LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 19 Jan 2009 19:36 door BBCS

Dus de degene die geen "monopoliepositie" hebben mogen gewoon alle regels overtreden?
Nee natuurlijk niet. De EU regel waar het hier over gaat is dat een monopolist deze positie niet mag misbruiken. Aangezien bijvoorbeeld Apple geen monopolie heeft, kan Apple deze regel niet overtreden. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
IE is de bekenste internet browser bij de consumenten.
En hoe zou dat nou toch komen. :wink:
En wat draait dan op de MAC????
Standaard Safari.

En waar blijft die url?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

Nee natuurlijk niet. De EU regel waar het hier over gaat is dat een monopolist deze positie niet mag misbruiken. Aangezien bijvoorbeeld Apple geen monopolie heeft, kan Apple deze regel niet overtreden. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Ze overtreden wel de regel van koppelverkoop.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 19 Jan 2009 20:49 door BBCS

Ze overtreden wel de regel van koppelverkoop.
Nee hoor:
Koppelverkoop is alleen verboden voor ondernemingen met een economische machtspositie. Om te bepalen of er sprake is van een economische machtspositie moet eerst de relevante markt afgebakend worden. Daarna moeten de volgende factoren bekeken worden:

1. marktaandeel van de onderneming
2. marktaandelen van de concurrenten
3. andere omstandigheden die een voorsprong kunnen geven op de concurrenten zoals financiële reserves en technologische kennis

4. toetredingsbelemmeringen tot de markt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koppelverkoop
Apple heeft geen economische machtspositie op de desktop markt. Microsoft wel.

Merk op dat ik mijn beweringen, in tegenstelling tot jou, wel staaf met een url.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik zou er persoonlijk niet op zitten te wachten als IE verwijderbaar was, mede omdat veel software gebruik maakt van IE om verschillende doeleinde en ik er pers. geen last van heb. Als het niet met windows wordt meegeleverd dan wordt het sowieso lastig om een andere browser te krijgen. En als microsoft dan weer firefox etc. op het OS ging proppen heb je kleinere browsers die dan ook vermeld willen worden, imo niet prettig gewoon. Daarbij vraag ik me uberhaubt af of de consument er baat bij heeft dat internet explorer niet wordt meegeleverd.

Even iets anders, BBCS, heb jij mijn e-mail niet ontvangen? O.o

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door alfatrion »

De regel van de koppelverkoop bestaat dus niet. Deze praktijk van koppelverkoop kan wel inhouden dat economische machtspositie wordt misbruikt om niet te hoeven concurreren met concurrenten.

Kroes zou MS minimaal moeten verplichten om de kosten van dit soort extra's niet in de aankoopprijs van Windows te stoppen. Het zou wellicht het beste zijn als MS verplicht zou worden om extra's voor Windows onder bij een dochterbedrijf onder te brengen dat een eigen balans zonder subsidie van het moederbedrijf. Anders is er een goede kans dat dit een flop wordt.
BBCS schreef:IE is de bekenste internet browser bij de consumenten.
Hoe zou dan nu komen? :roll:
Moppentappers schreef:En als microsoft dan weer firefox etc. op het OS ging proppen heb je kleinere browsers die dan ook vermeld willen worden, imo niet prettig gewoon.
IE vervangen door FireFox zou ook misbruik op leveren. Misschien zou een download tool wat zijn waarmee je alle beschikbare browsers kunt downloaden en installeren wat zijn.
Moppentappers schreef:Daarbij vraag ik me uberhaubt af of de consument er baat bij heeft dat internet explorer niet wordt meegeleverd.
Het is een maatregel die eerlijke concurrentie mogelijk moet maken. Op de korte termijn heeft de consument daar misschien geen baad bij, maar op de lange termijn wel.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat IE wel de bekenste internet browser is, is bekend, en dat ze lange tijd bijna alleen waren is ook bekend.

Nu is dat wel veranderd. Er zijn nu meer spelers op de markt.

En de klacht van Opera uit 2007 is toch wel een beetje gedateerd.
Kroes zou MS minimaal moeten verplichten om de kosten van dit soort extra's niet in de aankoopprijs van Windows te stoppen. Het zou wellicht het beste zijn als MS verplicht zou worden om extra's voor Windows onder bij een dochterbedrijf onder te brengen dat een eigen balans zonder subsidie van het moederbedrijf. Anders is er een goede kans dat dit een flop wordt.
Ten eerste koop je Windows niet, je betaald voor de licentie.
Ten tweede is het helemaal niet bekend of de ontwikkelingen van IE en Windows Media Player wel in de licentieprijs zit inbegrepen.

Ten derde vind ik die actie van Nelie grote onzin, puur omdat er ook gekeken moet worden naar de winkeliers en computerfabrikanten.
Die bepalen wat er op de computers komt te staan, niet Microsoft.
In de praktijk betekent dat de computers gewoon inclusief IE en WMP naar de klant gaat ongeacht wat Nelie zou beslissen.

Dus zolang de computerfabrikanten en winkelieren de computers naar de klanten afleveren inclusief IE en WMP, eindigd die actie van Nelie echt in een flop.

Ook is bekend dat Europa vaker aangegeven heeft dat Microsoft de broncode's moet vrijgeven. Hierdoor zou de concurrentie betere software kunnen gaan schrijven.

Een paar links:

http://tweakers.net/nieuws/31775/micros ... -voor.html

http://tweakers.net/nieuws/20616/micros ... geven.html

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=2778

http://www.ev.nl/default.asp?id=784

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 20 Jan 2009 01:06 door BBCS

Dat IE wel de bekenste internet browser is, is bekend, en dat ze lange tijd bijna alleen waren is ook bekend.
Ik weet niet wat je leeftijd is. Maar als je 'oud' genoeg bent had je kunnen weten dat juist Microsoft met haar monopoliepositie de toentertijd 'number one browser' Netscape uit de markt gedrukt heeft. Dus dat ze lange tijd alleen waren komt nu juist door dat monopolie. Je moet de boel niet omdraaien hè.
Ten eerste koop je Windows niet, je betaald voor de licentie.
Dat is muggenzifterij. Je betaalt er gewoon voor.
Ten tweede is het helemaal niet bekend of de ontwikkelingen van IE en Windows Media Player wel in de licentieprijs zit inbegrepen.
Microsoft is een commercieel bedrijf (niks mis mee hoor!). Maar denk jij nu werkelijk dat zij de ontwikkelingskosten van IE en Windows Media Player niet doorberekenen in de licentieprijs? :roll: Jij bent zelf ondernemer. Je zou toch beter moeten weten.
Ten derde vind ik die actie van Nelie grote onzin, puur omdat er ook gekeken moet worden naar de winkeliers en computerfabrikanten.
Die bepalen wat er op de computers komt te staan, niet Microsoft.
M.b.t. de merk- pc's en laptops; dream on.
Dus zolang de computerfabrikanten en winkelieren de computers naar de klanten afleveren inclusief IE en WMP, eindigd die actie van Nelie echt in een flop.
Zie de laatste reactie van alfatrion hiervoor. Wel goed lezen hè.
Ook is bekend dat Europa vaker aangegeven heeft dat Microsoft de broncode's moet vrijgeven. Hierdoor zou de concurrentie betere software kunnen gaan schrijven.
Een ongenuanceerde opmerking (zie verderop). Bovendien is het vrijgeven van de broncode zeker niet hetzelfde als 'het open source maken' van software. En dat is wat jij beweerde; dat mevr. Kroes wil dat Microsoft 'Windows en gerelateerde software' open source zou moeten maken.
Dat is van 2004. Weet jij een url naar die broncode? :wink:
Deze link dateert van 2002. :roll: Een Amerikaanse rechter heeft toen bepaald dat een gedeelte van de broncode beschikbaar gesteld moet worden aan een aantal Amerikaanse staten (dus niet openbaar gemaakt moet worden!) om te kunnen bepalen of het werkelijk niet mogelijk was om, zoals Microsoft beweerde, IE en Windows Media Player los te koppelen van windows.

Dat was 2002... Ze zouden nu toch beter moeten weten... Vista of Windows 7. Dat was/is toch wat nieuws? :wink:
Vergelijkbaar met de casus hierboven. Bovendien zegt Microsoft hier zelf over:
Met het aanbod van woensdag zegt Microsoft nog verder te gaan dan de Europese eisen. "We waren niet verplicht de broncode te geven", zegt Smith, die met het aanbod eerst naar de pers was gestapt wegens het "publieke karakter" van de zaak-Microsoft. De code is het DNA van Windows. Gebruikers mogen het "ultieme document" wel bestuderen maar niet kopiëren, voegde Smith eraan toe.
http://www.fiscalistenonline.nl/?q=node/1990
Dus wat wil je nu eigenlijk BBCS? Waarom ben jij Microsoft continue aan het verdedigen? Vind jij het geen 'probleem' dan dat Microsoft met haar producten Windows en IE een monopolie heeft? Wellicht dat jij als winkelier hier belangen bij hebt. Maar we zitten hier op een consumenten forum. Het mag wel duidelijk zijn dat het monopolie van Microsoft niet in het belang van de consument is. Geeft nu eens een keer een echt, eerlijk, duidelijk en inhoudelijk antwoord.

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door alfatrion »

WillemV schreef:
BBCS schreef:Dat IE wel de bekenste internet browser is, is bekend, en dat ze lange tijd bijna alleen waren is ook bekend.
Ik weet niet wat je leeftijd is. Maar als je 'oud' genoeg bent had je kunnen weten dat juist Microsoft met haar monopoliepositie de toentertijd 'number one browser' Netscape uit de markt gedrukt heeft. Dus dat ze lange tijd alleen waren komt nu juist door dat monopolie. Je moet de boel niet omdraaien hè.
Wie zijn huiswerk doet weet dat al vroeg veel browsers beschikbaar waren. Dit waren de invloedrijkste: Erwise (april 1992), ViolaWWW (mei 1992), Midas (zomer 1992), Samba (eind 1992), Mosaic (feb 1993), Arean (1993), Lynx (maart 1993), Cello (zomer 1993), Opera (1994), Internet in a box (jan 1994), Navipress (feb 1994), Mozilla/Netscape (dec 1994), Internet Exporer (23 aug 1995) en Firefox (2002).

Hiervan was Mosaic was de grootste, maar moest marktaandeel afstaan aan Mozilla/Netscape nadat deze ontwikkeld was. MS gebruikte in 95 haar dominante marktpositie gebruikte om haar web browser te lanceren. Het product werd 'gratis' meegeleverde met het besturingssysteem Windows 95. Opera heeft het altijd heel redelijk gedaan. Het is niet onwaarschijnlijk dat deze browser de nummer 1 positie had overgenomen van Mozilla/Netscape als MS haar dominante marktpositie niet had misbruikt. Eveneens is het niet ondenkbaar dat Opera zich goed kon weren in een strijd die dan later tegen Firefox was ontstaan. In conclussie verwacht ik dat zowel Opera als Firefox een veel groter in aantal waren geweest.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

Dus wat wil je nu eigenlijk BBCS? Waarom ben jij Microsoft continue aan het verdedigen? Vind jij het geen 'probleem' dan dat Microsoft met haar producten Windows en IE een monopolie heeft? Wellicht dat jij als winkelier hier belangen bij hebt. Maar we zitten hier op een consumenten forum.
Het gaat erom dat de ene fabrikant van software grote boetes moet gaan betalen en de ander niet.

De ene moet zijn besturingsysteem kaal maken en de ander mag rustig doen wat hij wilt.

Daarnaast:
Met die acties kan Europa wel bepaalde dingen willen bereiken, maar wel wordt even vergeten dat er nog een laatste schakel is voordat de computer naar de consument gaat: de winkelier.

Bij de aflevering van de computer moet er wel een internet browser op zitten.

Super Sound Machine
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2009 15:40

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Super Sound Machine »

Er staan me nogal wat onnozele kreten van computer analfabeten hier in dit topic, als ik het zo mag zeggen (uitzonderingen natuurlijk daargelaten !! :wink: )
Windows 7 Beta is erg goed ontvangen bij de critici die ook eerdere beta versies van andere Windows versies hebben getest:
http://www.bnr.nl/artikel/10824165/wind ... -ontvangen
Onderzoek eerst eens wat verder, voordat je je conclusies baseerd op het uiterlijk van iets.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door fietsje »

De ene moet zijn besturingsysteem kaal maken en de ander mag rustig doen wat hij wilt.
Wellicht was het je nog niet opgevallen, maar MS gaat met windows 7 een aantal functies verleggen van je PC naar het internet. Bij het installeren van windows 7 moet je van je live-id gebruik maken om deze diensten te kunnen gebruiken.

Daarnaast is er een trend gaande die "cloud computing"heet en waar MS op gaat inzetten. Als ze windows 7 uitkleden, gaan mensen vanzelf via het web naar die downloadlinks voor add-ons. ( zorgvuldig afgekeken van FF / mozilla en google docs) .

http://www.it-executive.nl/?m=news&f=detail&id=18669
Microsoft heeft Windows 7 kleiner gemaakt door een aantal programma's naar het web te verplaatsen. Onder andere programma's voor het maken en bewerken van mail, foto's, blogs, video en chat worden opgenomen in Windows Live, de online omgeving van Microsoft dat met ingang van deze week zijn beta-status heeft afgeschud.
Daarnaast worden weer een aantal features geïntorduceerd die ons allemaal weer meer afhankelijker maken van MS ( zie url boven )

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

Wellicht was het je nog niet opgevallen, maar MS gaat met windows 7 een aantal functies verleggen van je PC naar het internet. Bij het installeren van windows 7 moet je van je live-id gebruik maken om deze diensten te kunnen gebruiken.
Waar Microsoft uiteindelijk naar toe wilt is dat je geen officepakket op de computer meer gaat installeren, maar huurt via internet.

Dus de computer wordt dan meer een terminal in plaats van een stand-alone systeem.

Tenminste, dat willen ze uiteindelijk.

Persoonlijk denk ik dat we daar helemaal niet op zitten te wachten.

Persoonlijk ben ik ook van mening dat ikzelf de baas over mijn computer wil blijven en niet dat microsoft bepaald wat ik op mijn computer mag hebben en doen.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door fietsje »

Zucht, duidelijk de url niet gelezen ...
Ik zal dan maar weer quoten.
Microsoft heeft Windows 7 kleiner gemaakt door een aantal programma's naar het web te verplaatsen. Onder andere programma's voor het maken en bewerken van mail, foto's, blogs, video en chat worden opgenomen in Windows Live, de online omgeving van Microsoft dat met ingang van deze week zijn beta-status heeft afgeschud.
En inderdaad ook office kan via het web. ( zie google docs )
Maar ook ik zit daar niet op te wachten vanwege de beperkte betrouwbaarheid van internet.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door fietsje »


BerichtGeplaatst op: 20 Jan 2009 16:51 Onderwerp:

Er staan me nogal wat onnozele kreten van computer analfabeten hier in dit topic, als ik het zo mag zeggen (uitzonderingen natuurlijk daargelaten !! Wink )
Windows 7 Beta is erg goed ontvangen bij de critici die ook eerdere beta versies van andere Windows versies hebben getest:
http://www.bnr.nl/artikel/10824165/wind ... -ontvangen
Onderzoek eerst eens wat verder, voordat je je conclusies baseerd op het uiterlijk van iets.
Uit de url :
Maar volgens BNR's IT-deskundige Herbert Blankesteijn is het nog wel link om nu al de nieuwe Windows te installeren. "Het is een proefversie. Je wilt niet dat de computer die je dagelijks gebruikt, kans loopt te crashen."
De heer blankensteijn heeft ook de licentie voorwaarden van de bèta niet gelezen!! Hoezo deskundig.....

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Dan zet je Windows 7 toch gewoon op een dual boot?

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door gsm-it »

Ik heb, althans in de Beta 1 van Windows 7, geen Windows Defender meer aangetroffen. Dat scheelt dan meteen ook weer wat snelheid en geheugengebruik in vergelijking met Vista.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door fietsje »

Windows Defender is een gratis programma dat uw computer beschermt tegen pop-ups, vertragingen en bedreigingen als gevolg van spyware en andere ongewenste software. Het programma biedt realtimebescherming, een bewakingssysteem dat u aanraadt actie te ondernemen tegen spyware als spyware wordt gedetecteerd, dat lange onderbrekingen voorkomt en dat u helpt productief te blijven.
http://www.microsoft.com/netherlands/th ... fault.mspx

Hm, zou windows 7 daardoor sneller (b)lijken ? een virusscanner en antie spy ware oplossing zijn niet meer nodig ?

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door gsm-it »

De Creative Audigy (SB1394) kaart is wel te gebruiken onder Vista (met Vista drivers), maar Windows 7 crasht op de zelfde PC met deze Vista drivers:
BLUE screen!
Dat is in elk geval al één kaart, die nog prima onder XP werkt en ook nog wel te gebruiken is met Vista, maar crasht met Windows 7.
Microsoft heeft waarschijnlijk dus nog wel veel werk te doen om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk, ook oudere hardware, wordt ondersteund.

1-3-2009 Windows 7 herkende de Audigy kaart nu wel zonder problemen
Laatst gewijzigd door gsm-it op 01 mar 2009 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Dit zeg je omdat 1 kaartje niet werkt? Komt bij dat creative sowieso niet echt een bedrijf is dat zorgt dat er voor oudere apparatuur drivers zijn voor nieuwere systemen

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door D1RK »

Klagen over een Gratis Beta?

HET is juist bedoeld om dit te melden en te testen en als lukt is dat leuk!

Onder LINUX zal het ook niet onder elke video kaart werken, vooral SIS is een probleem!

Ik ben wel tevreden en de oude printer uit vorige eeuw werkte zelfs nog!
De Star LC20 voor de kenners is van rond 1990??? of ouder???

Ook de oude Floppy drive voor 5¼ werkte nog, en de nieuwere 3½ niet, dus werken of problemen is niet leeftijd gebonden, ik had dit ook andersom verwacht!

Gesloten