LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OHRA Levensloopregeling

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sigmasailor
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:32

OHRA Levensloopregeling

Ongelezen bericht door sigmasailor »

Een jaar of drie geleden ben ik bij OHRA Levensloop 'binnengelokt' met een aantrekkelijke spaarrente van 5%. Tot kort geleden werd deze rente ook vergoed. Heel stilletjes (misschien om de bestaande klanten niet kwijt te raken?) heeft OHRA de vergoeding kort geleden verlaagd tot 3,24%.

Op de website (als je ingelogd bent staan alleen de oude rentes geldig tot 1/1/2009 te lezen); heb ik de nieuwe rentes niet kunnen vinden. Ik heb geklaagd (over het feit dat de geboden rente niet echt marktconform is en over de stiekem (lees stilletjes) doorgevoerde verlaging). Ik krijg formeel nog een antwoord maar mij is te verstaan gegeven dat er niets aan de rente gedaan wordt. Gelukkig bestaan er aanbieders die onder vergelijkbare voorwaarden zelfs 5,1% rente geven (google maar op levensloop hoogste rente).

Ik heb mijn conclusie al getrokken, misschien zijn er meer lezers die bij OHRA hun Levensloopregeling hebben ondergebracht.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: OHRA Levensloopregeling

Ongelezen bericht door svdmeer »

Die 5,1% ben ik niet tegengekomen bij bancaire produkten zonder aanvullende voorwaarden. Wel zie je het hier en daar bij polissen (ondoorzichtig, moeilijk overstappen en verplichtingen).

De hoogste rente op een gewone levensloopspaarrekening zonder verplichtingen en aanvullende voorwaarden is SNS Bank met 4,3%.

sigmasailor
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:32

Re: OHRA Levensloopregeling

Ongelezen bericht door sigmasailor »

Ik ben bij Zwitserleven terecht gekomen; die biedt een vergelijkbaar product als OHRA maar met een rente die heel 2009 voor 5,1% gegarandeerd is. Net als OHRA is het geen puur bankair product maar zit er een verzekeringscomponent in. (bij overlijden 90% uitkeren waarvoor je in ruil een kleine premie ontvangt).

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: OHRA Levensloopregeling

Ongelezen bericht door svdmeer »

Het produkt van Zwiterserleven ziet er netjes uit. Beter dan wat ik van andere verzekeraars heb gezien, zeker gezien het feit dat er geen (grote) minimumbedragen verplicht zijn. Wel rekent men 50 euro kosten als je overstapt naar een concurrent, en dat gaat spelen in het geval ze ineens naar bv. 3% terugvallen. Die 0,8% verschil t.o.v. SNS rechtvaardigt daarom voor mij nog geen overstap, dat wordt pas interessant als dat verschil minimaal die 50 euro oplevert, ruim 6000 euro saldo, maar zo hoog is mijn saldo nog niet. Van de andere kant kun je ook kiezen voor het risico, het is een mooie rente.

Nog een vraag: Die verzekeringsbonus ivm. het slechts 90% ontvangen bij overlijden, zit die al bij de 5,1% in, of komt deze er nog overheen?

sigmasailor
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:32

Re: OHRA Levensloopregeling

Ongelezen bericht door sigmasailor »

De bonus komt nog bovenop de 5,1% maar stelt niet veel voor (enkele euro's per jaar).
Bij mij is het bedrag wat hoger; zelfs bij 6000 zou 50 euro nog de moeite waard zijn; het renteverschil tussen OHRA en Zwitserleven is dan al dik 100 euro.....

Gesloten