LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTW actie Media Markt (regio Den Haag)

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Anastasia

Re: BTW actie Media Markt (regio Den Haag)

Ongelezen bericht door Anastasia »

Helaas, maar bij goed lezen zie je ook wat er bovenaan verteld werd!

1 Media markt is niet goedkoopste, maar pas de prijzen pas aan als je kunt bewijzen dat ze duurder waren.
Dit gebeurt bij meerdere winkels.

2 De service en garantie, en ook de afstand tot jou huis zijn bepalend of je voor een beetje korting het daar gaat halen.

3 Mijn Notebook is gewoon erg kwetsbaar, dus vind ik plaatselijke service belangrijker dan de prijzen.

4 Welke winkel geeft een leen apparaat bij defecten, zowel Wasmachines als TV? Ze hebben niet de laagste prijs garantie, maar
doen dit zonder enige kosten, dus ook als de DVD brander er niets meer van bakte, dus die demo apparaten en inruilers hebben ze soms hard nodig.

5 Een reparatie werkplaats, zonder enige voorraad, die alles erg traag (week) op bestelling thuis bezorgde, er zijn folders in mappen, en verder online, maar die lijkt een normale winkel, alleen de batterijen en afstandsbedieningen, maar geen TV in voorraad!
Dus wel de zakken maar geen stofzuigers, en die is ook vaak de goedkoopste, en zonder winkel of voorraad, betalen diverse bedrijven wel uit als je deze als bewijs geeft, dus eigenlijk oneerlijke concurentie!

Deze laatst genoemde is een alleen werkende monteur van wit en bruingoed, slordige stoffige werkplaats, ook vooruit betalen, dus alles wat er ingekocht is, is al betaald en verkocht!
Zo misbruikt hij deze grote jongens, kijk daar maar, als ik het merk ook in de map heb, kun je type en prijs opgeven, en in 95% van de gevallen is hij gelijk of goedkoper!

Dit is pas echt GEK!

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Deze laatst genoemde is een alleen werkende monteur van wit en bruingoed, slordige stoffige werkplaats, ook vooruit betalen, dus alles wat er ingekocht is, is al betaald en verkocht!
Zo misbruikt hij deze grote jongens, kijk daar maar, als ik het merk ook in de map heb, kun je type en prijs opgeven, en in 95% van de gevallen is hij gelijk of goedkoper!

Dit is pas echt GEK!
Ik ben een alleen werkende monteur.

Ik ben laatst bij It's geweest.

Daar hebben ze een winstmarge van 8% en een webcam koste daar €34,-.

Ik heb een winstmarge van 35% en bij mij koste die webcam €34,50.

Ik was dus €0,50 duurder!

DJRVDZ

Ongelezen bericht door DJRVDZ »

Leuk om al deze speculaties te lezen

prijs is idd 119% de berekeningen die eerder zijn genoemt kloppen als een bus!

Prijzen ophogen??!

Dit is volstrekt verboden binnen mediamarkt en er kan zelfs ontslag uit voortvloeien voor de gene die daar verantwoordelijk voor is! het is zelfs wettelijk vastgelegd dat je een week voor de aktie geen prijzen MAG ophogen

Concept van mediamarkt houdt in dat je de goedkoopste of even goedkoop bent als je goedkoopste concurrent. dit onderdeel waarborg je door wekelijkse conc. onderzoeken te doen die ook verplicht zijn.
dus de aktie is bovenop de goedkoopste prijs die je al hebt want de week voor de aktie moet je ook de goedkoopste zijn.

Ik kan uiteraard alleen maar uit mijn eigen ervaring spreken maar in mijn vestiging gebeuren deze rare dingen die ik hier hoor niet en ikzelf streef er elke week opnieuw weer voor om de goedkoopste te zijn en het concept uit te voeren zoals het bedoeld is.

En tuurlijk komt het voor dat er incidenteel een product iets duurder is maar op de duizenden producten die we verkopen lijkt mij dit ook niet meer dan logisch

En over service??

Hoeveel bedrijven hebben een service afdeling waarin dagelijks 3 mensen staan om problemen/klachten/reparaties etc. te ontvangen??

zulle er vast niet zoveel zijn :D

En ja zoals ze zeggen de beste stuurlui staan altijd aan wal

SNDRB

Ongelezen bericht door SNDRB »

Vorige week was er ook een actie bij BCC, met kortingen tot 25%.

Was een week eerder wezen kijken voor de Samsung met LED, stond er toen voor 1699, na korting voor 1299 meegenomen.

Was ik erg tevreden mee :P

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Een verkoper van een Meubel winkel ging maandag kijken tijdens de TV reclame actie.... online en bij BCC goedkoper als daar met korting.

Verder diverse laptops de prijzen genoteerd om maandag...

en dinsdag ochtend waren de prijzen dus......
en kreeg je 15% korting.. op de laptop...?

Ik geloof niet in spookjes en deze verkoper was zo vriendelijk bij hun buren te kijken dus ik verspilde geen dure benzine richting Mediamarkt Alkmaar!

Ik ben niet gek!

Vandaag woensdag zijn de Laptops zonder korting weer plotseling......
maar daar had ik ook op gerekend!

Buurman bedankt, en helaas had hij er erg veel tijd voor, dus ga nu even enkele nieuwe meubels kopen die voor inkoopsprijs weg mogen en dat is wel eerlijke kortingen!

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

wat een drukte om niks, je kreeg bij de Mediamarkt 19% korting op iets en dit loopt tot vandaag.
Iedere dag een ander item of items die aan bod kwamen met dus de 19% korting en als zij roepen dat de BTW door de Mediamarkt "betaalt" wordt is dit toch leuk.

Snap niet waarom bepaalde mensen hier druk om kan maken, en ikbenik of BBCS maak er aub geen langdradig topic van de actie is afgelopen duurde 3 dagen klaar.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat die actie maar 3 dagen duurde doet er niet toe.

Aan de andere kant vind ik het misleiding: klanten beloven dat ze geen BTW betalen, terwijl ze dat wel doen.

De fiscus geeft echt geen toestemming aan een winkelketen dat zij voor een actie geen btw in rekening hoeven te brengen.

Ik geloof er dus geen snars van.

(zo kort genoeg? :wink: )

queenfan

Hoe je het ook noemen wilt als jij 19% korting krijgt op iets en de winkel gooit het op BTW die je niet hoeft te betalen zal mij een worst wezen.
19% is 19% en als het BTW is of gewoon korting maakt geen moer uit, dat het wetterlijk niet mag wil ik best geloven en dar gaat het ook niet om.

Er is geen sprake van misleiding als jij een actie hebt en maakt er reclame van dat op een bepaalde dag bepaalde artikelen 19% goedkoper is en je nomet het "BTW weg er mee"dan is het geen misleiding zolang jij 19% korting krijgt. Als het goed is staat de BTW wel op het bonnetje.

Maar BBCS lekker kort zo je bent aardig op de goede weg :lol: :lol: :wink:

agro

Ongelezen bericht door agro »

Ze adverteren gewoon met een korting welke gelijk is aan de btw (19%)
Dat over het resterende bedrag alsnog btw afgedragen zal moeten worden is niet het probleem van de koper.
Maar wat wel waarschijnlijk is dat het over magazijnvoorraden zal gaan en gewoon een opruimings actie is, betwijfel of de nieuwste modellen ook met deze korting worden aangeboden.

queenfan

BTW Kwantum heeft ook een actie aankomende zaterdag je "betaald geen" btw.

Dus de Mediamarkt is niet de enige winkelketen die dit doet.

Pennywise

Ongelezen bericht door Pennywise »

Ik wilde nog even reageren op deze quote :

"Ik ben een eerlijk persoon en ik kan je 100% verzekeren dat we geen provisies krijgen in tegenstelling tot sommige andere winkels. Ik kan met voorstellen dat er over gedacht wordt, want dat komt wel vaak voor. Vaak hoor ik ook van de klanten (na nadenken) dat ze de factuur door mij willen laten maken. Als ik bezig ben, leg ze uit dat m´n collega dat ook voor ze kan doen, want we krijgen toch geen provisie per verkochte !!! "On quote

Dit wordt beweerd door een Medewerker van Media markt .
Ik zelf ben 3 Jaar lang Nummer 1 qua verkoop en het verkopen van de Actua verzekering (beter bij u bedenkt als verlengde garantie ):D
Voor elke verzekering krijgen we 2.50 Euro Jawel provisie.Waarvan er 1,25 naar de belasting gaan ;-( OH dan blijft er niets over !!!???
In tegen deel ik verdiende op jaarbasis meer dan 8700 Euro extra KASSA!!:twisted:
Bij het verkopen mag je je niet laten beïnvloeden van de Bonus of Provisie ,maar de werkelijkheid ligt anders .
Ik verkoop veel Plasma .
Maar op LCD valt wel meer voor mij te verdienen op, komt ie weer Provisie basis !!! :wink:
De Media Markt en Saturn divisie is Verkopen ,Verkopen en nog eens Verkopen en dat wordt uiteraard gestimuleerd door Provisies !!!
En draai met de molen mee is er geen vuiltje aan de lucht ,geef je daar in tegen gas terug moet je op het matje komen !!

Dames en heren die Meneer Wortel houdt u allemaal een wortel voor!!
Want er wordt gigantisch veel verdiend !!!

8)
Bedankt voor het aandacht heeft u nog vragen hoor ik het graag :shock:
(PS : Ik scheer niet al mijn collega's over een kam )

tita

Ongelezen bericht door tita »

en daar komt nog bij dat Actua o komma o service verleent, je een vijftal brieven laat schrijven om vervolgens een half jaar later een tegoedbon te krijgen, deze tegoedbon moet je wederom bij Saturn of Mediamarkt uit geven... tel uit je winst!

Gesloten