LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] straus reisbureau
straus reisbureau
Heeft iemand ook de ervaring met Straus reisbureau. Dat na het boeken men contact opneemt, dat de reis die geboekt is niet door kan gaan. Maar ze wel een alternatief hebben, oftewel een reis die vele euro's meer kost dan de aanbieding op het internet. Dit is mij in een paar maanden tijd al twee keer overkomen. En als je dan op het internet kijkt staat de reis nog steeds in de aanbieding.!!
Re: straus reisbureau
Ja, wij hebben net inderdaad precies hetzelfde meegemaakt. Een hele goedkope reis geboekt, maar nu komt er dus weer 200 euro bij! Op de site staat deze reis gewoon nog aangeboden voor de oude prijs.
-
Straus bedient mij (en familie/kennissen) al jaren. Het is in die tijd 1 x voorgekomen dat er toeslagen bij de prijs op internet kwamen. Maar dat heeft men mij fatsoenlijk en aannemelijk uitgelegd! En dat wordt eerst overlegd of de reis dan toch door moet gaan of niet. Dat is mijn ervaring.
-
Dit is inderdaad een waardeloos bedrijf is puur commercieel en niet klantgericht, dit is mijn ervaring: Door dit bedrijf ga ik met tegenzin met vakantie doordat ik me voel me opgelicht misleid. Vanmorgen een reis geboekt ter waarde van €1.575,- via internet. Aansluitend een bevestiging ontvangen en netjes een aanbetaling gedaan. Nog geen 30 minuten later zie ik exact dezelfde reis incl. hotel met een dag langer verblijf bij http://www.click2book.nl deze reis was compleet €1.255,-. Hierop heb ik gereageerd richting Straus reizen. Men verwijst namelijk op hun homepagina het volgende:
Ergens anders op de dag van boeking goedkoper en een gelijke service, zelfde hotel, zelfde airline? Wij passen de reisprijs onmiddellijk aan!
Als reactie hierop krijg ik het anwoord dat het een andere vlieg maatschappij betreft straus heeft Transavia aangeboden en clicktobook.nl biedt Arke aan. Ik heb duidelijk aangegeven dat het mij niet uitmaakt met welke maatschappij ik vlieg. Als reactie kon alles geannuleerd worden, maar dat kostte me ook ca.€ 350,- dus daar schoot ik ook niets mee op. Uit coulance kon men ook niets doen? Met andere woorden uw probleem en bedankt, u heeft dik €300,- teveel betaald. Service van lek mn vestje dus! Ik voel me gepakt en heb niet het gevoel dat reisbureau Straus hier zich ook maar een minuut druk om maakt. Case Closed zeg maar, Next.
Ergens anders op de dag van boeking goedkoper en een gelijke service, zelfde hotel, zelfde airline? Wij passen de reisprijs onmiddellijk aan!
Als reactie hierop krijg ik het anwoord dat het een andere vlieg maatschappij betreft straus heeft Transavia aangeboden en clicktobook.nl biedt Arke aan. Ik heb duidelijk aangegeven dat het mij niet uitmaakt met welke maatschappij ik vlieg. Als reactie kon alles geannuleerd worden, maar dat kostte me ook ca.€ 350,- dus daar schoot ik ook niets mee op. Uit coulance kon men ook niets doen? Met andere woorden uw probleem en bedankt, u heeft dik €300,- teveel betaald. Service van lek mn vestje dus! Ik voel me gepakt en heb niet het gevoel dat reisbureau Straus hier zich ook maar een minuut druk om maakt. Case Closed zeg maar, Next.
Dus omdat jij niet goed gezocht hebt is het reisbureau de gebeten hond????
-
Jij snapt het dus niet vriend.GJvdZ schreef:Dus omdat jij niet goed gezocht hebt is het reisbureau de gebeten hond????
ik ook niet waarschijnlijkUrsula&frank schreef:Jij snapt het dus niet vriend.GJvdZ schreef:Dus omdat jij niet goed gezocht hebt is het reisbureau de gebeten hond????
er staat in de voorwaarden volgens u dezelfde airline
u vliegt niet met dezelfde airline, dus u voldoet niet aan de voorwaarden
het reisbureau staat dus gewoon in zijn recht
dat het u niet uitmaakt met welke maatschappij u vliegt verandert daar niets aan
Het is ook niet dezelfde airline, maar Ursula&frank zijn een beetje dom geweest en uiten hun onvrede nu door de schuld niet bij zichzelf te leggen, maar het reisburo maar even te beschuldigen.
Het is weekend, het is een opvallende gebruikersnaam en er wordt gereageerd op zeer oude berichten.
Vul de rest zelf maar in.
Het is weekend, het is een opvallende gebruikersnaam en er wordt gereageerd op zeer oude berichten.
-
Dag rim69, ja vul de rest zelf maar in, ik ben zo idd dom gweest om bij deze dure aanbieder te boeken dat klopt helemaal! Bij een reisburo verwacht je toch een beetje begrip maar dat is bij deze firma ver te zoeken. Ze hadden ook vanuit een ander oogpunt kunnen reageren. Met een reactie van, oh meneer de klant u heeft gelijk, we gaan het voor u oplossen door de reis van transavia om te boeken (mijn apart tegen omboekingskosten) zodat u uiteindelijk minder kwijt bent. Dan ben je dus service / klantgericht bezig. Nu wordt je gewoon bedankt en met een opgelicht gevoel weggezet ( m.a.w jou probleem betaal nu maar gewoon netjes )Rim69 schreef:Het is ook niet dezelfde airline, maar Ursula&frank zijn een beetje dom geweest en uiten hun onvrede nu door de schuld niet bij zichzelf te leggen, maar het reisburo maar even te beschuldigen.
Ik had de 350,- liever aan jou of jantje beton of zelfs aan greenpeace geschonken.
Pfff...Ursula&frank schreef:Dag rim69, ja vul de rest zelf maar in, ik ben zo idd dom gweest om bij deze dure aanbieder te boeken dat klopt helemaal! Bij een reisburo verwacht je toch een beetje begrip maar dat is bij deze firma ver te zoeken. Ze hadden ook vanuit een ander oogpunt kunnen reageren. Met een reactie van, oh meneer de klant u heeft gelijk, we gaan het voor u oplossen door de reis van transavia om te boeken (mijn apart tegen omboekingskosten) zodat u uiteindelijk minder kwijt bent. Dan ben je dus service / klantgericht bezig. Nu wordt je gewoon bedankt en met een opgelicht gevoel weggezet ( m.a.w jou probleem betaal nu maar gewoon netjes )Rim69 schreef:Het is ook niet dezelfde airline, maar Ursula&frank zijn een beetje dom geweest en uiten hun onvrede nu door de schuld niet bij zichzelf te leggen, maar het reisburo maar even te beschuldigen.
Ik had de 350,- liever aan jou of jantje beton of zelfs aan greenpeace geschonken.
Waarom is er voor jou begrip nodig of zou je gelijk hebben? Je koopt een product, je ziet ergens een ANDER product (want dat is het door de andere airline) voor een lagere prijs, en dan ben je boos dat je je zin niet krijgt?
Als je binnen 8 weken voor vertrek boekt of iets boekt met losse lijndiensttickets zitten er dikke kosten aan annuleren. lijkt me logisch dat het reisbureau die aan jou doorberekend aangezien JIJ boekt en dan pas erachter komt dat je deze reis voor deze prijs niet wenst..
Niet zo zeuren, take it like a man..