LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bas_99
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2009 00:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bas_99 »

pbarendse, je hebt helemaal gelijk in dat er vaak gezegd wordt dat het alleen een informatiepakket gaat. Dit is inderdaad niet helemaal zoals het hoort. Maar voordat de NEM ook echt een overeenkomst aangaat moeten daarvoor een aantal vragen in de bandopname worden beantwoord.

En één van die vragen is toch echt:
U sluit een overeenkomst voor 3 jaar met de Nederlandse Energie Maatschappij en u betaalt de leveringstarieven tegen inkoopprijs. Tevens krijgt u de laagste prijsgarantie op het verbruik. Gaat u daarmee accoord?

Het wordt echt gevraagd en het wordt toch echt beatwoord met een ja... alleen mensen horen hier dus alleen "Nederlandse Energie Maatschappij" (klinkt namelijk belangrijk), "leveringstarieven tegen inkoopprijs" (hé dat staat nu dus vast in de opname, mooi!), "laagste prijsgarantie op het verbruik" (Nou klinkt heel goed toch,JAA!)....

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DMG »

Ik vraag me af hoe deze club aan zijn bellijsten komt? Ik ben volgens mij echt een van de weinige in nederland die gelukkig nog niet gebeld is voor een 'informatiepakket' :P

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

@Bas_99: En dat is nou juist het andere punt waar de meeste mensen hier moeite mee hebben. Vaak worden de vragen zodanig snel gesteld dat ze niet te verstaan zijn, en mensen er dus van uit gaan dat het alleen een bevestiging van het eerdere gesprek is en ja antwoorden.

En blijkbaar schiet de controle van de callcenters zodanig tekort dat het deze callcenters al meerdere keren is gelukt om weg te komen met een overduidelijk bewerkte voicelog. Nou doe ik zelf ook regelmatig wat aan geluidsbewerking, en ik kan je verzekeren: er is bijna niets makkelijker dan het manipuleren van een geluidsbestand. Het enige dat je hier voor nodig hebt is wat handigheid en een programma dat je gratis van internet kunt plukken.

De oplossing hiervoor: Laat de NEM en andere partijen stoppen met het betalen van callcenters per geworven klant, maar betaal ze gewoon naar de hoeveelheid werk die ze doen. Dan werk je dit soort valsspelerij ook minder in de hand.

Kees.Bakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 19:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kees.Bakker »

Deze week gebeld door dit bedrijf met vraag of ik over wilde stappen naar de NL Energie matschappij. Ik heb verteld dat ik dat soort zaken niet per telefoon regel maar dat ze me de info op konden sturen Daarvoor moesten ze wel mijn gegevens controleren. Ik heb toen tijdens de controle tot nog eens 3 keer gezegd dat ik niet per telefoon een contract af wil sluiten en dat ik de brief met tarieven zou lezen en al dan niet ondertekend terug zou sturen. Wat schetst mijn verbazing, 3 dagen later (vandaag) rolt de brief in de bus dat ik ben overgestapt naar deze blijkbaar blijkbaar onbetrouwbare onderneming. Direkt het bedrijf gebeld, maar zij kunnen er niets aan veranderen. Ik heb gezegd dat ik het bandje van het tel gesprek wil ontvangen, maar of ik dat ga ontvangen lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Rest me de aangetekende brief met opzegging binnen 7 dagen te versturen, in de hoop dat ze die wel serieus en geloofwaardig zullen ontvangen en behandelen. Al krijg ik de energie gratis, ik wil van zo'n bedrijf geen consument zijn.

Naiefje24
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 20:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Naiefje24 »

Ook in ben net gebeld, en zodra ik had opgehangen voelde ik me eigenlijk al besodemieterd. Op het moment dat ze het bandje lieten lopen stelde ze de vragen zo snel dat je ze amper kon verstaan en heb ik toch met mijn stomme hoofd overal JA op geantwoord. Wat me nog het meest verbaasde is dat deze gladde verkoper tijdens zijn praatje mij vertelde dat ik bij mijn huidige (NUON) energieleverancier zou blijven, echter de rekening zou via de NEM worden verstuurd. Maar op het moment van bevestigen (en dus tijdens de bandopname) vroegen ze bevestiging dat ik dus akkoord ging met overstappen van energieleverancier. HUH?? Waarom ik zo stom ben geweest om overal op te antwoorden en mij, weet ik veel wat, op de hals heb gehaald weet ik niet, maar ik vertrouw het niet. Heb ook gelijk NUON gebeld en ze kregen hier vaker telefoontjes over. Wat je moet doen is binnen 7 dagen een brief te sturen (ik adviseer aangetekend, want zo glad als ze zijn zullen ze ongetwijfeld zeggen dat ze de brief nooit hebben ontvangen) met als onderwerp ANNULERING VAN STROOM EN GAS. En ook echt annulering en geen opzegging en ook echt stroom en gas en niet alleen bijv. stroom. je adresgegevens duidelijk vermelden op de brief (niet op de envelop, wan die wordt toch gelijk weggegooid) en versturen naar:
Nederlandse energiemaatschappij
Afdeling customer solutions
Postbus 23064
3001 KB Rotterdam
Voor mij is dit in ieder geval weer een goede leerschool.

P406
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2009 09:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door P406 »

Omdat ik helemaal gek werd van de telefoontjes van call centers heb ik mij aangemeld bij infofilter. Vanaf dat moment is het een stuk rustiger geworden. Er komen bijna geen telefoontjes meer behalve van één bedrijf de Nederlandse Energie Maatschappij. Enkele maanden geleden werden we op een zaterdagmiddag opgebeld door een annoniemnummer. Het was de NEM. Ik heb toen gemeld dat ik niet gediend ben van telefonische verkoop en dat ik hierom ben aangemeld bij Infofilter. Ik werd gelijk onderbroken met: 'maar meneer ik heb een geweldige aanbieding voor u (etc)'. Mijn antwoord was weer dat ik daar niet van gediend was en ik heb het telefoongesprek abrubt beindigd (zonder schelden of vloeken overigens) . Niet op een nette manier. Maar volgens mij bestaat er geen nette manier om van dit soort telefonische verkopers af te komen. Een paar minuten later wordt er weer gebeld. Weer met een anoniemnummer. Ik had geen zin om weer het zelfde gesprek te voeren. We hebben het antwoordapparaat later afgeluisterd en daarop was iemand in een ruimte met veel andere personen (een callcenter?) die aan het hijgen was. Op dat moment wilde ik nog terugbellen maar ik had de naam niet goed verstaan en ik kon het nergens vinden. In ieder geval was ik blij dat mijn kinderen van 3 en 4 jaar oud toen de telefoon hebben opgebeld.

Afgelopen week krijg ik weer de NEM aan de telefoon. Toen heb ik maar eens uitgelegd dat ik helemaal niet meer gediend was van hun diensten. Zowel als electriciteitsbedrijf alsook als telefoonhijgservice. Een aantal minutern wordt er weer gebeld door de NEM.

Wat moet ik doen? Infofilter is niet te bereiken (alleen maar een bandje). Ik heb geen zin om de NEM te bellen ik wil niet aan één van hun energiepakketen vastzitten.

p. 406

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

@P406: Het nadeel van Infofilter is dat alleen bedrijven die zich daarbij hebben aangesloten van de lijst gebruikmaken.
Je meldt je dus alleen af voor telefonische verkoop door de leden van Infofilter.

En ja, je raadt het al... NEM is niet aangesloten bij Infofilter en zullen dus gewoon blijven bellen. Als het goed is treedt er binnenkort een wet in werking die een landelijk verplicht bel-me-niet register instelt. Dit omdat de zelfregulering in de branche blijkbaar faalt. Aan dat register moeten alle telefonische verkopers zich houden. Dan zal het een stuk rustiger worden!

lex symons
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2009 10:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lex symons »

ik las net het berichtje van iemand die ook zomaar is aangemeld bij de Nederlandse energie maatschappij.
mijn moeder 82 jaar, hebben ze ook zo aangemeld, ze weet zeker dat ze niet heeft toegezegd. we hebben trouwens het gesprek wat ze hebben opgenomen opgevraagd. eens kijken wat daar uitkomt

plopper
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2007 09:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door plopper »

"De streefdatum voor invoering van het bel-me-niet-register is 1 juli 2009. " (bwieren)


Tot 1 juli zullen we dus extra vaak opgebeld worden. Dit soort bedrijven zal zolang het nog is toegestaan, dit soort verkooppraktijken hanteren en op het laatste moment nog willen proberen klanten te paaien.

Ik pleit zelf voor een bel-me-wel-register en zou me direct inschrijven opdat ik de meest malloterige gesprekken kan voeren met verkopers. Zo heb ik tal van acts, zoals: de stotteraar, de kraak op de lijn, de discussie over het omrekenen van watt naar joule, de wietplantage op zolder etc. Als mensen bellen over financieringen en het oversluiten van hypotheken, vertel ik ze over mijn uitkering en inkomsten uit autohandel en of het niet toch mogelijk is geld te lenen bij ze.

Hoe idioter de gesprekken, hoe langer en vaker ze bellen. Soms zeg ik nog na te willen denken over hun aanbod en dan bieden ze altijd aan een week later terug te bellen. Dit doen ze dan altijd stipt op de afgesproken tijd en ik kan me dan voorbereiden op het volgende gesprek. In een tweede gesprek zeg ik bijvoorbeeld van niets te weten en vertel ze dat ze waarschijnlijk mijn broer aan de lijn hebben gehad en dat die hier tijdelijk in huis woont wegens verlof etc. Wat ook leuk is, is aan het eind van het gesprek zeggen, dat ze binnenkort een gesprek hebben met Boersma van P&O. Je legt dan uit dat je zelf voor de Nederlandse Energiemaatschappij werkt en dat dit verkoopgesprek een steekproef was om medewerkers te beoordelen. Vervolgens kun je dan het gesprek doornemen.

Eindeloze gesprekken kan ik voeren met die lui. Als je ze op de speaker zet kun je gewoon doorgaan met waar je mee bezig was (meestal koken of eten). Zolang ze met mij aan de lijn hangen, kunnen ze in ieder geval niet mensen die gevoelig zijn voor de sluwe verkooppraatjes ongewild een overeenkomst laten aangaan.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

Een kennis van me was klant van NEM.
EON is zij nu overgegaan, zij betalen de boete,volgens hun als enige leverancier in NL, ook als je binnen 3 jaar weg wilt en een vast contract hebt en je krijgt nog 150 euro kado ook cashback.
Ik wil geen reclame maken maar als je er echt vanaf wilt, kan het dus wel.

helpendehand
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2007 21:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door helpendehand »

Mensen hou toch op met dat gezanik en gezeik.Het gaat hier tenslotte over een gas&energie leverancier.Kies er een uit waar u zich goed bij voelt.En ja de een is een eurotje meer of minder.Maar het is zo ontzettend triest hoe allerlei consumenten hoer op deze forums hun onhebbelijkheden presenteren.We leven anno 2009 de markt is geprivatiseerd.Een heel goedde zaak daar gaat het tenslotte om.Dus zeur aub niet zo,als het niet bevalt swich je gewoon. :P

marijke25
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2009 15:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door marijke25 »

Ben zojuist gebeld door de NEM en vond het telefoontje al verdacht. Gelukkig begreep ik wel dat het informatiepakket ontvangen direct betekende dat je wilde overstappen en heb ik dat niet geaccepteerd.

Nu lees ik al deze reacties (na het bedrijf even gegoogled te hebben) en het zit me nu niet helemaal lekker.. Heb aangegeven dat ik niet wil overstappen, maar ze hebben mij bijvoorbeeld gevraagd of ik bij de Nuon zit, waar ik 'Ja' op heb gezegd. Ik mag toch niet hopen dat ze mijn 'ja' zo gaan verdraaien dat ik er nu ingeluisd ben..?!

gamer08
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 20:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gamer08 »

ook mijn moeder werd gebeld door deze maatschappij
ze is een oudere vrouw en ze deden zich voor als de maatschappij waar ze bij zit ze vroegen haar van alles over de stroom enz. ze moest vragen beantwoorden dit deed ze maar gaf er steeds bij aan dat ze niks wenste te veranderen maar toch sturen ze je papieren waar bij je dan ook overstapt naar hun maatschappij om dit alles ongedaan te maken moet je ook nog even een brief gaan sturen dat je geen klant wilt zijn dit dan ook nog eens aangetekend dus extra kosten :(
kan er niet wat gedaan worden aan deze agressieve manier van verkopen als je er heen belt en je spreekt een beetje op dan is het al gauw van mevr ik ben niet gedient van een grote mond moet u vragen om gewoon te praten anders hangen we op (hoezo grote mond het waren gewoon redelijke vragen die ik stelde )
hoop dat er iemand wat deed aan zulke mensen en maatschappijen

Grempje
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2009 21:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Grempje »

Deze week ben ik gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij
over groene stroom. Uit het verhaal dacht ik dat het om Essent ging. Ik heb gezegd dat ze informatie mochten sturen. Nu heb ik een pakket gekregen waarin staat, dat ik telefonisch aangemeld ben en als ik niet akkoord ga dit binnen 7 dagen schriftelijk moet melden.
Terwijl de meneer voor de telefoon zei, dat ik telefonisch wel kon aangeven of ik wel of niet akkoord ging en dat de informatie die mij toegezonden werd geheel vrijblijvend was.
Dit is toch niet de juiste gang van zaken.
Zijn er meer die dit meegemaakt hebben?
Mij is precies hetzelfde overkomen en ben er ook ingestonken :(
Kreeg het welkoms pakket waar in stond beschreven dat ik er 3 jaar aan vast zou zitten.
Ben nu een brief aan het schrijven om er onderuit te komen.
Heb mezelf voorgenomen op geen enkel telefonisch info te reageren.
Meestal word je misleid ga zelf op onderzoek uit en beslis dan zelf wel met wat voor maatschapij ik in zee ga en voor hoe lang!

gamer08
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 20:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gamer08 »

je kan er binnen 7 dagen er van af komen
je moet ff een briefje er naar toe sturen je zegt gewoon wil het niet
stuur dit aangetekend weg dan heb je altijd bewijs dat het is ontvangen

groetjes gamer

kdemeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 12:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kdemeijer »

Ik ben afgelopen woensdag ook gebeld door de NEM, het was ook een agressieve verkoopgesprek. In eerste instantie wilde ik wel het vrijblijvende informatiepakket ontvangen om alles eens door te lezen, maar ze hamerde erop dat ik mijn bankrekeningnummer moest geven.
Ik gaf aan dat ik daar geen behoefte aan had, dat ik dat niet zomaar per telefoon aan iedereen door geef en dat dat voor een informatiepakket te ontvangen ook niet nodig is, de telefoniste gaf dan aan dat er niks met de gegevens zou gebeuren en dat ze die niet zou misbruiken en dat de cassiere van de supermarkt toch ook mijn bankrekening nummer kan zien, ik heb het gesprek afgekapt en na het zien van Radar ben ik blij dat ik dat gedaan had, want anders had ik ook een aangetekende brief moeten sturen om er vanaf te komen.
Ik vind het echt een waardeloze manier van verkopen, een waardeloos bedrijf als je zo te werk moet gaan om aan klanten te komen.

NEMmedewerker
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2009 00:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NEMmedewerker »

Hallo iedereen.

Ik lees nu al een tijdje mee op dit forum en besloot nu toch maar eens een account aan te maken om de grote onduidelijkheid hier misschien is een beetje te kunnen verhelpen.

Ik werk zelf voor de NEM en zeg heel eerlijk dat ook naar mijn idee de mensen regelmatig op het verkeerde been worden gezet. Ik vind dit persoonlijk heel erg en als ik op die wijze behandeld zou worden zou ik ook geen klant willen worden. Daarom behandel ik de mensen zoals ik zelf behandeld zou willen worden en hanteer ik wel de regel dat als de persoon 2 maal heeft aangegeven geen interesse te hebben, het gesprek dan ook beëindigd moet worden.

Ik spreek mijn collega's regelmatig aan op het feit dat ze zo agressief tegenover de mensen staan terwijl hier helemaal geen rede toe is. We krijgen toch wel betaald. Waarmee ik direct een eerder bericht wil ontkrachten wat verteld dat wij werken op provisie. Dat is absoluut niet het geval.

Ik wil mij dan ook openstellen om al uw vragen omtrent de Nederlandse Energie Maatschappij te beantwoorden met een eerlijk antwoord en niet zoals beau1978 met allerlei rare teksten en CAPS teksten.

Wij zijn een jong bedrijf met een mooi aanbod en om ook het mysterie rond de bandopname even op te lossen het volgende:
Wij leggen de bandopname uit na het controleren van de gegevens, vervolgens klikken wij op start voicelog en begint de opname. In de opname worden een aantal zaken herhaald zoals uw gegevens. U dient zelf uw geboortedatum en rekeningnummer op te noemen om te voorkomen dat er fraude ontstaat. Er word gevraagd of dat u begrijpt dat het om een overstap gaat en dat het om 3 jaar vast gaat. Aan het einde worden netjes de 7 werkdagen herhaald.

Als daar verder nog interesse in is wil ik best een keer ons volledige script inclusief de nieuwe bandopname uploaden.

Zoals ik net al zij ben ik het ook niet 100% eens met hoe er af en toe gehandeld word, maar wil ik graag jullie vragen beantwoorden zodat er een hoop misverstanden uit de wereld geholpen kunnen worden.

Met Vriendelijke Groeten, Een NEM Medewerker

NEMmedewerker
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2009 00:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NEMmedewerker »

@ gerard de ver

De campagne die is gestart betreft reclamespotjes op tv op de zenders van SBS Broadcasting ( SBS6, NET5, Veronica) En printwerk in de vorm van advertenties in de krant.

Het verhaal van de 25 euro administratiekosten kan ik direct de wereld uit helpen omdat die kosten weer verrekend worden op uw nota.

En dat wij voor de rechtbank komen heeft te maken met een groep personen die bij de consumentenbond heeft gedreigd met een rechtzaak.

gerard de ver, omdat u persoonlijk misschien een vervelende ervaring heeft gehad met de NEM, wil dat toch niet zeggen dat het bedrijf een criminele organisatie is. De nuon is vele malen duurder dan de NEM. Zijn zij dan ook crimineel? Zij benaderen ook telefonisch. Alleen niet zo vaak. Zij werken op de zelfde wijze en daar hoor je nooit wat over. Om het sterker te vertellen, vanuit het callcenter waar ik werk word ook voor nuon gebeld.

Hoe sommige telemarketeers te werk gaan heeft niets te maken met het bedrijf opzich.

Gerard, Kom nu nog is met een paar hele sterke argumenten. Misschien dat u zelfs mij kunt overtuigen dat de NEM een 'criminele organisatie' is.

MVG. Een NEM Medewerker

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door D1RK »

@ NEMmedewerker,

Graag een envelop naast je naam of hier een mail adres plaatsen zodat we klachten kunnen doorsturen.

Verder vraag ik me af, waarom kan ik mij zowel via Telefoon als internet gratis aanmelden maar Email of normale brief opzeggen, dan ben ik te laat met de 7 dagen!

Dit gebeurde bij vele firma's, en ook na 3 jaar moet je aangetekend opzeggen omdat ze anders deze ongelezen weggooien omdat ze klanten willen houden.

Dit is niet alleen bij NEM maar helaas bij vele bedrijven!
Als de NEM klantvriendelijk wil zijn, zorg dat bij afmelden per E mail er een bevestiging komt, en dat je er gratis af kunt.

Verder is de 7 dagen na ontvangst brief, en wie garandeerde dat de postbode deze op tijd en op goede adres bezorgde?
Zonder Uw brief kun je niet opzeggen.

Stap daarom over op Gratis E mail, gelijk voorwaarden erbij en geef ze dan geen 7 maar 14 dagen de tijd.

Ook vrijblijvende info kan per E mail en dan is mail adres voldoende!
Alleen postcode en verbruik zou dan nog erbij gevraagd kunnen worden.
Zo doe je eerlijker zaken en de beste zal winnen.

Ik hoop dat de NEM medewerker dit wil vragen aan directie, en U zult meer klanten op deze manier werven dan OXXIO en gelijkwaardige.

Zelf zit ik nu 5 jaar vast dus mij een aanbieding naar envelop sturen is overbodig!

NLEmployee
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEmployee »

Het verhaal van de 25 euro administratiekosten kan ik direct de wereld uit helpen omdat die kosten weer verrekend worden op uw nota.
Sorry, maar als jij werkt voor de Nederlandse Energie Maatschappij dan weet je dat wij absoluut geen 25,- administratiekosten in rekening brengen voor een voorschotnota. De enige nota die wordt verhoogd is een Aanmaning, waarbij wel 25,- administratiekosten in rekening worden gebracht. En er wordt ook niet per voorschotnota 25,- administratieksoten verrekend op een jaar/eindnota.

Als je mensen wilt informeren is dat goed, maar weet dan wel waar je over praat. Er is nog een erg groot verschil in het 'werken voor de Nederlandse Energie Maatschappij' als je werkt voor ons in een Callcenter, dan ben je nog niet bij ons in dienst.

Gesloten