LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

om een bepaald gerucht uit de lucht te nemen

lees :

Vogelopvang Oerle mag fors uitbreiden
Bron: 'Brabants Dagblad' (19 mei 2001)
Veldhoven - Het papegaaienopvangcentrum in Oerle krijgt 1,1 miljoen gulden subsidie en een banklening van een half miljoen. Daarmee kan een droom werkelijkheid worden. Op het terrein komen een grote tropische hal, een nieuwe entree, extra parkeerruimte en alle paden worden geasfalteerd.

Deze week besloot Stimulus --het economisch stimuleringsprogramma voor de regio-- om vier ton in het plan te steken. Het Stimulusfonds wordt gevoed met Europees geld, dat onder meer bedoeld is voor projecten die het toerisme in de regio bevorderen. Van het regiobestuur SRE krijgt het NOP (Nederlandse Opvang Papegaaien) zeven ton. Een lening van de Rabobank dekt de rest.

T. van Meegen van het opvangcentrum is opgelucht. "We hadden het plan al jaren op de plank liggen, maar we kregen het financieel steeds niet rond. Nu kunnen we eindelijk aan de slag. Dat wil zeggen; zodra de bouwvergunning binnen is."

Het papegaaienopvangcentrum zit nu acht jaar in Oerle. Voorheen had Van Meegen zijn papegaaien ondergebracht op een zolder in Geldrop. Inmiddels herbergt het centrum 2200 papegaaien en 200 andere dieren, waaronder hangbuikzwijntjes, herten en struisvogels. Jaarlijks trekt de dierentuin 40.000 bezoekers.

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Patrick en sveda
Als je goed kan lezen dan lees je mijn berichten dat ik Radar ook niet in twijfel neem. Ze hebben nog nooit onzin uitgezonden. Waar rook is is vuur. Dit is een duidelijkbeeld die papegaaien verdienen beter en dan gaat het niet om dat we kooien gaan vergelijken op marktplaats of hoe andere slecht zijn voor hun papegaai want het gaar hier om profecionele opvang. Dan kan het mischien wat aangedikt zijn maar er zijn zeker verbeter punten te vinden bij NOD

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ Heidi00000000000

Pardon ? Ik begrijp het niet helemaal.

Jij schrijft :

Als je goed kan lezen dan lees je mijn berichten dat ik Radar ook niet in twijfel neem. Ze hebben nog nooit onzin uitgezonden

IK TWIJFEL WEL AAN RADAR, en ik heb diverse punten aangegeven waarin duidelijk bewezen wordt dat Radar vaak van een mug een olifant maakt !!!

Waarom denkt u dat Radar in amper 2 jaar tijd, 5 keer is aangepakt door de Raad van de Journalistiek ? Ik heb diverse urls geplaats waarin dit bewezen wordt. Bij Radar gaat het om kijkcijfers mevrouw, bij de NOP gaat het om vogelopvang.

En die vergelijking die u noemt komt echt niet van mij af hoor !!!

En ja, voor de zoveelste keer, er zijn diverse punten die beter kunnen bij de NOP, dat geven wij ook allemaal toe.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Radar vaak van een mug een olifant maakt !!!



Misschien van 1 mug wel 10 olifanten
Met aantal zaken is het goed dat Radar bestaat en ook de Kassa maar met deze zaak is het zwaar overtrokken

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Als iedereen die hun papegaai daar wilt onderbrengen van te voren heel erg goed het reglement zou lezen tenminste voor diegene internet heeft op hun site dan kan je met aantal dingen geen problemen ondervinden

Zoals de quarantaineperiode die 6 a 8 weken duurt dat je papegaai niet mag bezoeken veterinaire verplichtingen en aanpassing
Dat je papegaai moet kunnen vliegen dan gaan ze gelijk naar die periode in de voliere
Als je papegaai komt te overlijden dan wordt je niet op de hoogte gesteld vanuit emotionele reden van beide kanten tenzij je expliet erom gevraagd hebt bij het brengen van de papegaai

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

Patrick en Sevda


Geplaatst op 18 Jan 2009 23:21 door Patrick en Sevda

ik had het hier niet over huiskamervogels, maar over kweekvogels, als je daar ook maar enigzins verstand van had, dan had je geweten dat zodra er een koppel gevormd is, de overige vogels niet meer in de buurt kan komen,
dat kun je op het park heel mooi zien,
in de vliegkooien zit een dominante papegaai voor de ingang van het veel te kleine nachthok, wil er een andere vogel in dan krijgt ie meteen de wind van voren, een paar weken geleden toen het vroor zag je duidelijk dat er vogels zaten te trillen omdat ze het koud hadden,

papegaaien in gevangenschap kunnen bijna alleen maar paarsgewijs worden gehouden!!!!!!!!!!!!!!!!

en dan nog wat, waarom zitten alle dure soorten wel paarsgewijs, en de in verhouding goedkoper niet???

ik heb geen rose s, inca s, molukken of hyacinten in de vliegkooien gezien,

cites kweken??? jaja

visstickII
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door visstickII »

Mensen tekenen helemaal niet om wel of niet te worden geinformeerd over het overlijden van hun vogel. Ze moeten deze kleine lettertjes lezen in de eerste opvang of op internet. Dit is laakbaar en helemaal schandalig is dat ze al die jaren zijn voorgelogen. In het ED worden deze fouten toegegeven en wordt er direct achteraan gezegd dat er geen opzet in het spel is. Dit betwijfel ik ten zeerste: 5 rechercheurs zijn er 10 jaar geleden al intensief mee bezig geweest. Natuurlijk weet het NOP wat ze doen: mensen moeten extra drempels nemen om te worden geinformeerd over hun vogel. Dit is zeer opmerkelijk voor een opvangcentrum: het is tenslotte de kern van de stichting.

Ja het is knip en plakwerk; maar Erico maakt wel degelijk die opmerking en in 1 zin maakt hij meteen duidelijk dat hij niet capabel is voor een managersfunctie. Hij werkt tenslotte met vrijwilligers en jonge stagaires.

'RADAR laat alleen de negatieve dingen zien' Ja dat klopt, dit willen ze ter discussie stellen, dit is wat de meeste mensen niet weten. Dat wat in het park te zien is, ziet iedere bezoeker en is geen nieuws.

Ik ben heel benieuwd wat er gaat komen!

VSII

sashermans
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sashermans »

Vraag: Komt er vanavond nu wel of niet een vervolguitzending? (Hetzij in de vorm van een excuus-uitzending of een uitzending waarop Radar dieper of feiten ingaat?) Progammering op Internet geeft een ander onderwerp namelijk.

En hopelijk is het niet waar, maar is het echt waar dat Erico zelf!, deze niet zo dier-vriendelijke uitspraak heeft gedaan in de vorige uitzending?

Groet,

Sacha

sorg
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sorg »

Quote [ik heb geen rose s, inca s, molukken of hyacinten in de vliegkooien gezien]

Deze zitten er wel, maar alleen zijn er daar uberhaupt niet veel van in het NOP.
Rose's zitten bij de edels.
Het park is voor zover ik weet 1 Inca rijk en die zit in een verzamelvlucht.
molukken en hyacinten inderdaad hoofdzakelijk in koppelvluchten voor zover ik weet

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

sashermans


Geplaatst op 19 Jan 2009 09:10 door sashermans

/
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


PARDON Sacha,

ben is wat duidelijker dan, niet zo maar wat sugureren graag dit is een
serieuze zaak anders ga maar bij RADAR zitten

visstickII
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door visstickII »

Frans,

'het raadsel van mevr. van Oyen is ontrafeld' naar aanleiding van het artikel in de Telegraaf.

Wat bedoel je hiermee, vogel is doodgegaan en mevrouw is niet geïnformeerd.Net als vele andere oud-papegaaieneigenaren. Punt.

Indien er excusen worden aangevoerd als:
Er wordt gewerkt met vrijwilligers,
Administratieve rompslomp, achterstand.
Feestdagen etc.

Dat is allemaal niet waar, dat wordt nu mogelijk als reden opgevoerd, of niet? Denk je niet dat er dan in het verleden mensen geklaagd zouden hebben dat ze té laat zijn geïnformeerd, bijv. na 3 of 6 maanden. Dat is nooit geweest simpelweg omdat ze nooit zijn geïnformeerd.

Op dit forum zijn een tiental voorbeelden van mensen die zijn voorgelogen.
Natuurlijk probeert het NOP zich hier uit te redden maar bovenstaande excusen gaan in iedergeval niet op.

groeten uit Den Bosch!

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Er waren diverse forumschrijvers die iedere keer opnieuw opruiende taal schreven. Niet gefundeerd op wat dan ook. Dezelfde uitspraken blijven herhalen van 'ik heb gehoord dat' etc.

Dat was ook precies de reden om toendertijd een groot onderzoek in te stellen. Het resulaat van dat onderzoek was niet datgene wat Radar in de uitzending liet zien, maar alleen een conclusie dat alles in orde was maar dat de heer Van Meegen zijn privé collectie vogels beter moest scheiden van het NOP bestand. Die aanbeveling is dan ook meteen uitgevoerd.
Tja, Radar, met een beetje gedegen onderzoek hadden jullie ook bij het OM dit antwoord kunen krijgen, maar dan zouden jullie dat niet kunnen gebruiken in de uitzending..

Is het jullie al opgevallen dat enkele van die forumleden hebben aangegeven dat ze het forum gaan verlaten? Nou, ik heb ze inderdaad de laatste 24 uur niet meer gezien. Wat ik dan wel opvallend vindt is dat er nu ineens weer nieuwe forumleden opgestaan zijn die precies hetzelfde schrijven, zelfs in dezelfde context en met dezelfde spelvouten en weer lekker dezelfde opruiende opmerkingen schrijven.

Toeval of niet? Ik begin me een beetje te generen voor dit forum. Er is totaal geen controle op het forum door Radar, noch geeft Radar geen enkele reactie op wat dan ook. Niet in dit forum, niet aan de telefoon en zeker niet per email.

Logisch toch dat Radar de laatste tijd keer op keer aangepakt wordt door de Raad van de Journalistiek?

goudvink
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:46

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door goudvink »

Zoals eerder op dit forum gemeld, zie pag. 47, hebben wij onze papegaai in 2005 aan het NOP toevertrouwd. N.a.v. van alle commotie , die is ontstaan over de kwaliteit van de opvang, hebben wij enkele dagen geleden, nadat we toen te horen hadden gekregen, dat onze vogel al na zes weken was overleden, het sectierapport opgevraagd. De inhoud van het briefje, dat we inmiddels al hebben ontvangen, roept bij ons veel vragen op. Behalve een aantal taalfouten conflicteert de inhoud met eerder telefonisch verstrekte informatie.

• Hoe kan het, dat bij telefonische navraag in de quarantaineperiode bij herhaling gezegd is, dat, en nu letterlijk, “ hij het goed doet”, terwijl in de brief staat “al tijdens de quarantaine direct in de ziekenboeg opgenomen ivm niet goed willen eten”.
• Hoe kan het, dat de vogel “direct is opgenomen ivm niet goed willen eten”, terwijl conform het reglement en ons nadrukkelijke verzoek bij de opvang , we zouden worden verzocht het dier op te halen, als het binnen 4 dagen niet eet.
• Hoe kan het, dat wij bij telefonische navraag direct na de quarantaineperiode te horen krijgen, dat onze papegaai in volière 5 kooi 4 verblijft terwijl hij al overleden is.
• Hoe kan het, dat vorige week de medewerkster mededeelt, dat hij nog in volière 3 heeft verbleven.
• Hoe kan het, dat die medewerkster, toen we haar confronteerde met eerdere informatie (leugens), meedeelde, dat zij dat in opdracht van het Bestuur moesten doen.
• Waarom is niet het officiële sectierapport toegezonden. Wij willen nu in het bezit komen van het volledige dossier.

Bij de opvang wordt bij de dieren een chip ingeplant. Dat wil zeggen, dat veel informatie beschikbaar is.
• De discussie over aantallen thans (nog) aanwezige dieren is overbodig. Er heeft immers registratie plaats gevonden.
• Hoe lang verblijven de dieren gemiddeld (levend) in het park.

Het is van groot belang, dat duidelijkheid wordt verkregen over de omstandigheden op het park. Daartoe dient onmiddellijk een diepgaand onderzoek te worden gestart. En niet alleen de leefomstandigheden van de dieren dient te worden onderzocht, maar ook de organisatie en met name ook de handelwijze van verantwoordelijke personen daarbinnen. Het huidige Bestuur dient (tijdelijk) terug te treden en te worden vervangen door een interim-bestuur.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ Parrotlover

Ja, dit is mij dus ook al opgevallen, vandaar ook de felle reactie naar degene die radar even ging beschermen.
Het lijkt wel of de mensen die zich nu melden, het hele verhaal weer van voor af aan willen opstarten.

visstickII
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door visstickII »

Beste Patrick en Parrotlover,

Indien jullie met jullie opmerking mij ondermeer bedoelen. Ik heb me niet eerder aangemeld, ik ken het NOP redelijk goed ivm een stage van 3 maanden een paar jaar geleden en veel zaken die in de uitzending ter sprake kwamen zijn mij ook opgevallen.


Mijn gegevens.

Bart Klein uit Den Bosch.
[email protected]

Check mijn IP adres maar!!

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Telegraaf ontrafeld jazeker mail me maar.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Sorry Henri42,

Het is me nu duidelijk dat je geen persoonlijke hetze voert jegens het NOP. Bij het natrekken van AL jouw berichten op Radar, blijk je maar liefst 1477 keer gereageerd te hebben in allerlei forums.

Of je werkt bij Radar, of je bent een echte moraalridder. In het eerste geval heb ik totaal geen respect voor jou, in het tweede geval mijn complimenten. Vraag me dan toch af waarom je (niet alleen op dit forum) je altijd onbeschoft reageert, op het persoonlijke af, naar iedereen die het niet met je eens is.

Het was dus allemaal niet persoonlijk naar het NOP gericht.
(Wilde dit toch even kwijt...)

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ Bart

Bart, een paar jaar geleden een stage van 3 mnd. Denk jij dat de tijd stil heeft gestaan? Ik wil hier echt niemand afvallen maar tot nu toe is er nog geen enkele beschuldiging van Radar bewezen, sterker nog, wij hebben tot nu toe alle aanteigingen tegen de NOP weerlegd met bewezen en gepubliceerde feiten.


Lees het forum door en je kunt het allemaal zien.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Oh Patrick Hij wil het gewoon allemaal niet weten die Bart Klein Visstick11

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

en Patrick laat hem maar even gaan die Vissstck11 zolang hij me niet mailt kunnen we hem echt niet serieus nemen.

frans

Gesloten