LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er een prijsje van E.ON ontvangen? Niemand?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
peterleo

Wie heeft er een prijsje van E.ON ontvangen? Niemand?

Ongelezen bericht door peterleo »

E.ON organiseert quiz/enquête's met een leuk prijzenpakket. Echter, onbekend is wanneer E.ON na afloop van die (wervings-)campagne overgaat tot de toekenning van de prijzen en het informeren van prijswinnaars. Omdat ik sterk vermoed dat E.ON de daadwerkelijke prijsuitreiking nalaat, ben ik op zoek naar mogelijke winnaars. Heeft U zo'n prijs toegekend gekregen? En ook ontvangen? Ik ben heel benieuwd naar de eventuele ervaringen, want ik hoop een geschil met E.ON over de misleidende werving/campagnevoorwaarden bij de rechter te gaan beslechten.
Mijn stelling is E.ON houdt zich niet aan de gedragscode gerelateerd aan de Wet Kansspelen. E.ON dient de deelnemingsvoorwaarden aan te passen De aanbieder E.ON moet zich als organisator zich ertoe verplichten om een promotioneel kansspel met inachtneming van de bepalingen van deze gedragscode te organiseren. Daarbij dient de code niet alleen naar de letter, maar ook naar de geest te worden toegepast. Dit wil zeggen de prijstoekenning en uitreiking dient ook werkelijk plaats te vinden. Vooralsnog lijkt E.ON de deelnemers te misleiden en is het nog maar de vraag of al die uitgeloofde prijzen zijn uitgedeeld.
Als U een "finalist" bent dan komt de prijs U toch toe?

D1RK

Re: Wie heeft er een prijsje van E.ON ontvangen? Niemand?

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ze een prijs uitkeren zou het wel eens een verkoper kunnen zijn die toevallig bij hun werkte en veel klanten heeft binnengehaald zijn....

Verder maakt een grote prijs Uw leverancier alleen maar duurder!
Alles moet betaald worden dus ook drukwerk en cadeautjes.

Een firma die online alles doet dus zelf Uw voorwaarden uitprinten kan goedkoper werken, want veel drukwerk is ongelezen oud papier!

Dus de enige prijs die U kunt winnen is teveel betalen voor dit Broodje Aap!

VTO1

Ongelezen bericht door VTO1 »

wat een gezanik om niks. overal kost energie geld, Eon heeft 25 mijoen klanten wereldwijd en is de grootste van Europa, die weten echt wel wat ze doen.

peterleo

Inderdaad, dit "gezanik" gaat helemaal niet over "energie"! Maar over een "grote jongen" die als energieleverancier in de uitvoering van reclame/quiz/prijsuitreiking er gemakshalve bij voorbaat vanuit gaat als "flinke" E.ON meent maar te kunnen doen en laten wat men wil!
Het "gezanik" is helaas dus nodig geweest omdat E.ON aanvankelijk verder ook "niks" deed! Dat kón omdat elke deelnemer móet instemmen met de deelnemingsvoorwaarden die E.ON als organisator hanteert. Daarin staat dat alleen prijswinnaars worden gebeld!
Echter, als E.ON een gedragscode en wettelijke bepalingen inzake het organiseren van kansspel/prijsvraag naast zich neerlegt, is er wél degelijk iets mis! Weet E.ON als grootste energieleverancier van Europa dan écht niet dat aan de trekking/uitreiking van die leuke te winnen prijzen bij gehouden enquêtes/quizzes ook de nodige aandacht moet worden besteed? Helaas, om de prijsuitreikingen ook daadwerkelijk te laten doen was het nodig om E.ON daarover flink aan de tand te voelen.
En nu formuleer ik maar weer een waarschuwing, als U met een "quiz" meedoet, dan wordt U teruggebeld! Men bestempelt U als "finalist" en dat is natuurlijk flauwekul, want U heeft net zoveel kans als elke andere deelnemer aan de quiz! Er is slechts één finalist, bij de (willekeurige) trekking wordt die prijswinnaar (onpartijdig) bepaald!
Het kán en mág dus géén argument zijn om U als klant te werven! En dát weet E.ON ook wel, want deelname aan een prijsvraag mag niet worden gebruikt om misleidende reclame te maken.
Winnaars van de "Hoger & Lager quiz" moeten binnen drie maanden ná 31-1-2009 worden bekendgemaakt en van de nieuwe "Lichtquiz" binnen drie maanden na 3-4-2009. Dit laatste heeft te maken met het feit dat E.ON de campagne/actieperiode (aanvang 4-4-2008) meent te mogen/te kunnen wijzigen en dat is natuurlijk wéér een E.ON streek die conform de Wet en gedragscode niet behoort te zijn!
E.ON "rommelt" dus maar wat aan met de "Lichtquiz/campagne" en gelukkig zijn er in januari 2009 al prijswinnaars getrokken op basis van "oude" einddatum/prijzenpakket!
Nu, is daarvoor een ander prijzenpakket en ik vraag me af hoe E.ON er nog uitkomt om een prijswinnaar uit ál die deelnemers sinds 4-4-2008 te trekken? Weten ze dan écht wel wat ze doen?
Ja, heel willekeurig, dat is zeker! Wat zou de kantonrechter in een geformuleerd geschil daarover gaan uitspreken? Goed gedaan E.ON winkelier, "grote jongen"?
Wordt vervolgd....tot E.ON weet hoe de organisatie van een promotioneel kansspel goed moet zijn geregeld! Succes daarmee, E.ON!

VTO1

ieder energiebedrijf heeft tips en trucs om de verkoop te stimuleren.
Anders verkoop je niks, simme marketing heet dat.
!00% eerlijk is het nooit, bij wie je ook klant wordt.
Maar goed, Zolang de burger geen vuist kan maken en de waakhond niks doet, gaan ze er toch mee door.

peterleo

Jawel, marketing is prima. Maar het is niet slim om regels voor prijsvragen niet te hanteren. Of de waakhond iets doet, weet ik niet. Ik heb een signaal afgegegeven aan Consuwijzer. Een melding gedaan bij het Ministerie van Justitie, bureau Kansspelen. Daarvan heb ik nog geen bericht maar dat komt wel. Overigens is het strafbaar om de Wet en de gedragscode niet na te komen. E.ON is nog niet bereid om het geschil over deelnemingsvoorwaarden, volgens haar eigen bepaling aan de rechter voor te leggen. Een modderfiguur slaan heeft natuurlijk geen enkele zin. Overigens, het hoge woord is er uit...met het niet uitkeren van het Philips prijzenpakket zou ook Philips in diskrediet worden gebracht....en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Overigens, E.ON heeft de trekkingen nu geregeld en het organiseren van quizzes om klanten te trekken is voor E.ON van groot belang. Slechts één vasthoudende deelnemer heeft bereikt dat E.ON transparant de prijswinnaars publiceert, de "finishing touch" van het geheel komt dan ook nog wel.

VTO1

er zijn toch wel andere dingen om je druk over te maken dan over een energiebedrijf??

NEM verkoopt informatie ipv een contract
Greenchoice zegt dat ze de hoofdleverancier zijn van groene stroom wat niet klopt.
Eon doet het met enquetes
Oxxio beloofde gratis stroom die velen niet krijgen

die dir . va Essent woont in een villa en pakt miljoen per jaar, evenals de CEO's van NUON en Eneco.

JIj en ik worden er niet beter van hoor en denk je dat Den Haag ons burgers serieus neemt?

peterleo

Ik maak me verder niet druk. Jammer, dat de prijswinnaarslijst hier is verdwenen. Er maakte iemand zich druk over. Omdat zij van mening was dat de prijswinnaars dat niet op prijs zouden stellen. En ook mijn laatste bijdrage verdween.
Ik weet inmiddels dat E.ON een waarschuwing heeft gekregen van Ministerie van Justitie om quizzes op de voorgeschreven wijze te organiseren. Dus, jawel, burgers worden serieus genomen. En dankzij mijn vasthoudendheid zijn de trekkingen over 2008 afgedwongen. Als E.ON het geschil over deelnemingsvoorwaarden wil beslechten voor de rechter kom ik daar nog wel eens op terug. Ik neem voorshands aan dat E.ON geen modderfiguur wil slaan.

peterleo

Hoi Donna,

Met deze bijdrage schrikken er wel meer klanten van E.ON. Overigens leest E.ON deze rubriek ook wel. Stuur nog één keer een mail en maak gebruik van de klachtenregeling! Je hebt immers nog geen écht antwoord gehad. Energieleveranciers moeten een kachtenregeling hebben en uiteraard mag het geen loze zaak zijn. Geef aan dat je klacht behandeld moet worden en wendt je anders tot Consuwijzer. Succes (verzekerd als je even doorzet).

Gesloten