik een papegaai moest laten opvangen, dan bracht ik het niet naar het NOP, maar ook niet naar de tegenstanders van het NOP.
Want als ik zie hoe het hier aan toe gaat, dan kan ik mij niet voorstellen, dat 1 van deze groepen het dier met respect en liefdevol zou verzorgen.

Men heeft hier geloof ik niet in de gaten, dat men het kwade steeds erger kan maken.
En de meesten zijn vergeten, dat het belang van het dier bovenaan hoort te staan, nog boven het NOP. de vrijwilligers en de tegenstanders.

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Jan ik heb alles gelezen dit is gewoon mn menning.
Elsi die vrouw in de uitzending kan denk ik het verschil tussen een voilere en een klein kooitje
Elsi Iedereen kreeg goed bericht over zn papegaai, dat was standaard.

Groetjes Heidi

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Heidi

Als een papegaai in de huiskamer leeft zit hij ook misschien voor hem in te kleine kooi althans de grijze roodstaarten, kaketoes en ara's
En ik heb zelf een valkparkiet in een papegaaienkooi zitten
Of je moet voor hun bij iemand op maat laten maken want alle papegaaienkooien voldoet naar waarschijnlijkheid niet aan de maat voor deze papegaaien om ook hun vleugels te strekken

En als je kooien ziet die net voorbij de kassa staan lijkt mij een vrij normale formaat het zou wel het mooiste zijn als die ara ook in de voliere mag waar ook de bezoekers binnen kan komen

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ perdu

http://www.pinkpower.nl/component/conte ... -dictatuur

Misschien kun je even op deze link kijken?

Maar Kelly heeft gelijk, het gaat om de opvang van de vogels en hoe die kan verbeteren, we hebben natuurlijk meer aan nuttige tips (Zoals kelly vrijdag/zaterdag ook al heeft gegeven, dan aan moddergooien naar individuen.

Iedereen weet het beter op het forum, iedereen denkt het beter te weten op het forum, maar het gaat om het lot van de papegaaien en andere opgevangen vogels. Wat hier tegen te doen? Hoe hier mee om te gaan? En hoe kunnen wij het SAMEN voor hen beter maken?

Ik hoop zelfs dat de uitzending van Radar in de toekomst een opsteker voor de NOP ën de erkende kwekers gaat worden.
Dankzij de uitzending zijn er kamervragen gekomen waarin ook het onderwerp handel en verkoop aan bod zijn gekomen.
Een hele goede zaak, stoppen die verkoop!
Uitwisselings programma's en kweek voor bescherming en populatie perfect !
Kom mensen, help de vogels en bescherm ze !!! Daar doen ze bij de NOP hun stinkende best voor.

Dorian
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jan 2009 10:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Dorian »

@Heidi

Dat de meeste mensen te horen krijgen dat hun papegaai het goed doet, is niet zo moeilijk verklaarbaar. Je moet namelijk tekenen om akkoord te gaan om te horen te krijgen dat je papegaai overleden is.
Grote kans dat veel mensen dit niet getekend hebben en dus een standaard verhaaltje te horen krijgen.

Er wordt daarnaast gevraagd een kooi mee te leveren. Als je dat niet doet, komen de papegaaien terecht in een kooi die daar beschikbaar is. Ik ben geen donateur en ik bezoek het NOP niet vaak, maar die kooien zijn van buitenaf te zien en dat zijn Jockkooien. Voor de duur van 8 weken kun je daar een Ara makkelijk in houden. Misschien zelfs langer. Je moet eens kijken waar papegaaien in huiskamers oud in moeten worden (zie marktplaats)

Nogmaals, ik wil niet zeggen dat alles okay is in het NOP, maar dat wat je noemt Heidi, zijn geen feiten en geen berichten die aantonen dat het slecht gaat in het NOP,.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Dorian
Er wordt daarnaast gevraagd een kooi mee te leveren. Als je dat niet doet, komen de papegaaien terecht in een kooi die daar beschikbaar is. Ik ben geen donateur en ik bezoek het NOP niet vaak, maar die kooien zijn van buitenaf te zien en dat zijn Jockkooien. Voor de duur van 8 weken kun je daar een Ara makkelijk in houden. Misschien zelfs langer. Je moet eens kijken waar papegaaien in huiskamers oud in moeten worden (zie marktplaats)
Helemaal mee eens

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

Geplaatst op 18 Jan 2009 20:13 door Patrick en Sevda,

het is overduidelijk dat jij niet met papegaaien kweekt

perdu
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 jul 2008 14:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door perdu »

Geplaatst op 18 Jan 2009 20:57 door Patrick en Sevda
@ perdu

http://www.pinkpower.nl/component/conte ... -dictatuur

Misschien kun je even op deze link kijken?

Maar Kelly heeft gelijk, het gaat om de opvang van de vogels en hoe die kan verbeteren, we hebben natuurlijk meer aan nuttige tips (Zoals kelly vrijdag/zaterdag ook al heeft gegeven, dan aan moddergooien naar individuen.

Iedereen weet het beter op het forum, iedereen denkt het beter te weten op het forum, maar het gaat om het lot van de papegaaien en andere opgevangen vogels. Wat hier tegen te doen? Hoe hier mee om te gaan? En hoe kunnen wij het SAMEN voor hen beter maken?
Sja eigenlijk draait het maar om 1 ding laat de vogels niet de gedupeerden worden. Daar scoren jullie 100% :oops:

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ perdu

Daarom: Radar bedankt !

@ bourke

Klopt, ik vind namelijk (en dat is mijn mening) dat deze dieren niet in de huiskamers thuishoren. En zoals je in het forum al vaak hebt kunnen teruglezen zijn daar veel mensen het mee eens. OOK de kwekers. Kweken is oké hoor, maar daarna niet als huisdier verkopen of verhandelen.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ perdu

Bent u van Radar? Het is nl de eerste keer dat Radar echt verdedigt wordt.

Gesloten