LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Murat Tura
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2009 17:51

KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door Murat Tura »

Dag, Misschien dat iemand mij kan helpen met mijn probleem aangezien ook Samsung dat klaarblijkelijk niet kan en grofweg niet bereid is om me te woord te staan.

Ik heb in november 2006 een Samsun LCD tv gekocht. Vanaf de eerste maand gaf het problemen. Iedere keer kwam er een monteir van Reparatie afdeling van Samsung. (Selectro) En iedere keer kwamen ze instellingen omzetten en gingen ze weer weg. 6 keer gebeurd. Na maanden lange telefooncontact en klacht brieven kreeg ik het voor elkaar om het toestel naar Selectro te sturen voor een Duur test. Hier is naar voren gekomen dat er technische mankementen waren aan het toestel. Mainboard vervangen. Alleen waren niet al mijn klachten opgelost. Daarna is het toestel niet te repareren verklaard en is gecommuniceerd naar Samsung, dat ik in aanmerking kom voor een andere toestel. Met daarin ook toegezegde keuze van samsung dat ik zelf een toestel kan uitkiezen. Nu werd er zonder communicatie een toestel gestuurd en dat de zaak gesloten was nog voordat ik zelf iets kon uitzoeken en ik het toestel moet accepteren wat me is toegestuurd. Meerdere maalen contact gehad met creidteuren afdeling over om het toestel om te rulen naar een toestel wat ik zelf kies eventueel bijbetaling. In de communcatie is me toegezegd dat er contact opgenomen zou worden met mij door een afdeling. Nie gebeurd. Tijdens het laastste gesprek, werd aangegeven dat niemand mij te woord wou staan en de callcenter medewerker mij grofweg zegt dat het gesprek word beeindigd.

Graag jullie reacties over hoe om te gaan met zoeits.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

En wat zegt de "winkel"??

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als de TV het goed doet die je nu hebt zou ik blij zijn :D

Murat Tura
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2009 17:51

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door Murat Tura »

De winkel houd zich erbuiten. Direct met Samsung zelf aan de praat gegaan alleen die hielden zich niet aan de afspraak en wouden niet eens meer antwoorden..

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door dhc »

Miischien moeten we het advies nog maar eens herhalen:
U heeft niets maar dan ook niets met Samsung te maken!
U moet zaken doen met degene die U de TV heeft geleverd....
de winkel dus!!!!!!!!!!!!!!!!

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Klopt, en aangezien dat je nu over een gloednieuwe tv beschikt lijkt mij het sterk dat de winkel moeilijk doet om hem om te ruilen voor 1 naar keuze.

Murat Tura
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2009 17:51

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door Murat Tura »

Goed idee, haal wel de nieuwe toestel op en breng het naar de winkel.
Maar toch vind ik het niet klantvriendelijk hoe men bij Samsung omgaat.

ALvast dank je wel allemaal.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Graag gedaan, ik hoop dat je laat weten hoe het afgelopen is !

joop grevinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2009 14:07

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door joop grevinga »

Ook ik ben ontevreden over Samsung.Natuurlijk ga ik af op de specificaties in de reclame van Samsung van dit toestel .En net als
vele anderen ben ik misleid .Op zijn zachts gezegd bedrogen.
Is hier nog wat aan te doen?[/b]

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door BBCS »

Als je buiten medeweten van de winkelier om zelf naar Samsung bent gegaan, kun je nu niet meer bij de winkelier aankloppen.

Kijk, in deze situatie is de consument dus zelf naar de fabrikant gegaan en is het dus zaak tussen consument en fabrikant. De winkelier is hierin totaal geen partij. Dus de schade die de consument dan heeft opgelopen kan de consument dus niet bij de winkelier gaan verhalen.

De situatie was anders als de consument met medeweten van de winkelier of in opdracht van de winkelier naar de fabrikant is gegaan. Als dat zo is kan de consument wel degelijk op de winkelier terugvallen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Beetje onzinnig, als de winkelier een TV nieuw in doos terug krijgt ondervindt hij er totaal geen schade van. Sterker nog, hij kan supermakkelijk met de eer van goede service strijken over de rug van Samsung.
Als hij er niet op ingaat is hij gewoon klantje aan het pesten, hou je niet zo heel lang vol denk ik.
En tot slot, wie zegt dat het niet via de winkelier is gegaan dit verhaal ?

Ik hoop nog steeds de afloop te horen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door hharteman »

@ Murat Tura
Om een duidelijk beeld te hebben zou ik wel willen weten welk toestel u had, en welk toestel u gekregen hebt.

saskia06
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2009 22:24

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door saskia06 »

hallo
ik wilde ook ff zeggen dat ik het helemaal eens ben met murat tura
zelf heb ik ook problemen met me tv
ben nu al vanaf okt vorig jaar bezig en er zijn al 4 monteurs en al aardig wat telefoontjes gepleegt maar ik bereik er nix mee
ik wordt er helemaal :twisted:
en nou ben ik bezig via de winkel zelf om te kijken of er wat gedaan kan worden.

ndj
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2009 16:22

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door ndj »

Ook ik problemen met mijn 3 dagen oude samsung lcd. Zit een rare piep in dus maar terug naar de winkelier, die gebeld met samsung en er komt een "monteur" van Selectro. Die heeft wat geluisterd en wat met de afstandbediening gespeeld en zegt zit in alle lcd tv's kan er niets aan doen. Probeer het zo even als het erger word horen wij het weer. Dus ik een week later weer gebeld. Nu wordt mij verteld dat ze mijn tv komen ophalen omdat het wat lastig probleem is. Daar was ik het niet mee eens dus kwam er toch maar weer een monteur langs. Die komt binnen en luistert en zegt nee dit is niet helemaal normaal hij gaat de achter kant eraf schroeven en kijkt wat en zegt dan dat het binnen de normen valt. Krijg ik een rekening van 95 euro. Dus als je je tv bij selctro wil laten reparenen koop dan maar gelijk een nieuwe want dat lukt ze toch niet ben je ook gelijk van veel gezeik af.

nicoki
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 nov 2009 13:16

Re: KLacht over een LCD TV Samsung en omgang met Klanten

Ongelezen bericht door nicoki »

Murat Tura schreef:Dag, Misschien dat iemand mij kan helpen met mijn probleem aangezien ook Samsung dat klaarblijkelijk niet kan en grofweg niet bereid is om me te woord te staan.

Ik heb in november 2006 een Samsun LCD tv gekocht. Vanaf de eerste maand gaf het problemen. Iedere keer kwam er een monteir van Reparatie afdeling van Samsung. (Selectro) En iedere keer kwamen ze instellingen omzetten en gingen ze weer weg. 6 keer gebeurd. Na maanden lange telefooncontact en klacht brieven kreeg ik het voor elkaar om het toestel naar Selectro te sturen voor een Duur test. Hier is naar voren gekomen dat er technische mankementen waren aan het toestel. Mainboard vervangen. Alleen waren niet al mijn klachten opgelost. Daarna is het toestel niet te repareren verklaard en is gecommuniceerd naar Samsung, dat ik in aanmerking kom voor een andere toestel. Met daarin ook toegezegde keuze van samsung dat ik zelf een toestel kan uitkiezen. Nu werd er zonder communicatie een toestel gestuurd en dat de zaak gesloten was nog voordat ik zelf iets kon uitzoeken en ik het toestel moet accepteren wat me is toegestuurd. Meerdere maalen contact gehad met creidteuren afdeling over om het toestel om te rulen naar een toestel wat ik zelf kies eventueel bijbetaling. In de communcatie is me toegezegd dat er contact opgenomen zou worden met mij door een afdeling. Nie gebeurd. Tijdens het laastste gesprek, werd aangegeven dat niemand mij te woord wou staan en de callcenter medewerker mij grofweg zegt dat het gesprek word beeindigd.

Graag jullie reacties over hoe om te gaan met zoeits.

Heel herkenbaar als service van Samsung. Een brief of email sturen helpt ook niet. Deze worden gewoon niet beantwoord.

Gesloten