LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argon spaarBeeurs is dat een woekerpolis

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
maiyume

Argon spaarBeeurs is dat een woekerpolis

Ongelezen bericht door maiyume »

Sinds 1995 ben door een tussenpersoon (die inmiddels de zaak aan ander overgedaan.) aangepraat en zodoende begon ik toen met die spaarBeurs met 200gulden inleg per maand. het zal tot 2015 lopen. Ik heb net een raport over de fondswaarde ontvangen daarin staat €10686,73. Echt zonder e.e.a. vermeldt bijv. van hoeveel stukken of kosten. Ik zie alleen maar de waarde is veel minder dan van 2005. N.m. op31-12-2005 was €12699.

Is dat een woekerpolis of niet :cry: ?wat moet ik doen nu? hoop iemand mij kan helpen.

BvD, :

RB

peewee

Re: Argon spaarBeeurs is dat een woekerpolis

Ongelezen bericht door peewee »

Reken maar !. Het product Spaarbeurs is een kloon van het product Koersplan van Aegon dochter Spaarbeleg.

Dat de waarde is gedaald is niet zo vreemd. Bij beleggingen in aandelen vormt dit het beleggingsrisico dat een belegger loopt.

Wanneer in de destijds door tussenpersoon of door Aegon toegezonden informatie iedere informatie over kosteninhoudingen ontbreekt, dan zou ik een klachtprocedure op grond van dwaling bij het KIFID starten.
Dwaling betekent dat je een overeenkomst bent aangegaan op grond van ontbrekende of gebrekkige informatie, welke overeenkomst je (wanneer je wel goed geinformeerd zou zijn) niet zou zijn aangegaan.

Voorzover nog niet gebeurd: begin er eens mee om een stuitingbrief aan Aegon te sturen. Dan voorkom je dat je schaceclaim verjaart.

maiyume

hoe kan ik die brief krijgen? Zijn er kosten verbonden?Ik heb inmiddel de tussen persoon info over de kosten en stukken gevraagd.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Maiyume,

Op de website van Consumentenclaim (www.consumentenclaim.nl) staat een voorbeeldbrief van een stuitingsbrief. Downloaden, uitprinten, handtekening eronder, aangetekend verzenden en kopie van de brief en bewijs postkantoor bewaren.

Een stuiting van een verjaring geldt overigens bij een claim gebaseerd op dwaling slechts voor een periode van 3 jaar. Normaliter is de geldigheid van een stuiting van een verjaring 5 jaar. Zonodig de brief dus over drie jaar herhalen.

maiyume

@peewee,

Bedank voor het goed advice.

Gesloten