LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ATI Sapphire HD 3850 veelste lage FRAME-RATE

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Richard-Pryor
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2008 09:09

ATI Sapphire HD 3850 veelste lage FRAME-RATE

Ongelezen bericht door Richard-Pryor »

Ik heb een nieuwe videokaart gekocht.

ATI Sapphire 512 MB

Pentium 4 2.4 GHZ
1.5 GB Ram
Sapphire HD 3850 512 MB

En tijdens counsterstrike source heb ik een frame-rate rond 30 50 FPS maar ze hadden me 120 belooft?

Wie weet ook of ik Fallout 3 kan draaien?

nanda80
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:33

Re: ATI Sapphire HD 3850 veelste lage FRAME-RATE

Ongelezen bericht door nanda80 »

wie heeft dit je belooft?

120 fps is vrij hoog. Het ligt ook aan je computer settings. Ook al is je Graphische kaart zo goed het moet ook kunnen samen werken met je werkgeheugen en ram

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: ATI Sapphire HD 3850 veelste lage FRAME-RATE

Ongelezen bericht door TheLD »

Erg raar als je een cpu gebruikt die in het voorjaar van 2002 is uitgekomen. Je cpu is de bottleneck.

Fallout 3 heeft een P4 2.4 als absolute minimum. Daarom zul je je framerate in CS: Source ook niet veel hoger krijgen (afgezien vd settings die je gebruikt).

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: ATI Sapphire HD 3850 veelste lage FRAME-RATE

Ongelezen bericht door Ulbe »

Met alle respect voor je configuratie,

Bij een moderne PC game heb je zeker prestaties nodig,

Een moderne en snelle pc is echt minimum, een pas nieuw uitgebrachte PC game draait zelfs met moeite op een nieuwe budget PC!,

Voor echt real life beeld heb je minimaal een snelle Quadcore processor nodig met voldoende geheugen >3GB,

Daarbij is de videokaart één van de belangrijkste schakels van je hele computer, evenals de monitor die dit "geweld" met veel beeldlijnen moet weergeven,

Als je alleen wil internetten heb je een prima computer aan je P4, ga je gamen moet er meer pk's in huis worden gehaald, die videokaart die je nu gebruikt, hoort eigenlijk minimaal in een computer te zitten met een Dual Core processor, liefst Quad Core, de videokaart blijft "slapen" in de P4 van jou, die kaart blijft wachten op data van de relatief trage P4,

Even doorsparen dus, of een echte gameconsole is misschien nog wel beter,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: ATI Sapphire HD 3850 veelste lage FRAME-RATE

Ongelezen bericht door D1RK »

Een nieuw moederbord met snelle 64 bits processor en tenminste 4 GB DDR II geheugen van redelijke snelheid, dus geen 533 maar tenminste een 800 of hoger!

Dan kun je tussen de €150 en €300 leuke dingen doen, afhankelijk welke spellen je wilt draaien.
De oude kast met P4 moederbord eruit, eventueel nog een nieuwe voeding en gelijk Sata schijven maar IDE kan meestal ook nog 1x.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: ATI Sapphire HD 3850 veelste lage FRAME-RATE

Ongelezen bericht door yasinhm »

Je processor is te langzaam om Counter strike te draaien, css is erg cpu afhankelijk. Fallout lukt je dan wel helemaal niet. Je kunt het best een upgrade kit kopen zodat je een wat snellere processor hebt. een lichte core 2 duo is al genoeg hiervoor en 2gb geheugen moet ook genoeg zijn. Bij fallout 3 heb je misschien nog 4gb geheugen nodig. Kijk wel uit of je huidige videokaart HD3850 wel pci-e is anders moet je dat ook vervangen.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: ATI Sapphire HD 3850 veelste lage FRAME-RATE

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Imo zijn zowel je processor als je geheugen achterhaald. Voor zover ik weet dient geheugen in dual channel te staan dus 1.5 gb zal in de praktijk zelfs trager werken als 1gb (2x 512mb) in dualchannel. Wil je een degelijke framerate zou ik het volgende aanraden:

Core2Duo processor: E8400 @ 3.1ghz - 150 euro
4gb geheugen @ 800mhz - 30-40 piek
nieuwe mobo, bijv MSI P45 V2 - 120 euro

Gesloten