LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Electrische fiets

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Rien&Lily

Electrische fiets

Ongelezen bericht door Rien&Lily »

Hallo,
Ik overweeg een elektrische fiets aan te schaffen voor mijn (bijna) dagelijkse fietstochtjes door het Groene Hart.
De afstand die ik fiets varieert tussen de 20 en 45 km. per dag.

Wat is de verstandigste keuze voor mij ??? Heel belangrijk is het om te vermelden dat ik ongeveer 130 kg. weeg. :oops:

kweenie

Re: Electrische fiets

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat wel belangrijk is om te weten is of je de motor wilt gebruiken om het fietsen lichter te maken, dus dat je zelf meetrapt, of dat de fiets ook zelf moet kunnen rijden zonder dat je meetrapt.

En wat ook belangrijk is, moet de fiets, zonder de motor aan, ook lekker fietsen?

En tenslotte, hoe veel tijd heb je na het fietsen om de accu weer op te laden?

Rien&Lily

Ongelezen bericht door Rien&Lily »

Voor alle duidelijkheid.
Ik bedoel dus een elektrische fiets waarbij je zelf mee trapt.
De oplaadtijd na een rit is ook van belang maar minder dan het gegeven of ik met mijn tamelijke hoge gewicht de juiste keus maak.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Er zijn fietsen met 2e accu of wisselbare... en de fietstas is meestal groot genoeg.

Gezien Uw gewicht zult U vermoedelijk 30% minder KM maken dan opgave.
Ook als de accu ouder word zal deze minder worden en vraag eerst wat een extra of vervanging accu kost want dit is per merk erg verschillend, zodat een duurder merk soms goedkoper is.

Omdat mijn merk niet meer leverbaar is dus geen aankoop advies, nu zijn ze beter en goedkoper!
Veel succes.

Gesloten