LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geschil inspectierapport

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jet1965

geschil inspectierapport

Ongelezen bericht door jet1965 »

Na het opzeggen van de huur is een opzichter langs geweest, hij heeft een inspectierapport opgesteld, ik heb getekend en hij heeft getekend.
Kort na zijn bezoek kwam er iemand kijken die misschien de woning wilde huren, deze persoon heeft de opzichter gebeld met de vraag hoe het zit met de muren, zij wil graag hele strak gestucte muren. Nu 6 dagen na de inspectie van de opzichter krijg ik de medeling dat ik de wanden glad moet maken. Tijdens de inspectie van de opzichter heeft hij hier geen melding van gemaakt en ook niets hierover genoteerd op het inspectierapport, sterker nog, onder het kopje woonkamer op het inspectierapport heeft hij een dikke krul gezet, ook bij de overige ruimten heeft hij niets vermeld over de muren. Ik heb hem hiermee geconfronteerd maar hij zegt dat er na de inspectie is geconstateerd dat er muren zijn met sierpleisterwerk die glad gemaakt moeten worden, echter na de inspectie is hij of iemand anders van de verhuur hier niet meer geweest dus wie heeft dan wat geconstateerd??? Ik heb n.a.v. dit meningsverschil een brief ontvangen waarin staat dat ik de muren moet doen. Ik heb via een aangetekende brief een klacht ingediend en als antwoord kreeg ik een mail van de opzichter, hij noemt in die mail ook nog even de plavuizen in het tochtportaal....tijdens de inspectie heeft hij hier niet over gesproken en ook in de brief staat hier niets over vermeld. Hij antwoord op mijn vraag over de muren dat hij dat niet goed heeft kunnen zien omdat er een tv meubel voorstaat ( wand 12 m2 tv meubel 1,8 m2!!!) Hoe kan hij wel melding maken van 2 plakhaakjes onder het aanrecht maar een hele wand niet goed kunnen zien??? Ik heb hem ook gevraagd wat het nut is van een inspectie en een rapport daarvan als er achteraf nog dingen toegevoegd gaan worden, zijn antwoord is dat het inspectierapport slechts een indicatie is! Hmmm tja zo kan je natuurlijk nog van alles aanvoeren als dat zo uitkomt!
Nu dreigt hij met juridische procedures als ik het niet in orde maak.
Ik houd mij aan het inspectierapport en wil niet achteraf geconfronteerd worden met dingen die niet ter sprake zijn geweest en zeker niet op het inspectierapport staan vermeld! Moet ik nu opdraaien voor zijn nalatigheid?

hdj

Re: geschil inspectierapport

Ongelezen bericht door hdj »

Bij de oplevering van een huurwoning na een huurperiode hoeft de woning niet meer in 100% dezelfde afwerkstaat opgeleverd te worden dan hij bij aanvaarding was. Het spreekt namelijk voor zich dat een huurder e.e.a. aan de eigen wensen aanpast. Zoals bijvoorbeeld de muurafwerking! Het spreekt voor zich dat dit natuurlijk niet geldt voor bouwkundige veranderingen die zijn aangebracht door de huurder deze moeten wel weer teruggebracht worden in de oude staat.

ik77

Ongelezen bericht door ik77 »

muurafwerking mag tot zover, dat het wel behangbaar moet blijven...
dus je hebt grote kans dat dat inderdaad glad moet.

Voor die plavuizen had je toestemmingen moeten vragen aan de woningbouw om die er destijds in te leggen volgens mij, want anders had je ze niet mogen leggen zelfs!

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Lijkt mij dat als inspectierapport getekend is voor oke van de woning dat deze rechtsgeldig, inspecteur had zeker slechte ogen dat die 10 m2 muur niet opmerkt hoe deze er uitziet

jet1965

Ongelezen bericht door jet1965 »

Ja Flepp ik denk ook dat ik in mijn recht sta. Het inspectierapport is toch bedoeld om op aan te geven wat er in de woning vervangen, gerepareerd of hersteld moet worden? Volgens mij kunnen ze mij alleen in gebreke stellen als ik de dingen die op het inspectierapport sta niet uitvoer, maar niet voor dingen die hier niet op aangegeven zijn.
Had hij slechte ogen dan had ie aan de muur kunnen voelen toch? Zegt ie later tegen mij dat ik hem er op had kunnen wijzen, nou ja zeg....wie is hier nu de opzichter??? Ik hoef hem toch niet te vertellen hoe hij zijn werk moet doen!

epdejong03

Ongelezen bericht door epdejong03 »

Het antwoord is vrij eenvoudig en al meerdere malen door de huurcommissie en het kantongerecht bevestigd.

Het originele eindinspectierapport is bindend!

uitzondering hierop is;
- moet willige vernieling na ondertekening
- ernstige gebreken die niet eenvoudig te constateren zijn (zelf geknutseld aan de cv en dergelijke)
- woning is ontruimd en de deurwaarder heeft niet mee ondertekend.

Succes

Gesloten