LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap niet mogleijk i.v.m. openstaande rekening?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
piet136
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2009 12:39

Overstap niet mogleijk i.v.m. openstaande rekening?

Ongelezen bericht door piet136 »

Op 31-12 heb ik met Unive gebeld om op te zeggen. Dit kon het beste peer e-mail werd er gezegd. Zo gezegd zo gedaan. Op 16-1 heb ik een brief ontvangen dat ik niet uitgeschreven kon worden omdat er nog een rekening open staat. Kan dit zomaar?
Ik had uitstel gevraagd voor de rekening en gekregen, dus ik vind niet dat ik "te laat ben". Ik hou mij aan mijn afspraken.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Overstap niet mogleijk i.v.m. openstaande rekening?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Lijkt me nogal logisch dat je niet weg kan. Eerst betalen.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Overstap niet mogleijk i.v.m. openstaande rekening?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

piet136
Geplaatst op: 19 Jan 2009 12:43 Onderwerp: Overstap niet mogleijk i.v.m. openstaande rekening?
Op 31-12 heb ik met Unive gebeld om op te zeggen. Dit kon het beste peer e-mail werd er gezegd. Zo gezegd zo gedaan. Op 16-1 heb ik een brief ontvangen dat ik niet uitgeschreven kon worden omdat er nog een rekening open staat. Kan dit zomaar?
Ik had uitstel gevraagd voor de rekening en gekregen, dus ik vind niet dat ik "te laat ben". Ik hou mij aan mijn afspraken.
Piet, ik ben het met jou eens: het is raar dat ze je tegenhouden. Die rekening moet je toch betalen, dat heeft niets te maken of je nog verzekerd blijft of niet.
IK vind het oneigenlijk dat je wordt tegengehouden. Die regeling waar op gedoeld werd is alleen bedoeld voor wanbetalers: om te voorkomen dat die vertrekken zonder te betalen en daarna elders worden aangenomen.

piet136
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2009 12:39

Re: Overstap niet mogleijk i.v.m. openstaande rekening?

Ongelezen bericht door piet136 »

Ik vind het alleen verbazinkwekkend dat dat kan, want het gaat om 1 rekening, nota bene van December.. Dat wil dus zeggen als ik op 30 december het ziekenhuis in moet, ik dus niet over kan stappen!!
Ik ben ook geen wanbetaler. Ik heb alleen gevraagd of ik de rekening later kon betalen, met goedkeuring van de zorgverzekeraar zelf.

piet136
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2009 12:39

Re: Overstap niet mogleijk i.v.m. openstaande rekening?

Ongelezen bericht door piet136 »

Kun je aangeven wat een achterstand precies inhoud? Dat houdt toch in dat je later betaalt dan afgesproken? Of wat anders? Wanneer is iets een achterstand te noemen?

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Overstap niet mogleijk i.v.m. openstaande rekening?

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Ik heb alleen gevraagd of ik de rekening later kon betalen, met goedkeuring van de zorgverzekeraar zelf.
Het gaat hier om betalingsachterstand van premie of eigen risico
De verzekeraar is akkoord gegaan met een latere betaling. Het bedrag is dus wel uitstaand maar niet achterstallig.

Auitdebulten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2009 13:14

Re: Overstap niet mogleijk i.v.m. openstaande rekening?

Ongelezen bericht door Auitdebulten »

Het is aan de zorgverzekeraar of iemand kan overstappen of niet.
Bij een (grote) schuld KAN een verzekering weigeren om de verzekerde te laten gaan.

Het is dus zo dat een verzekering niet altijd iemand weigert om over te stappen.

Mocht u echter zo zijn dat u bij Agis zit dan is het zo dat er maar meteen een incassoburo op u af gestuurt wordt en ipv 82,50 mag betalen 157,50 moet betalen omdat het bedrag maar meteen met 75 euro wordt verhoogt.
Dat u wegens omstandig heden pas een week later kan betalen is voor Agis helemaal geen probleem in tegendeel zelfs daar hebben ze immers niets mee te maken!

Gesloten