LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nieuwbouwproject verkopen zonder bouwvergunning
-
nieuwbouwproject verkopen zonder bouwvergunning
Voorjaar 2008 werd er in mijn woonplaats een bouwproject verkocht, bouwvergunning zou bijna rond zijn. Als starter werd je door de makelaar aangestuurd om snel je hypotheek offerte rond te krijgen. Met de lage rente die er toen nog was kon ik als alleenstaande starter het precies rond krijgen. Alleen was de offerte maximaal een half jaar geldig. Na een half jaar was de bouwvergunning nog niet rond, en helaas was het financieel voor mij niet mogelijk. Nu wordt ik met veel kosten geconfronteerd. Makelaar, notaris, en bank eisen vergoeding, voor het feit dat ik er vanaf moet zien. Ik vind dit zeer bizar, zijn er mensen met dezelfde ervaring????
Re: nieuwbouwproject verkopen zonder bouwvergunning
Hangt een beetje van de voorwaarden in de overeenkomst af of je er met of zonder kosten er vanaf kan.
Zijn er bijvoorbeeld opschorttende voorwaarden opgenomen? waarin de bouwer eigenlijk zich zelf meer tijd geeft om bepaalde zaken rond te krijgen zoals: verkoopresultaat, bouwrijp maken grond, verkrijgen GIW certificaat en een onherroepelijke bouwvergunning.
Als deze termijn een keer is verlengd, zou het zo kunnen zijn dat je aanspraak kan op de onbindende voorwaarden voor financiering. Wel moet je aantonen dat je alles er aan hebt gedaan dat het nu niet meer te financieren is.
Zijn er bijvoorbeeld opschorttende voorwaarden opgenomen? waarin de bouwer eigenlijk zich zelf meer tijd geeft om bepaalde zaken rond te krijgen zoals: verkoopresultaat, bouwrijp maken grond, verkrijgen GIW certificaat en een onherroepelijke bouwvergunning.
Als deze termijn een keer is verlengd, zou het zo kunnen zijn dat je aanspraak kan op de onbindende voorwaarden voor financiering. Wel moet je aantonen dat je alles er aan hebt gedaan dat het nu niet meer te financieren is.
-