@Patrick en Sevda
Hij kreeg afentoe een frietje, de ander een biscuitje en weer een ander tosti of een stuk pizza(Ja echt waar) dit patroon kun je moeilijk overnemen. Ik zie de vrijwilligers en verzorgers al als pizzakoerier in het park rondlopen (geintje). De overgang naar andere (nieuwe) voeding moet moet zo soepel mogelijk gaan en hier wordt op dit moment natuurlijk ook veel aandacht aan besteed.
Snack gewoontes moet je natuurlijk ook niet overnemen.
Dit zal ook niet nodig zijn, omdat dit toch bijna of geen invloed heeft op hun maag.
Het overschakelen mag toch ook niet een groot probleem zijn.
Ik ga er vanuit, dat elke papegaai apart in quaranteine komt, dus ook zijn eigen voerbak heeft.
Een officieel certificaat van gezondheid incl. leeftijd zou een optie zijn bij verkoop door erkende kwekers. Verder vindt ik dat alle verkooppunten geregistreerd moeten worden en onder controle moeten komen staan. Het moet niet meer mogelijk zijn om een exotische vogel bij de dierenwinkel op de hoek te kunnen kopen!
Laten we er dan ook gelijk een verbod op huiskamervogels bij aanhangen.
Een papegaai zal nooit een solitair dier worden.
Ik hoop daadwerkelijk dat het NOP nu opener wordt voor ervaringen van andere mensen, en dan bedoel ik niet de vrijwilligers, maar de beleidsmakers.
Ik weet nu eenmaal op basis van eigen ervaringen, dat het NOP niet open stond voor bemoeienissen van buitenaf.
Maar die bemoeienissen zijn nu eenmaal echt nodig.
Papegaaien houden staat eigenlijk na 50 jaar nog steeds in de kinderschoenen.
Er is nog zoveel dat men niet weet van deze dieren.
Ikzelf heb heel wat afgereist met bezoeken aan andere kwekers, ik kweek nu ruim 30 jaar, maar elke keer leer ik weer wat nieuws.