LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] matras van ikea
matras van ikea
ik heb in aug. 2004 een sultan hasselback matras gekocht met 25 jaar garantie in okt. 2008 laten de veren los na contact met ikea zijn zij bereid mij 60% van de waarde te vergoeden hoezo 25 jaar garantie na allerlei onder handelingen ben ik nu in jan. 2009 nog geen stap verder wie heeft dit ook mee gemaakt en hoe gehandeld
Re: matras van ikea
Als je je van te voren verdiept had in hun garantie, had je kunnen weten dat 25 jaar een wassen neus is. Voorwaarden kun je bij Ikea halen staan duidelijk op papier.
IKEA geef de 1e jaren (hoeveel weet ik niet) 100% garantie en rekent daarna een afschrijving. Op zich logisch maar misschien wel verwarrend. Wel heb je bij je matras de voorwaarden gekregen dus je had het kunnen weten. Het is dus geen wassen neus!
Zou wel gek zijn als je na 15 jaar een probleempje hebt met een matras en dat ze je dan een nieuwe moeten geven...en die dan na 10 jaar weer terugbrengen...en zo verder.
Zou wel gek zijn als je na 15 jaar een probleempje hebt met een matras en dat ze je dan een nieuwe moeten geven...en die dan na 10 jaar weer terugbrengen...en zo verder.
25 jaren met 1 matras?
Ik zou niet graag op een vies en zo oud bed slapen.
Verder is herstel ook vaak mogelijk en goedkoper.
Een voordelig opleg matras waar je gelijk van 2 losse (gewichtsverschil ik en mijn vrouw, dus nadere) ook de matras eronder langer mee zal gaan.
Vaak is omdraaien voldoende om de veer weg te krijgen en dan een dun opleg erop, en dan kun je kiezen uit meerdere materialen voor relatief weinig geld.
Ik zou niet graag op een vies en zo oud bed slapen.
Verder is herstel ook vaak mogelijk en goedkoper.
Een voordelig opleg matras waar je gelijk van 2 losse (gewichtsverschil ik en mijn vrouw, dus nadere) ook de matras eronder langer mee zal gaan.
Vaak is omdraaien voldoende om de veer weg te krijgen en dan een dun opleg erop, en dan kun je kiezen uit meerdere materialen voor relatief weinig geld.
Uiteraard moet je niet 25 jaar met een matras doen. Geadviseerd wordt 8-10 jaar, als ik het goed heb. Maar die 25 jaar garantie geeft wel aan welke kwaliteit men kan verwachten. Welk merk doet dit (Hastens?) ook?
-
Veel merken geven 25 jaar garantie op veer en framebreuk van de box. Maar ja dat is iets dat nooit kapot gaat aan een boxspring!
Toch zit er wel degelijk verschil in de opbouw en kwaliteit van boxen. Ga naar een goede zaak, waar je eerlijk/objectief advies krijgt! En denk niet voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten zoals bij de gesuggereerde kwaliteit van swiss sense of beter bed.
Toch zit er wel degelijk verschil in de opbouw en kwaliteit van boxen. Ga naar een goede zaak, waar je eerlijk/objectief advies krijgt! En denk niet voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten zoals bij de gesuggereerde kwaliteit van swiss sense of beter bed.
Het gaat er vooral om, vind ik, hoe de voorwaarden worden gepresenteerd.
Een rijschool beleefde haar 25 jarig jubileum en iedereen die in het laatste jaar hun rijbewijs had gehaald kon een jaar lang gratis benzine krijgen. Er had ook nog iets in kleine letters onder gestaan, maar dat konden de mensen niet lezen. Dus een heleboel mensen kwamen erop af en toen bleek: ze konden een jaar lang gratis benzine in de aansteker krijgen.
Uiteraard is dit een mop. Maar vaak wordt met grote letters vermeld 25 jaar garantie! Een heleboel mensen lezen de kleine lettertjes niet meer. Ik vind het de plicht van de verkoper om duidelijk te maken aan de klant hoe die garantie in elkaar zit. Ik vind een papiertje met voorwaarden alleen niet genoeg. De klant moet goed voorgelicht worden.
Een rijschool beleefde haar 25 jarig jubileum en iedereen die in het laatste jaar hun rijbewijs had gehaald kon een jaar lang gratis benzine krijgen. Er had ook nog iets in kleine letters onder gestaan, maar dat konden de mensen niet lezen. Dus een heleboel mensen kwamen erop af en toen bleek: ze konden een jaar lang gratis benzine in de aansteker krijgen.
Uiteraard is dit een mop. Maar vaak wordt met grote letters vermeld 25 jaar garantie! Een heleboel mensen lezen de kleine lettertjes niet meer. Ik vind het de plicht van de verkoper om duidelijk te maken aan de klant hoe die garantie in elkaar zit. Ik vind een papiertje met voorwaarden alleen niet genoeg. De klant moet goed voorgelicht worden.