Voor mijn ADSL aansluiting wilde ik verhuizen van Telfort naar XS4ALL. Nu is deze aanvraag bij XS4ALL automatisch afgewezen onder de noemer: 'Levering is volgens onze netwerkpartner niet mogelijk.'
Na telefonische navraag bij XS4ALL blijkt dit te betekenen dat ik op dit moment nog ADSL heb bij Telfort(en dit klopt) en dat dit ook op het 'bitstream' netwerk zit waar ook XS4ALL op opereert.
KPN(eigenaar van bitstream en Telfort) staat geen verhuizingen van bitstream naar bitstream toe, omdat het teveel werk is. De enige oplossing is eerst je huidige ADSL volledig opzeggen. Pas als de lijn dan echt vrij is kan je nieuwe aanvraag in behandeling worden genomen en gaat de normale verwerkingstijd van 3 tot 4 weken in. (je zit dan dus zeker 3 tot 4 weken zonder internet)
Kan de OPTA KPN dit niet afdwingen! Het is gewoon 'onwil'.
Met vriendelijke groet,
Florisz
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] van bitstream naar bitstream niet mogelijk, onwil KPN
Re: van bitstream naar bitstream niet mogelijk, onwil KPN
http://www.consuwijzer.nl/
Misschien kunt u na doorlezen wat over overstappen hier geschreven is bij verdere vragen hierover telefonisch contact opnemen met consuwijzer.nl
Misschien kunt u na doorlezen wat over overstappen hier geschreven is bij verdere vragen hierover telefonisch contact opnemen met consuwijzer.nl
Voor mijn werk heb ik nogal eens met ISP's te maken.
Een half jaar tot een jaar geleden liepen we hier uiteraard ook tegenaan en heb ik contact opgenomen met onze breedbandleverancier (Solcon). Zij hebben actie ondernomen en sindsdien is het daar in elk geval wèl mogelijk.
Een half jaar tot een jaar geleden liepen we hier uiteraard ook tegenaan en heb ik contact opgenomen met onze breedbandleverancier (Solcon). Zij hebben actie ondernomen en sindsdien is het daar in elk geval wèl mogelijk.
Het 'probleem' wat je beschrijft is bekend ja, maar wat 'onwil' noemt heeft -denk ik- ergens ook te maken met een marketingtechnische kwestie. Als ze onderlinge verhuizingen tussen dochterbedrijven van KPN gaan toestaan zou dat betekenen dat klanten constant kunnen profiteren van een aanbod dat geldt voor nieuwe klanten, simpelweg door te 'hoppen'. Om zomaar even wat te noemen; de gratis laptop bij KPN ADSL of de korting van 10 euro bij Het Net. Waarschijnlijk zijn er talloze klanten die niet zo redeneren en wel willen overstappen, maarja zoiets blijf je altijd houden.
Just my two cents
Just my two cents
wees blij niet bij xs4all beland te zijn!
Wij wachten sinds eind november op het omzetten van onze lijn door xs ivm een verhuizing. Het geheel wil niet lukken omdat er een probleem is op het bitstream. Bij herhaald contact is het enige dat wij te horen krijgen dat er hard aan gewerkt wordt en dat we nog even geduld moeten hebben. Maar na twee maanden zonder internetverbinding en telefoon (VOIP lijn) is ons geduld op. Echter opzeggen van ons contract blijkt onmogelijk te zijn omdat een mutatie niet mogelijk is wegens een lopende mutatie (de verhuizing). Hoe lang kunnen ze dit nog volhouden??
Wij wachten sinds eind november op het omzetten van onze lijn door xs ivm een verhuizing. Het geheel wil niet lukken omdat er een probleem is op het bitstream. Bij herhaald contact is het enige dat wij te horen krijgen dat er hard aan gewerkt wordt en dat we nog even geduld moeten hebben. Maar na twee maanden zonder internetverbinding en telefoon (VOIP lijn) is ons geduld op. Echter opzeggen van ons contract blijkt onmogelijk te zijn omdat een mutatie niet mogelijk is wegens een lopende mutatie (de verhuizing). Hoe lang kunnen ze dit nog volhouden??
Via een tijdelijke zoals Alice, bekend van klachten maar je kunt eerder opzeggen dan 1 jaar. of Online, ook goedkoop en dan ben je een nieuwe klant.
Zo dwingen ze je om tijdelijk buiten KPN om te verhuizen.
Zo dwingen ze je om tijdelijk buiten KPN om te verhuizen.