LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuiskostenvergoeding termijn?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Frank86
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:22

Verhuiskostenvergoeding termijn?

Ongelezen bericht door Frank86 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Vandaag kreeg ik een brief van de woningcooperatie in de bus met daarin de mededeling dat de woning waarin wij nu wonen in 2011 gesloopt gaat worden. Volgens de wet schijnt het zo te zijn dat we recht hebben op een verhuiskostenvergoeding.

Het punt waar ik nu mee zit is het volgende, gezien het feit dat de woning in 2011 gesloopt gaat worden heb ik geen zin hierop te gaan wachten en denk ik dat ik direct maar ga zoeken naar een andere woning, maar aangezien het nu 2009 is, heb ik dan wel recht op die verhuiskostenvergoeding? Ik wordt immers verplicht te gaan verhuizen, maar zit er een termijn vast aan de toekenning van verhuiskostenvergoeding?

Even ter aanvulling een paar dingen uit de brief:

Wat betekent dit voor u?
Dit betekent dat u in 2011 verhuisd moet zijn. U heeft tenminste een half jaar om te verhuizen. Wij zullen u, als u dit wenst, helpen ........

Vooral die half jaar roept vragen op.

gaja
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:09

Re: Verhuiskostenvergoeding termijn?

Ongelezen bericht door gaja »

U hebt een schriftelijke aanzegging gahad met de periode waarin uw woning gesloopt wordt dus volgens mij kunt u op uw gemak naar een andere woning uitkijken. U hebt recht op 5000 euro vergoeding. Als er alleen maar sprake zou zijn van sloop zonder schriftelijke aanzegging en u gaat dan vast verhuizen krijgt u die vergoeding niet.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Verhuiskostenvergoeding termijn?

Ongelezen bericht door bushalte »

Hallo,

beetje laat op reactie maar:
dus volgens mij kunt u op uw gemak naar een andere woning uitkijken
Pas verhuizen als er een datum van de gemeente is doorgegeven!!!
in verband met uitgifte urgentieverklaring door de gemeente.


hoe is het afgelopen?

gr

Gesloten