Dat "vaak", geloof ik niet zo in, beste Makger.
Deze huizenmannen hebben volgens mij afspraken gemaakt. Toen de wankele en instortende huizenmarkt van de USA tot Nederland tenslotte doordrong en in de wandelgangen van het geldcircuit de angst gefluisterd werd dat wij ook wel eens aan de beurt zouden kunnen komen, trokken die branchekoplopers samen de conclusie, dat zij hoe dan ook, die USA situatie wilden voorkomen door
foute berichten te ventileren. Allerlei woordvoerders uit hun belangenclub stelde "ons" uitvoerig en overvloedig "gerust" dat die toestanden zoals in de USA
niet op onze huizenmarkt zou slaan. Wij hadden ons niet schuldig gemaakt aan hypotheekleningen op een onbeperkt groeiende economische groei van het inkomen van de aanvragers. Onze banken hadden géén dubieuze hypotheken verstrekt wegens hun andere risicoafwegingen.

Gaat u, domme Nederlandse burger, nou maar op ons smetteloze gezag rustig slapen, hoor!
De prijzen bléven zgn. stijgen, zelfs nog in jl december volgens de beterwetende en leugenachtige NVM. Maar ondertussen lag de verhouding vraag en aanbod al volledig ontspoord in onze, door de makelaars opgeschroefde, prijs product verhouding. Welke makelaar niet mee zou doen, prijsde zichzelf immers uit de markt! In het makelaarsland bepalen de groten de toonhoogte en niemand wil in dat koor vals zingen.
Kortom, we zijn door de belanghebbenden van deze beroepsgroep zwaar belazerd wanneer we hun adviezen van de laatste 1,5 jaar in blind vertrouwen hebben opgevolgd.
Ik verkocht mijn huis in juni 2006 omdat ik deze orkaan zag aankomen. Ik had liever ongelijk gehad.
Wie kan je in Nederland nog vertrouwen als het om meer dan 100 euro gaat? Camera's en controleurs zullen steeds meer
iedere businessgroep in de gaten moeten houden en die controleurs moeten óók weer gecontroleerd worden etc. etc. Gisteren weer ambtenaren in Limburg wegens ernstige corruptie opgepakt! Onze mentaliteit en normbesef is volgens mij niet meer te redden.