LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintregreren...Wat een ***** zooi

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
suus75
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:36

reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door suus75 »

Hallo,Ik ben een getrouwde vrouw van 33 jaar.ik heb 11 jaar bij een instelling voor verstandelijk gehandicapte gewerkt,maar we hebben 20 maanden geleden een zoontje gekregen..ik heb vorig jaar mijn ontslag gekregen,en ik moest alles via een advocaat regelen dat ik dan ook 11 maanden een ww iutkering zou krijgen,en ondertussen zou solliciteren..nou,heb ik het een ander uitgezocht en ben ik achter wat ik wil:Gastouder,ideaal,want dan kan ik ook voor mijn zoontje zorgen,en voor andere kindjes van mensen die moeten gaan werken..Nou,ik heb een bureau gevonden,maar dat zat niet in de regio.dus verder zoeken en ja hoor hier in het dorp zat er ook een..op een gegeven moment moest ik weer naar de cwi ons moeder en mijn zoontje gingen mee,want ik heb geen rijbewijs..dat mens van de cwi zegt zo van "kunnen hun niet even buiten wachten.???nou,het was ijskoud buiten en hun gaan gewoon mee naar binnen..!!!! :twisted:dus wij naar binnen,het gesprek begint,en op een gegeven moment begint ze daar uit te pakken,dat ik niet genoeg gesolliciteerd had,en dat ik maar 6 kindjes moest opvangen en of mijn huis kind vriendelijk was!!!!!.jaaaaaa,duh,wat loopt er bij ons rond?? ons huis is kind vriendelijk..op een gegeven moment was het gesprek afgelopen,en zij zei nou,dan wordt je bij deze gekort,en meld ik je aan bij sagenn...Heeft iemand hier nog ervaring mee??die zit in tilburg..en heeft iemand nog tips wat ik allemaal kan doe,want ik hang mijn zoontje niet ergens in een boom.....of drop hem maar bij een kinderop vang.!!!! Want ik weet het niet meer

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Helaas denken (semi) ambtenaren dat zij boven het volk verheven zijn en doen vooral uit de hoogte tegen mensen die in een afhankelijke positie zitten (uitkering nodig). Dit zijn dezelfde soort figuren die zich 62 jaar gelden op mesen hebben kunnen uitleven......
Ambtenaren hebben een grondige hekel aan:
Ingediende klachten.
Mensen die dagelijks bellen.

Wanneer de ambtenaar je confronteert met onbehoorlijk gedrag, vraag netjes naar de leidinggevende en stel dat je als een normaal burger behandelt wilt worden. Is die leidinggevende ok zo vraag naar de volgende etc. Schrijf naar afloop een schriftelijke klacht aan de burgemeester of provincie ed. Laat niet los. Blijf altijjd netjes. Laat ze je niet kunnen wegzetten als "asociaal"
Als je iets gedaan wilt hebben bel dagelijks. Dit noem ik de BZM methode (blijven zeuren methode) op een gegeven moment worden ze het moe en gaan het waarschijnlijk oplossen.Als ze de telefoon opgooien ga langs, schrijf de krant ed

Je bent een mens en zij zitten daar voor jou :twisted:

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door Big-V »

Nouja; ik krijg de indruk dat je in elf maanden niet hebt gewerkt. Dan is de conclusie van deze ambtenaar tot op zekere hoogte wel begrijpelijk?

Ik hoop natuurlijk wel dat je snel aan het - door jou gewenste - werk komt.

Succes ermee.

suus75
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:36

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door suus75 »

Pardon,ik heb elf jaar gewerkt en wordt zonder pardon op straat geschupt..IK HEB ER NIET OM GEVRAAGT OM ONTSLAGEN TE WORDEN!!!!
EN HET IS MIJN SCULD NIET!!!! Je bent er voor verzekerd hoor!!!!! EN IK SNAP OOK WEL DAT ZE DIE PROFTEURS AAN WILLEN PAKKEN!!! Dit vind ik echt nergens op slaan..ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.je moet je kind maar ergens in een of andere opvang dumpen,terwijl ze je zo hard nodig hebben.....EN JIJ KENT MIJN SITUATIE HELEMAAL NIET!!.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door antonh »

@suus75,

pardon, kan het ook wat gematigder tegen Big-V?
En niet zo veel hoofdletters gebruiken dat is zo schreeuwend.
En het klopt, wij kennen jouw situatie niet.
Maar wat heb jij allemaal gezegd tegen die tante van het CWI.
Naar jouw reacties hier te oordelen ging dat niet zachtzinnig.
En je wet er is een "plicht" van minimaal een sollicitatie per week.
Ook als je aan het oriënteren bent als gastouder.
De ellende is dat het vaak nog minder is als een hoop stront daar bij CWI.
Maar dar staat tegenover dat ze je uitkering kunnen inhouden.
En dan moet je weer procederen tot je geld krijgt.

suus75
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:36

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door suus75 »

sorry,dat was voor die andere bedoelt..nou,die mevr.luisterde gewoon niet naar,toen ik zei dat ik een gesprek had met iemand van een gastouder bureau bij ons in de buurt..en die had genoeg aanmeldingen van kindjes..
NEE,zei ze je moet 6 kindjes opvangen.dat mag helemaal niet.en is je huis kindvriendelijk..ja,hallo wat loopt er bij ons rond?? ze luisterde gewoon niet...echt ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen....
het is zo'n arogant,mens he...Ik heb een klacht ingediend,en tegen de uwv gezegd dat ik haar niet meer wildde spreken.en dat ze maar iemand anders moesten regelen..ik wordt ook nooit snel kwaad,maar als ik die kop van haar zie :twisted: :twisted: .............laat maar!! :)..Ik ben gewoon te goed voor deze wereld,denk ik..

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door antonh »

@suus75,
ik die kop van haar zie Twisted Evil Twisted Evil .............laat maar!! Smile.
Dan krijg je spontaan braakneigingen.
kan ik heel goed begrijpen hoor.
Ik moet ze ook niet die arrogante misbaksels.
Ze hebben niet in de gaten dat ze er voor de klanten zijn en niet de klanten voor hun.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door sjoegel »

Is dat zo erg kinderopvang ? honderdduizenden gaan dagelijks naar de opvang. Zoek zelf de informatie bij elkaar voor het opzetten van een kinderopvanginstelling. Laat anderen niet je toekomst bepalen. Strerkte.

suus75
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:36

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door suus75 »

toevallig het nieuws gezien vandaag?? ik wil zelf voor mijn zoontje zorgen.het gaat al zo snel..voor je het weet zijn ze de deur uit..hi,hi.sorry vekeerd gelezen..snap hem
Laatst gewijzigd door suus75 op 23 jan 2009 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door Remster »

Het is toch helemaal niet zo'n rare vraag van die vrouw of je huis kindvriendelijk is? Vind ik meer een logische vraag. Dat jij toevallig een zoontje hebt, wil nog niet zeggen dat je huis geschikt is om meerdere kinderen in op te vangen toch?
Ook sollicitatieplicht is gewoon iets waar je je aan moet houden. Het woord plicht zegt het al. Dus ook dat kun je een haar niet verwijten.
Ik snap dat het voor jou niet leuk is, maar je blaast wel érg hoog van de toren.

suus75
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:36

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door suus75 »

hoezo,ik mag toch wel voor mijn eigen op komen???en ik heb wel gesollisiteerd,maar ik heb nog geen reactie terug gekregen..zij negeerd gewoon wat ik haar vertel,en ik vraag gewoon iets aan jullie...heb jij nog wel werk..in deze tijd.bedoel ik
dan hoop ik echt niet dat jij in zo'n situatie terecht komt!!!! want ze maken je helemaal gek...ze doen dat heel geraffineerd..ja sorry hoor..ik doe allemaal mijn best,en zij zal,en mijn huwelijk naar de knoppe helpen en mijn kind bij jeugdzorg,nou dat denk ik toch niet...ze blijven eraf

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik vind je erg opvliegend en je lijkt me niet geschikt voor de opvang van kinderen. Je taalgebruik is grof. Ik zou als ik jou was je toon wat matigen. Ik vermoed enige tekenen van een naderende burnout.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door Remster »

ben het wel eens met sjoegel.

Je moet je realiseren dat als je de mensen bij het CWI met deze houding te woord staat, het je kansen op succes aanzienlijk verkleint.

Zorg dat je je van je beste kant laat zien, en niet van je slechtste. Ga goed voorbereid naar gesprekken, en neem inderdaad je familie niet mee, dat leidt alleen maar af.

Luister goed naar wat de CWI medewerkster tegen je zegt. Je kunt er uit afleiden wat voor hun belangrijk is, en daar kun je vervolgens op een positieve manier op inspringen. Zorg dat je netjes aan hun verplichtingen voldoet, daardoor kun je je doel makkelijker bereiken.

Ik wens je in ieder geval veel succes, en ik hoop voor je dat alles goed komt.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door kiz »

Ja suus, je mag voor je zelf opkomen, daar is niets mis mee. Maar besef wel dat de dame (of heer) bij CWI beslist over je uitkering, of je dat nou leuk vindt of niet. Je kunt dus beter even slikken. Verder is het handig om een lijstje bij te houden met wanneer en waar je hebt gesolliciteerd en wat voor reactie je (tot nu toe) hebt ontvangen. Krantenadvertenties bijvoegen (of printjes indien je online hebt gesolliciteerd). Dat deed ik 10 jaar geleden al, toen ik ook ineens zonder werk kwam te zitten. Ondanks dat ik toen 2 kleine kinderen had is het me weldegelijk gelukt om snel weer aan het werk te komen. Zelfs de verplichting van CWI om een baan op een contract van een máánd te accepteren heb ik zonder consequenties naast me neergelegd, omdat ik via een uitzendbureau al ander werk had (te combineren met mijn gezin). Het kan dus best, alleen zou ik er voor zorgen de medewerker(s) van CWI niet de gordijnen in te jagen.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door antonh »

@suus75,

wel een goedkope uitvlucht waar je nu mee komt.
toevallig het nieuws gezien vandaag??
Wat hier gebeurt is is heel erg en gebeurt niet dagelijks gelukkig.


En je wilt voor je eigen zoontje zorgen?
ik wil zelf voor mijn zoontje zorgen.het gaat al zo snel..voor je het weet zijn ze de deur uit..
Dat is top, weer een werkloze minder.
Jouw man werkt dus jij kunt gewoon thuis blijven.
Ik snap het ook niet helemaal.
Je wilt en voor je kind zorgen maar ook weer gaan werken.
Dan moet jouw kind naar een kinderdagverblijf en wordt opgevoed door een ander.
Dat gaat niet altijd helemaal samen he.
Eerst s'morgen je kind uitbesteden in een dagverblijf en dan om 8 uur beginnen met werken tot 5 uur savonds dan de kleine ophalen.
je eigen kind wordt door een ander opgevoed.
Ik heb dit nooit gewild en zou er zelf ook niet aan meewerken.

En dan bij het CWI je korte lontje is wat in toom houden.
Zij beslissen wel over je uitkering.
En er zijn rechten en plichten.
Vooral dat laatste vergeet jij volgens mij wel een beetje.
En het wordt steeds harder bij UWV en CWI nu ze samen gevoegd zijn!

suus75
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:36

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door suus75 »

Dat doe ik ook,ik heb een lijst van de cwi gehad en daar schrijf ik gewoon op wanneer en hoe ik gesollisiteerd heb...en ik ben niet opvliegerig,ik wil gewoon mijn verhaal kwijt.is dat zo erg?? sorry hoor dat ik jullie hier mee lastig val ik zoek het verder zelf wel uit....en een burn out heb ik al gehad,dus dat is onzin...

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door Big-V »

ik ben niet opvliegerig
wordt zonder pardon op straat geschupt..IK HEB ER NIET OM GEVRAAGT OM ONTSLAGEN TE WORDEN!!!!
EN HET IS MIJN SCULD NIET!!!! Je bent er voor verzekerd hoor!!!!! EN IK SNAP OOK WEL DAT ZE DIE PROFTEURS AAN WILLEN PAKKEN!!! Dit vind ik echt nergens op slaan..ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.je moet je kind maar ergens in een of andere opvang dumpen,terwijl ze je zo hard nodig hebben.....EN JIJ KENT MIJN SITUATIE HELEMAAL NIET!!.
Inderdaad. Je bent niet opvliegerig. Je hebt gewoon totaal geen zelfkritiek en reflecterend vermogen.

Zoals eerder al werd gezegd, zou ik je aan het vereiste aantal sollicitaties per tijdseenheid houden en bewijzen van deze sollicitaties bewaren.
Als je je voldoende inzet om werk te vinden, wordt het voor het CWI echt heel moeilijk om je te korten op je uitkering.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door Remster »

Suus, je hebt een aantal goed onderbouwde reacties gekregen, waar je zéker iets mee kunt.
Jouw reactie daarop is: ik zoek het zelf wel uit.

Als je niet kunt- of wilt luisteren naar andere mensen, dan moet je het inderdaad allemaal zelf maar uitzoeken, maar leg de schuld dan ook bij jezelf neer als het allemaal misloopt.

Hou er rekening mee dat er niet veel mensen zullen zijn die hun kind willen toevertrouwen aan iemand die zich profileert zoals jij dat nu doet. De negativiteit straalt er van af.

Dat je het CWI alvast de schuld wil geven voor de mogelijkheid dat in de toekomst je huwelijk misschien op de klippen loopt, of dat je kind bij jeugdzorg terecht komt, spreekt boekdelen.

Je directe omgeving is een afspiegeling is van jezelf; als je zelf een negatieve houding hebt, komen er ook negatieve dingen op je pad. Vice-versa is dat ook het geval. Wellicht dat je dat vroeg of laat nog een keer inziet.

Succes.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Ik dacht dat dit een consumentenforum was, blijkt het een psychologen forum te zijn :roll: Aan de hand van een paar posts wordt iemand al gelijk gekwalificeerd als:
Opvliegend.
Te lui om te werken.
Niet geschikt om kinderen op te vangen.

Terwijl een situatie waarin je zoveel wilt en gebadineerd wordt door de medewerkers van het CWI, zeer frusterend is. De machteloosheid die mensen dan voelen...... Daarvoor hebben de forumgebruikers hier geen inlevingsvermogen voor...... Veroordelen is makkelijk, oordelen is moeilijk.

Suus laat je niet uit het veld slaan en ga er voor. Tot de anderen. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door Remster »

De meeste reacties in dit topic gaan gewoon inhoudelijk in op wat suus zegt. Heb je ze allemaal wel gelezen? Ik geloof niet dat iemand haar probleem heeft gebagatelliseerd.
Wel worden er door verschillende mensen kennelijk dezelfde knelpunten geconstateerd.
Het is makkelijk om uit medeleven maar een beetje mee te praten en om de hete brei heen te draaien, maar dat gebeurt m.i. in het dagelijkse leven al zoveel.

Ik ben het trouwens wel helemaal eens met je laatste zin.

Gesloten