LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 - kan niet annuleren ondanks volle wijkcentrale
-
Tele2 - kan niet annuleren ondanks volle wijkcentrale
Klopt het wat Tele2 mij verteld?
Ik heb op 15 november 2008 een bestelling bij Tele2 geplaatst voor “Tele2 Compleet”. Ingangsdatum zou 29 december 2008 zijn. De voortgang van mijn bestelling kon ik checken op ‘Mijn Tele2’ maar die bleef al gauw steken op “punt 4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding”. Een aantal keer gebeld en kreeg te horen dat alles goed zou komen.
Inmiddels is het januari 2009 en nog niks ontvangen of gehoord van Tele2 en heb ik gebeld. Blijkt dat de wijkcentrale vol zit en dat ik niet kan worden aangesloten. Ook kunnen ze niet aangeven wanneer er een plek vrijkomt en dat dit van 1 dag tot 1 jaar kan duren.
Ik wil dus mijn bestelling bij Tele2 annuleren maar dit pas na 3 maanden (15 februari – 3 maanden na de bestelling). Ik heb mijn huidige provider al opgezegd (KPN) en zit dus zonder internet tot 15 februari. Pas na 15 februari kan ik mijn bestelling bij Tele2 annuleren en op zoek naar een andere provider. Intussen ben ik dan ook mijn telefoonnummer kwijt.
Kan dit wat Tele2 doet? Ik kan namelijk niks terug vinden over volle wijkcentrales in de algemene voorwaarden. En klopt het dat als je een bestelling eigens plaatst en er geen voortgang wordt geboekt dit een geldige reden tot opzegging is?
Heeft iemand hier ervaring mee of hetzelfde meegemaakt? Ik hoor het graag.
Ik heb op 15 november 2008 een bestelling bij Tele2 geplaatst voor “Tele2 Compleet”. Ingangsdatum zou 29 december 2008 zijn. De voortgang van mijn bestelling kon ik checken op ‘Mijn Tele2’ maar die bleef al gauw steken op “punt 4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding”. Een aantal keer gebeld en kreeg te horen dat alles goed zou komen.
Inmiddels is het januari 2009 en nog niks ontvangen of gehoord van Tele2 en heb ik gebeld. Blijkt dat de wijkcentrale vol zit en dat ik niet kan worden aangesloten. Ook kunnen ze niet aangeven wanneer er een plek vrijkomt en dat dit van 1 dag tot 1 jaar kan duren.
Ik wil dus mijn bestelling bij Tele2 annuleren maar dit pas na 3 maanden (15 februari – 3 maanden na de bestelling). Ik heb mijn huidige provider al opgezegd (KPN) en zit dus zonder internet tot 15 februari. Pas na 15 februari kan ik mijn bestelling bij Tele2 annuleren en op zoek naar een andere provider. Intussen ben ik dan ook mijn telefoonnummer kwijt.
Kan dit wat Tele2 doet? Ik kan namelijk niks terug vinden over volle wijkcentrales in de algemene voorwaarden. En klopt het dat als je een bestelling eigens plaatst en er geen voortgang wordt geboekt dit een geldige reden tot opzegging is?
Heeft iemand hier ervaring mee of hetzelfde meegemaakt? Ik hoor het graag.
Re: Tele2 - kan niet annuleren ondanks volle wijkcentrale
U kunt pas na 3 maanden deze overeenkomst ontbinden..
Het nog een jaar herstellen huidige is vaak binnen 1 telefoontje geregeld.
Ook kunt U vragen of U tijdelijk via buren vragen.....
Het telefoon nummer zal lastiger worden....
Het nog een jaar herstellen huidige is vaak binnen 1 telefoontje geregeld.
Ook kunt U vragen of U tijdelijk via buren vragen.....
Het telefoon nummer zal lastiger worden....
vreemd een abonnement in laten gaan (tele2) terwijl het niet geleverd kan worden, volgens mij is er dan geen sprake van een abonnement en opzeggen is hier ook niet aan de orde.
Er is niks geleverd dus ook geen abonnement lijkt me.
Er is niks geleverd dus ook geen abonnement lijkt me.
Precies wat queensfan zegt,er is toch geen contract?? Ja een band opname werd er gezegd,die is bindend??
Mijn dochter heeft op 8 dec tele2 aangevraagd,en ziggo opgezegd,whaaaaaaa.
Na MOEIZAAM contact,stond ze op wachten?? duhhhh.
Ze kon excuses krijgen(dank u wel!)..en haar aanvraag zou worden ontbonden.Werd diezelfde dag nog TERUG GEBELD(eerst ging dat maar niet)...Met de mededeling dat ze haar contract NIET opkon zeggen,en gewoon moest wachten!!
Wat een schande,dit is toch echt de tele2 die ik mij herriner! Wat moet dat meissie nu doen?? Ze is alleenstaand ouder,en daardoor heel afhankelijk van haar internet.Daar zitten bijna al haar sociale contacten!!
WIE WEET EEN OPLOSSING!
Mevrouw R
PS Ze heeft NIETS ONTVANGEN/GEEN CONTRACTNUMMER/GEENBRIEF NIETS.
Alleen telefonisch contact,met zeer( on)aardige personen als ze merken dat je er VANAF WIL.
Mijn dochter heeft op 8 dec tele2 aangevraagd,en ziggo opgezegd,whaaaaaaa.
Na MOEIZAAM contact,stond ze op wachten?? duhhhh.
Ze kon excuses krijgen(dank u wel!)..en haar aanvraag zou worden ontbonden.Werd diezelfde dag nog TERUG GEBELD(eerst ging dat maar niet)...Met de mededeling dat ze haar contract NIET opkon zeggen,en gewoon moest wachten!!
Wat een schande,dit is toch echt de tele2 die ik mij herriner! Wat moet dat meissie nu doen?? Ze is alleenstaand ouder,en daardoor heel afhankelijk van haar internet.Daar zitten bijna al haar sociale contacten!!
WIE WEET EEN OPLOSSING!
Mevrouw R
PS Ze heeft NIETS ONTVANGEN/GEEN CONTRACTNUMMER/GEENBRIEF NIETS.
Alleen telefonisch contact,met zeer( on)aardige personen als ze merken dat je er VANAF WIL.
-
Beste Karin Geus en Diaan46,
ik ben een medewerker van Tele2,
graag zou ik u willen vragen om uw gegevens naar [email protected]
Dan zal ik proberen om u zo snel mogelijk van dienst te zijn.
Mvg,
Webservice Tele2.
ik ben een medewerker van Tele2,
graag zou ik u willen vragen om uw gegevens naar [email protected]
Dan zal ik proberen om u zo snel mogelijk van dienst te zijn.
Mvg,
Webservice Tele2.
-
Dit is geen helpdesk van Tele2, dus negeer bovenstaande gladjakker. Het zit juridisch heel simpel in elkaar: Tele2 heeft DERTIG DAGEN de tijd om je bestelling werkend op te leveren. Doen ze dat niet dan kun je de overeenkomst per direct NIETIG VERKLAREN oftewel ontbinden. Dat weet Tele2 ook heel goed maar dat zullen ze je natuurlijk nóóit vertellen.
Zou ik trouwens aangetekend doen. Gewone brieven "verdwijnen" meestal op mysterieuze wijze.
Zie:
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
Zou ik trouwens aangetekend doen. Gewone brieven "verdwijnen" meestal op mysterieuze wijze.
Zie:
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
Beste meneer Schurkjens,
Waarom vindt u het nodig de medewerker van Tele2 een gladjakker te noemen? Nogal onaardig tegen iemand die gewoon zijn werk doet, toch? Of zou u het normaal vinden als onbekenden u ook gaan uitschelden, alleen omdat u uw werk uitvoert?
Ik vind het heel erg goed dat Tele2 zijn kop niet in het zand steekt voor teleurgestelde klanten, die ten einde raad hun ervaringen op dit soort sites zetten. Ga zo door, daar mogen vele andere bedrijven, zoals de Postbank, nog wel wat van leren!
Waarom vindt u het nodig de medewerker van Tele2 een gladjakker te noemen? Nogal onaardig tegen iemand die gewoon zijn werk doet, toch? Of zou u het normaal vinden als onbekenden u ook gaan uitschelden, alleen omdat u uw werk uitvoert?
Ik vind het heel erg goed dat Tele2 zijn kop niet in het zand steekt voor teleurgestelde klanten, die ten einde raad hun ervaringen op dit soort sites zetten. Ga zo door, daar mogen vele andere bedrijven, zoals de Postbank, nog wel wat van leren!
[email protected] is om het aantal klachten onzichtbaar te maken.
Ze hopen op een complimentje of warme douche, en ontdekte dat vele geen klant wilde worden van bedrijven die hier teveel voorkomen!
Dus via dit gratis mail adres word je meestal sneller en beter geholpen dan het dure 0900 nummer!
Als niet opgelost, nogmaals reageren op hun antwoord en niet opnieuw dezelfde vraag insturen, maar beantwoord de vorige want hoe langer de stapel mails, hoe harder ze werken!
Ze hopen op een complimentje of warme douche, en ontdekte dat vele geen klant wilde worden van bedrijven die hier teveel voorkomen!
Dus via dit gratis mail adres word je meestal sneller en beter geholpen dan het dure 0900 nummer!
Als niet opgelost, nogmaals reageren op hun antwoord en niet opnieuw dezelfde vraag insturen, maar beantwoord de vorige want hoe langer de stapel mails, hoe harder ze werken!
-
@sas70
Kennelijk begrijp je heel erg weinig van de functie van dit forum en de mores van grote bedrijven als Tele2.
Tele2 is er alles aan gelegen om kritische klanten op dit forum zoveel mogelijk de mond te snoeren. Dat doen ze door kritische klanten "af te vangen" door op dit forum ook bijdragen te gaan posten en hulp aan te bieden. Elke klant die zo op dit forum zijn bek houdt over de crimineel slechte service die Tele2 levert kan ook geen andere potentiële klanten meer waarschuwen. Dat heet in het Engels "damage control". Oftewel: de beerput DICHTHOUDEN.
Kennelijk begrijp je heel erg weinig van de functie van dit forum en de mores van grote bedrijven als Tele2.
Tele2 is er alles aan gelegen om kritische klanten op dit forum zoveel mogelijk de mond te snoeren. Dat doen ze door kritische klanten "af te vangen" door op dit forum ook bijdragen te gaan posten en hulp aan te bieden. Elke klant die zo op dit forum zijn bek houdt over de crimineel slechte service die Tele2 levert kan ook geen andere potentiële klanten meer waarschuwen. Dat heet in het Engels "damage control". Oftewel: de beerput DICHTHOUDEN.
Beste Bob,
Uw frustratie was me al duidelijk. Ik wilde weten waarom u het nodig vindt een onschuldige medewerker van Tele2 een gladjakker te noemen?
Uw frustratie was me al duidelijk. Ik wilde weten waarom u het nodig vindt een onschuldige medewerker van Tele2 een gladjakker te noemen?
-
Tele2 profileert zich niet alleen als zwart reclameschaap. Tele2 is het Zwarte Schaap. Staaltje van cheap typisch typerend Tele2-treiteren: Niet tevreden over de klantenservice wil ik, via diezelfde klantenservice, mijn abonnement bijt Tele2 beëindigen. Helaas telkenmale tevergeefs. Derhalve meld ik aan het hoofdkantoor:"Per aangetekend schrijven zeg ik hierbij mijn abonnement op m.u.v. *telefonie. Reden bedroevende service, waarbij uw werknemer van mij verwacht dat ik zelf het **dekplaatje losschroef van het stopcontact. Verwwacht bovendien geen abonnementskosten over de periode
v.a.17-10-'08 dat mijn volledige pakket Tele2 buiten werking is. Dit uiteraard tot het moment dat mijn opzegging daadwerkelijk bij u binnen is. Meet beleefde groet....
*Telefonie werd door UPC opgezegd. **Ja hoor als zeventigjarige huppel ik standaard dagelijks met schroevendraaiers door mijn huis! In mijn kinderlijke eenvoud meen ik evenwel dat mijn aangetekende beëindiging van mijn abonnement voldoende zou zijn voor Tele2. Mis!!! Heb uiteraard mijn girorekening laten blokkeren opdat Tele2 hier niet meer automatisch van kan afboeken. Gevolg:Tele2-treiteren via dreigbrieven culminerend in het overdragen aan het incassobureau Intrum Justitia. Heb genoemd bureau, via de post, een kopie van mijn aangetekend schrijven gezonden. Dit met de mededeling bezwaar te maken tegen de vermeende vorderingen die Tele2 op mij meent te hebben. Derhalve zal ik, welk bedrag dan ook, niet aan haar gireren.
v.a.17-10-'08 dat mijn volledige pakket Tele2 buiten werking is. Dit uiteraard tot het moment dat mijn opzegging daadwerkelijk bij u binnen is. Meet beleefde groet....
*Telefonie werd door UPC opgezegd. **Ja hoor als zeventigjarige huppel ik standaard dagelijks met schroevendraaiers door mijn huis! In mijn kinderlijke eenvoud meen ik evenwel dat mijn aangetekende beëindiging van mijn abonnement voldoende zou zijn voor Tele2. Mis!!! Heb uiteraard mijn girorekening laten blokkeren opdat Tele2 hier niet meer automatisch van kan afboeken. Gevolg:Tele2-treiteren via dreigbrieven culminerend in het overdragen aan het incassobureau Intrum Justitia. Heb genoemd bureau, via de post, een kopie van mijn aangetekend schrijven gezonden. Dit met de mededeling bezwaar te maken tegen de vermeende vorderingen die Tele2 op mij meent te hebben. Derhalve zal ik, welk bedrag dan ook, niet aan haar gireren.
-
De bovenstaande mening van meneer wens ik te weerleggen.Dit is geen helpdesk van Tele2, dus negeer bovenstaande gladjakker. Het zit juridisch heel simpel in elkaar: Tele2 heeft DERTIG DAGEN de tijd om je bestelling werkend op te leveren. Doen ze dat niet dan kun je de overeenkomst per direct NIETIG VERKLAREN oftewel ontbinden. Dat weet Tele2 ook heel goed maar dat zullen ze je natuurlijk nóóit vertellen.
Mijn doel en enige doel hier op het forum is om mensen die op 1 of andere manier niet naar tevredenheid door de klantenservice geholpen zjin, te contacteren en mijn uiterste best te doen ze wel naar hun tevredenheid proberen te helpen.
Dat sommige mensen andere menig zijn betreurd mij ten zeerste.
dus als er mensen zijn met een probleem dat nog steeds loopt, stuurt u
alstublieft uw NAW en/of klantnummer naar [email protected] en ik zal mijn uiterste best doen uw probleem uit de wereld te helpen.
MvG
Alex weijer
Tele2webservice.nl
-
Ik kan alleen maar herhalen: je kan heel makkelijk van Tele2 af als Tele2 niet BINNEN 30 DAGEN na bestelling een werkende verbinding oplevert. Gelukkig is dat in de wet geregeld. Doe je voordeel met deze informatie en bespaar jezelf een hoop ellende!
-
Wenende webheer. Hoe treurig dat gij, en met u andere onbegrepen Tele2-talenten,lijden onder malicieus misverstaan. Hoewel? Mijns bedunkens is het veeleer zo dat Cheap Frank hier een koekje van eigen deeg krijgt opgediend. Arm zwart schaapje.
Beken trouwens een dom gansje te zijn. Hoe kon ik zo stupide zijn om vanuit de eenvoud mijns harten zowel Tele2 als Intrum Justitia verstand en inzicht toe te dichten. Rekening houden met (kopie)aangetekend beëindigen? Nee hoor, het incassobureau gaat gewoon door met aanmaningen sturen. En ik? Stille zitten en wachten.
Beken trouwens een dom gansje te zijn. Hoe kon ik zo stupide zijn om vanuit de eenvoud mijns harten zowel Tele2 als Intrum Justitia verstand en inzicht toe te dichten. Rekening houden met (kopie)aangetekend beëindigen? Nee hoor, het incassobureau gaat gewoon door met aanmaningen sturen. En ik? Stille zitten en wachten.
Beste Truus.
Leuk maar [email protected] probeerde meestal meer en heeft ook vaker resultaat dan de normale mail adressen en de dure 0900 lijnen!
Alleen jammer dat Alex zijn achternaam nog met kleine letters bleef schrijven!
Geen gemekker meer als schapen maar zoek de juiste weg voor Uw probleem.
Leuk maar [email protected] probeerde meestal meer en heeft ook vaker resultaat dan de normale mail adressen en de dure 0900 lijnen!
Alleen jammer dat Alex zijn achternaam nog met kleine letters bleef schrijven!
Geen gemekker meer als schapen maar zoek de juiste weg voor Uw probleem.
-
Misschien dat alex weijer hier zou willen uitleggen wat artikel 6.2 van tele2 voorwaarden betekend volgens hem ?
Volgens tele2 mag ik, ondanks dat mijn contract per 31 maart afloopt, niet weg bij tele2 omdat mijn dossier i.v.m openstaande "Dossierkosten"( ja, enkel en alleen dat , een onzin nota onder het mom sponsor Intrum Justitia's personeelsuitje met € 25,-) bij Intrum Justitia ligt. Ben afgesloten, Ik ga intrum niet betalen, zij sluiten mij niet opnieuw aan, ergo.....wie proffiteert hier nu eigenlijk van, Meneer Weijers ?
De enige die snachts zwarte schaapjes aan het tellen is, is intrum justitia, en dat allemaal omdat jullie zo lief zijn geweest die voorwaarden zo streng te maken. Jullie verliezen niet alleen klanten hiermee, maar lopen ook nog eens minstens 1 maand abbonementskosten mis hierdoor, want ik hoef niet te betalen voor een dienst die mij niet geleverd is.
Snappen jullie zelf de logica nog wel ?
Volgens tele2 mag ik, ondanks dat mijn contract per 31 maart afloopt, niet weg bij tele2 omdat mijn dossier i.v.m openstaande "Dossierkosten"( ja, enkel en alleen dat , een onzin nota onder het mom sponsor Intrum Justitia's personeelsuitje met € 25,-) bij Intrum Justitia ligt. Ben afgesloten, Ik ga intrum niet betalen, zij sluiten mij niet opnieuw aan, ergo.....wie proffiteert hier nu eigenlijk van, Meneer Weijers ?
De enige die snachts zwarte schaapjes aan het tellen is, is intrum justitia, en dat allemaal omdat jullie zo lief zijn geweest die voorwaarden zo streng te maken. Jullie verliezen niet alleen klanten hiermee, maar lopen ook nog eens minstens 1 maand abbonementskosten mis hierdoor, want ik hoef niet te betalen voor een dienst die mij niet geleverd is.
Snappen jullie zelf de logica nog wel ?
-
Na het sturen van een aangetekende brief heeft tele2 gereageerd. Ze hebben ten eerste hun excuses aangeboden en schriftelijk bevestigd dat de bestelling kosteloos is geannuleerd. Ik hoop dat het hiermee ook daadwerkelijk is afgerond.
Ik wilde overstappen op een andere provider zodat ik alles onder een en dezelfde heb, handig kwa facturen ed. Mijn contract loopt bijna af bij tele2, (dacht ik), dus KPN gebeld om alles bij hun onder te brengen. Dat was uiteraard geen probleem, moest alleen wel mijn overstap gegevens sturen. Ingelogd op tele2, en wat ik daar zag, een afkoopbedrag van bijna 300 euro voor het overstappen naar een andere aanbieder....!!!!! Dus tele2 gebeld hoe ze aan dit bedrag kwamen, ik was akkoord gegaan met een nieuw contract vorig jaar februari, dus ik zat nog ruim een jaar aan hun vast. Ik mijn contract er eens bij gepakt, daar stond toch echt dat april dit jaar mijn contract afliep, wederom contact gezocht met het zwarte schaap. Het zit zo vorig jaar februari kreeg ik een aanbieding om hun visionbox op proef te krijgen, kon gratis films huren, en daarna er gewoon kosteloos gebruik van maken. Nu beweren ze dat ik toender tijd akkoord ben gegaan met een nieuw contract, dit is niet het geval ik zou dat ding op proef krijgen. Ik heb een bewijs opgevraagd, maar deze kunnen ze mij niet leveren, om het verhaal kort te maken ik heb dus pech en kom niet van ze af.
Nu is het zo dat ik een verbindign zou moeten hebben tot 20mb, hier dekken ze zich erg goed in aangezien ik nog geen 4mb binnen krijg. Ze kunnen mij dus geen bewijs van een nieuw contract sturen, ik kan het zien op internet dat het loop t/m 13 feb 2010, ze kunnen er van mij part tot 2020 neer zetten, ik heb het contract die ik met ze ben aangegaan, en die loopt dit jaar af. Ik ben al verschijdene keren gebeld door het schaap, en elke keer weer door een ander die denkt het wel even te kunnen oplossen, niet dus, word elke keer doorverbonden en ze maken overal notities van...
Wie weet hoe ik van Tele2 af kan komen, ze leveren mij niet waar ik voor betaal namelijk die 20mb, en ik ben niet akkoord gegaan met een contract wijziging....
Nu is het zo dat ik een verbindign zou moeten hebben tot 20mb, hier dekken ze zich erg goed in aangezien ik nog geen 4mb binnen krijg. Ze kunnen mij dus geen bewijs van een nieuw contract sturen, ik kan het zien op internet dat het loop t/m 13 feb 2010, ze kunnen er van mij part tot 2020 neer zetten, ik heb het contract die ik met ze ben aangegaan, en die loopt dit jaar af. Ik ben al verschijdene keren gebeld door het schaap, en elke keer weer door een ander die denkt het wel even te kunnen oplossen, niet dus, word elke keer doorverbonden en ze maken overal notities van...
Wie weet hoe ik van Tele2 af kan komen, ze leveren mij niet waar ik voor betaal namelijk die 20mb, en ik ben niet akkoord gegaan met een contract wijziging....