LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waterallergie

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door HvdC »

En als je in je handen niest, krijg je daar dan ook uitslag van?

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Een volwassene bestaat voor plm 60% uit water......
Snap je waar ik heen wil ?
Bij b.v. atopisch eczeem reageert het immuunsysteem vaak ook vreemd.
Bij dergelijke patienten ( ik ben er zelf ook 1) is b.v. douchen langer dan enkele minuten ook uit den boze; zwemmen kan ik vergeten, wegens chemische stoffen in zwemwater (zowel in open water als in zwembaden, welke stijf staan van chloortoevoegingen): dat leverde binnen enkele minuten een stevige, sterk jeukende uitslag op. Ook temperaturen boven de 22 graden geven vaak een heftige reachtie bij mij.

Zelfs van eigen zweetvocht kan je onder bepaalde omstandigheden een huidreactie krijgen.
Patienten met atopisch eczeem (erfelijk overgens) hebben heel vaak ook last van contactallergie. (Ikzelf b.v. voor synthetische geurstoffen)

Een (bij mij) bijkomende reactie wordt veroorzaakt door (kleine) temperatuursschommelingen, vooral aan het onderlichaam: ook extreme jeuk. Medicatie: Xyzal tabletten, zinkzalf, cutivate creme (cortison houdend), elidel (als onderhoudscreme) en mentholcreme.

Voor de goede orde: (atopisch) eczeem is een afweerreactie van je lijf tegen de eigen huid ! (en tot nu toe niet te genezen)

Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Quote: Een volwassene bestaat voor plm 60% uit water......
Snap je waar ik heen wil ?

Nee!
Je kunt allergisch reageren op een vaccinatie vanwege het kippeeiwit, maar toch in staat zijn om eieren te eten zonder een allergische reactie te krijgen. De enzymen worden in de maag omgezet.

Dat je lichaam voor 60% uit water bestaat, wil niet zeggen dat je niet allergisch kunt zijn voor H20.
Er is een verschil tussen water IN en water OP het lichaam.
En het water in het lichaam is ook meestal vermengd met alles en nog wat.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door supernov »

Dermatologie is 1 van de meest lastige vakgebieden in de geneeskunde; kijk altijd kritisch naar het advies van een arts, deze heeft het echt niet altijd bij het juiste eind, voer bijv een eventuele second-opinion uit wanneer de klacht blijft of door zelf goed onderzoek te verrichten, soms kom je zelf weleens op een idee door het lezen van vakliteratuur. Wees met dit laatste echter wel voorzichtig, vooral wanneer je geen wetenschappelijke/geneeskunde-studie zelf hebt gevolgd.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

En het water in het lichaam is ook meestal vermengd met alles en nog wat.
Is dat buiten het lichaam dan niet zo ?
Geef maar eens een lijstje, niet droge stoffen, welke geen molecule water (h2o) bevatten. (En kom dan niet aan met kwik o.i.d., maar met zaken, waar de gemiddelde persoon (regelmatig) mee in aanraking komt)
Dat lijstje zal relatief erg kort zijn !

Hans53
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:14

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door Hans53 »

Graag wil ik in het kort mijn probleem kwijt .
Alle kleding , beddengoed etc. etc. wat in aanraking komt of is geweest met water daar krijg ik een ontzettende huidirritatie van .
Als ik gedoucht heb ( + 2 a 3 minuten maar ) is het helemaal erg .
Dan heb ik die huidirritatie zeker 15 - 20 minuten .
Het is geen jeuk , maar ik heb dan het gevoel alsof er naalden in m,n huid worden gestoken .

Wie herkend dit en wat is er evt. tegen te doen ? .
Ik hoop echt op reactie,s , want ik word er soms gek van ! .

b.v.d.
Hans .

Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Heb je wel eens een bloedonderzoek laten doen?
Er is een zeldame bloedziekte (polycythemia) die als symptoom heeft dat je jeuk krijgt na het douchen. Je Hct moet dan o.a. verhoogd zijn.

Any
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2007 10:10

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door Any »

Ook ik heb er soms last van, vooral met afwassen. Het is echt niet van afwasmiddel ed. Goed droogmaken helpt het beste bij mij.
Heb je al eens talkpoeder gebruikt? Dat voorkomt bij smetplekken en helpt goed om bij warm weer jeukende plekken te voorkomen.
Menthol poeder kan ook helpen maar vooral niet doen op een vochtige huid, dat brandde verschrikkelijk!!!
Succes ermee.

bernadette1984
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2007 14:30

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door bernadette1984 »

Het kan wel zo zijn dat iemand allergisch is voor H2o.


Als je huid in aanraking komt met H2o reageert deze dmv een allergische reactie. Dit heeft helemaal niets te maken met het feit dat je lichaam voor pl.minus 60% uit water/vocht bestaat, omdat dit niet in contact komt met de huid. Ook is de samenstelling nooit identiek aan het H2o dat wij kennen.

Renzoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:02

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door Renzoo »

ik heb zelf ook last van die waterallergie
mijn moeder heeft het vroeger ook gehad
tot 16 jaar geleden dat mijn broer was geboren
ik ben nu 14 en heb er ook vreselijke last van
voor dat ik naar school ga kan ik dan ook niet douchen
omdat ik dan zeker weet dat ik te laat kom
van al dat jeuk
ik heb al van alles geprobeerd en niets helpt
een andere shampoo (zwitsal babyshampoo) en dat hielp ook niet
het enige dat veranderde was dat mijn haar vetter werd :?
mijn moeder zegt soms dan wel voor de grap
kinderen krijgen maar op mijn leeftijd? nee dankje:wink:
heeft iemand misschien een antwoord op wat ik hiertegen kan doen??
ik heb het al vanaf m'n 10e ofzo echt heel erg vervelend!!

plz help me!! :!: :shock:

marjonsperling
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2008 02:35

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door marjonsperling »

is er dan niemand die meer over dit onderwerp weer??
heb net heerlijk een uur geslapen, toen weer wakker van de jeuk, me slaapkamer is niet verwarmd, lig onder een zomerdekbed dus te warm kan het niet zijn maar word gek van de jeuk, krab mezelf tot blauwe plekken aan toe.... Weet niemand iets???

023radar
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2009 15:41

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door 023radar »

Ik ben zelf van een hele reeks allergieën - waaronder waterallergie - afgekomen door een reeks NEAT behandelingen. Dit is een hele effectieve en pijnloze manier om het energielichaam te 'resetten', zodat het anders reageert op een allergeen. Hierbij maakt het ook niet uit of je allergisch bent voor water zelf of iets wat er in zit, het kan namelijk allemaal behandeld worden. Ik stond er eerst enigzins sceptisch tegenover omdat het uit de alternatieve hoek komt, maar de resultaten zijn verbluffend.
Ik heb nu ongeveer 10 behandelingen gehad, en vrijwel alle klachten zijn weg, en het wordt nog grotendeels vergoed ook. Mocht iemand interesse hebben dan gewoon googlen onder 'Naet' of kijken bij allergie-weg.nl

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door rattaplan »

ik heb soortgelijke klachten bij mij is het denk ik (zelfdiagnose) "Aquagenic pruritus". Niet veel aan te doen. enige dat enigzins helpt is de zonnebank. 1x per 1 a 2 weken. Stuk minder last dan.

NathalieClaeys
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2009 22:58

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door NathalieClaeys »

Ook ik heb een waterallergie, wat blijkbaar heel zeldzaam is. Mijn allergiespecalist zit al meer dan 20 jaar in het vak, en ik ben zijn allereerste patiënt met deze allergie. Hij weet dan ook niet goed wat ik ermee kan aanvangen, want net zoals ik in andere verhalen las, slaat geen enkel medicijn aan.
Een waterallergie op zich is heel vervelend, maar het is nog veel vervelender als je een competitezwemster bent, net als ik. Bovendien gaf/geef ik zwemlessen, wat niet eenvoudig is als je gek wordt van de jeuk en helemaal vol staat met uitslag. Toch denk ik dat ik er iets op gevonden heb, namelijk langer in het water blijven!
Wanneer ik in het water spring, komt mijn allergie onmiddellijk op, en wordt steeds erger. Maar onlangs wilde ik toch mijn twee uur durende zwemtraining afwerken en bleef in het water, hoewel dat lastig was door de jeuk en uitslag. En als een wonder werd de uitslag na goed anderhalf uur minder! De jeuk bleef wel en ik voelde me nog steeds niet zo prettig, maar de uitslag "verdween"! Ik weet niet hoe het komt en heb het sindsdien nog een aantal keer geprobeerd, en tot mijn grote verbazing duurt het steeds minder lang voor de uitslag verdwijnt.
Ik hoop dat ik iemand kunnen helpen heb met mijn verhaal, want wie weet helpt het ook bij jullie als je doorbijt en toch in het water blijft?
Groetjes

Gesloten