In de Telegraaf lees je dat KPN tevreden is over 2008, men heeft nauwelijks iets gemerkt van de crisis en de vooruitzichten zijn goed.
Dat is waar het om gaat, de cijfertjes, de winsten en de bonussen voor topmensen en aandeelhouders.
Of de mensen van de helpdesk ook zo tevreden zijn? Ik denk het niet, het moet toch vreselijk frustrerend zijn om een klant niet te kunnen helpen omdat je werkgever je de tijd en de middelen hiervoor niet geeft.
Alleen het aantal aangenomen telefoontjes telt, hoe deze afgehandeld zijn doet kennelijk niet ter zake.
Of de klanten ook tevreden zijn? Denk het ook niet, KPN (+dochters) staat al jaren bovenaan in de klachten Top3 van Kassa, meestal op de eerste plaats waar ze alleen even vanaf gestoten worden door een tijdelijke winnaar waar kortstondig veel ophef over is.
Het interesseert ze kennelijk geen bal, want even zovele jaren zijn ze ook al regelmatig te gast bij Kassa of Radar, beloven dan van alles, waar uiteindelijk helemaal niets van terecht komt.
Een goede klantenservice is kennelijk niet nodig, de jaarcijfers zijn toch goed??
Mogelijk komt dit goede resultaat voor deel zelfs door de torenhoge belkosten die klanten maken naar de helldesks
Geen klagende klanten, geen inkomsten.
Ik ben nog steeds blij dat ik er helemaal weg ben.