LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HARDWARE DISCOUNT.NL zeer Slechte AFTERSALES

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ken Masters

HARDWARE DISCOUNT.NL zeer Slechte AFTERSALES

Ongelezen bericht door Ken Masters »

Ik heb bij Hardware Discount.nl een Samsung plasma TV gehaald, en was netjes op tijd geleverd.

Helaas werkte het plasma TV niet, dus ik ging maar de TV de volgende dag terplekke bij hun afleveren om het in te ruilen of anders geld terug.

Helaas willen ze geen van beide en moest ik zelf maar zien op te lossen met Samsung.

Ik had dus Samsung helpdesk gebeld en zei zeiden dat het onder een DOA (death on arrival viel) waardoor ik het gewoon in kan ruilen bij Hardware.nl.

Hardware Discount merkte op dat Samsung dit had voorgesteld en zeiden dat het zowieso niet kon worden ingeruild. Een reparatie zou dan de enige oplossing zijn.

Wat ik niet begrijp? En al meerdere malen had aangeklaagd. Ik koop toch een product omdat het nieuw is toch en niet een defecte die gerepareerd moet worden zonder enige keer werkend te hebben gezien. (Kan ik net zo goed naar Marktplaats gaan.)

Ik heb het vermoeden dat ze soms defecte spullen verkoopt via de buurlanden (die nog wel onder de Europese garantie valt) zodat je ze moet laten repareren. Want immers defecte spullen inkopen is goedkoper.

En inruilen kunnen ze niet want anders moeten ze wel een goed werkende leveren en die kunnen ze natuurlijk niet goedkoop aanbieden.

KORTOM!, laten jullie alsjeblieft niet verleidden door hun goede after service of sales zoals ze dat doen beloven op hun website. Daarmee bedoelen ze gewoon even voor je bellen naar HP of Samsung of wel merk dan ook van uw product.

Wie heeft er meer ervaring met Hardware Discount.nl?

ondernemer-

Re: HARDWARE DISCOUNT.NL zeer Slechte AFTERSALES

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Dit is zeker een DOA.
Hardware Discount merkte op dat Samsung dit had voorgesteld en zeiden dat het zowieso niet kon worden ingeruild. Een reparatie zou dan de enige oplossing zijn
Een DOA MOET vervangen worden voor een andere en geen reparatie!

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

Het feit dat Hardware Discount je doorstuurt naar Samsung klopt in ieder geval al niet. Je hebt, door een TV te kopen bij HD, een overeenkomst met hen. Samsung heeft daar in principe niets mee te maken. Er is hier maar één partij verantwoordelijk voor het zorgen dat je een werkende TV krijgt: HardwareDiscount. Hoe hard ze ook roepen dat dat niet zo is, dit is nou eenmaal wettelijk zo geregeld.

Ken Masters

Ik stond de volgende ochtend na het ontdekken van het defect al voor hun deur in Nijmegen (hoofdkantoor) met het Plasma TV achter in mijn auto.

kreeg ik als antwoord>>

"Wel jammer dat je helemaal hierheen bent gekomen, maar ik denk dat het beter is als je je plasma TV weer mee naar huis neem.
Want hier laten staan heeft toch geen zin."

En via de telefoon kreeg ik ook vreemde adviesen>>

"Wat is het probleem om het te laten repareren dan? misschien is er wel een draadje los. Maar wij ruilen niet in, want wie weet heb je gewoon zelf kapot laten vallen (zit geen krasje op!)"

Jullie zijn toch verantwoordelijk voor het product? dat is wettelijk bepaald toch?

"Wie zeg dat? wij zijn geen winkel waar je 300 euro meer voor betaald voor meer service, dat heb je als je goedkoop wil bestellen"
(zo goedkoop was het plasma niet eens, kost mij 1300 euro)

Zeer teleurgesteld bij Hardware Discount.nl slechte aftersale.
Nu ligt mijn TV helaas onder dwang in de reparatie service omdat ik einde raad ben geworden.

mkrunsoft

Ongelezen bericht door mkrunsoft »

Deze meneer verdraait de feiten wel een beetje. Ik ben zelf werkzaam bij deze winkel en de opmerkingen die gemaakt zouden zijn aan de telefoon zijn beslist niet waar of op zijn minst uit de context getrokken. Het is inderdaad zo dat deze meneer een defect aan zijn tv had geconstateerd. Feit is ook dat wij hebben gezorgd dat hij binnen 24 uur een monteur van Samsung op de stoep had. Als er door deze monteur inderdaad is geconcludeerd dat het om een DOA ging en niet om een simpel gewoon op te lossen probleem had meneer gewoon bij ons terecht gekund. Als het werkelijk een DOA is dan wordt het product omgeruild of gecrediteerd. Dit moet echter wel eerst met zekerheid worden vastgesteld. Vandaar de monteur. Dat meneer de tv voor reparatie heeft aangeboden is zijn eigen keus geweest.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Feit is ook dat wij hebben gezorgd dat hij binnen 24 uur een monteur van Samsung op de stoep had.
Grote onzin en gewoon een poging om recht te praten wat krom is! Elk normaal bedrijf belt helemaal binnen 24 uur na de aankoop geen monteur maar dient het produkt om te ruilen of geld terug.Een totaal waardeloze service en nog tegen de wet ook.Een produkt dat bij thuiskomst niet werkt is DOA en of het nu een draadje is of wat ook ,hij werkt niet! Zou Hardware Discount in de toekomst mijden als de p*st.Trouwens knap grof om de klant aan te vallen maar ja, wat verwacht je van zo een ballentent.

Jor.

Ken Masters

Als er door deze monteur inderdaad is geconcludeerd dat het om een DOA ging en niet om een simpel gewoon op te lossen probleem had meneer gewoon bij ons terecht gekund.
De monteur constateerde terplekke een DOA en schreef een bon uit en zei; Neem dit bon mee samen met de TV zodat HD.NL een DOA aanvraag kan indienen bij Samsung.nl. Dan worden ze gecrediteerd en krijg je je geld terug of een nieuwe.

Ik bellen naar HD.NL of zij die TV nou accepteren of niet. (heb geen zin om weer voor niks half nederland af te reizen) en het antwoord was een Keiharde NEE!!

Dat meneer de tv voor reparatie heeft aangeboden is zijn eigen keus geweest.
Nou, Wat ik telefonisch te horen kreeg, is wel erg triest!

HD.NL: Waarom heb je die TV niet door de monteur laten meenemen voor reparatie?

Ik: Ik wil geen reparatie, ik koop bij jullie een nieuwe TV toch? of koop ik een defecte nieuw uit de doos.

HD.NL: Maakt niet uit toch? Samsung repareerd toch gratis.

Ik: Als het na 5 jaar kapot raakt begrijp ik het best, Zelfs de monteur raadde me aan om het om te ruilen i.p.v. reparatie!

HD.NL: Wij zijn een onlinewinkel, dus je kan niet verwachten dat we zomaar een product even kunnen onruilen of geld terug geven. maar goed, in een echte winkel betaald je wel 300 euro meer voor die service.

UITEINDELIJK, toch maar voor reparatie gegaan, ik had geen zin meer in die discussie en ze werkten niet mee met het indienen van een DOA.

EN IK VERDRAAI helemaal NIKS in dit forum, ik deel alleen maar mijn ervaring!

Ken Masters

Je heb gelijk Jor,

Beetje tegenstrijdig verhaal van HD.NL

Ik had het in moeten ruilen, maar zo gemakkelijk ging het toendertijd niet. ik kon die TV niet eens bij hun droppen.

Ze belde Samsung echt voor een reparatie! en vermijden zoveel mogelijk de DOA om een onbekende reden
(Volgens de Samsung monteur uit administratieve rompslomp en verzendkosten)

Juridice

Ongelezen bericht door Juridice »

Dit is nou weer een typisch voorbeeld van een consument die denkt dat hij meer rechten heeft dan hij heeft. Het broodje aap verhaal dat een DOA altijd recht geeft op een nieuw product wordt door dit soort threads in stand gehouden!

Even in wat juridische bewoordingen:

De wet bevat geen uitdrukkelijke bepaling voor producten die DOA geleverd worden. Het is ook zonder uitdrukkelijke wettelijke bepaling wel duidelijk dat defecte levering de ultieme vorm van non-conformiteit is. Je hebt dan dus gewoon de rechten die de artikelen 7:21 (algemeen non-conformiteit) en 7:22 (non-conformiteit bij consumentenkoop) je bieden. Dat komt dus neer op herstel of vervanging.

Herstel of vervanging dus.

Je bent niet verplicht éérst herstel te vragen en pas als dat niet kan vervanging. Je mag meteen vervanging eisen, mits de tekortkoming maar ernstig genoeg is om dat te rechtvaardigen (dat zal het geval zijn als de zaak geheel defect is). Bij kleine probleempjes is dat niet rechtvaardig.

In het stelsel van de wet wordt herstel van een zaak geacht gewoon een 'nieuwe' zaak op te leveren. Voor de veelgehoorde uitspraak dat je een gerepareerd product niet hoeft te accepteren, is dus (in ieder geval juridisch) geen grond.

Dus Ken Masters en Jor, jullie eisen en rechten zijn niet gebaseerd op wettelijke gronden. Dat HardwareDiscount je een reparatie aanbiedt die door Samsung wordt uitgevoerd is dus wettelijk aanvaardbaar, hoewel het hier niet getuigd van rode-loper service. Maar dat zal ook wel zijn redenen hebben, vaak hebben webshops een procedure die je dient te volgen in dit soort zaken. De TV moet binnen de garantie (of 'DOA') door de fabrikant worden gerepareerd, een wederverkoper kan niet maar even de TV voor je open maken en kijken wat er aan schort.

De logische gang hier blijkt uit je verhaal:
1. Je meldt het defect bij de wederverkoper.
2. Er komt een monteur langs bij je van Samsung (die mag het product openmaken). Deze is door de wederverkoper in stelling gebracht.
3. Indien het product gerepareerd kan worden door Samsung zullen ze dit doen.
4. Indien het product niet gerepareerd kan worden door Samsung zullen ze een creditnota sturen naar de wederverkoper en de TV meenemen, of ze zullen een nieuwe TV leveren naar de wederverkoper.

Het door Nederland rijden met je TV behoort klaarblijkelijk niet tot de standaardprocedure van afhandeling, die gebeurt bij de koper thuis.

jor

Dus Ken Masters en Jor, jullie eisen en rechten zijn niet gebaseerd op wettelijke gronden. Dat HardwareDiscount je een reparatie aanbiedt die door Samsung wordt uitgevoerd is dus wettelijk aanvaardbaar, hoewel het hier niet getuigd van rode-loper service. Maar dat zal ook wel zijn redenen hebben, vaak hebben webshops een procedure die je dient te volgen in dit soort zaken
De procedure die Alle grote webshop's hanteren kent wel degelijk de DOA, het zijn de in de marge werkend zaken die hier proberen onderuit te komen. Zelf kijk ik altijd eerst hoe de zaak bekend staat in de grootste shopreview die beschikbaar is.

http://tweakers.net/shopreview/

Staat deze hier niet in wees dan extra voorzichtig.Trouwens, de website van hardwarediscount is offline op dit moment. Meestal een veeg teken.

Trouwens iemand die zich voordoet of werkzaam is bij HD.nl geeft dat zelf ook toe gezien zijn eigen uitspraak.
Als het werkelijk een DOA is dan wordt het product omgeruild of gecrediteerd.
tekst komt van mkrunsoft.

jor

Ik had dus Samsung helpdesk gebeld en zei zeiden dat het onder een DOA (death on arrival viel) waardoor ik het gewoon in kan ruilen bij Hardware.nl.

Hardware Discount merkte op dat Samsung dit had voorgesteld en zeiden dat het zowieso niet kon worden ingeruild. Een reparatie zou dan de enige oplossing zijn.
Een telefoontje naar de helpdesk van SamSung maakte mij net duidelijk dat de normale gange van zaken is dat de Plasma-tv gewoon via HD.nl had moeten worden ingenomen en deze word dan door SamSung vergoed aan het bedrijf. Afschuiven dus en een bedroevend staaltje van slechte service.

Juridice

Ongelezen bericht door Juridice »

Neemt natuurlijk niet weg dat KenMasters de procedure van de winkel moet volgen om zijn product geruild dan wel vervangen te krijgen. De wet heb ik hiervoor al uiteengezet. Ik kan me goed voorstellen dat een webshop bepaalde regels hanteert, gezien het grote aantal verschillende fabrikanten en verschillende procedures. Bij Hardware Discount (overigens niet offline, zoek maar via google, jor :roll: ), lees ik dit op hun site over Defect bij Ontvangst:

Defect bij ontvangst
Defect of verkeerd product bij ontvangst (DOA)
Een DOA is een product direct na aanschaf defect is (hierbij geldt dat het product binnen de 8 dagen in bezit moet zijn van ons). Mocht een dergelijk product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice via het retourformulier.

Zij verzoeken dus om een retourformulier in te vullen. Als ik je verhaal zo lees, stond je echter met de TV op hun stoep, KenMasters?En als je een retourformulier had ingevuld, had je ze al tijd gegeven om hierop te reageren?

Ik vind jullie stemmingmakerij hier echt een beetje zielig, er zijn toch altijd 2 kanten aan een verhaal. Als ik jullie zo lees hebben jullie alle rechten, geen plichten, kunnen op jullie je eigen gewenste voorwaarden handelen, en gaan maar voorbij aan de wet. Want die komt even niet ui. Er staat in de wet niets specifieks over DOA, dus die status is geen juridische andere status dan bij elke andere garantieaanspraak.

Bij mij rijzen alleen enkele vragen, misschien kun je die wel beantwoorden:
- Kon de verkoper weten dat de TV stuk was? (Was deze nieuw in doos)
- Heb je de verkoper zijn procedure gevolgd, of je eigen serviceverwachting?
- Heb je de algemene voorwaarden goedgekeurd bij aankoop? Werden deze ook nog naar je gemaild?
- Is je TV nou uiteindelijk omgeruild, gerepareerd, of nog steeds stuk?
-Zou je de TV nu als nieuw omschrijven of mankeert er nog steeds iets aan?
- Wat was nou uiteindelijk fout aan de TV (een kabeltje, of een hele kapotte beeldbuis?
- Ben je nu opgelicht of niet?

jor

Ook via google kom ik niet op de gewone website. www.hardwarediscount.nl leid niet ( meer ) naar de website.
Defect bij ontvangst
Defect of verkeerd product bij ontvangst (DOA)
Een DOA is een product direct na aanschaf defect is (hierbij geldt dat het product binnen de 8 dagen in bezit moet zijn van ons). Mocht een dergelijk product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice via het retourformulier.
Topicstarter had dus gewoon contact op moeten nemen ( neem even aan dat hij dat deed ) en daarop had zelfs volgens hun eigen voorwaarde de tv omgeruild moeten worden voor een nieuwe.SamSung bevestigt deze stelling.HD had dan zonder enig probleem van SamSung een andere gekregen en was iedereen blij.
Verder heb ik weinig trek in welles/nietes spelletjes en na mijn telefoontje naar SamSungs helpdesk weet ik dat HD fout zat of gewoon een luizige service heeft/had.

Ken Masters

Dat de service niet getuigd van een rodeloper bij HD.nl is duidelijk.
Ik heb het niet eens over het voorgevalletje.

Dan heb ik het niet eens over het voorgevalletje van jullie logistieke kant, die ik niet eerder had vermeld.

Ik moest namelijk mijn TV helemaal zelf bij een GLS-logistic depot ophalen in Nijmegen, omdat de TV veels te zwaar was voor de tarief die zij hadden betaald. (zwaarder dan 32kg is max.)

GLS wist dus geen raad mee met de TV dus slingerde het daar dagen rond in hun magazijn.
Dus GLS weer mopperen dat sommige toch >35Kilo proberen door weten te proppen. Vraag maar na bij GLS in Nijmegen.

Voor niks rembours betaald, maar goed dat doet er niet meer toe.

Antwoord op je vragen
Kon de verkoper weten dat de TV stuk was? (Was deze nieuw in doos)
TV was nieuw in doos en verkoper kon het niet weten dat het defect is.
Heb je de verkoper zijn procedure gevolgd, of je eigen serviceverwachting?
Deels, ik dacht dat het de volgende dag terugbrengen het snelst opgelost zou worden, en kon ik terplekke administratief afhandelen. Anders moet ik via afstand per mail gaan afhandelen met formulieren invullen om in aanmerking te komen voor een nieuwe TV.
Heb je de algemene voorwaarden goedgekeurd bij aankoop? Werden deze ook nog naar je gemaild?
Ja.
Is je TV nou uiteindelijk omgeruild, gerepareerd, of nog steeds stuk?
TV is inmiddels gerepareerd.
Zou je de TV nu als nieuw omschrijven of mankeert er nog steeds iets aan?
Niet geheel nieuw, maar gerepareerd gekocht. Ik mist een schroefje achter, maar verder doet ie het goed.
Wat was nou uiteindelijk fout aan de TV (een kabeltje, of een hele kapotte beeldbuis?
Mainbord was beschadigd.
Ben je nu opgelicht of niet?

Misschien niet, alleen de gang van zaken zoals service is misschien niet wat ik had verwacht had. terwijl er juist daarop wordt geadverteerd.
(Zoals zelf TV opsporen en ophalen bij een transport bedrijf, voor niks rembours betaald)

(terugbrengen of geld terug kon niet)

Iniedergeval, Samsung heeft het uiteindelijk gerepareed, en ik heb nu een werkend toestel. hoewel ik een toendertijd een nieuwe wil is misschien persoonlijke mening.

Voor diegene die snel iets wilt bestellen (dat zijn ze zeker!) met een vrij grote assortiment, kunnen zeker bij HD.NL terecht. En soms zit het net iets anders met de service, in mijn geval was het nadelig.

jor

Voor diegene die snel iets wilt bestellen (dat zijn ze zeker!) met een vrij grote assortiment, kunnen zeker bij HD.NL terecht
Plaats nu eens een werkend link naar die website.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Ken Masters

Dat klopt Jor,

Wat Samsung helpdesk telefonisch tegen je zei, zeiden ze ook tegen mij toen. en ook de samsung monteur.

Samsung had het zo omgeruild of gecrediteerd als HD.nl het toestel compleet in doos had terug gestuurd met DOA aanvraag.

Misschien was het allemaal omslachtig voor hun.
Als klant wenste ik een nieuwe. Maar kreeg toch reparatie als oplossing.

Maak niet meer uit. het werkt nu gelukkig.

Winters

Ongelezen bericht door Winters »

Goedendag,
Ik heb ook een vreemd gevalletje bij Hardware Discount (www.hd.nl). Voor mij een reden om daar nooit maar dan ook nooit meer iets te bestellen.
Het ging als volgt:
Het gaat om een externe harde schijf die ik heb besteld. Dit tegen een reguliere prijs aangezien ik hem elders ook tegen zulke prijzen heb gezien. Deze besteld en ik heb een mail gestuurd of hij op voorraad was en wachtte met betalen. Vervolgens kreeg ik een herinnering voor betaling. Ik heb zelf op de website gekeken en zag dat er nog 2 leverbaar waren. Na betaling kreeg ik de melding dat de voorraad op was. Ik heb toen aangegeven dat er nog 2 waren. En inderdaad ze gaven toe dat er nog twee waren bij een leverancier, maar deze moesten ze duurder bestellen bij deze leverancier. Ik zou dus moeten bijbetalen of een ander product kiezen. Nou ja zeg, daar ging ik niet mee akkoord natuurlijk. Dit vond ik een vreemde zaak en heb dit vaak aangegeven via mailwisseling. Ik heb nog nooit iets besteld en later te horen gekregen dat ik bij moest betalen.
Uiteindelijk wilde ik dan maar mijn geld terug. Dit kan alleen via een bepaalde website, maar ze bieden in eerste instantie alleen een waardebon aan (Dit moet je zelfs aanvinken anders kun je niet verder). Na aandringen van mijn kant kreeg ik de bevestiging dat het uiterlijk 30 dagen duurt om geld terug te krijgen. Het schijnt dat ze per 01-01-2009 aangesloten zijn bij de Thuiswinkel org. Hierin staat deze verplichting nu, anders had ik wel een probleem gehad. Ik vind dit een vorm van misleiding en heb dit ook kenbaar gemaakt bij de Thuiswinkel.
Mijn taak om mensen te waarschuwen voor deze lompe,starre organisatie.
Vr.gr.
J.Winters

XistenceNL

Ongelezen bericht door XistenceNL »

Ik heb nu ook via thuiswinkel.org een klacht gedeponeerd, als ik nu binnen een week geen produkt binnenkrijg of mijn geld terug dan zit er niets anders op om juridische stappen te ondernemen.

Ruim 2 maanden wachten op een product is niet normaal!
De concurrent kan het leveren binnen 2 weken, dit is bevestigd door deze firma.

Ik krijg geen enkele reactie meer van deze firma. Lekker zit je dan!

Zou ik gewoon aangifte kunnen doen van diefstal richting deze firma?
Eerst het annuleringsformulier maar weer invullen, maar nee dan accepteer ik dus een tegoedbon, kat in het bakkie voor HD dus dat kan en doe ik niet.

Gesloten