LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schulden en beslag op AOW

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
gultoprak
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2009 17:53

Schulden en beslag op AOW

Ongelezen bericht door gultoprak »

Ik heb een vraag over schulden.
Mijn vader heeft bij verschillende instanties een totaalschuld van ongeveer € 12.000,-
Zijn maandelijkse inkomen bestaat uit een AOW van ongeveer 650,-
Hij verblijft in een instelling.

Kunnen deurwaarders nog beslag leggen op zijn loon of valt er voor hen niets te halen ?
En kan mijn vader met een gerust hart alle aanmaningen en brieven van de deurwaarders negeren ?

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Schulden en beslag op AOW

Ongelezen bericht door Waterlelie »

De deurwaarder zal zeker trachten beslag te leggen op de AOW van je vader, of op zijn bankrekening wat kan resulteren dat hij geen geld meer kan pinnen of rekeningen kan betalen. De aanmaningen en brieven van de deruwaarder negeren lijkt mij niet verstandig, probeer een regeling met ze te treffen. Misschien een idee om een schuldenregeling via de kredietbank op te starten.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Schulden en beslag op AOW

Ongelezen bericht door vladja »

Deze vraag is ook gesteld bij Kassa.

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: Schulden en beslag op AOW

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Een vraag op 2 verschillende site`s stellen is nooit verboden je hebt alleen maar meer kans op een goed antwoord.
Ik zou zeker de aanmaningen niet negeren want dan wordt de schuld alleen maar hoger, ga met of als dat niet mogelijk is namens je vader in gesprek met de schuldeisers of de gemeentelijkekredietbank en zoek naar een oplossing. Misschien heeft je vader nog recht op eenaanvullende uitkering. Houd hij 650 euro over van zijn AOW? Als dit zijn AOW is en hij is alleenstaand dan heeft hij toch recht op een hogere AOW uitkering volgens mij.
succes
Gr. Marijke

Wegmetdebank
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2008 17:01

Re: Schulden en beslag op AOW

Ongelezen bericht door Wegmetdebank »

Houd hij 650 euro over van zijn AOW? Als dit zijn AOW is en hij is alleenstaand dan heeft hij toch recht op een hogere AOW uitkering volgens mij.
succes
Hij verblijft in een instelling.
Daar gaat de eigen bijdrage vanaf Marijke.


Ja de gevangenis is natuurlijk ook een instelling :D
Laatst gewijzigd door Wegmetdebank op 27 jan 2009 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: Schulden en beslag op AOW

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Hoe weet jij dat? er staat niet eens bij in welke instelling hij verblijft en hoe lang hij er al verblijft want dat maakt ook nog wat uit.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Schulden en beslag op AOW

Ongelezen bericht door vladja »

Bij de Kassa-site is al naar voren gekomen dat de vader enige jaren in het buitenland heeft gewoond. Tijdens die jaren "spaar"je geen recht op AOW op. Per jaar wordt er 2% gekort.

Ik raad vraagsteller aan nog even verder te lezen op de Kassa-site, want behalve een negatieve erfenis (de schulden) later, is er nog een bijkomend financieel addertje onder het gras.

Vladja

Gesloten