LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afbetalen en toch derdenbeslag

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Troel

afbetalen en toch derdenbeslag

Ongelezen bericht door Troel »

Ik hoop dat iemand me kan helpen? Wij betalen een schuld af via de deurwaarder. Nu kreeg ik een brief dat "de aflossing per maand niet in verhouding staat met de schuld" en of we het bedrag per maand kunnen verhogen. Dat kunnen we dus niet, door een ander derdenbeslag en ze stellen me voor om dan ook maar beslag te leggen op het loon.
Mag dat dan zo maar want we betalen netjes elke maand af! Als die deurwaarder een half jaar wacht is het derdenbeslag weg en dan kunnen we het bedrag zelf gaan verhogen per maand.

getty

Re: afbetalen en toch derdenbeslag

Ongelezen bericht door getty »

ja, dat mag wel. Maar, ik zou nog eens in contact treden met de deurwaarder. Als je aangeeft dat je met een half jaar meer kan betalen, lijkt het me dat dit een redelijk voorstel is die ze niet kunnen weigeren. Mijn ervaring is dat wanneer je dit voorstelt, ze normaal gesproken wel akkoord gaan. Roep anders hulp in van bijv de sociaal raadslieden om voor je te bellen / brief te schrijven, meestal werkt dit ook beter.
succes ermee!

Gesloten