LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Debitel erkent via een medewerkster dat ze heel veel klachten krijgen over het afschrijven van gelden die Debitel incasseert voor Mobillion BV.
Scholieren worden door een aanbod voor een gratis ringtone misleid.
Debitel is hiervan op de hoogte.
Debitel weet ook dat het aanbod voor een gratis Ringtoon Niet gratis is.. Er zit een koppelverkoop aan zonder duidelijke manier van opzegging of uitleg wat de gevolgen zijn.
Debitel verdient hier duizenden Euro's aan over de hoofden van vele niets vermoedende klanten.
Een verzoek om hiermee te stoppen negeert Debitel en blijft dus bewust bezig met een vorm van heling.
Wil hiervoor een procedure gaan aanspannen als Debitel niet naar behoeren reageert.
Wie doet er mee? Radar wilt u mij hierbij helpen?
Scholieren worden door een aanbod voor een gratis ringtone misleid.
Debitel is hiervan op de hoogte.
Debitel weet ook dat het aanbod voor een gratis Ringtoon Niet gratis is.. Er zit een koppelverkoop aan zonder duidelijke manier van opzegging of uitleg wat de gevolgen zijn.
Debitel verdient hier duizenden Euro's aan over de hoofden van vele niets vermoedende klanten.
Een verzoek om hiermee te stoppen negeert Debitel en blijft dus bewust bezig met een vorm van heling.
Wil hiervoor een procedure gaan aanspannen als Debitel niet naar behoeren reageert.
Wie doet er mee? Radar wilt u mij hierbij helpen?
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Het geld gaat naar Mobilion en niet naar Debitel. Bovendien doen alle andere aanbieders hetzelfde.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Daarnaast is de provider niet verantwoordelijk voor de berichten en gesprekken die via hun netwerk gaan.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
hoi hoi ik ben het er mee eens dat een provider gewwon zijn werk doet. maar ik zet ook met een probleem en ben bezig een procedure aan het starten tegen mobilion. ik zelf heb eens gereageert op een nr 2323 die ik in mijn mailbox kreeg. wat bleek nu achter af dat ik zelf moest betalen voor de opgestuurde smsjes die een ander mij toe stuurde (bleek een chatbox te zijn) heel internet afgespeurt om dit stop te zeten. uiteindelijk mijn provider gebelt en deze gevraagt om het nr te blokeren. dit mochten ze niet. na 2 weken eindelijk er achter gekomen hoe ik deze moest stop zetten schade loopt in de honderden euro's. ik zou bij deze willen vragen of jullie meer problemen kennen wat betreft mobilion die mij zouden kunnen helpen met deze procedure. de procedure word berust op het feit dat er geen alegemene verklaring te beschikking is (artikel 6:233B en 234 lid 1 sub c) hierdoor was er bij mij niet bekent wat dit was en wat de kosten er voor waren. heb mobilion netjets proberen te vragen om deze voorwaarde en deze werd boos en hing op.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Prachtig zo'n reactie van anderen doen het ook dus Debitel mag het ook. Zo ken ik er nog meer.
Ook de reactie dat Mobillion bv de kosten in rekening brengt. Dat is natuurlijk juist, maar Debitel sluit wel een contract met een malafide firma, en geeft zelf toe dat er heel veel klachten zijn.
Met andere woorden Debitel zou wanneer ze Mobillion zou weigeren op basis van het aantal klachten , recht van spreken hebben. Maar dit raakt Debitel in de portemonai.Dus toch liever geld verdienen over de rug van vele scholieren en nietsvermoedende klanten.
Schrijf je hierover een brief aan Debitel , dan wordt er als je het met hun eerste uitleg niet of gedeeltelijk oneens bent, niet meer gereageerd.
Wie zwijgt stemt toe of voelt Debitel zich echt als heler aangesproken en houdt zich liever even stil tot de storm is overgewaaid.
Ook de reactie dat Mobillion bv de kosten in rekening brengt. Dat is natuurlijk juist, maar Debitel sluit wel een contract met een malafide firma, en geeft zelf toe dat er heel veel klachten zijn.
Met andere woorden Debitel zou wanneer ze Mobillion zou weigeren op basis van het aantal klachten , recht van spreken hebben. Maar dit raakt Debitel in de portemonai.Dus toch liever geld verdienen over de rug van vele scholieren en nietsvermoedende klanten.
Schrijf je hierover een brief aan Debitel , dan wordt er als je het met hun eerste uitleg niet of gedeeltelijk oneens bent, niet meer gereageerd.
Wie zwijgt stemt toe of voelt Debitel zich echt als heler aangesproken en houdt zich liever even stil tot de storm is overgewaaid.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Hoe kom je erbij dat er een contract is tussen Mobilion en Debitel? Worden deze ringtones op hun website aangeboden? Zo niet, waar leid je dan uit af dat er sprake van een contract is?Dat is natuurlijk juist, maar Debitel sluit wel een contract met een malafide firma, en geeft zelf toe dat er heel veel klachten zijn.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Beste Big_V
Een medewerkster van Debitel heeft mij dit haarfijn uitgelegd.
Er is een contract tussen Debitel en Mobillion b.v.
En zoals je weet is dat met meerdere providers het geval.
Je kunt een dergelijke dienst niet zelf opzetten.
Debitel verdient aan ieder smsje dat er naar Mobillion b.v. wordt
verzonden. Hoe meer hoe Slechter in dit geval.
Een medewerkster van Debitel heeft mij dit haarfijn uitgelegd.
Er is een contract tussen Debitel en Mobillion b.v.
En zoals je weet is dat met meerdere providers het geval.
Je kunt een dergelijke dienst niet zelf opzetten.
Debitel verdient aan ieder smsje dat er naar Mobillion b.v. wordt
verzonden. Hoe meer hoe Slechter in dit geval.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Tuurlijk is er een contract, anders kan Mobillion b.v. niet van de diensten van de provider gebruik maken.Er is een contract tussen Debitel en Mobillion b.v.
Dit is vragen naar de bekende weg!
Als jij geen contract heb met een internetprovider, dan kun jij ook niet op internet komen.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Of je blijft gewoon op je "Garantie"-subforum met je eindeloze stroom aan irritante afbreek-posts. Dan kunnen we er in elk geval nog voor kiezen om het niet te hoeven lezen.Tuurlijk is er een contract, anders kan Mobillion b.v. niet van de diensten van de provider gebruik maken.
Dit is vragen naar de bekende weg!
Als jij geen contract heb met een internetprovider, dan kun jij ook niet op internet komen.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Big-V
Jammer dat je niet op de inhoud reageert, maar de persoonlijke toer opgaat.
Dit heeft geen meerwaarde en lijkt mij ook niet Tros Radar waardig.
met vr.gr.
Jammer dat je niet op de inhoud reageert, maar de persoonlijke toer opgaat.
Dit heeft geen meerwaarde en lijkt mij ook niet Tros Radar waardig.
met vr.gr.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Als je geen contract hebt bij een provider, dan kun je ook geen SMS-jes via die provider versturen.
En dat bedoel ik ermee.
En dat bedoel ik ermee.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Ik begrijp je reactie, maar ben die kleinerende posts van BBCS, die nooit over de kern van de zaak gaan, maar altijd over technische details, zat. Met z'n "dat is vragen naar de bekende weg" en z'n smileys.Jammer dat je niet op de inhoud reageert, maar de persoonlijke toer opgaat.
Dit heeft geen meerwaarde en lijkt mij ook niet Tros Radar waardig.
Als mensen, en dan heb ik het niet zo zeer over mezelf, een vraag stellen, doen ze dat echt niet omdat ze het al weten.
En om dan toch even op de inhoud terug te komen: ik had inderdaad even niet beseft dat een SMS-dienst over het algemeen moet worden aangemeld bij een provider (hoewel particulieren dit niet hoeven).
Ik vraag me echter wel af of het de taak van een mobiele aanbieder is om te controleren of deze bedrijfjes wel helemaal netjes te werk gaan.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Ik ga juist wel in over de kern van de zaak.Ik begrijp je reactie, maar ben die kleinerende posts van BBCS, die nooit over de kern van de zaak gaan, maar altijd over technische details, zat.
In het beginsel hebben ze er niet mee te bemoeien met de inhoud van de berichten en waar die berichten vandaan komen.Ik vraag me echter wel af of het de taak van een mobiele aanbieder is om te controleren of deze bedrijfjes wel helemaal netjes te werk gaan.
Daarnaast is het hun taak ook niet.
Hun taak is gewoon de verstuurde berichtjes netjes afleveren bij de geadresseerde.
Vergelijk het maar met de gewone postbode.
ik had inderdaad even niet beseft dat een SMS-dienst over het algemeen moet worden aangemeld bij een provider (hoewel particulieren dit niet hoeven).
Tuurlijk wel. Want hoe wil jij anders via een mobiele telefoon SMS'jes versturen?
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Ik heb het niet overe een simpel SMS'je versturen. Ik heb het over het opzetten van een SMS-dienst. Hier zijn veel particuliere aanbieders voor, buiten de standaard mobiele telefonieproviders.Tuurlijk wel. Want hoe wil jij anders via een mobiele telefoon SMS'jes versturen?
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
hoe je het ook bekijkt. je meldt jezelf aan voor deze diensten. ik werk toevallig bij debitel. en ik kan zo in een factuur zien wanneer er een smsje is verstuurt naar deze diensten. en dan sommige mensen nog volhouden dat ze zich niet hebben aangemeld. dan kan je debitel wel de schuld geven. maar je meldt je toch echt zelf aan. tip voortaan eerst goed de voorwaarden lezen van zon dienst.
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Ben er sinds kort achter gekomen dat ik opgelicht wordt via DEBITEL door middel van vodafone content door het bedrijf MOBILLION ben inmiddels €300 lichter doordat deze manier van zaken doen gewoon kan en toegelaten wordt. Medewerkers van Debitel geven toe dat dit zomaar kan en dat het eigenlijk een soort van diefstal is.
Ga er zeker een zaak van maken en overweeg om aangifte van diefstal te doen mensen laten we onze krachten bundelen.
Laat debitel maar aantonen dat ik deze bull-**** aangevraagd heb
Re: Debitel doet aan heling via contract met Mobillion bv
Nooit aangemeld voor wat voor dienst dan ook. Ook geen ringtone gedownload. Geen 06 nummer op Hyves of MSN.
De bewering dat je jezelf hebt aangemeld gaat niet op. Vandaag ineens 2 maal een 4050 sms en 1 maal een 9988 sms.
Kan op telfort helaas niet de schade zien voordat de factuur van feb 2009 online staat. Heb direct aangemeld bij http://www.smsgedragscode.nl/ 1515 voor blokkeren van alle abbonement diensten. Kost 1 sms en 0,25 Euro
Providers hebben hier wel degelijk een verantwoordelijkheid. Zij incasseren de kosten. Er moet een regeling komen dat bij (bewuste) aanmelding voor een dienst eerst een SMS van de provider moet worden beantwoord. En natuurlijk verdient de telecomprovider ook aan het versturen van alle berichten.
De opmerking dat zij alleen maar doorsturen en dat dat vergelijkbaar is met een postbode gaat niet op. Bij het ontvangen van ongewenste post betaald de ontvanger niet. Hierbij wel. Afschieten die ongewenste diensten.
De bewering dat je jezelf hebt aangemeld gaat niet op. Vandaag ineens 2 maal een 4050 sms en 1 maal een 9988 sms.
Kan op telfort helaas niet de schade zien voordat de factuur van feb 2009 online staat. Heb direct aangemeld bij http://www.smsgedragscode.nl/ 1515 voor blokkeren van alle abbonement diensten. Kost 1 sms en 0,25 Euro
Providers hebben hier wel degelijk een verantwoordelijkheid. Zij incasseren de kosten. Er moet een regeling komen dat bij (bewuste) aanmelding voor een dienst eerst een SMS van de provider moet worden beantwoord. En natuurlijk verdient de telecomprovider ook aan het versturen van alle berichten.
De opmerking dat zij alleen maar doorsturen en dat dat vergelijkbaar is met een postbode gaat niet op. Bij het ontvangen van ongewenste post betaald de ontvanger niet. Hierbij wel. Afschieten die ongewenste diensten.