LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
Re: Pretium Telecom
Het is te triest voor woorden, ik hoop dat deze oplichters een keer door de grond gaan zakken.
As. zaterdag 31-1 komt het onderwerp weer aan de orde, nu bij de concurent /collega KASSA om 18.55 uur.
Wat jullie schrijven heb ik ook allemaal meegemaakt: je kunt maar een ding doen: niet betalen (blokkeer je rekening bij de bank voor incasso) en meldt aan Pretium dat je bereid bent de gesprekskosten te betalen als de zaken afgerond zijn en je weer terug bent bij je oorspronkelijke aanbieder.
Overigens heeft hier bijna iedereen boter op zijn hoofd. Iedereen ziet dat het niet gaat zoasl het behoort te gaan en men laat het gewoon gebeuren: de politiek, Consuwijzer, OPTA, KPN al net zo. Hoe is het toch mogelijk dat een "derde" partij als PT zomaar een contract afpikt ??? Omdat de telecom dat zo onderling afgesproken zou hebben .... HET IS VOLSLAGEN ACHTERLIJK dat een derde een contract tussen twee andere partijen kan openbreken ZONDER toestemming van BEIDE andere partijen.
Voor iedereen veel sterkte en VOLHOUDEN
As. zaterdag 31-1 komt het onderwerp weer aan de orde, nu bij de concurent /collega KASSA om 18.55 uur.
Wat jullie schrijven heb ik ook allemaal meegemaakt: je kunt maar een ding doen: niet betalen (blokkeer je rekening bij de bank voor incasso) en meldt aan Pretium dat je bereid bent de gesprekskosten te betalen als de zaken afgerond zijn en je weer terug bent bij je oorspronkelijke aanbieder.
Overigens heeft hier bijna iedereen boter op zijn hoofd. Iedereen ziet dat het niet gaat zoasl het behoort te gaan en men laat het gewoon gebeuren: de politiek, Consuwijzer, OPTA, KPN al net zo. Hoe is het toch mogelijk dat een "derde" partij als PT zomaar een contract afpikt ??? Omdat de telecom dat zo onderling afgesproken zou hebben .... HET IS VOLSLAGEN ACHTERLIJK dat een derde een contract tussen twee andere partijen kan openbreken ZONDER toestemming van BEIDE andere partijen.
Voor iedereen veel sterkte en VOLHOUDEN
Re: Pretium Telecom
Mijn man heeft wat speurwerk gedaan. Voor wie geinteresseerd is.
Helaas, ik heb het document op een andere computer staan. Komt later wel. Hierop staan alle gegevens van Pretium.
Helaas, ik heb het document op een andere computer staan. Komt later wel. Hierop staan alle gegevens van Pretium.
Re: Pretium Telecom
@carla68
Ik houd me aanbevolen voor alles wat je weet over PT en de heren [Bericht aangepast door de moderator]
Ik houd me aanbevolen voor alles wat je weet over PT en de heren [Bericht aangepast door de moderator]
Re: Pretium Telecom
Bijgaand wat info over Pretium, o.a. handig bij het blokkeren van bankrekeningnummers of als je hen wilt bellen.
Pretium Telecom B.V.
Vestigingsadres: Amerikaweg 10
Vestigingsplaats: 2035RA Haarlem
KvK-nummer: 34139724 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Pretium Telecom
Antwoordnummer 1118
2000 VE Haarlem
Telefoonnummers:
T1: 023-751 02 40 (nummer bekend bij KVK)
T2: 0900-1637000 (nummerop website)
T3: 023-751 02 22
T-fax1: 023-540 33 24 (nummer op website)
T-fax2: 023-533 51 42 (nummer van Pretium BV, bekend bij goudengids)
Rekeningnummers:
Postbank: 86.70.341 t.n.v Pretium Telecom B.V
ING: 661.433.099. t.n.v Pretium Telecom B.V
ING: 675.154.413 t.n.v Pretium Telecom B.V
68.11.11 ????
aandeelhouders:
Enig aandeelhouder is mevrouw van DEM (Nb Deus Ex Machina (D.E.M.) B.V.)
Zij is ook bestuurslid van Pretium
Naam: Deus Ex Machina (D.E.M.) B.V.
Vestigingsadres: Amerikaweg 10
Vestigingsplaats: 2035RA Haarlem
KvK-nummer: 34092532
T1: 023 5334868 (algemeen nummer)
[Bericht aangepast door de moderator]
Pretium Telecom B.V.
Vestigingsadres: Amerikaweg 10
Vestigingsplaats: 2035RA Haarlem
KvK-nummer: 34139724 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Pretium Telecom
Antwoordnummer 1118
2000 VE Haarlem
Telefoonnummers:
T1: 023-751 02 40 (nummer bekend bij KVK)
T2: 0900-1637000 (nummerop website)
T3: 023-751 02 22
T-fax1: 023-540 33 24 (nummer op website)
T-fax2: 023-533 51 42 (nummer van Pretium BV, bekend bij goudengids)
Rekeningnummers:
Postbank: 86.70.341 t.n.v Pretium Telecom B.V
ING: 661.433.099. t.n.v Pretium Telecom B.V
ING: 675.154.413 t.n.v Pretium Telecom B.V
68.11.11 ????
aandeelhouders:
Enig aandeelhouder is mevrouw van DEM (Nb Deus Ex Machina (D.E.M.) B.V.)
Zij is ook bestuurslid van Pretium
Naam: Deus Ex Machina (D.E.M.) B.V.
Vestigingsadres: Amerikaweg 10
Vestigingsplaats: 2035RA Haarlem
KvK-nummer: 34092532
T1: 023 5334868 (algemeen nummer)
[Bericht aangepast door de moderator]
Re: Pretium Telecom
Heeft iemand ervaring met het doen van aangifte bij de politie of het indienen van een aanklacht bij de officier van justitie in Haarlem wegens misleiding en oplichting?
Re: Pretium Telecom
Hallo Carla, misschien handig om te informeren bij een Wetswinkel, die moet volgens mij in Haarlem zijn
Succes, gr.lenalida en bedankt voor je info
Succes, gr.lenalida en bedankt voor je info
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Re: Pretium Telecom
Fax nummer opgekregen van een helpdeskmedewerkster van Pretium Telecom 023- 751 02 83. Dit nummer is van debiteurenbeheer. Hier is ook een copie van onze opzegbrief naar toe gegaan. Ik schreef mijn brieven steeds in viervoud. Met postzegel, via de Fax en naar de antwoordnummers. Geen idee of ze "allemaal" gelezen zijn.
Zolang bedrijven en goede doelen nog samenwerken en/of diensten afnemen van Pretium BV zal dit bedrijf blijven bestaan. Dit bedrijf weet "als geen ander" de mazen in de wet te benutten.
Bureau Rechtshulp Haarlem
Wilhelminastraat 9
2011 VH Haarlem
Telefoonnummer: 023 - 525 70 42
Faxnummer: 023 - 531 64 68
Zolang bedrijven en goede doelen nog samenwerken en/of diensten afnemen van Pretium BV zal dit bedrijf blijven bestaan. Dit bedrijf weet "als geen ander" de mazen in de wet te benutten.
Bureau Rechtshulp Haarlem
Wilhelminastraat 9
2011 VH Haarlem
Telefoonnummer: 023 - 525 70 42
Faxnummer: 023 - 531 64 68
Re: Pretium Telecom
Bedankt voor het adres van de wetswinkel, wie weet heb ik het nog eens nodig want ik kreeg vandaag een gespecifeerde rekening van PT en tot mijn stomme verbazing moet ik € 1,05 betalen voor bellen via 1655, wie weet hoe dat zit. Als je via 1655 belt dan bel je toch via de KPN?Wie het weet mag het zeggen
Ik heb net de gesprekskosten uitgerekend en die ga ik overmaken
Abonnementskosten betaal ik niet, hebben ze geen recht op als ze 5 december een brief sturen dat ze ons terugzetten naar onze vorige Telecomaanbieder (KPN) en ons dan 12 december ons een felicitatiebrief sturen dat we bij Pretium aangesloten zijn
Toch voor alle zekerheid weer KPN gebeld en we zijn vanaf 13 januari weer aangesloten bij ze, dus dat klopt wel.
Nou ben benieuwd hoe het verder gaat. gr. lenalida
Ik heb net de gesprekskosten uitgerekend en die ga ik overmaken
Abonnementskosten betaal ik niet, hebben ze geen recht op als ze 5 december een brief sturen dat ze ons terugzetten naar onze vorige Telecomaanbieder (KPN) en ons dan 12 december ons een felicitatiebrief sturen dat we bij Pretium aangesloten zijn
Toch voor alle zekerheid weer KPN gebeld en we zijn vanaf 13 januari weer aangesloten bij ze, dus dat klopt wel.
Nou ben benieuwd hoe het verder gaat. gr. lenalida
Re: Pretium Telecom
@lenalida
Dat is een mooie, maar je zou henm kunnen pareren: ze claimen altijd de goedkoopste te zijn. Welnu bij hun kost bellen via 1655 1,05 extra, bij KPN kost dat niets extra ! javascript:emoticon(':D') Je scoort dus 2,10 waarvan je dan 1.05 zou moeten betalen.
Dat is een mooie, maar je zou henm kunnen pareren: ze claimen altijd de goedkoopste te zijn. Welnu bij hun kost bellen via 1655 1,05 extra, bij KPN kost dat niets extra ! javascript:emoticon(':D') Je scoort dus 2,10 waarvan je dan 1.05 zou moeten betalen.
Re: Pretium Telecom
Wij hebben gebelt met pretium en zijn weer terug bij KPN sinds februari 2008.
Nu blijkt dat wij, door via internet de specificatie op te vragen van het bellen indertijd een gratis lidmaatschap hebben gekregen die onlangs is verlengd.
De kosten € 65,00 terwijl wij dachten niets meer met Pretium te maken te hebben.
Nog nooit hebben wij iets gekocht bij Pretium, alleen gebelt.
Is dit niet gewoon diefstal?
Graag zie ik uw reacties tegemoet.
Siem
Nu blijkt dat wij, door via internet de specificatie op te vragen van het bellen indertijd een gratis lidmaatschap hebben gekregen die onlangs is verlengd.
De kosten € 65,00 terwijl wij dachten niets meer met Pretium te maken te hebben.
Nog nooit hebben wij iets gekocht bij Pretium, alleen gebelt.
Is dit niet gewoon diefstal?
Graag zie ik uw reacties tegemoet.
Siem
Re: Pretium Telecom
Dat heeft er waarschijnlijk niets mee te maken. Na het verlopen van de 7 dagen bedenktijd voor het Pretium Telecomabonnement bellen ze je nog eens op of je krijgt zonder pardon hun zgn. gratis lidmaatschap van Pretium Privelege in je brievenbus. Dit moet je dan 3 maanden voor het einde van het lidmaatschapsjaar opzeggen. Dit is heel verwarrend omdat je bij Pretium Telecom een jaarcontract met 1 maand opzegtermijn hebt.
Gelijk terug laten boeken. De meeste mensen zitten niet te wachten op dit postorderbedrijf. Deze koppelverkoop roept bij veel mensen ergenis op. Let op, je adresgegevens worden ook verkocht.
Dit staat in de kleine lettertjes van Algemene Voorwaarden. (artikel 11 geloof ik) Als je dat niet wilt, jawel.....dan moet er weer geschreven worden. De klant schrijft zich suf en wacht eeuwig op antwoord.
Laat ze maar bewijzen dat je getekend hebt voor Pretium Privelege.
Gelijk terug laten boeken. De meeste mensen zitten niet te wachten op dit postorderbedrijf. Deze koppelverkoop roept bij veel mensen ergenis op. Let op, je adresgegevens worden ook verkocht.
Dit staat in de kleine lettertjes van Algemene Voorwaarden. (artikel 11 geloof ik) Als je dat niet wilt, jawel.....dan moet er weer geschreven worden. De klant schrijft zich suf en wacht eeuwig op antwoord.
Laat ze maar bewijzen dat je getekend hebt voor Pretium Privelege.
Re: Pretium Telecom
Inderdaad bedrag terug laten boeken en op de rekening van Pretium Privilege gelijk een selectieve blokkade laten plaatsen. postrekening nr. 68.83.111
Ik heb een aangetekende brief gestuurd dat ik dat blad niet wens te ontvangen en toen ik het kreeg met koeienletters erop gezet
Retour afzender, is opgezegd
Moet ik nu wel die 1655 kosten betalen? of is dat ook flessentrekkerij?
welterusten, gr. lenalida
Ik heb een aangetekende brief gestuurd dat ik dat blad niet wens te ontvangen en toen ik het kreeg met koeienletters erop gezet
Retour afzender, is opgezegd
Moet ik nu wel die 1655 kosten betalen? of is dat ook flessentrekkerij?
welterusten, gr. lenalida
Re: Pretium Telecom
Iets waar je niet om gevraagd hebt hoef je niet te betalen. Je hoeft geen actie te ondernemen als iemand zomaar wat naar je toestuurt. Laat je rekening door de bank definitief blokkeren voor incasso ten gunste van de rekening van Pretium.
Re: Pretium Telecom
Denk er wel om dat je het doet voor Pretium PRIVILEGE !!!! (zojuist doorgegeven) is weer een andere rekening dan die van Pretium Telecom
gr. lenalida
gr. lenalida
Re: Pretium Telecom
Het is alweer een tijdje terug dat ik op het forum stond over mijn "vriend PT": kort samengevat:
augustus 2008 - onvrijwillig door PT bij PT aangemeld;
september 2008 - blokkade er op, brief gezonden, aangifte gedaan bij politie;
november 2008 - natuurlijk getracht te incasseren, brief gehad, gaat ze nooit lukken.
Inmiddels zijn we 5 maanden verder, PT weigert het nummer vrij te geven aan KPN, sturen weer eens een brief dat ze de lijn moeten blokkeren etc, bla bla. Ze hebben echter nooit op de brief van september 2008 gereageerd terwijl ik 2x dezelfde brief, met een tussenpoos van 2 weken ontving, dat ze de brief hadden ontvangen, goede service(?) etc. en dat ik nog bericht krijg. Dus niet.
Mijn voornemen is nu, we hebben een zaak, om een ander nummer te nemen en hen aansprakelijk te stellen of in gebreke of hoe het ook heten mag. Er moeten nieuwe visitekaartjes komen, flyers, briefpapier en wat dacht je van de mailing naar de klanten (het zijn er heel wat).
Heeft iemand ervaring of tips hoe ik dit nu het beste kan aanpakken?
augustus 2008 - onvrijwillig door PT bij PT aangemeld;
september 2008 - blokkade er op, brief gezonden, aangifte gedaan bij politie;
november 2008 - natuurlijk getracht te incasseren, brief gehad, gaat ze nooit lukken.
Inmiddels zijn we 5 maanden verder, PT weigert het nummer vrij te geven aan KPN, sturen weer eens een brief dat ze de lijn moeten blokkeren etc, bla bla. Ze hebben echter nooit op de brief van september 2008 gereageerd terwijl ik 2x dezelfde brief, met een tussenpoos van 2 weken ontving, dat ze de brief hadden ontvangen, goede service(?) etc. en dat ik nog bericht krijg. Dus niet.
Mijn voornemen is nu, we hebben een zaak, om een ander nummer te nemen en hen aansprakelijk te stellen of in gebreke of hoe het ook heten mag. Er moeten nieuwe visitekaartjes komen, flyers, briefpapier en wat dacht je van de mailing naar de klanten (het zijn er heel wat).
Heeft iemand ervaring of tips hoe ik dit nu het beste kan aanpakken?
Re: Pretium Telecom
Kenai2004: Stuur ze eerst een brief (aangetekend natuurlijk, anders 'komt hij niet aan'), waarin je ze in gebreke stelt en een termijn stelt waarbinnen ze het nummer moeten vrijgeven.
Beschrijf daarin ook de consequenties als ze niet aan je eis voldoen: een schadevergoeding voor gemaakte kosten.
Niet eerst een ander nummer nemen en dan aansprakelijk proberen te stellen, dat gaat niet werken. De rechter zal zich dan op het standpunt stellen dat je eerst PT de kans had moeten geven aan jouw verzoek/eis te voldoen.
Beschrijf daarin ook de consequenties als ze niet aan je eis voldoen: een schadevergoeding voor gemaakte kosten.
Niet eerst een ander nummer nemen en dan aansprakelijk proberen te stellen, dat gaat niet werken. De rechter zal zich dan op het standpunt stellen dat je eerst PT de kans had moeten geven aan jouw verzoek/eis te voldoen.
Re: Pretium Telecom
pbarendse: thanks, de brief is per fax en aangetekende post weg. Ik hou je/het forum op de hoogte.
Re: Pretium Telecom
Hoi allemaal, ik heb vanmiddag een brief geschreven naar PT en daarin vermeld dat ik alleen de gesprekskosten zal betalen en dat ze geen recht hebben op abonnementskosten. Op 5 december stond in hun brief dat besloten was de aanmelding voor het vastnetabonnement te annuleren en wij weer zouden worden overgedragen aan onze vorige telecomaanbieder.
Ja, ja. 12 december belde de KPN dat dit niet was gebeurd en nu bij PT waren aangesloten. Uiteindelijk is het dan wel 13 januari gebeurd, dus so what abonnementskosten?
Ik heb stap voor stap de hele situatie zoals het gelopen vanaf het misleidende telefoontje op 7 november tot nu toe
Opnieuw de Telegraaf gemaild met weer het verzoek om aan hun praktijken aandacht te besteden. Als nu meerderen dat doen heeft het misschien effect. Copie gestuurd naar Radar. dus niet stilzitten de openbaarheid zoeken!!
Fijne avond, gr. lenalida
Ja, ja. 12 december belde de KPN dat dit niet was gebeurd en nu bij PT waren aangesloten. Uiteindelijk is het dan wel 13 januari gebeurd, dus so what abonnementskosten?
Ik heb stap voor stap de hele situatie zoals het gelopen vanaf het misleidende telefoontje op 7 november tot nu toe
Opnieuw de Telegraaf gemaild met weer het verzoek om aan hun praktijken aandacht te besteden. Als nu meerderen dat doen heeft het misschien effect. Copie gestuurd naar Radar. dus niet stilzitten de openbaarheid zoeken!!
Fijne avond, gr. lenalida