LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Querida
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2009 19:47

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Querida »

hallo,

Ik ontving een paar weken geleden een contract van de Nederlandse Energie maatschappij, maar met een andere naam! die persoon ken ik niet, en woont ook niet op mijn adres!
Ik heb ze toen gebeld, waarbij ik een hele onbeschofde jongen aan de lijn kreeg, het kwam er op neer dat hij me niet geloofde, en ik op deze manier er onderuit wou komen! maar hij zou de bandopname gaan naluisteren, ze hebben aantal gegevens van mij genoteerd en ik zou terug gebeld worden!
Nog steeds ben ik niet gebeld, en nog steeds ontvang ik post van hun, met briefen dat zij mijn huidige energemaatschappij zullen opzeggen, dat ik me meterstanden moet doorgeven binnen 14 dagen omdat zij het anders zelf gaan schatten etc.
Heb gister weer contact met hun gehad, en medew. zei dat ze er nog steeds mee bezig zijn!
maar nu lees ik al deze berichten hier!! en ben ik toch wel geschrokken!

maargoed ik heb nooit eerder contact met hun gehad, nooit van hun gehoord, heb dus ook niks getekend,! maar straks gaan ze sjoemelen met de bandopname en dan ben ik mooi de ***....

ik vindt het echt belachelijk, en weet eigenlijk niet meer wat ik er mee aan moet

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Ja, maar de NEM trekt zich hier geen barst van aan.
Van de week belde mij iemand van de NEM mij over een van de vele klachtmails die ik ze stuurde.
Weet je wat ze zei?
Iekke wiete hir nieks fan. Meer kreeg die dame niet uit haar strot.

Vandaar dat er op deze zaak een gerechtelijk onderzoek gestart is.

marijn05
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 09:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door marijn05 »

Op woensdag 28 januari 2009 werd ik gebeld op mijn mobiel door een dame van de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) die mij vertelde dat ik een prijs had gewonnen. Ik zou meegedaan hebben aan een prijsvraag waarmee ik een LCD TV kon winnen. Nu was ik geselecteerd en had een prijs gewonnen. De prijs was energie tegen kostprijs!!! Nou geweldig dacht ik nog...... tot dat de dame in kwestie mij naar mijn geboorte datum en rekeningnummer vroeg. Ik wilde dit niet geven, maar dat was geen probleem. De dame zou de papieren opsturen en binnen zeven dagen kon ik me nog bedenken. (van Wat??!! van een prijs die ik had gewonnen???!!) Vervolgens zei de dame dat ze alles even ging herhalen. Het vermoeden van agressieve verkoop was bij mij reeds doorgedrongen dus ik vroeg de dame of het gesprek werd opgenomen. Hierop antwoorde zij met ja. Toen ik zei dat ik dat niet wilde en haar vroeg naar de LCD tv kreeg ik geen duidelijk antwoord. Ik heb vervolgens gezegd dat ik mij niet prettig voelde bij deze manier van verkoop en dat ik mij misleid voelde door haar verkooppraatje. De dame die overigens erg aardig was (maar leuk kon lullen), excuuseerde zich daarvoor. Nadat ik vertelde dat ik niet geinteresseerd was heb ik de verbinding verbroken. Later vroeg ik mij af hoe de NEM aan mijn mobiele telefoonnummer is gekomen, ik sta namelijk niet in het telefoonboek. Ook wist zij dat ik nu bij de NUON energie afneem? en later bedacht ik mij ook dat ik mij nooit heb opgegeven voor een prijs via het internet.
Vreemde manier van doen, welke naar mijn mening niet correct is en zeker niet volgens de wet.

marijke25
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2009 15:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door marijke25 »

De vraag van de NEM medewerker over wat zij dan precies verkeerd doen? Toevallig kwam ik op de site van Essent en daar hebben zij een heel gedeelte over misleidende wervingsmethodes. Ik herkende er een aantal van mijn telefoongesprek met NEM..

Argument: 'U ontvangt 10% korting op de levering van elektriciteit en gas.'
U betaalt maandelijks een voorschot dat is bepaald aan de hand van uw verbruik. Verbruikt u meer, dan dient u bij te betalen op uw jaarafrekening en verbruikt u minder dan krijgt u geld terug. Dit is bij elke energieleverancier zo. De 10% korting heeft betrekking op uw totale energierekening. Deze bestaat uit een leveringstarief, energiebelasting en netwerkkosten. Een leverancier heeft alleen invloed op het leveringstarief, bij elektriciteit bedraagt dit ongeveer 45% van uw rekening en bij gas 50%. Uiteindelijk betekent deze korting slechts 5,8% korting op een jaarafrekening.


Argument: 'Wanneer u naar ons overstapt verandert er niets, u blijft gewoon energie van Essent houden.'
Een energieleverancier doelt hiermee op het feit dat u bij Essent Netwerk blijft. Dit is zo wanneer u in het netwerkgebied van Essent woont (in het noorden, Overijssel, Brabant en Limburg) en voor de energielevering overstapt naar een andere energieleverancier. U wordt dus klant van de andere leverancier en er zijn wel degelijk veranderingen; u ontvangt van de nieuwe leverancier de energierekening en bij vragen neemt u contact op met de klantenservice van deze leverancier.


Argument: 'U krijgt bij ons energie tegen inkoopprijs.'
Dit argument is weinig zeggend en bovendien niet controleerbaar voor u. De inkoopprijs van energie is wisselend en komt tot stand op een markt die afhangt van de actuele vraag naar energie in Nederland en het aanbod vanuit bijvoorbeeld windturbines en energiecentrales. Daarnaast zal elk energiebedrijf naast haar inkoopkosten ook haar overige kosten willen dekken.

yellowseed
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door yellowseed »

Beste mensen, ga niet in zee met deze n.e.m ik ben vorig jaar ook telefonisch overgestapt van de nuon naar de nedelandsche enerie maatschappij ,ik heb me ook laten lokken met het idee dat ik minder ging betalen... dat heb ik ook gedaan 10 euro minder per maand dan bij de noun , met als gevolg dat ik een eindejaars afrekeking kreeg van hun van 1265 euro !!!! dat is dus een verhoging van meer dan 100 euro per maand.
ik ben er doodziek van en ben sinds vorige maand weer teug bij de nuon nu zit ik weer in een ovegangs fase van de 1 naar de ander de rekeningen met vreemde bedragen stromen binnen.
al deze toestanden voor zogenaamt een klein beetje minder betalen.
ik ben er in getuint ... laat je nooit voor iets telefonisch overhalen!!
deze mensen zijn getraint en komen overtuigent over en zijn goed voorbereid, jij word overrompelt en gaat accoord een jaar later zit je op de blaren.

een zeer ontevreden klant van de nederlandse energie maatschappij

Loeni
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 14:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Loeni »

Vandaag werd ook ik gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik ervaarde de manier waarop ze hun levering wilde aanbieden, erg agressief en bijna doortrapt. Het ging als volgt: "Heeft u even?" Zonder te wachten ging ze door met haar verhaal en vroeg of ik nu bij Greenchoice zit. Dit is het geval en zij gaf aan dat de NEM voortaan hun levering aan mij op één factuur zou verzorgen. Ze zei dit met een stelligheid alsof het al geregeld was en alsof dit een heel goede service is waarop ik zat te wachten. Omdat ik erg tevreden ben over Greenchoice (niet te duur en hun overzichten zijn begrijpelijk) wil ik helemaal niet overstappen. Dit heb ik duidelijk meegedeeld en gelukkig werd toen het gesprek beeindigd. (Geen verdere verkooppraatjes). Ik was naderhand erg verontwaardigd over de verkooptactiek van de NEM. Wie heeft dit ook zo ervaren?

plopper
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2007 09:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door plopper »

MamMaria,

Stuur dat incassobureau een briefje waarin je meldt dat er geen contract meer is wegens overlijden. Vraag ze om een kopie van een overeenkomst waaruit blijkt dat er in het verleden wel betalingsverplichting was. Vraag ze ook een specificatie toe te sturen van de, in hun ogen, wel en niet betaalde rekeningen zodat je dit kunt vergelijken met bankafschriften en waaruit een eventuele op erfgenamen te verhalen schuld bestaat. Ongespecificeerde rekeningen moet je nooit betalen.

Stel voor dit alles ook een termijn van 14 dagen en geef aan dat als je niets van ze hoort voor die tijd, dat je verder niet meer lastiggevallen wil worden door ze. Uit je onvrede over het feit dat ze proberen een paar tientjes op te eisen van iemand die overleden is. De term lijkenpikker is op z'n plaats.

Grote kans dat je binnen 14 dagen niets van ze hoort (een kopie van een overeenkomst hebben ze niet) en het moeten wel hele grote hufters zijn als ze dit doorzetten, wat ze waarschijnlijk veel meer gaat kosten dan die paar tientjes die ze nog menen te ontvangen.

aadjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2006 16:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door aadjuh »

Zo juist gebeld op de vrije zaterdag.
Of ik geen 40 tot 50 % wil bezuinigen?
Ja dat wil ik wel antwoordde ik !!
Maar zei er gelijk bij dat ik niet in sprookjes geloofde :D
'Ja Maar het is zo antwoordde 'zo een muts :D
'tuurlijk goedemiddag ' antwoordde ik
:) :)

Groetjes aad

Pralex
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2009 14:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Pralex »

Zo-even gebeld met een zogenaamd voorstel dat ik als winnaar ben geselecteerd. Na eerst een heleboel voordelen van N.E.M. en andere garanties te hebben aangehoord, verzocht mij de hele handel ter bestudering op te sturen, dan zou ik het in mijn eigen tijd nog eens rustig bestuderen.
Hij bleek mijn exacte adres etc. reeds te hebben en even later zei hij dat ik na ontvangst van het pakket nog 9 dagen bedenktermijn had.
E.e.a. zou betekenen dat als ik niets doe ik bij hun als klant zou zijn geregistreerd.
Aangezien ik met vakantie ga, wil ik mij zeker niet aan deze termijn binden en verklaarde daarop van hun voorstel af te zien.

De boze reactie luidde dat deze colporteur mij een leugenaar noemde en dat ik helemaal niet op vakantie ging.
En plots werd de verbinding verbroken.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door D1RK »

Als zij iets aan U toesturen en U is op vakantie en het is ongevraagd is het bij terugkomst alsnog ongeldig,

U heeft geen 9 maar 7 dagen na ontvangst de tijd om op te zeggen.

Als U niets zou ontvangen is dat hun probleem, hadden ze maar aangetekend met ontvangstbevestiging moeten sturen.

Betaal niets en laat nooit dit soort onzin toe sturen, online kun je ook tenslotte alle voorwaarden lezen!

Aangezien U nu op Pagina 94 zit dus hoe betrouwbaar zijn ze dan?

acgerda
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door acgerda »

hallo, ik werd ook gebeld,al voor de 7de keer!!!
heel vervelend.
ze nemen geen genoegen met "geen interesse"
ze praten gewoon over je heen en luisteren geen moment naar je.
en als je niet ja zegt over de telefoon staan ze een week later bij je op de stoep.
vreselijk opdringerig.ik zou niet met hun in zee gaan als ik U was.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door eatme »

- Opgeven bij www.infofilter.nl
- Geen genoegen nemen met "geen intresse" lijkt me niet zo'n probleem na het neerlegen?
- Als ze voor de deur stan kunt u toch ook zeggen "geen intresse"waarna u de deur weer dicht doet? Ze zullen toch de jehova-voet-tussen-de-deur-truck niet gaan toepassen? Dan laat ik het gewoon aan uw creativiteit over. Is een volle groenbak legen strafbaar?

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

Helaas is deze Top3 van Vara Kassa niet erg verrassend, want net als voorgaande weken staat KPN op één. De klachten zijn allemaal zeer verschillend. Van een foutieve incasso tot het niet meer vermeld staan in het telefoonboek.

Ook Ziggo staat deze week op twee. Ook bij dit telecombedrijf zijn de klachten zeer divers. Er zitten een aantal klachten over storingen tussen, maar mensen klagen er ook over dat hun snelheid niet klopt.

Deze week hebben we weer een gedeelde derde plek. Over Tele2 en NLEnergie zijn evenveel klachten binnengekomen. Ook bij Tele2 zijn de klachten niet hetzelfde, maar bij de NLEnergie gaan ze toch vooral over de colportagepraktijken van dit energiebedrijf. De NEM heeft een e-mail adres geopend voor klachten over telefonische colportage. Dit e-mail adres is nog steeds in gebruik. Mail de NLEnergie dus als u dit verhaal ook bekend voorkomt. Het adres is: [email protected].

MissInga
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MissInga »

beste mensen,

er is niks mis met de nederlandse energie maatschappij.
De prijzen die er genoemd worden die je zal besparen zijn berekend over een gemiddeld huishouden.
Als die band wordt opgenomen weet je toch waar je op antwoord en je zit dan ook nog nergens aan vast.
Om even op die email te reageren over dat het nodig is een aangetekende brief te sturen is ook niet waar, want je kan gewoon een mail sturen en je kan die opslaan als bewijs.
Dat staat ook in het welkomspakket.
Wanneer je het welkomspakket thuis krijgt, moet je gewoon goed kijken of het voor jou uitkan.
Natuurlijk proberen die telefonisten het leuk te brengen omdat ze klanten willen werven.
Ik ben ook klant bij de nem en ik bespaar idd heel veel.
Gewoon altijd goed lezen en dan kan je niks gebeuren.

Groetjes

MissInga
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MissInga »

wat ben jij hatelijk zeg,
ik werk idd bij zo'n callcenter en we worden streng gecontroleerd.
Ik heb die verhalen ook gelezen en dit kan ook zo zijn bij andere vestigingen.
Wij worden ontslagen als we leugens verspreiden of de klant niet goed informeren.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

p.s.
De krant erbij halen haalt niets uit. De NEM is slim genoeg om "veelvuldig" te adverteren in die bladen.
Hetzelfde geldt overigens ook de publieke en commercieele omroepen.
Die moeten ook leven van de advertentie-inkomsten.
Helaas, maar ik had dat ook graag gezien.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

@Miss INga
ik heb niks tegen jou maar je hoeft het niet op te nemen voor de NEM odmat jouw callcenter er teovallig op belt. LIever zien we een oplossing hoe de NEM de problemen gaat aanpakken. Stel dat ze jou wel streng controleren dan zijn er nog 100 en lelijke verkopers tussen, ze moeten alles aanpakken en niet 5%.
NEM doet er niks aan om haar naam te verbeteren. Het gaat alleen maar om de cijfers en de gevolgen voor de consumenten maakt ze niks uit.
NIemand wil toch tegen zijn wil overstappen?

JUllie zeggen, de klant gaat toch akkoord maar dat komt omdat het op zo'n misleidende manier wordt gebracht het gesprek, dat 3/4 denkt dat jullie namens hun huidige lverancier bellen of ze nergens aan vast zitten.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door eatme »

Ik leg de hoorn er niet direct op, dan zouden ze het idee kunnen hebben dat er iets mis ging en dan zou ik als ik hun was ook terug bellen, direct of later. Gewoon afwimpelen met woorden waar je hoe dan ook geen bandopname trucs kan uithalen. Als je iets zegt als "geen intresse", beginnen ze vaak met "Maar wilt u dan niet minder betalen?"of iets dergelijks. Gewoon "geen intresse" herhalen. Ik zeg daarna altijd wel "en haal me van de lijst af" en beindig met "zoek een echte baan". Dat laatste heeft waarschrijnlijk geen zin maar ik vindt het een mooi einde van het gesprek.

Offtopic: Schreeuwen (hoofdletters) is misschien leuk tegen de NEM medewerkers, maar op een forum ziet het er in mijn ogen altijd wat gefrustreerd uit.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

[De overige tekst in dit bericht is verwijderd wegens het overtreden van de gedragsregels.]

Lees het zelf!
http://www.carriereboek.nl/profielen/nlenergie.pdf

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Ik ben zelf bij eneergie direct en ik moet zeggen naar alle tevredenheid.
Tip: Wat ik doe met telefoontjes : Ik zeg vriendelijk achter elkaar; vriendljik bedankt voor je telefoontje maar geen intresse fijne avond/dat verder. en hang neer voordat ze wat kunnen zeggen.
Of een collega van me zegt: oo mn aardappels staan op even wachten en legt de telefoon neer en laat die zo liggen , kost hun een hoop geld dat wachten dus bellen ze nooit meer terug.
Je ben zelf denk ik bekwaam genoeg om op interenet alle informatie te vinden welke de goedkoopste of de beste is. Bij het programma kassa was de resultaat dat energie direct de goedkoopste is.
succes ermee.

Gesloten