LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Antoinette B 42,

Ik weet dat duidelijk vragen betere antwoorden geeft dan scheld partijen die ik hier regelmatig hoord.


Als je via [email protected] een fout of niet bruikbaar antwoord zou krijgen, meestal eerste keer onzin standaard verhaal... moet je nooit een nieuwe vraag maar de oude nogmaals sturen dat het niet heeft geholpen... en blijf in korte duidelijk zinnen antwoorden en vragen!

Meestal is het na 2 tot 5 mails opgelost, als het te lang word krijg je zo een hoger geplaatste en deskundiger medewerker dan die student die bij wil verdienen die je eerste keer kreeg!

Zo werkt KPN dus ook!

sophiesophie
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2008 11:15

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Ongelezen bericht door sophiesophie »

Nou Dirk, je bent nog de onschuld zelve. Fijn voor jou, maar niet voor de (ex) klanten van KPN. Ik heb lange lijsten met "herinnering 1/2/3/4/5/ enz met Mag ik aub een antwoord op mijn vraag .... geregistreerd onder ....?.
Tegenwoordig communiceer ik schriftelijk met bewijs van ontvangst.
Aan de achterkant van mijn brieven, zijn vorbeelden van de slechte communicatie met KPN geprint.
Eindelijk ben ik dan per 1-1-2009 verlost van KPN, geen telefoon, geen internet. Heb een schriftelijk bewijs. Sedert die dag zijn alle verbindingen "dood", geheel zoals overeengekomen met KPN. En wat blijkt? 10 Dagen na de definitieve afsluiting, gaat de telefoon over ........ en blijkt er weer internet-verbinding te zijn.
PS: ik bel mobiel en met m'n laptop ga ik naar een internet-café.
Ze zoeken het maar uit bij KPN.

Het is overigens schandalig dat men met "klantenservice" kan bellen tegen 0,45/min met een maximum van € 22,00 !!
Wellicht een tip voor mensen: bij de KPN-winkel kan je gratis bellen. Er staat een stoel bij de telefoon (waarom zou dat zijn??) en ik neem altijd mijn koffie mee.....

"Klantenservice" wil zeggen dat er iets extra's gedaan wordt. Nou, met het uitvoeren van de reguliere werkzaamheden heeft KPN al moeite, laatstaan dat men spreekt over "service".

Nogmaals: het is schandalig dat dit gedoogd wordt door de Nederlandse Overheid.
Vergeet niet: KPN is een Koninklijke aanbieder van telecommunicatie!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Ongelezen bericht door D1RK »

Niemand is verplicht dure 0900 nummer te bellen.

Verder is naast het normale mail adres deze er juist om klachten die nieuwe klanten kosten te helpen zodat ze eerder een KPN product zullen kiezen.

Dit mail adres kan meer oplossen dan je denkt.
Als je werkelijk zolang al dit hebt had je eerder deze weg moeten proberen.

Ik weet dat het flink fout kan gaan, en daarom is dit speciale adres gemaakt om te voorkomen dat ze bij Radar of Kassa een uitnodiging kregen of in de klachten top 3 weer bovenaan komen.

Ze proberen het tenminste wel.

groenewoud
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2009 15:18

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Ongelezen bericht door groenewoud »

Ik ben al een jaar geen klant meer bij KPN en ook zo lang al bezig om van de maandelijkse afchrijving van 28,95 af te komen, maar het schijnt zo te zijn dat als je eens klant geweest bent je daar je leven lang aan vast zit.

dribsken
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2009 18:38

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Ongelezen bericht door dribsken »

kpn heeft per ongeluk 270 euro inplaats van 30 afgeschreven , ik gebeld en ooo sorry onze fout , (waren vergeten om mijn 0 euro abbo om te zetten) het word allemaal geregeld .
nou er werd gewoon 270 afgeschreven , en dat heb ik gestoneerd .
maar ben nu afgesloten , omdat zij die 270 euro weer willen .
kan niet anders zei een agressieve telefoniste (die ik opgenomen heb)want ons systeem kan dit niet aan , en als ik niet betaal de gevolgen voor mij zullen zijn en verbinding werd verbroken.
Nog keer gebeld en telefoniste zei , nou als u die 270 nou gewoon overmaakt , dan krijgt u het direct weer , ik zei van ja daar moet ik dan wel weer 2 weken op wachten , nee zei telefoniste , dan hoeft u de komende maanden niet meer te betalen , want dat geld word verdeeld over de komende maanden , maar dat wilde ik niet , nou ze zei van of ik dit nu wil of niet het gebeurd gewoon , en verbinding werd weer verbroken , ach het zijn allemaal wel mooie opnames.

ben nu afgesloten ,al na 2 mnd , en ga nu ander aanbieder zoeken ,die niks met kpn te maken heeft en al de afschrijvingen worden teruggehaalt.
wat denken ze wel , bij ieder bedrijf worden fouten gemaakt en dat ,heb in de loop der jaren ook meegemaakt bij andere aanbieders , maar dat werd op een goede manier opgelost ,maar kpn daar word je gewoon zeer brutaal behandeld , 5 keer gebeld 3 keer verbinding verbroken ,ze lachen de klant gewoon uit .
het is gewoon lachwekkend

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

@ TCB, als jij nu gaat aanmelden op mijnkpn.com daar kan jij kosteloos online direct regelen dat je abonnement omlaag gaat.

jantec
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2009 12:58

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Ongelezen bericht door jantec »

De ellende begon met mijn verlangen het bankrekeningnummer te willen veranderen waar vanaf mijn internet abonnementskosten automatisch moesten worden geïncasseerd. Na al begin januari te hebben doorgegeven van welke bank en nummer de automatische incasso moesten worden toegepast werd woensdag 21/1 onaangekondigd mijn planet internet-account geblokkeerd. Mijn eigen kleine bedrijfje hangt ook aan dat internet account vast en dus is het niet mail kunnen ontvangen en niet zelf uitgaand kunnen mailen een buitengewoon schadelijke situatie.

Vanaf woensdag ca 13.00 uur t/m zaterdag 12.00 uur in totaal meer dan 13 uur aan de telefoon, 0900 0244 gezeten. Een afgrijselijke ervaring, Ze laten je standaard ongeveer acht a negen minuten wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt (waarschijnlijk expres om het aantal klagers te beperken) En dan tref je telkens iemand die je verder van het kastje naar de muur stuurt, zelf niets weet/begrijpt wat je wil. De meest onwaarschijnlijke tegenstrijdigheden moet je dan aanhoren. Ca 7 maal te horen gekregen dat ik helemaal niet geblokkeerd was. Vele andere malen te horen gekregen dat er wel betaald was, dat konden ze zien en zij begrepen daar dus niets van. Dan maar doorverbinden met de technische/storing dienst, die op hun beurt weer zei dat ik inderdaad wel geblokkeerd was, maar daar niets aan te kunnen doen en dat ik daarvoor bij de facturatie moest zijn, die vervolgens weer melde dat ik niet geblokkeerd was omdat er geen betalingsachterstand was.

Fantastisch, fantastisch.hoe die dienst is georganiseerd.

Trouwens ook een keer gehoord dat het afsluiten kwam door het niet betalen van een domeinnaam in 2003, terwijl we helemaal geen website hebben.

Het allerergst evenwel gedurende die hele beltijd is dat ze je alsmaar willen doorverbinden naar een andere afdeling die daarover zou gaan. waarbij vrijwel altijd na geruime tijd wachten met de hoorn in de hand, (soms meer dan een kwartier stilte) de verbinding gewoon werd verbroken. Dat het een keertje per ongeluk zo gegaan kan zijn, ja mogelijk, maar negen van de tien keer werd er dus gewoon de hoorn op gegooid. Waardoor je weer moest inbellen , opnieuw ca negen minuten moest wachten om de volgende nitwit opnieuw je verhaal uit te leggen. Dit toch regelrecht aan hufterigheid grenzende wangedrag geeft zo'n gevoel van machteloosheid dat je zelfs de hele wereld wil gaan organiseren om de kpn te treffen. Brieven naar radar, de politieke partijen, mijn hele mailadressen bestand informeren dat je weg moet gaan bij kpn, Een kpn, die bovendien ook nog een stuk duurder blijkt te zijn dan allerlei andere telefoon en internetproviders.

Zaterdag tenslotte kreeg ik te horen dat niemand mij kon helpen bij de service dienst, dat ik niet meer hoefde te bellen, het probleem zat niet in hun systeem, ik moest een mailtje sturen naar [email protected] een bedrijf (?) waar zij niet over gingen. Het gebrek aan service van die afdeling/bedrijf is nog stuitender, je kunt niet bellen (hebben geen telefoon) je kunt niet schrijven (hebben geen adres) alleen mag je je probleem daar naar toe mailen. Lastig als je internet verbinding juist door hun zelf is afgesloten.
Een kafkaiaanse toestand. Vandaag gaat er nog een aangetekende brief uit naar een paar kpn adressen (voor de zekerheid), niet dat ik geloof dat dat zal helpen, maar is voor dossierbuilding voor later.
Ik heb godzijdank aardige buren en nu mag ik hun internetverbinding via een andere provider (zij waren al eerder weggelopen) gebruiken via een draadloze verbinding.
Ik heb links en rechts geïnformeerd en in die korte tijd al tientallen mensen gesproken die na dezelfde ervaring ook allang afscheid hebben genomen van de kpn. Je hebt de kpn helemaal niet meer nodig, nergens voor. Ook digitenne niet, daar hoorde ik is het net zo'n zooitje op de service afdeling.
Helaas zijn er nog veel mensen die niet weten dat je kpn helemaal niet nodig hebt, daardoor kan dat wangedrag, typical voor een monopolie bedrijf met totale minachting voor hun klanten nog een tijdje blijven voortbestaan.

Vandaar zegt het voort, GA TOTAAL WEG BIJ DE KPN.

Vanzelfsprekend ga ik dan ook alles van de kpn afzeggen. vier tel lijnen met isdn, mijn internet account (en het verlies van nog een half jaar aan het contract vast te zitten neem ik gewoon) Opzeggen ga ik ook mijn mobieltje abonnement (godzijdank had ik nog net niet een internet mobieltje aangeschaft), Ik ga ook nog mijn abonnement op relatieplanet opzeggen. weer 160+ euro/jaar.
In het kleine dorp waar ik woon zijn in een paar maanden al dertig mensen weg bij de kpn en zijn er dertig nieuwe contracten met een nieuwe andere provider afgesloten door mensen die ook deze behandeling hebben moet ondergaan.
Wie heeft nog verder advies hoe verder te handelen. ik sta verder open om als vrijwilliger aan acties mee te doen tegen de kpn, voor die motivatie heeft dit kwalijke gedrag zeker wel gezorgd
Leo

sophiesophie
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2008 11:15

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Ongelezen bericht door sophiesophie »

Ik sluit me geheel aan. Vorige week heb ik de redactie van Radar per email verzocht aandacht te schenken aan het machtsmisbruik van KPN.
En verwezen naar dit forum, waar talloze mensen bestolen en uitgescholden worden door dit KONINKLIJK bedrijf. KPN mag deze aanduiding niet meer voeren, het is een blaam voor ons Konings Huis.

Ik verzoek u allen hetzelfde te doen.

Ik ben even het emailadres kwijt, maar dat is wel te vinden op de site onder "contact". Desgewenst zoek ik het nog even op.

Ik sta open voor akties.

sbgp
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2009 13:40

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Ongelezen bericht door sbgp »

Ik heb gebeld in april om te vragen hoe lang de opzegtermijn was van mijn telefoon en ADSL abonnement. Ik zou volgens de persoon per direct op kunnen zeggen aangzien ik al jaren klant was. Met deze informatie in mijn achterhoofd heb ik een ander abonnement afgesloten bij een andere provider. Vervolgens krijg ik bij KPN te horen dat mijn telefoon per direct afgesloten kan worden, maar aan ADSL zit ik tot juli 2009 vast omdat de persoon die ik eerder had gesproken geen notitie had gemaakt van de opzegging. ADSL wordt omgezet naar ADSL via de vaste lijn. Hierdoor kan ik dus niet meer met de huistelefoon bellen. Veel gebeld (met GSM) en in september klacht ingediend via www.kpn.com klachtenformulier. Krijg een mail dat de klacht is ontvangen en in behandeling wordt genomen. Niets meer van gehoord en weer gebeld naar KPN. Naar een adres gevraagd om per post klacht in te dienen. Dit heb ik 30 jan. 09 per aangetekende post verzonden met handtekening retour. Vervolgens krijg ik vandaag een brief met het verzoek om naar de klantenservice te bellen aangezien ze mij niet kunnen bereiken. Duuuuhhh, daar gaat de klacht over. Dus ik bel vandaag naar de klantenservice, weer 3x terug moeten bellen en de laatste persoon verteld mij dat hij ook niet inziet waarom die brief is verzonden en dat als het belangrijk is KPN wel terugbelt....AAARRRGGGHH. Ik vraag hem of er iemand is die mij wel meer kan vertellen of dat ik misschien beter door de week kan bellen, meneer meld mij dat ik beter in het weekend kan bellen en vervolgens verbreekt hij de verbinding.
Schandalig. Ik heb me er bij neergelegd dat ik tot juli aan het abonnement vast zit, maar er werd mij bij de klantenservice net medegedeeld dat je NIET LANGER DAN 3 MAANDEN VAN TE VOREN KAN OPZEGGEN. Je opzegtermijn is 2 MAANDEN dus je hebt 1 maand in het jaar de tijd om te bedenken of je weg wilt bij KPN of niet. Denk dat er ook maar weinig mensen zijn die daarvan op de hoogte zijn.
Ik heb vandaag wederom via een klachtenformulier een klacht ingediend, ben benieuwd of ik reactie krijg. :twisted:

sophiesophie
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2008 11:15

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Ongelezen bericht door sophiesophie »

Willen jullie vragen aan Tros Radar om publiekelijk aandacht te schenken? Als we met z'n allen dat vragen, dan gebeurt er misschien iets en wordt de KPN terecht aan de schandpaal genageld en krijgen wij een fatsoenlijk antwoord op onze vragen.
Ik heb, behoudens digitenne, geen internetabonnement meer met KPN.
Ik heb ook geen vaste telefoon meer. En toch .... wordt er geld van mijn banksaldo afgeschreven. Uiteraard heb ik het gestorneerd en zal ik dat blijven volhouden.
"Koninklijke" KPN: wat ze uitspoken is een blamage aan het Koninklijk Huis

Gesloten