LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Collectieve korting en nieuwe werkgever

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Chrizzly
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2009 11:22

Collectieve korting en nieuwe werkgever

Ongelezen bericht door Chrizzly »

Ik ben sinds september 2008 in dienst bij een nieuwe werkgever. Nu ben ik nog steeds dus ook voor 2009 verzekerd bij dezelfde zorgverzekeraar.

Ik maak nog steeds gebruik van de collectiviteitskorting van mijn vorige werkgever. Ik heb van de zorgverzekeraar een polisblad voor 2009 gehad met deze collectiviteitskorting.

Doe ik iets wat niet mag?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Collectieve korting en nieuwe werkgever

Ongelezen bericht door kiz »

Dat ligt aan de afspraken die je vorige werkgever met de verzekeraar heeft.
In ieder geval moet je de verzekeraar op de hoogte stellen van het feit dat je niet meer onder de collectiviteit valt (je hebt immers een nieuwe werkgever). De verzekeraar zal met terugwerkende kracht het verschil tussen de collectieve en de individuele premie bij je terugvorderen.
Wij hebben afgelopen oktober de collectiviteit na beëindigen van de arbeidsovereenkomst laten omzetten naar een collectiviteit bij de vakbond. Dit was geen enkel probleem, vooral niet omdat het vantevoren is aangegeven.
Hoe een verzekeraar daar 4 maanden later mee omgaat kan ik niet zeggen.

mutske2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2009 13:35

Re: Collectieve korting en nieuwe werkgever

Ongelezen bericht door mutske2 »

Let heel goed op! Mij is het volgende overkomen, ik was vanaf 1-1-08 via mijn toenmalige werkegever collectief verzekerd bij CZ. Per 1 april ben ik van werkgever veranderd. CZ heeft toen zelf de collectieve verzekering opgezegd en me onder dezelfde basis + soort aanvullende verzekering doorverzekerd. Ik ging er vanuit dat het betekende dat ik alleen die 10% korting van het collectief niet meer kreeg. Achteraf blijkt dat ook de inhoud oftewel hoogte van vergoedingen gewijzigd waren. Dat wordt je niet verteld, je wordt schijnbaar geacht de boekjes met alle polisvoorwaarden naast elkaar te leggen en er zelf achter te komen. Pas in het jaar erop (zodat je niet meer in december over kunt stappen :twisted: ) krijg je een overzicht van teveel gedeclareerde behandelingen die ze ineens niet vergoeden!!!! Overigens was eea ook niet in hun eigen systeem verwerkt want de bedragen kun je wel zelf checken als je inlogt op "mijn CZ"en daar stonden ook de bedragen van waarschijnlijk de oude vergoedingen. Dus ik ben door hun fouten en vieze spelletjes nu op hoge kosten gejaagd.

Groetjes! (en een gewaarschuwd mens...... :wink: )

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Collectieve korting en nieuwe werkgever

Ongelezen bericht door kiz »

Achteraf blijkt dat ook de inhoud oftewel hoogte van vergoedingen gewijzigd waren. Dat wordt je niet verteld, je wordt schijnbaar geacht de boekjes met alle polisvoorwaarden naast elkaar te leggen en er zelf achter te komen.
Je hebt dus wel de nieuwe voorwaarden ontvangen? Dan ben je dus ook geïnformeerd. Lijkt me niet meer dan logisch dat je zelf nagaat of er veranderingen t.o.v. je vorige polis zijn.

Gesloten