LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

De bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anti-pret »


Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Waar elk bedrijf een pesthekel aan heeft is negatieve publiciteit. Ook de tronie van ons aller bekende Nederlander [Bericht aangepast door de moderator] zien we regelmatig op de televisie om de negatieve gevoelens bij de Nederlander een beetje weg te masseren. Zalvende woorden als 'incident", "mag niet meer gebeuren", "kwetsbaren helpen", "lossen we op" etc worden over ons uitgestrooid. En dan denk ik "Eikel, zoals jullie mijn moeder erin hebben geluisd en vervolgens niet thuis geven als we constateren dat Pretium niet de wet- en regelgeving heeft nageleefd. Dan heb je geen interesse in je klanten...nee je ruikt alleen maar geld, geld, en nog meer geld" En service, faire werving, strikte naleving wetgeving een fatsoenlijke call center...tja, dat kost geld en daar heeft [Bericht aangepast door de moderator] en zijn vriendjes zoals [Bericht aangepast door de moderator] een broertje dood aan. En mijn constatering is dat dit geen incident is gezien de reacties op de diverse fora. Nota bene adverteert een call center op het internet met royale bonussen als je weer een kwetsbare oudere in de schoot van ons aller bekende Nederlander [Bericht aangepast door de moderator] drijft.
Maar omdat de kwetsbare ouderen niet altijd supermobiel zijn om te demonstreren voor de poorten - levert trouwens wel hele mooie persfoto's op - van onze bekende Nederlander [Bericht aangepast door de moderator] en nu ook Frankie, is het misschien een optie om dmv een e-mail kettingbrief Nederlanders te waarschuwen voor de fijne praktijken - en mensen - van Pretium.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, wat ik al eerder heb gemaild, zoek de publiciteit, bombardeer de Telegraaf [email protected]
bombardeer Radar met mailtjes, Kassa met mailtjes.
Ik ben dankbaar met het feit dat dit forum er is en ik heb veel goede tips gekregen maar alleen hier maar reageren heeft niet zoveel zin
Verwijs diegenen die je mailt naar het forum van Tros Radar en naar de 131 pagina's die er zijn
Ik heb vanmorgen weer een mailtje gestuurd naar De Telegraaf met de link naar de Delphi site die hierboven staat en een copie naar Radar
Maar we moeten met elkaar de publiciteit zoeken, dat heeft effect
Dus in de mailpen
gr. lenalida

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Pretium Telecom heeft gisteren in een kort geding geëist dat de Tros een uitzending van het programma Radar over de verkoopmethoden van telefoonabonnementen van de website haalt. Ook eist PT dat de Tros een rectificatie plaatst. PT meent dat zij met 20.000 klanten een van de weinige succesvolle uitdagers van KPN zijn en een goede kwaliteit voor een lage prijs bieden. De klachten van de klanten en het weerwoord van PT zijn bij de bezoekers van dit forum bekend. Op 22 september is een dergelijke actie van PT mislukt. PT houdt de media en de forums goed in de gaten.
Eens komt de tijd dat al die mondige klanten en mantelzorgers er tabak van krijgen en wat dan?

Steyr
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Steyr »

Hallo Hater drie:
Wij zitten in hetzelfde schuitje, ook mijn schoonmoeder van 84 jaar zit aan een lidmaatschap vast.
Gekregen via een simpel telefoontje en ze weet het zelf nog niet.
Het mooie is dat ze niet eens internet heeft en dus niet eens gebruik kan maken van alle internet aanbiedingen en veilingen.
Ziekelijk en ongelofelijk dat dit deze tijd mogelijk is.
ik heb PT een brief gestuurd en gezegd dat zij op haar leeftijd geen behoefte meer heeft om genaaid te worden.
Inderdaad zou het heel mooi zijn als we samen deze oplichterij kunnen stoppen.
Brum

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Het artikel "Pretium wil uitzending Radar weg" staat in het Haarlems Dagblad van 29 januari op de pagina van Haarlen & Omgeving. ([email protected] )

hejeja

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Hoi Kenai,

Ik herken je dilemma, je wilt niet betalen, maar ook niet zonder telefoon zitten. Ik heb ook PT-nummers laten blokkeren.
Ik heb KPN gebeld en die proberen het met Pretium te regelen dat mijn telefoon niet overgaat. Ik heb ook het juridisch loket gebeld (aanrader!), die adviseerde mij om een duidelijke termijn af te spreken met Pretium waarop ze moeten reageren en dat je anders naar de geschillencommissie stapt. Tevens een goed logboek bijhouden en af en toe bellen, schrijven of faxen, u heeft bijv. nog 1 week. Is de termijn verstreken dan stap je naar de geschillencommissie. In de algemene voorwaarden van PT staat geloof ik dat je binnen een maand reactie krijgt. Kun je ze ook aanhouden. De jurist van het juridisch loket vertelde me dat het gebruikelijk is dat PT incassoinvorderingen moet staken als iets in behandeling is bij de geschillencommissie. Wel kan het zo zijn dat je "onder protest" bijv. geld in een depot stopt.
Ik zag bij de uitspraken van de geschillencommissie (je herkent PT meteen ondanks dat geen namen worden genoemd) dat er wel contracten zijn ontbonden omdat onvoldoende info was gegeven voor een contract, of in een ander geval dat iemand mmm, zei maar geen ja. [/quote]

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Ik was bij de politie om aangifte te doen tegen PT voor misleiding/ oplichting. Willen ze het niet in behandeling nemen want het is "civiel".
Ben niet verder gekomen dan de balie, ze roepen nog wat dingen die niet kloppen.
pfff, dit schiet ook niet op. Maar ik lees dat het jou dus wel gelukt is.
Trouwens wel leuk dat PT tros Radar vervelend vindt.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo Jangofett, ik lig hier echt in een deuk, ik wou dat ik het allemaal gehoord had, maar je hebt gelijk daar hamer ik ook steeds op. Alleen klagen via dit forum heeft geen zin.
Willen we iets tegen PT kunnen ondernemen dan moeten we echt allemaal reageren, schrijf/mail naar [email protected] [email protected]
[email protected] Zeker de laatste is belangrijk nu dit bij Kassa aangekaart wordt. Ik denk dat ik mijn laatste brief aan PT maar copieër en die naar Kassa doorstuur en ze ook verwijs naar hun zgn. liefdadigheids website
Dus niet alleen klagen of je hart luchten - met dank voor de vele tips die ik kreeg - maar ook actie ondernemen.
Fijne dag verder, de zon schijnt en laat je humeur er niet door verpesten
gr. lenalida

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, ik heb zojuist een e-mail gestuurd naar [email protected] en mijn laatste brief bijgesloten waarin ik alles wat er gebeurd is nog eens op een rijtje heb gezet, Ze ook verwezen naar Delphi.
Ik hoop dat velen dit voorbeeld volgen. Je krijgt wel een standaar brief terug maar dat maakt niet uit, dat doet Radar ook, maar ze lezen het heus wel
Nogmaals fijne dag, gr. lenalida

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Carla68,

Hoe je aangifte kunt doen van een strafbaar feit bij de Hoofdofficier van Justitie in Haarleem staat hier :
http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... procedure.

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

In reactie op het bericht van Steyer. We hebben voor mijn moeder een nieuw telefoonnummer aangevraagd en vervolgens middels een vrolijk briefkaartje met daarop -uiteraard- de reden waarom mijn moeder een nieuw tel.nr. heeft, erop vermeld. Tja, zo heb je ook weer eens contact met je familie. En omdat PT zich niet heeft gehouden aan hetgeen zij verplicht is, PT dan ook veel succes toegewenst met het gekaapte tel. nummer en abonnement. Alle kosten die wij hebben gemaakt, hebben wij keurig - onderbouwd - als claim bij PT neergelegd. Oh ja, ook wij hebben brieven/ mailtjes en faxen gestuurd naar PT dus onze insteek, ongenoegens en falen van PT hebben wij helder verwoord. De obligate nietszeggende reacties die u allen kent, vielen ons ook ten deel. Een lachwekkende vertoning. Wij betalen geen ene rot cent aan Nyks en Korthouwer en als ze menen in hun recht te staan, dan moeten ze dat maar via de rechter afdwingen. Tja, dat wordt dan een rechtszaak die PT enkele duizenden euro's gaat kosten maar waarbij PT ook nog eens geen enkele zekerheid heeft of zij de rechter in haar schoot vindt - een discutabel bedrijf die zich niet aan alle regels heeft gehouden tov een kwetsbare oudere van 80+ - en dat voor een bedrag van 200 euro. Incassobureau? We zitten al te trillen op onze stoel van opwinding! En we kennen allemaal het spreekwoord: "Wie het laatst lacht, lacht het best!"
Voor mij is het dossier PT gesloten en ik wens u allen veel sterkte, wijsheid en - om het in HerrDoktorOetkeriaanse woorden te zeggen - "ausdauer" in uw strijd tegen PT. Maar blijf niet vasthouden aan het vertrouwde telefoonnummer. Gewoon een nieuwe aanvragen - liefst bij uw kabelfirma - en laat Nyks en Korthouwer dan maar lekker verder spelen met uw nummertje. Dat vinden die heren heel lekker. En u houdt gewoon de centjes in uw zak. Tip: ga daar lekker van uit eten met uw moeder/vader/ouders. Smakelijk eten en salut!

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Krikvdkruk,
Terecht noem je de site van Frank. http://www.watdoenwijmet.nl/rectificati ... m-telecom/
Frank heeft z,n site door een gerechtelijk vonnis van PT schoon moeten vegen. Dus zo gek is het niet dat PT de strijd opnieuw aangaat maar nu met het Tros forum. PT denkt nu waarschijnlijk weer waarom lukte het toen en waarom zou het niet opnieuw suksesvol kunnen zijn.
Ik vermoed dat er voor ons genoeg mogelijkheden zijn om elders weer een nieuw forum op te starten.

Mijn moeder is ook overgestapt naar het regionale kabelbedrijf. Wij durfden niet voor een nieuw nummer te kiezen. Door overstappen met nummerbehoud wisten we zeker dat ze van PT af was.

Verder lees ik nog wel eens dat je om hulp kunt vragen en daar ook recht op hebt bij je provider waar je weggekaapt wordt. Nou die wilden of konden ons niet helpen. Betalen moesten we wel voor het voortijdig beeindigen van het jaarcontract. Bericht van KPN of Tele2 dat het nummer geporteert werd hebben we nooit gehad. Foutje van KPN die Tele2 niet informeerde??
De helpdesk van KPN kost dan wel 1 eurocent per minuut maar de reguliere kosten komen daar nog bij en als je dan de pech hebt dat geen enkele afdeling verstand van zaken heeft is een uur aan de lijn hangen zomaar mogelijk.

Al en al hebben wij er voor gekozen om dringend, dwingend en correct te blijven.

hejeja

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, ik krijg net een reactie van Kassa: ik heb het gecopieërd

dank voor uw reactie. Op 7 april 2007 heeft Kassa als eerste uitgebreid aandacht besteed aan de handelswijze van Pretium, zie http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3222151. Ik die uitzedning kunt u zien dat wij toen bij Pretium in Haarlem zijn langsgeweest. In dat grote pand zijn diverse bedrijven gevestigd dus lang niet alleen BV's van meneer Nyks (zie het register van de Kamer van Koophandel). Na die uitzending heeft de Consumentenautoriteit besloten om een onderzoek in te stellen, maar de uitspraak laat helaas nog steeds op zich wachten. Op 7 februari 2009 gaan we het wat Pretium betreft in Kassa alleen maar hebben over de Coulance Regeling Ouderen.

Mvg, Kassa

Toch leuk dat je antwoord krijgt maar is het toeval van Delphi???
Wie weet het? gr. lenalida

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

@lenalida


Schrijf je hele verhaal op en stuur het naar iedereen, naar Kassa, naar Radar naar Consuwijzer, naar de Telegraaf en wie ook meer. Ik ga naar de Kassa tv opname. Meneer [Bericht aangepast door de moderator] komt in die uitzending vast vertellen hoe goed en hoe mooi het allemaal gaat bij PT, maar het gaat zoasl we allemaal weten niet zo mooi. De hele organisatie daar is een zootje, ze werken langs elkaar heen, komen toezeggingen niet na, zijn voortdurend brieven kwijt, vooral die ze toevallig van jou gehad hebben. Er zou eens een formeel onderzoek moeten komen, liefst een strafrechtelijk, maar dan moet het duidelijk zijn dat hij echt tegen de wet zondigt en dat heeft meneer [Bericht aangepast door de moderator] goed in de gaten, hij balanceert.

Hoe meer vuurwerk naar Kassa des te beter het is, misschien dat door veel vuurwerk [Bericht aangepast door de moderator] uit balans raakt. Strafrechtelijke vervolging zit er gewoon tot dusver niet in tenzij die Wet op onbehoorlijke bedrijfsvoering er nog eens komt. Alleen dan is [Bericht aangepast door de moderator] gewoon het haasje.

Volhouwen is het devies en laat je niet verleiden tot het gedrag van PT want dan ben je geen haar beter!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo Benno, dat heb ik gedaan, naar de Telegraaf, naar Radar en dus ook naar Kassa. Wat goed dat je bij de opname aanwezig bent, misschien kun je nog iets betekenen.
Bij Kassa hebben ze mijn naam, adres en telefoonnummer dus misschien willen ze toch wel meer weten. Ik wacht het wel af
We horen van jou wel hoe het gegaan is
gr. lenalida

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Dat Kort Geding van Pretium tegen de uitzending van TROS Radar van 29 september 2009 is uiterst verontrustend. Heb geen idee, waarom dat nu plotseling gebeurt. Kennelijk denkt Pretium goede kans te maken dit te winnen en dat zou niet best zijn. De beelden zijn het enige tastbare bewijs van de misleiding van Pretium. Radar kan ook nog eens een rectificatie moeten plaatsen, dat er geen enkel bewijs is van misleiding. En dan is er nog de mogelijkheid van een dwangsom, waarmee ook Radar definitief het zwijgen wordt opgelegd.
Illustere voorgangers als Consumentenautoriteit, Consumentenbond, Stichting Ombudsman, KPN, Telegraaf en watdoenwijmetPretium hebben ook moeten rectificeren en zijn opvallend voorzichtig geworden.
Een negatieve hoofdrol is weggelegd voor het traagische optreden van de Consumentenautoriteit (CA). In april 2007 melden ze een groot aantal klachten, melden dat ze een orderzoek starten en doen een inval bij Pretium en 2 call-centers. Ze verliezen een Kort Geding en daarna niets meer. Een groot aantal klachten wordt keurig via Consuwijzer geregistreerd en ook keurig onder de pet gehouden door CA. Gevolg: de politiek kan zich er trots op beroepen, dat er een onderzoek gaande is, en Pretium kan volhouden, dat van misleiding en handelen in strijd met de Wet geen sprake is. En tegenstanders verliezen , omdat misleiding niet kan worden bewezen.
In juli antwoord Heemskerk op vragen van Mei Li Vos http://www.meilivos.pvda.nl/renderer.do ... Id/346819/:
Zoals ik in de antwoorden op uw eerdere vragen (..) heb aangegeven, zal de Consumentenautoriteit eerst nadat er een besluit is genomen in het openbaar mededelingen doen over een zaak.
22 december 2008. Eindelijk een belangrijke verklaring. Jawel, CA heeft een besluit genomen. :D
31 januari 2009. CA zegt nog steeds niet welk besluit. :twisted: Ook geen enkele indicatie wanneer er ooit iets gebeurd. Misschien wachten tot na de laatste rechtzaak of tot Pretium toestemming geeft?
Wat te doen? Blijf schrijven, Emailen enz. en vergeet Mei Li Vos niet ([email protected]), die tot nu toe de meeste vragen heeft gesteld.

En vooral niet toegeven aan Pretium.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Ik heb al een tijdje terug gemaild naar Mei Li Vos. En net een mail naar tros-radar en vara-kassa gestuurd. Hoe meer aandacht voor dit soort verkooppraktijken, hoe beter. En hoe minder mensen er hopelijk intrappen.
Ik heb zelf na mijn zoveelste aangetekende brief van oktober 2008 niets meer gehoord van PT en er is geen geld meer van mijn rekening afgeschreven. Ik had wel voor de 3 maanden dat ik bij PT zat de telefoonkosten betaald. Maar - als ik zo de verhalen op dit forum lees - hoeft dat niets te zeggen.
Ik ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen!

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anti-pret »

http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... ij-op.html

Zitten er op dit forum geen mensen met politieke aspiraties?
Misschien een idee om zelf een politieke partij op te richten.
Enkele suggesties voor een naam: S.P.N. - Stop Pretium Nu
P.T.P. - Partij Tegen Pretium
Ik zie het al voor me op het Journaal: Heden is een nieuwe politieke partij opgericht, genaamd .....
Is meteen heel nederland gewaarschuwd voor dit 'fijne' bedrijf.
Ik zou in iedere geval stemmen op deze partij en ik denk vele forummers met mij!

Gesloten