LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief betalingen onder protest

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
verstrate
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2003 23:07

brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door verstrate »

wie weet waar ik een brief kan vinden van betalen onder protest ,
ben al een poos aan het zoeken hier kan niks vinden ,kontrakt is vernietigd door mijn vrouw als eega

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Nou, dan heb je niet goed genoeg gezocht, want het is hier wel te vinden.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Albert »

Dag Sara,

nog aanwezig ? Ja natuurlijk

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Sara Etty »

nou nee Albert, ik ben niet 'nog' aanwezig, ik ben weer aanwezig.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi ja dat is het verschil

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Albert »

Wij hebben via via een advocaat gevonden in Amsterdam leuke mensen zijn goed op de hoogte van de problematiek. Goed hé

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Welk kantoor?

L. Blok
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:35

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door L. Blok »

In onderstaande link staan 2 brieven wellicht zoek je deze.
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... c&start=60

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Albert »

Van Loo en nog wat als je het echt wilt weten mail ik het naar je. Als je dat wilt.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Mail het maar, ik ben benieuwd, hoor graag hoe deze en gene het aanpakken.

Wat betreft de link die net door de heer Blok wordt gegevens, ik meen toch dat men, als men echt wil, met een klein beetje inzet dingen ook zelf kan vinden, herhaling en steeds weer kostbaar doch kosteloos aanbieden in hap klare brokjes lijkt me niet zo realistisch. Wie wil kan vinden, wie niet wil doet de moeite niet. Sorry, maar enige eigen inzet lijkt me op zijn plaats. Ik heb in elk geval genoeg van dit onzuivere, passieve gedrag.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Albert »

Net naar je verstuurd.

Hoi albert.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Is ontvangen, leuk dat je het stuurde.

Groet, Sara

L. Blok
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:35

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door L. Blok »

Sara,

Dat is het manco van dit forum, de zoekfunctie werkt voor geen meter.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Albert »

Oké Sara graag gedaan. Truste.

A.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Lourens,

Als je onder zoeken 'concept' vermeldt, krijg je meer dan voldoende. Ja je moet dan nog even zoeken, maar sorry, is dat teveel gevraagd? Waarom denkt men dat alles maar voor je geregeld en gedaan wordt? Ik krijg werkelijk e-mails met "Sara, stuur me dit en dit even". Het zal wel aan mij liggen... Maar ik heb daar dus echt geen zin in. Belachelijk. Wat een idiote mentaliteit. Zoek maar een ander. Of zoek zelf. Voor de verandering.

Natasja
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 sep 2003 21:58

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Natasja »

Hi Sara,

Groot gelijk dat je je niet als deurmatje laat gebruiken. Waar sommigen de moed vandaan halen, is met geen pen te beschrijven.

Mensen die werkelijk wat te vertellen hebben en/of anderen helpen, worden dit weekend lekker neergesabeld.

Groetjes,

Natasja.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Nou, ik krijg zelfs vragen per e-mail van mensen die zeggen dat ze 'hun advocaat hier niet mee lastig te willen vallen omdat die het al zo druk heeft (en bovendien geld kost)'.

Natasja
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 sep 2003 21:58

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Natasja »

Sara het is toch niet te geloven. Je hebt mensen en je hebt fietsbellen :shock: :roll:

verstrate
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2003 23:07

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door verstrate »

wie weet waar ik de brief van sarah kan vinden betalen onder protest.
kan alleen de brieven vinden
die over het nogmaals aangeven dat kontrakt vernietigd is maar niet dat ik onder protest de maandelijkse betalingen doe.
gtr.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: brief betalingen onder protest

Ongelezen bericht door Albert »

Ik hoop dat je deze bedoelt.

Sara Etty
Geplaatst op 15 Sep 2003 15:42 door Sara Etty



Vooraf: De aandelenlease problematiek is complex en Dexia schuwt, zoals inmiddels duidelijk is geen enkel middel om de volgens haar openstaande bedragen te incasseren. Het is het meest verstandig om contact te zoeken met een advocaat zodat deze je met al zijn kennis en expertise bij kan staan in dit conflict.

Vernietiging door eega/reactie Dexia:
In die gevallen waarin de echtgenoot of geregistreerd partner de vernietiging van de overeenkomst heeft ingeroepen op grond van de gezinsbeschermende bepalingen van het BW is er na die buiten rechte ingeroepen vernietiging geen sprake meer van enig contract, dus ook niet van enig krediet en dus ook niet van enige vordering van Dexia op lessee. Tenzij Dexia de ingeroepen vernietiging bij de rechter succesvol weet te betwisten. Wat Dexia los van een procedure bij de rechter roept omtrent de ingeroepen vernietiging is interessant, maar rechtens niet zo relevant. De ingeroepen vernietiging werkt totdat Dexia een rechter heeft weten te overtuigen van het tegendeel.

Dexia wekt in haar correspondentie met lesse's en hun partners een andere indruk. Zo zou ze de vernietiging niet accepteren en zou daarmee de vernietiging niet gelden. De wetgever geeft Dexia echter die ruimte helemaal niet, en Dexia staat nu eenmaal niet boven de wet.

Dexia dreigt desondanks met BKR achterstands meldingen (a-coderingen) en incassomaatregelen. In sommige gevallen leidt dit tot een a-codering bij het BKR en het inschakelen van een incassobureau. Deze bureaus krijgen echter de opdracht een vordering te incasseren die niet bestaat. De vordering is immers met de vernietiging van het contract tenietgegaan.

Het is zaak Dexia hier steeds weer op te attenderen. En te wijzen op het feit dat ze dus niet mogen overgaan tot een BKR a-coderings melding, dat ze de BKR melding van het krediet dienen te herstellen en dat het uit handen geven van de vordering aan een incassobureau niet kan nu de vordering niet bestaat. Dat Dexia daarmee anders onrechtmatig handelt en aansprakelijk is voor de gevolgen van dat onrechtmatig handelen.

Vernietiging en incassobureau's
Indien je in deze situatie zit en benaderd wordt door een incassobureau is het verstandig het incassobureau direct te attenderen op het feit dat er geen vordering is (concept 1.). Waarschijnlijk krijg je vervolgens een brief van het bureau waarin het Dexia standpunt wordt geciteerd en je gesommeerd wordt binnen vijf dagen alsnog de vordering inclusief incassokosten te voldoen. In reactie daarop kun je concept twee versturen. Ik verneem graag wat de reacties van de incassobureaus daarop zijn.

Groet, Sara Etty




CONCEPT INCASSOBUREAU 1: TERUGVERWIJZING NAAR DEXIA
AANGETEKEND



Plaats & Datum: ……………………………………………………….

Betreft: uw referentie:…………………………………………………

Bijlagen: 1. Vernietigingsbrief echtgenote d.d. …………………
2. ontvangstbevestiging Dexia d.d. ……………………
3. Brief aan Dexia d.d. ………………………………..




Geachte heer / mevrouw,


Op ……………… ontving ik uw schrijven d.d. ……………….. In dit schrijven sommeert u mij om binnen vijf dagen ………….euro aan u over te maken. Dit bedrag betreft een door Dexia gestelde vordering op mij vermeerderd met de door u in rekening gebrachte incassokosten. Deze door Dexia gestelde en kennelijk aan u overgedragen vordering bestaat echter niet.

Mijn echtgenote heeft op …………….. buiten rechte de vernietiging van de overeenkomst (contractnummer …………………) tussen mijzelf en Dexia ingeroepen op grond van artikel 1:88 juncto 1:89 juncto 3:49 ev. BW (zie bijlage 1). Deze aangetekend aan Dexia gezonden vernietigingsbrief werd door Dexia naar eigen zeggen ontvangen op ……………….. (zie bijlage 2). Op grond van wet kreeg de buiten rechte ingeroepen vernietiging effect bij ontvangst door Dexia als wederpartij. Dexia heeft tot op heden deze vernietiging niet effectief betwist. Op grond van wet kan Dexia dit overigens enkel proberen binnen rechte.

Ten gevolge van de ingeroepen vernietiging bestaat er geen vordering meer van Dexia op mij. Wel heb ik een vordering op Dexia uit onverschuldigde betaling a ………… euro.

Zoals u kunt opmaken uit bijlage drie heb ik Dexia - voordat Dexia de vordering aan u uit handen gaf - reeds ten overvloede geattendeerd op het feit dat een niet bestaande vordering niet kan worden overgedragen op een ander. Dexia heeft kennelijk toch besloten hiertoe over te gaan. Waarschijnlijk in de hoop mij op deze wijze te intimideren en tot een niet verschuldigde betaling te dwingen.

Ik betreur ten zeerste dat Dexia u volstrekt onnodig in deze positie heeft geplaatst. Daar er niets van mij te vorderen valt, deel ik u bij deze mede dat eventueel door u reeds gemaakte kosten met betrekking tot invorderingsmaatregelen en administratie voor rekening van Dexia dienen te komen. Nu de aan u overgedragen vordering niet bestaat heeft verder contact tussen uw organisatie en mijzelf weinig nut. Beter ware het indien u al hetgeen betrekking heeft op deze niet bestaande vordering, terugstuurt naar Dexia.


In de veronderstelling u hiermee van dienst te zijn,

Met vriendelijke groet,



Naam lessee.


In afschrift aan: Dexia ………………. (adres Dexia etc)






CONCEPT INCASSOBUREAU 2: BELAGING



AANGETEKEND



Plaats & Datum: ……………………………………………………….

Betreft: uw referentie:…………………………………………………




Geachte heer / mevrouw,

Op........... ontving ik uw reactie op mijn schrijven d.d............... waarin ik u kort gezegd attendeerde op het feit dat de door u namens Dexia te incasseren vordering niet bestaat. In uw reactie citeert u de mening van Dexia omtrent de vernietigbaarheid van de aandelenlease-overeenkomst. U stelt daarmee dat de vordering wel zou bestaan en dat ik deze binnen korte termijn aan u dien te voldoen.

Zoals ik in mijn schrijven d.d............. en in mijn eerdere correspondentie aan Dexia reeds heb aangegeven kan de door mijn echtgenote ingeroepen vernietiging op grond van het Burgerlijk Wetboek door Dexia enkel binnen rechte betwist worden. De door u geciteerde mening van Dexia is dan ook rechtens niet relevant. Dexia mag van alles menen, maar zolang Dexia een rechter niet heeft weten te overtuigen van haar standpunt geldt de door mijn echtgenote ingeroepen vernietiging onverkort. Zowel Dexia als ikzelf zullen daarnaar moeten leven en hetzelfde geldt voor u.

Nu de basis van de door u gestelde vordering door vernietiging buiten rechte is komen te vervallen en deze vernietiging door Dexia tot op heden niet succesvol is betwist is er geen sprake van enige vordering van Dexia op mij. Eventueel door u gemaakte incassokosten met betrekking tot deze niet bestaande vordering dient u dan ook te verhalen op Dexia.

Verder contact tussen u en mij is, zoals ik in mijn laatste schrijven ook al heb aangegeven volstrekt onnodig en voorts voor mij en mijn gezin buitengewoon belastend. Indien u mij toch wenst te blijven belagen met intimiderende en bedreigende correspondentie en telefonisch contact zou ik u erop willen wijzen dat u daarmee opzettelijk en stelselmatig een ernstige inbreuk vormt op mijn persoonlijke levenssfeer waarvoor rechtens geen rechtvaardiging bestaat. Ik zal, indien u doorgaat met uw handelen genoodzaakt zijn mij tot justitie te wenden nu uw handelen valt onder de delictsomschrijving van artikel 285b lid 1 Wetboek van Strafrecht:

“Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.”

Voor het overige verwijs ik u naar mijn schrijven d.d................ .



Hoogachtend,



Naam lessee.


In afschrift aan: Dexia ………………. (adres Dexia etc)

Laatst aangepast door Sara Etty op 15 Sep 2003 15:46, in totaal 1 keer bewerkt

Gesloten