LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Waarom een pakket aanvragen als je het toch niet wilt?
Nee zeggen had je een hoop moeite bespaard...

timmiee
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 15:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door timmiee »

omdat ik wel geintresseerd was maar na dat ik vooral hier had gekeken ik er liever niets meer mee te maken wil hebben. Maar nu reeds contact via het juridisch loket gehad en die zeiden mij dat het geen colportage is maar koop op afstand omdat het door de telefoon is en daar gelt ook een periode van 7 dagen bedenktijd voor vanaf het moment dat het informatiepakket binnen is. Maar er werd wel geadviseerd dat ik meteen een brief zou sturen naar NEM zodat er zo min mogelijk tijd tussen zou zitten.

mari-joze
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 19:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mari-joze »

stuur de brief wel aangetekend weg anders zeggen ze dat ze hem niet ontvangen hebben.
Dat is mijn geval gebeurd,
Blijkbaar behandeld de NEM alleen de aangetekende brieven en de rest
van de post, ja die gebruiken ze misschien om warmte op te wekken.
Ik vind het nog altijd vreemd hoor dat ze de gewone post "niet ontvangen"wel toevallig dat die net kwijtraakt bij TNT post.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Ik vind het nog altijd vreemd hoor dat ze de gewone post "niet ontvangen"wel toevallig dat die net kwijtraakt bij TNT post.
Niet om de NEM de hand boven het hoofd te houden of om ze te verdedigen (mijn visie en standpunt tav de NEm mag meer dan duidelijk zijn!)
Maar deze zelfde TNT 'toevalligheid' hoort menig leverancier natuurlijk ook van de consument.

timmiee
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 15:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door timmiee »

Stuur hem ook aangetekend op neem aan dat het onderstaande adress de goede is voor het opzeggen:

De Nederlandse Energie Maatschappij
Afdeling customer care
Postbus 23064
3001 KB ROTTERDAM


Of hebben ze nog meer adressen?

annulering
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2009 12:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door annulering »

dit is hetgeen zoals het vandaag in ieder geval vanuit mijn kant op de bus gaat.
Tilburg, 21 januari 2009

Betreffende: Annuleren “bevestiging”

Geachte heer / mevrouw,

Vol verbazing vond ik gisteren een bevestiging bij mij in de brievenbus waarin ik welkom werd geheten als nieuwe klant bij de NEM.

Na een telefoon gesprek op donderdag 15 januari 2009 heb ik toestemming gegeven aan uw callcenter medewerker om mij vrijblijvend een informatiepakket toe te zenden, zonder dat hier enige verplichting aan vast zou zitten. Dat ik enkele dagen later het informatiepakket ontvang met daarbij een bevestiging van lidmaatschap valt mij dan ook helemaal verkeerd.

Gebruikmakend van uw algemene voorwaarde en de wet Koop op Afstand ontvangt u hierbij dan ook direct mijn opzegging. Uitgaand van de ontvangst datum van de bevestiging van 20 januari 2009 houdt dit in dat ik tot ten minste 28 januari hier de tijd voor heb.
Eventuele kosten die mij berekend worden door mijn huidige energieaanbieder door het onrechtmatig opzeggen door uw organisatie zal ik aan u verhalen.

Graag ontvang ik van u zo spoedig mogelijk een bevestiging dat u mijn inschrijving ongedaan hebt gemaakt en mijn gegevens uit uw bestand heeft gehaald.

tinie2
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2009 19:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door tinie2 »

Beste mensen,
Deze avond werd ik gebeld door een call-center medewerker van NEM. Ze gaf aan dat ik veel kon besparen op mijn energierekening. Ik vroeg haar naar de tarieven en inderdaad incl. vaste kosten enz. met mijn verbruik zou ik 150,- per jaar goedkoper uit kunnen zijn. Ik gaf aan dit alles nog even te willen nakijken op hun website, de vriendelijke mevrouw bood mij aan mij een informatiepakketje te kunnen sturen waar ik de informatie ook na kon lezen. Ik gaf aan daar prijs op te stellen. De mevrouw ging verder met het controleren van mijn gegevens. Op een gegeven moment vroeg ze mijn banknummer, ik gaf aan hier niet telefonisch aan te willen voldoen. Ze praten toch echt heel erg door om te zorgen dat ik dit wel ging doen. Ze gaven argumenten als: "als u niet geintresserd bent dan vernietigen wij uw gegevens enz.enz. Ik heb het niet gedaan en geantwoord dat we ons gesprek beter konden beeindigen en zo geschiedde. Met andere woorden; op geen enkel moment werd mij duidelijk gemaakt dat ik bezig was met het overstappen van leverancier. En nou ben ik echt geen oud vrouwtje, psychiatrisch patient of thuis zittende huismoeke. Maar een jonge vrouw met toch een redelijk goede opleiding. Smerige praktijken dus!! Het kan echt iedereen overkomen. Ik ben van plan hierover maar een klachtenbrief te gaan sturen. Wie heeft goede ideeen aan wie deze klacht te sturen (naast NEM zelf).

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

Ik werk zelf bij de NLE (NEM) en het product is gewoon goed.Het ligt alleen aan je verbruik of je inderdaad bespaart wat je wil besparen.Verbruik je erg weinig dan schiet het dus niet op en kan je beter bi jje oude leverancier blijven.Helaas lees je hier alleen maar negatieve berichten terwijl wij op dit moment meer dan280.000 tevreden klanten hebben die ook nog eens een hoop besparen,alleen daar lees je helaas niets over.Wat mij opvalt is dat iedereen elkaar hier maar loopt na te praten!!!!Dat er leugens worden verkocht komt puur door de (slechte)callcentermedewerkers die graag willen scoren.Liegen en bediregen gebeurt dan ook als de superisor niet in de buurt is.Erg jammer want het is een goed product dus kan ook op een eerlijke manier verkocht worden.Ook ik ben begonnen op een callcenter voor de NLE (NEM)en ik ben blij dat ik het product op een heel eerlijke manier heb verkocht,zoals het hoort en ik dan ook erg veel over het product weet en dit kan terugkoppelen aan de klant.Dat heeft voor mij ingehouden dat ik zeer tevreden klanten heb waarbij ik ook diverse contracten al heb verlengt en be nzelf hogerop geklommen doordat ik wel eerlijk heb verkocht.


Dus wat ik alleen maar wil zeggen:
De mensen die hier een klacht hebben neergezet zijn helaas benaderd doro de leugenachtige callcentermedewerkers die ze van mij allemaal mogen ontslaan.Daardoor heeft de NLE nu een slechte naam terwijl het een supergoed product is.Daarbuiten geld dit ook voor alle andere leveranciers waarbij de klanten door callcentermedewerkers worden gebeld.Denk eens aan de nuon,eneco,essent,oxxio,energie direct etc,dit alles loopt ook via de callcenters om klanten te werven en als je dan leest hoeveel negatieve berichten er worden geschreven over al deze maatschappijen dan wordt je ook niet vrolijk.Het ligt dus niet aan het product maar aan de agents,helaas!!!En mensen,wil je toch informatie vraag dan gewoon om een website,ook de nem heeft die,dan wordt je niet aangemeld maar kan je vanuit je luie stoel de informatie bekijken.EN over het opzeggen (annuleren)ik werk namelijk op de afdeling annulering per mail.Stuur een mailtje naar [email protected] mocht u toch willen annuleren en binnen 24 uur ontvangt u een bevestiging,is sneller dan een aangetekende brief en brengt ook geen kosten met zich mee.En ja,u ontvangt een automatische mail dat uw annulering binnen is.EN dan houd het gezuer hier ook op over brieven die zogenaamd niet aankomen (komen ze dus wel maar duurt langer voordat je er bericht op krijgt).


Laat jullie ook niet gek maken door al die onzinnige dingen die hier op de site staan.Praat eens met tevreden klanten of mensen die wel weten hoe de vork in de steel zit.Mensen denken dat ze het allemaal maar weten na een telefoontje van de NLE maar helaas na het lezen van diverse berichten,vond ik het eigenlijk erg lachwekkend om te zien dat er mensen tussen zitten die er zogenaamd veel verstand van hebben.Gelukkig kent ons bedrijf ook de nette en eerlijke callcenteredewerkers en zijn wij nog steeds een snel groeiend bedrijf (door eerlijke verkoop en langdurig tevreden klanten) en ach.....elke leverancier is slecht als je al die verhalen maar moet lezen en geloven.

Joh73
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2009 21:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Joh73 »

Wat een onzin.

Maar ja als je dan toch beweerd dat de NEM zo'n eerlijk en goed bedrijf is, kun je er dan voor zorgen dat je mijn anuleringsbrief onlangs verzonden terug vind!!!

Alvast bedankt

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

wat ik al zei:stuur een mail dan ben je van al dat gezeik af.

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

[email protected] en je ontvangt binnen 24 uur een bevestiging terug.

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

op de site van de consumentenbond vind je de eerlijke tarieven van alle leveranciers.

Joh73
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2009 21:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Joh73 »

Helpt niet de anuleringsbrief was te laat binnen volgens de NEM???
En dan heeft het ook geen zin meer om een mail na 7 dagen te sturen!!!
En volgens mijn gegevens moet je het schriftelijk opzeggen

zandhaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 20:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door zandhaas »

de site van consumentenbond is niet voor iedereen.
Je moet eerste betalen !

bwieren
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 dec 2008 21:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bwieren »

De vergelijker van de consumentenbond wordt gevoed door energieprijzen.nl. De consumentenbond laat alleen de "openbare" prijzen zien (dus geen actietarieven die alleen gelden voor een bepaalde site).

op http://www.energieprijsvergelijkers.nl staan alle vergelijkers en ze geven daar ook wat tips.

avdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2009 21:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door avdv »

Vanavond gebeld door de NEM, eerst een heel verhaal over Essent en de overname door RWE. het gevolg zou zijn prijsstijgingen van wel 30%.

Verder over een laagste prijsgarantie voor 3 jaar, waarop ik tot 2 x toe heb gevraagd of dit automatisch een contract voor 3 jaar betkende? Na veel vijven en zessen kwam het er inderdaad uit dat dit het geval betrof.

Aangegeven dat ik me wilde orienteren op het bedrijf op zich alvorens een beslissing te nemen. Hoefde ik niet te doen, Radar, Kassa en het AD adviseren de mensen om over te stappen.

Aangegeven dat ze me het pakketje wel toe mochten sturen, dat ik me zou orienteren dat we dan een nadere afspraak zouden maken. Ze wilde vervolgens even met mij wat gegevens controleren. Adresgegevens ok, uw rekeningnummer??? aangegeven dat ze nu wel wat te snel gingen. Ik had mijn orientatie nog niet afgerond dus is een rekeningnummer nog niet aan de orde volgens mij!! Vervolgens werd ik doorverbonden met een meer ervaren collega die nog sneller praatte en alles wederom uit ging leggen. wederom aan moeten geven dat ik het rekeningnummer nog niet relevant vond, dan zette hij me wel op acceptgiro!?!? kon ik toch altijd nog veranderen. Tot slot wilde hij van me antwoord op een 3-tal vragen die zo snel gesteld werden dat ik alleen de eerste heb verstaan. U begrijpt dat het hier om een overstap van energieleverancier betreft? Nee, ik begrijp dat u mij ter orientatie een pakketje info toe gaat sturen waarna ik een beslissing neem. Ik vraag het nog 1 keer u begrijpt dat het om een overstap van energieleverancier gaat? Nee en wederom heb ik het eerder gegeven antwoord herhaald, Vervolgens heb ik aangegevne dat wij er niet uit zouden komen en dat hij me niets meer toe hoefde te sturen.

Maar wie stopt dit soort telefonische verkoopterreur?

Aan beau wil ik vragen waarom niet gewoon eerst een info pakketje ter orientatie? Waarom de mensen gelijk opknopen aan een contract, wat dan wel binnen 7 dagen opzegbaar zou zijn? Ik vind dit te triest voor woorden.

Flix1946
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Flix1946 »

Sommige bedrijven bellen na lange tijd wel eens voor de tweede keer, maar de NEM heeft mij al minimaal 6 a 7 keer gebeld in het afgelopen jaar. Nadat men mij eerst een keer probeerde over te halen gingen mijn nekharen al overeind staan. Bij telefonische verkoop vraag ik altijd naar een website om e.e.a na te kijken. Ben ik blij dat ik dat deed, allemaal ellende wat je leest over de NEM! Als die Beau 1978 zegt dat er een paar slechte verkopers zijn, die worden toch aangenomen door de NEM zelf, ik heb nog geen beleefde/klantvriendelijke verkoper getroffen? Tegenwoordig hang ik gelijk op als ik hoor dat het de NEM is, ik laat ze niet eens meer doorpraten. Waarom sluit de NEM zich niet aan bij infofilter.nl als het bedrijf het zo goed voor heeft met de consument, ik hoopte door mij daar aan te melden dat ik van de NEM af zou zijn, maar nee zij gebruiken die lijst niet en dat zegt mij genoeg over deze oplichters. Die beau 1978 is waarschijnlijk ook zo'n nietsontziende verkoper, want zelfs op een forum als dit met tot nu toe 89 pagina's met ellende, dan nog positief nieuws brengen over de NEM, dan moet je toch wel een bord voor je kop hebben. Om positief af te sluiten denk/hoop ik dat de NEM door hun verkoopgedrag vanzelf ten onder zal gaan en ik hoop dat dat snel zal zijn. :!:

Joh73
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2009 21:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Joh73 »

beau1978

ik las trouwens dat je hogerop was geklommen PROMOTIE???

of ben je op de stapel verdwenen brieven geklommen
dan moet je morgen even goed zoeken dan vind je vast mijn anuleringsbrief. en doe mij een plezier help de rest ook even op dit forum!!!

Bas_99
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2009 00:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bas_99 »

Ik heb niet het hele topic van 90 pagina's doorgenomen, maar toch kom ik even tussendoor met een vraag die gelijk in me opkomt bij dit soort topics.

Er wordt je namelijk iets aangeboden over de telefoon. Of dit gewenst is of niet is nu even niet belangrijk, ik persoonlijk vind het namelijk minder erg dan bijvoorbeeld een verkoper in een tv zaak.
Er wordt je verteld wat dit product inhoud en in dit geval gaat dat dus op zo'n manier dat het een heel voordelig lijkt.

Maar dan... mensen letten vanaf nu blijkbaar niet meer op... of je het nou door hebt of niet er gaat nu een overeenkomst met je worden geloten. Dit gaat over de telefoon dmv een bandopname.

In deze bandopname worden een aantal vragen gesteld... en wat ik dan niet snap: Je gaat hier toch echt zelf mee accoord!!

Kan iemand me dit uitleggen, je begrijpt toch wat er wordt gevraagd, waarom zeg je dan JA??

Bart

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Dat is nou juist de truuk Bart. Er wordt helemaal niet gezegd dat er een overeenkomst gesloten wordt. Ik heb ze zelf meerdere malen aan de lijn gehad, en ze hebben het stuk voor stuk allemaal (en niet alleen van de NEM hoor!) over een informatiepakket. Een informatiepakket is bij mij GEEN overeenkomst!

Kortom, wij luisteren wel maar er worden gewoon keiharde onwaarheden verteld. Deze overeenkomsten worden dan ook onder valse voorwendselen gesloten. Dat is nou de crux waar dit hele topic om draait... En waar de posters de mensen dus ook voor wilen waarschuwen.

Gesloten