LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voorrijkosten

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
peterjanse
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2006 20:47

voorrijkosten

Ongelezen bericht door peterjanse »

Na een storingsmelding voor mijn automatische roldeur van mijn schuur kwam een storingsmonteur van de Fa.Crawford om dit probleem te verhelpen. 2 weken later ontving ik de rekening waarbij behalve het arbeidsloon liefst € 95,- standaard voorrijkosten in rekening werd gebracht en ook nog ex btw. De Fa. Crawford zegt dat dit een "normaal" bedrag te vinden. Zijn er geen spelregels voor het vasstellen van deze kosten? Als je als particulier met dit soort kosten wordt geconfronteerd regel je een volgende keer wel "een mannetje" o.i.d.!

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: voorrijkosten

Ongelezen bericht door miraltje »

als de deur rechtstreeks van crawford komt gebruikt u de deur bedrijfsmatig of is hij aangeschaft voor bedrijfsmatig gebruik.

crawford monteert en verleent service alleen aan deuren die bedrijfsmatig worden gebruikt daar is de service van het bedrijf op gebaseert, dat brengt echter wel een kosten plaatje met zich mee.

vandaar dat u ook een factuur krijgt ex btw. dat is gebruikelijk in het bedrijfsleven.

is de deur particulier aangeschaft zit hier altijd een dealer/tussenhandel tussen.

die partij wikkeld in de particuliere sector de service/garantie en reparatie af.

de voorrijkosten van crawford zijn niet absurd, als de monteur van ver moet komen dan moet dat betaald worden.

dat is het "ondernemers"risico als je rechtstreeks bij de fabrikant de deur aanschaft en bij een storing voor laat komen rijden.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: voorrijkosten

Ongelezen bericht door Bekkum »

Ik had een defecte vaatwasser. Viel nog binnen de garantie.
Monteur is geweest. Er zat een stukje bot in de pomp en dat was de oorzaak van de storing.

Maar moest wel de voorrijkosten betalen van maar liefst E. 105,45 omdat dit volgens de monteur niet onder de garantie valt.

Belachelijk gewoon. Ga ook schriftelijk reageren om mijn geld terug te krijgen.
In ieder geval een ijskoude douche voor dit bedrijf.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: voorrijkosten

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Tja wat een lulkoek zeg....

We praten hier over garantie...... Dit valt niet nimmer nooit niet onder garantie..

Garantie is enkelt voor als er iets mis is met het apparaat zelf, niet als er een stukje bot in zit....... Zowie zo snap ik persoonlijk niet dat jij een stukje bot laat liggen op een bord ofzo... daarbij zit er een filter in die dit grove juist in geval van gemakzucht of vergeten filterd. Als ik afwas in de vaatwasser zet dan controleer ik alles op grove stukje en dat gooi ik in de vuilnisbak...

Nog effies en garantie geldt ook voor ondeskundig gebruik... want daar valt dit onder..

Logisch en terecht dat je de voorrijkosten inclusief rekening moet betalen.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: voorrijkosten

Ongelezen bericht door Bekkum »

Ik zal de reactie van Whirlpool afwachten.
Ik vind het geen lulkoek.
Voor ik de vaat in de vaatwasser zet spoel k het eerst onder de kraan af, dus hoe kan er in godsnaam een stukje bot in de pomp komen.

Het filter moet het dan toch ook tegenouden. Waar dient anders een filter voor.

Dat is dan snel verdiend E. 105,45 voor 15 minuutjes.
Ben best bereid iets te betalen, maar E. 105, 45 vind ik rond uit schandalig.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: voorrijkosten

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Bewijs jij dat maar...........dat het botje er niet inzat........en dat jij alles netjes naloopt, want ook een vaatwasser dien jij zelf ook tijdens garantie schoon te houden en dat betekend dus ook de filter controleren enzo.

De garantie geldt enkel voor gebreken aan het apparaat. Niet voor consumentenfouten.

Misschien dat zij bereid zijn te compenseren, maar ik vermoed dat je daar lang op kunt wachten en daar erg hard voor moet vechten. Achteraf heb je het bedrag in 2 voud betaald.

petsch
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2012 19:58

Re: voorrijkosten

Ongelezen bericht door petsch »

Hier ook een absurd hoog voorrij tarief van 106,- bij whirlpool vaatwasser. Er scheen een stukje glas in de motor te zitten(10minuten werk), de monteur begon er al over toen hij de drempel binnen stapte. Vermoed daardoor dat het vaker voorkomt.

Uiteraard hadden ze dit ook kunnen vertellen toen we ze opbelden voor een storing in de afvoer, dan had ik het zelf kunnen verwijderen, al vervalt dan de garantie voor eventuele latere storingen :shock: .
Ook hadden ze mij kunnen vertellen dat er in zo'n geval 106 euro gaat kosten wanneer het dus geen machine gebrek is want dit is een erg hoog bedrag voor voorrij kosten terwijl we de vaatwasser bij scheer en foppen hebben gekocht.

Dit alles is best zuur terwijl je gewoon garantie hebt. de filter mag dit nooit doorlaten als er een glas tijdens het wassen knapt.

Wat mij betreft ook een koude douche voor deze slechte service en easy money.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: voorrijkosten

Ongelezen bericht door berndv »

petsch schreef:Hier ook een absurd hoog voorrij tarief van 106,- bij whirlpool vaatwasser. Er scheen een stukje glas in de motor te zitten(10minuten werk), de monteur begon er al over toen hij de drempel binnen stapte. Vermoed daardoor dat het vaker voorkomt.

Uiteraard hadden ze dit ook kunnen vertellen toen we ze opbelden voor een storing in de afvoer, dan had ik het zelf kunnen verwijderen, al vervalt dan de garantie voor eventuele latere storingen :shock: .
Ook hadden ze mij kunnen vertellen dat er in zo'n geval 106 euro gaat kosten wanneer het dus geen machine gebrek is want dit is een erg hoog bedrag voor voorrij kosten terwijl we de vaatwasser bij scheer en foppen hebben gekocht.

Dit alles is best zuur terwijl je gewoon garantie hebt. de filter mag dit nooit doorlaten als er een glas tijdens het wassen knapt.

Wat mij betreft ook een koude douche voor deze slechte service en easy money.
Ze hadden u moeten informeren? Had u dat zelf niet ook kunnen doen? Als ik iemand laat komen om iets bij mij te repareren, informeer ik altijd over de kosten. Nu is het zo dat dit een garantie geval buiten de garantie is, dus helaas zijn dan de kosten voor u. Heeft u die monteur zelf laten komen,of heeft u dit via de winkel geregeld? Ik weet niet of het filter normaal bestand moet zijn tegen glas, ben daar nog ouderwets in, dus met de borstel en theedoek.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: voorrijkosten

Ongelezen bericht door Bekkum »

Of het nu wel of niet onder de garantie valt, het gaat hier om de belachelijk hoge voorrijkosten.
E.106,-- vind ik echt niet kunnen.

Ze nemen maar wat. Ik had ook een defecte buitenkraan.
Gerepareerd met 2 man 15 min.
Rekening 2 x 1 uur (omdat er twee man kwamen) Zijn maar 15 min.bezig geweest.
Daar op gereageerd dat arbeid van 1 uur niet klopt, gaven dat direct toe hadden een foutje gemaakt, krijg gecorrigeerde rekening en gaan nu ineens ook nog eens E.40,-- voorrijkosten in rekening brengen, wat bij de eerste rekening niet werd berekend.
Reageerde daar weer op krijg je direct een agressief antwoord. U moet niet zeuren wij hebben de rekening gecorrigeerd en u moet hem gewoon betalen.
Laat nooit meer iets bij dat bedrijf uitvoeren!!!!!!!!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: voorrijkosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bekkum schreef:Of het nu wel of niet onder de garantie valt, het gaat hier om de belachelijk hoge voorrijkosten.
E.106,-- vind ik echt niet kunnen.

Ze nemen maar wat. Ik had ook een defecte buitenkraan.
Gerepareerd met 2 man 15 min.
Rekening 2 x 1 uur (omdat er twee man kwamen) Zijn maar 15 min.bezig geweest.
Daar op gereageerd dat arbeid van 1 uur niet klopt, gaven dat direct toe hadden een foutje gemaakt, krijg gecorrigeerde rekening en gaan nu ineens ook nog eens E.40,-- voorrijkosten in rekening brengen, wat bij de eerste rekening niet werd berekend.
Reageerde daar weer op krijg je direct een agressief antwoord. U moet niet zeuren wij hebben de rekening gecorrigeerd en u moet hem gewoon betalen.
Laat nooit meer iets bij dat bedrijf uitvoeren!!!!!!!!!
Misschien moet je je eerst eens even verdiepen in bedrijfsvoering. Als je afspraken moet plannen ga je uit van een gemiddelde tijd per klant. Nu waren ze toevallig in een kwartier klaar. Voor hetzelfde geld was het een uur. Dat weet je meestal vantevoren niet want een klant belt op met "mijn vaatwasser doet het niet meer".
Verder heb je natuurlijk nog de andere kosten van bedrijf zoals administratie, kosten van het bedrijfspand, voorraad etc. Maar dat zal je wel van je eigen werk herkennen.

Gesloten